Pieneläinhoitajat - Sivu 2 (Koirat > Koirien hoitaminen)

26.07.2012 20.56
022512910_r
Kauhajoki
Irina kirjoitti:
Minä lähden Kauhajoelle Suu-Pohjan Ammatti-Instituuttiin nyt opiskelemaan eläintenhoitajaksi. Innolla odotan. Hommasin ekan koulukirjankin jo joskus kesäkuuss:-D

Siellä nähdään! :) Meetkö peruskoulu pohjalla vai ookko jo aiemmin opiskellut jotain? Meinaatko asuntolaan? :D

http://cavalierhajyt.blogspot.com/
27.07.2012 15.43
022156121_r
Harjavalta
Mun olis ylä-asteen jälkeen tarkotus mennä Huittisten Maatalausoppilaitokseen eläintenhoitaja puolelle (joku saattaa tuntea sen kokemäen maatalousoppilaitoksena) mitä nyt noita sivuja oon lukenut niin se on sitte muistaakseni pieneläinhoitaja,joku tuotantoeläin kurssiki olis kiintoisa mut mielummin pieneläimiä kiitos :)
27.07.2012 15.52

Mä opiskelen Muhoksella eläintehoitajaksi(toinen vuosi alkaa nyt), mutta ei se taida olla pieneläinhoitaja? Onhan siinä tuotantoelukkaakin ja voi työskennellä lomittajana. Valinnoillaan voi vaikuttaa siihen, mihin "erikoistuu". Itse olen valinnut kaikkea tasapuolisesti(20ov pieneläimiä, 10ov hevosia ja 10ov maidontuotantoa).

Kirjoina meillä on mä ja mä. Vielä ei olla kumpaakaan oikeastaan tarvittu, mutta en kadu vaikka ne ostin, hyviä kirjoja!

Mulle tämä on just oikea ala! Käyn kaksoistutkintoa, jos sitä tämän jälkeen pääsisi yli-opistoon, eläinlääketieteelliseen.

28.07.2012 09.15
022585064_r
Vääksy
BOSSE: Onkohan kaikissa nuo samat kirjat? Kun meille ei viellä olla puhuttu mitä kirjoja tultaisiin tarvitsemaan. Ainoastaan että mitä tarvikkeita esim. haalarit ja saappaat yms.
28.07.2012 14.11
Sanni kirjoitti:
Oi, täälläkin yks alotteleva opiskelija! :) Muhoksen yksikköön lähen opiskelemaan.

Heii,minä myös oon menossa Muhokselle eläintenhoitajaksi opiskelemaan :D

Muokattu viimeksi: 28.07.12 14.11
28.07.2012 14.59
Dingo kirjoitti:
BOSSE: Onkohan kaikissa nuo samat kirjat? Kun meille ei viellä olla puhuttu mitä kirjoja tultaisiin tarvitsemaan. Ainoastaan että mitä tarvikkeita esim. haalarit ja saappaat yms.

Ei kyllä mitään hajua.. Voi olla, että ei ole. Sitä kannattaa kysyä koulusta, jos ei papereissa lue.

Meillä ei myöskään tarvinnu olla haalareita ym. valmiina. Tilattiin Dimexin takki ja housut ja Etran turvakärkikengät, ite piti maksaa. Navettahaalarit on koululla, ne saa lainata koululta joka navettakerta. Itelle voi ostaa navettahaalarin, mutta koululta saa myös.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2010/20100674
28.07.2012 15.12
022636612_r
Lempäälä
Hehhei, tää vois kiinostaa mua sitten kun peruskoulu (ja lukiokin varmaan..) loppuu :3 Minkälaista tää on ? Kuinka vaikeeta päästä koulutukseen ?
Muokattu viimeksi: 28.07.12 15.18
http://touhukastaelamaa.blogspot.fi/
28.07.2012 21.37
Minä aloitan nyt tänä syksynä viimesen vuoteni Kokemäellä sijaitsevalla Huittisten ammatti- ja yrittäopistolla :). 2 vuotta on jo takana ja yks vielä edessä sit se on ohi. Kivaa on ihan ollut.
01.08.2012 09.16
022585064_r
Vääksy
Meillä alkaa heti ensiviikolla eläinbiologialla :D Vähänkö minuu jännittää ;) ja sitten heti myös tiistaina traktoria :DD
01.08.2012 12.07

Alkaako sul ensviikolla jo koulu? Meilllä alkaa vasta 14.päivä :-) siis mun tietääkseni.. Täytyy varmaan tarkistaa ;:D

01.08.2012 12.12
022512910_r
Kauhajoki
Irina kirjoitti:

Alkaako sul ensviikolla jo koulu? Meilllä alkaa vasta 14.päivä :-) siis mun tietääkseni.. Täytyy varmaan tarkistaa ;:D

On se 14. päivä ;) Mutta moneltako? :o

Muokattu viimeksi: 01.08.12 12.12
01.08.2012 12.28
Onni kirjoitti:
Mun olis ylä-asteen jälkeen tarkotus mennä Huittisten Maatalausoppilaitokseen eläintenhoitaja puolelle (joku saattaa tuntea sen kokemäen maatalousoppilaitoksena) mitä nyt noita sivuja oon lukenut niin se on sitte muistaakseni pieneläinhoitaja,joku tuotantoeläin kurssiki olis kiintoisa mut mielummin pieneläimiä kiitos :)

^Mäkin oon tota pyöritellyt. Toisaalta taas Kokkolan Kannus vetää puoleensa... Tässä nyt ei oo enää turhan kauaa aikaa valita. Yhdeksäs luokka kun on enää jäljellä.

Life's Short Eat Cookies
01.08.2012 12.29
Meiill alkaa 8.8, en meinaa malttaa oottaa :D Kerranki on ihanaa kun koulu alkaa!
01.08.2012 12.35
022616819_r
Kauhava
Irina kirjoitti:
Minä lähden Kauhajoelle Suu-Pohjan Ammatti-Instituuttiin nyt opiskelemaan eläintenhoitajaksi. Innolla odotan. Hommasin ekan koulukirjankin jo joskus kesäkuuss:-D

Hei, kertoileppa sitten kun koulu on alkanut, et millaista siellä on!:) mua on kiinnostanut kovasti hakea jo ysin jälkeen tuonne, mutta ku menis niin kamalan vaikeaksi ku Bella & Nekun haluaisin joukkoon sit Peppi jäis yksin, sit taas ku noi joutuis olemaan koko koulupäivän ajan yksin. Meillähän on siis yleensä aina joku kotona niin ois aika moinen muutos. Vaikka osaavat toki olla yksinään mut kuitenkin. Lukiossa siis tällä hetkellä oon, helpoin ratkaisu/paras ratkaisu koirien kannalta. Vaikka mä sen sijaan haaveilen kokoajan et oisin jossain muualla :`D

+ plus asuntola elämä ei oikeen kuullosta mukavalta noitten epäsosiaalisten hurttien kanssa, eli se olis sitten melkein oma käppä hommattava. 

Muokattu viimeksi: 01.08.12 12.37
Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/
01.08.2012 12.41
Oothan sää Bella jo ihan iso tyttö omaan kämppään muuttamaan, ei se niin ihmeellistä ole ja tosin ainoa ratkaisu kolmen koiran kanssa kun eihän asuntolaan saa montaa elukkaa ottaa ikinä missään? Mielummin mietit oman elämäs kannalta mitä siltä tahdot itte, etkä muita mieti, kyllä ne koiratkin tottuu. ;-)
01.08.2012 13.00
022585064_r
Vääksy

Siis no ensi viikon loppuna pitäisi lähteä asuntolaa ja no 13.päivä alkaa ;) Mut kuitenkin tuntuu että kauhean vähän aikaa enää jäljellä :D Ja kun koira jää porukoille niin tulee pariksi kuukaudeksi ainakin tosi tylsää vapaa ajalla :(

Tietääkö kukaan niistä kirjoista mitään, että mitä tarvii peruskoulupohjaisella opiskelulla? :) Varmaan ainakin ne yhteiset aineet tarvii kirjat tai jotaan vastaavaa :D

01.08.2012 15.02
021897949_r
Tampere
^Siellä koulussa infotaan sitten, jos tarvii ostaa jotain kirjoja. Mulla ei ollu 3 vuoden aikana ku kaks ostettua kirjaa, jo tuo aiemmin mainittu lypsylehän ruokinta ja hoito ja sit joku matikankirja.. :D Eiku hei, muutama MMM:n lypsyyn/tankkiin liittyvä pikku vihko-opuski me ostettiin, mutta sitä ny en laske kirjaks. Kaikki muu materiaali oli sitte monisteina tai ite kirjotettuna kalvoilta/powerpointeilta.
01.08.2012 16.04
022218103_r
Ilmajoki
Taisto kirjoitti:
Irina kirjoitti:

Niinpä? :p
01.08.2012 16.19
022512910_r
Kauhajoki
Kurko kirjoitti:
Taisto kirjoitti:
Irina kirjoitti:

Niinpä? :p

Kun sielä nettisivuilla lukee näin: 1. vuosiluokat: klo 9.00 mutta muistaakseni siinä kirjeessä luki että klo. 10.00, että mitä hittoa? :D Onneksi meen asuntolaan edellisenäpäivänä niin vois sieltä kysyä sitten :)

Pitääkö sinne ostaa muutakuin se kirja? :D

Muokattu viimeksi: 01.08.12 16.20
09.08.2012 21.11
022708907_r
Kotka

Eläintenhoitajan ammatti on kyllä ihana, vaikka se isolta osalta onkin eri eritteiden siivoamista, elukoitten ruokkimista, puunaamista yms :)

Valmistuin keväällä eläintenhoitajaksi Salpauksesta, tein sekä tuotanto että pienelukkapuolen :D Lehmät vaan jotenki hurmas mut :) ja nyt oon suorittamassa klinikkaeläintenhoitajan tutkintoa samaisessa paikassa. Syyskuun jälkeen olisin sitte näyttötutkintoa vaille klinikkaeläintenhoitaja :D

Koirat tekevät elämästä mielekkäämpää
09.08.2012 21.50
021748674_r
Seinäjoki
Onko teillä jollain lukio pohjalla kun olette pieneläinhoitajaksi lähteneet opiskelemaan? Mihin aineisiin keskityitte, mitä kirjoititte? :)
Sinua aina rakastan.
09.08.2012 22.06
022653627_r
Kotka
Miä panostin lukiossa bilsaan ja kieliin ammattia ajatellen :) ja päädyin kirjottamaan bilsan, enkun, matikan, filosofian ja äikän tietysti :D
Jokainen koira on leijona kotonaan
14.08.2012 15.18
16.08.2012 17.52

Moderaattori, eläimistä ammatti voi tarkoittaa monenlaista, mutta tässä topicissa keskustelevat eläintenhoitajat vaan ja sitä opiskelevat/ammatista kiinnostuneet :-P

19.08.2012 12.54
021584347_r
Järvenpää

Eläintenhoitajan tutkinto EI valmista klinikalle suoraan elikkä tämä ei ole sama asia. Ensin käydään lukio tai peruskoulupohjainen eläintenhoitopuoli jonka jälkeen on mahdollisuus lähteä erikoistumaan klinikkaeläinhoitajaksi. 

Tämä vaatii myös suurimmaksi osaksi 18 vuoden ikää, aikaisempaa työkokemusta klinikalla tai peruskoulupohjaista eläintenhoitaja tutkintoa tai lukio pohjaa jotta voi lähteä opiskelemaan klinikkaeläinhoitajaksi.

Itse viiminen vuosi Mäntsälän saarella eläintenhoitajaksi ja koko loppuvuosi on työharjoittelua. Aikaisemmin olen ollut klinikalla töissä, Faunattaressa, Pasi Tikkalan ravitallilla, navetassa. Tällä hetkellä Herkkutassu lemmikkieläinliikkeessä ja syyskuun lopussa olisi tarkoitus mennä koirahoitolaan loppuvuodeksi. Varalta on myös muutama klinikka jonne menen jos tulee mutkia matkaan.

20.08.2012 21.02
022616819_r
Kauhava

saa nyt nähdä sanonko lukiolle heipat. Mietittiin tossa porukoiden kanssa et lukio ei oo oikeestaan koskaan tuntunut siltä mun jutulta, oon mennyt sieltä mistä aita on matalin jne. Aattelin että JOS nyt tuon lopetan, niin pieneläinhoitajaksi oon aina halunnut. Ja noh lukion käynnistä ei nyt tavallaan oo tuohon mitään hyötyä, joten miks sit käysin sen loppuun ns.turhan takia. Mulla ois nyt mahdollisuus mennä töihin (työpaikka valmiina) nyt mua kuiteski mietityttää et mä pystyisin myös opiskelemaan oppisopimuksella, mut jotenkin tää elukka al vaan kiinnostaa kovasti. Äh vaikee päätös:D jotenki kuitenki tuntuu et tosta lukosta ois jotain hyötyä, mutta loppujen lopuksi onko siitä, jos en kerta halua sellaseen ammattiin mihin sitä yliopistotuntkintoa(mikälie) tarviikaan..:) noh pitää nyt mietiskellä jonkin aikaa.

20.08.2012 21.26
021748674_r
Seinäjoki

Bella, kauanko olet käynyt lukiota? Itse ei ole kauheesti motivaatiota mutta loppuun mennään.. vaikkakin neljässä vuodessa (hädin tuskin) :D Elukka-ala kiinnostaisi kovasti..

Sinua aina rakastan.
24.08.2012 16.01
022616819_r
Kauhava

Nöpö, toinen vuosi just alkoi :D

Mua kiinnostaa nyt hirveesti tietää teidän pieneläinhoitajiksi opiskelevien koulupäivistä (etenkin kauhajoella) millaisia koulupäivät on?kuinka pitkiä? minkälaisia/tyyppisiä aineita, tyyliin perus matikkaa tms. on? entäpä kuinka paljon teoriaa/käytäntöä? Kaikenlaiset jutut tervettulleita:) lukisin myös mielellään pien- tai eläintenhoitajiksi opiskelevien blogeja, eli jos sellaisia löytyy niin linkkailkaahan :)

//niin joo ja jos sattuisin lukion jättämään kesken niin oisko noista jostain kursseista kuten lyhyen matikan tai äikän hyötyä? matikkaa oon käynyt 3 kurssia ja äikkää neljä.

24.08.2012 16.51
022585064_r
Vääksy

Mie ollut jo kaksi viikkoa opiskelemassa :) Oikein mukavan tuntuista hommaa vaikka päivät on aika pitkiä, 8-16 :( Lähinnä vasta teoriaa ollut mutta ollaan kyllä jo päästy pitelemään käärmeitä yms ja vasikoita melkein päivittäin käydään kattelemassa :) Kyllä olen tyytyväin ammatti valintaani :D

24.08.2012 17.07

Harmi kun poistin ensimmäisen koulupäivän kertomuksen johonkin. Mutta koulu ja ala on itelle osunut niin nappiin... Kaksi viimeistä facebookpäivitystäni :-D 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hiihiii. Mulla alkoi vihdoista viimein koulu! Olen innoissani odottanut sitä koko kesän. Tiedoksi tietämättömille, alana maatalous ja tarkoitus olisi eläintenhoitajan perustutkinto suorittaa :-) Hassua kyllä, olen jo ajanut traktoreilla ja vaikka mitä touhunnut! Todella hyvältä tuntunut tuo ala. Irene ollut pitemmän pätkän nyt päivät yksin kotona ja tiedättekö mitä, loistavasti menee! Minään päivinä ei ole näkynyt kotona mitään riehumisen merkkiä eikä Irkku oo metelöinyt yhtään kun oon lähtenyt. Hienoa hienoa hienoa :-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Whuuuu. Monta mielettömän kivaa päivää takana. Pitkiä päiviä koulussa mutta kun tekemistä riittää ja hyvää seuraa niin ihmeellisesti jaksaa :-) Kultamuruttikin oli viimeyön täällä ja lupasivat perjantaina tulla miehet, Tero ja Runo molemmat Kauhajoelle. En oo päivittänyt mettästyskaauden avauksestakaan mittään, ensin Runo meinas moittia harjotuslintuja(varikset ym.) mutta maanantaina sorsan alotuksessa oli ttaas loistannut ja työskennellyt niin hienosti että! Ei tuota meidän noutajanpuolikasta voita mikkään ♥ Irenen kanssa ei oo kotona menny niin hienosti, mahtavan viimeviikon jälkeen otettu vähän takapakkia mutta kyllähä se tästä :-) Huomenna kattastuskonnttorille käymää aamusta ja sihte kouluun opiskelemaan koirankoulutusta vai käyttäytymisoppia ja pieneläinten hoitamista :-) Tänää oliki 4tuntia raksapuolta ja käytiihä me 3-4h tarpomassa pitkin kaura ja ohrapeltoja ehtimäs hukkakauraa... Sanon vaa et voi !%"#%&/&%¤¤!!!!.... Mut kivaa kumminki :-D
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tuntuu et kädet lähtöö ruumiista irti. Tänään oli vuoros koirajuttuja, ensin käytöstä ja koulutusta ja sitten ulkotarhojen kunnostusta.... Riitti meinaan työnsarkaa ja eläinhoitajaopiskelijoista tehtiin välil mitäkin puutarhureita.... :-D Mut Irkku ja Runokin sai kivan kokosen häkin ihtellee nice :-) Vieläkään ei saatu valmiiks ja huomenna noi hommat jatkuu. Iha hullua:-D Siis joudutahan kunnolla töihin täällä, hyvä niin!!!! :-) Irkku kotona sillävälin johtoja pistäny 1cm palasiin...... Onneks oli virta pois ja irti seinästä osa mutta onneks ei ollut pahemmin käynyt. Ihan jees. JA PARHAIMMAT UUTISET. IRKKU LAUSUTTU KENNELLIITOSSA TERVEEKS A/A lonkat & 0/0 kyynärät !! :-) ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eli siis. Meillä on ollut IHAN HUIPPUA!!! Kauhajoella!! :-) Joka juttu ei oo mitään niin "siistiä" kuten paljon ollut sika/nauta -kurssia ja kotieläintuotantoa(joka sekin sikalaa ja lehmää) ja opettaja on ihan sairaan kuiva..... MUTTA. Tekemistä riittänyt. Raksatunnilla saan tehdä koiraboxin auton peräkonttiin ja sen jälkeen koirankopinkin, sain koiratarhapaikat koululta ja 3ILMASTA ATERIAA PÄIVÄSSÄ!!!! <3 Aamupala, lounas ja päivällinen!!!! IHANAA :-DD Kauhajoki on kiva paikka. Pari tylsää opettajaa mutta sitten vastapainoksi muutama ihan huippu! Aika rentoo meininkiäkin. Paljon käytäntööö. On kuitenkin mielenkiintosia teoriajututkin ja tärkeitä :-) Mutta ei tosiaan pelkkää marsujen ja hamstereiden rapsuttelua... Ajeltu ollaan traktoreilla tosiaan ja kaikkee.. Matikkaa ja noita tietysti on kanssa mutta no, jos saatte tästä sekavasta tekstistä selvää nii en oo katunu että lähin alaa opiskelemaan :-) Tänään pidin käärmevauvoja kädessäni :-D  Huonoista päivistä oon selvinnyt kumminkin helposti kun kotiin pääsee aina massu täynnä :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Päivät tosiaan ollut 8-16 joka päivä paitsi perjantaisin ollaan päästy aina klo 13 ja tullaan tulevaisuudessakin kai pääsemään koko koulu aina noin. Maanantaisin vastapainoks mennää vasta klo 9 muuten ollu aikasta pitkiä päiviä.... Aluks ollut aika rankkaa mutta kyl tää tästä :)

Muokattu viimeksi: 24.08.12 17.17

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti