Pennulle nimiehdotuksia (Koirat > Pennut)

21.07.2012 16.32
000094499_r

Muistaakseni edellinen ketju kulki nimellä "pentu tulossa, nimivaihtoehdotuksia miljoona" mutta kun sitä en haullakaan löytänyt niin ajattelinpa sitten aloittaa uuden.

Elikkäs kaipaatko nimiehhdotuksia tulevalle perheelisäykselle vai onko sinulla vaihtoehtoisesti nimilista mielessä jonka haluaisit jakaa sitä tarvitseville? Tänne vain!

... Ja tähän sitten voisin heti itse udella oisko kellään nimiehdotuksia uros koiralle kun itse olen tähän asti miettinyt vain narttujen nimiä. Kaksitavuisia kuten vaikka Reno tai Luka muttei kuitenkaan kumpaakaan niistä. Kuulostaisiko Hake ihan hoopolta?

21.07.2012 16.37
022485917_r
Klaukkala

Moderaattorit lukotti sen koska niiden mielestä on parempi tehdä sellasta järkyttävän rumaa listaa ketjupötköpuolelle (// Oho, ne on sentään vaivautunu siirtää sen yleiseen keskusteluun. Ei lohduta.). Niin ne tulee lukottamaan tämänkin (valitettavasti) ja yrittävät markkinoida sitä nimilistaa, joka on tosi sekava eikä siellä oo keskustelua.

// Olinpas etana..

Muokattu viimeksi: 21.07.12 16.39
I'll start my own religion worshipping my dog Jack, cause dog spelled backwards is god and that's a fact
21.07.2012 16.39
srsly jos joku haluis noita nimilistalla olevia tylsiä massanimiä selata, niin niitä löytyy netin syövereistä miljoonilta sivustoilta. keskusteleminen ja erikoisten nimien keksiminen on paljon hipsterimpi idis.
21.07.2012 16.49
022485917_r
Klaukkala
Aa niin, jos oikein muistan niin vetosivat nimilistaa paremmaksi siksi koska se käy kaikille eläimille, ei vaan koirille. Ei sit vois siirtää yleiselle puolelle "Nimiehdotuksia" keskustelua joka ei olis tollasta pelkkää copypastan keittämistä?
I'll start my own religion worshipping my dog Jack, cause dog spelled backwards is god and that's a fact
21.07.2012 16.56
000056670_r
heh, muhun iski nimi Vippi tai Vip :D
21.07.2012 16.57
Mä oon kans sitä mieltä että pitäs olla tämmönen keskustelu, eikä mitään listoja! Seelalle kun mietin nimeä niin voin sanoa että siitä listasta ei ollut mitään apua! Tämmöinen keskustelu tarvitaan, mutta tod.näk. modet käy poistamassa tämänki!
21.07.2012 17.04
022348196_r
Kouvola
Aivan, yleinen puoli.. Enhän mie sieltä tajunnutkaan aiemmin etsiä mutta ilmeisesti sieltä löytyy tämäntyyppinen paikasta yleinen keskustelu -> lemmikkiä hankkimassa -> nimiehdotuksia tuleville lemmikeille.
There are few things in life more heartwarming than to be welcomed by a cat.
21.07.2012 17.09

Toivottavasti eivät käy, koska tuosta nimilistasta, tuola ylemmässä linkissä, en saanut yhtään mitään selvää, se on sellanen sekava.

Yks uroskoiralle sopiva nimi on ainakin Kamo.

Lisään vielä, että miksi muka koirilla ei saisi olla omaa tämmöstä nimien ehdottelu topicia, koska koirille on kivempi antaa vähän joitain sellaisia omaperäisempiä nimiä kuin muille elukoille.

Muokattu viimeksi: 21.07.12 17.12
Come to the dark side, we have cookies!
21.07.2012 17.21

koska koirille on kivempi antaa vähän joitain sellaisia omaperäisempiä nimiä kuin muille elukoille. Topi

Tuo nyt on aikalailla mielipidekysymys..Monet kun tykkää nimetä vähän pienempiäkin elukoita erikoisemmilla nimillä.

Mutta juu tuo nimilista on ainakin itselleni ollut täysin turha. Ideana hyvä mutta toteutus kusee kintuille kun pitää vaan lukea tuommoista sekavaa metrilistaa eikä ole mitään keskustelua niistä nimistä ja nimiehdotuksista. En ymmärrä tuossa sitäkään että jos lisää listaan pari nimeä niin miksi se koko lista pitää kopioida aina uudelleen ja uudelleen o_O Mutta tämä rutina ei nyt auta aloittajaa yhtään..Aloittajan kysymyksestä Hake sanoisin että ok nimi jos tykkää. ainakin lyhyt ja ytimekäs mutta itselleni tuli ensimmäisenä mieleen mm. jyrsijöillä käytetty puuhake/puru

21.07.2012 17.44

Uros koirien nimiä joista itse pidän:

• Eddy
  • Sisu
  • Luka
  • Hukka
  • Aku
  • Nyyti
  • Fuuga
  • Juuno
  • Luice
  • Nuka

21.07.2012 17.55
022263954_r
Seinäjoki
Lisätää vaan kaikki maailman nimet siihen listaan ja siinä se. Pitäiskö sellasen auttaa nimen valitsemisessa?! :D
Listen to me now, believe me later
21.07.2012 17.57
Tellu kirjoitti:
Lisätää vaan kaikki maailman nimet siihen listaan ja siinä se. Pitäiskö sellasen auttaa nimen valitsemisessa?! :D

Jep! Täällä kaikki voi ilmasta mielipiteensä niistä nimistä ja ehdotella oudompia/uusia nimiä :) Itse rakastuin Juuno-nimeen yksi päivä ja sen nimen saa varmaan seuraava uros sitten joskus!

21.07.2012 18.02
Helpottaisi paljon, jos tietäisi minkä tyylinen, luonteinen ja näköinen pentu on kyseessä. Ja kiinnostaako luontonimet, ihmisten nimet, eläinten tyypilliset nimet vai uniikit nimet. Tai tietyllä kirjaimmella alkavat, reippaat vai pehmeät nimet. Helpot lausua tai yksinkertaiset kirjoittaa tai vierasperäiset nimet? Kun nimiä on oikeasti ihan loputtomasti, ja jokaisella on omat mieltymyksensä
22.07.2012 07.53

^ Juuri näin. Tää on hyvä keskustelun aihe ja varmaan moni saakin täältä apua, toisin kuin listoista. Mutta heittäkää nyt vähän enemmän apuja kehiin: 'koira, uros, tarvii kivan nimen'. Joo-o. Jos ei keksi minkä tyylistä haluaa, niin listaa sitten millasta EI halua.

Nämä tuskin koiralle passaa, kun ovat näin pitkiä, mutta tahtoisin nimetä
tulevaisuudessa X-lemmikin Duppaduulixiksi. (Tohelo, Torvelo & Duppaduulix - lastenohjelmasta) Toinen loistava on Roger Rabbit! (elokuvasta)

Ite tykkään nimistä joilla on merkitys. Kurin ja sen sisarusten (Porthos, Athos ja Aramis) nimet tulee kolmen muskettisoturin mukaan, koska pentuja syntyi kolme valloittavaa soturia.
Kutsumanimi taas tulee avokin heitosta nimetä koira Kurriksi (Jari Kurri), huusin ehdottoman nono:n ja sanoin, että tiputa toinen är pois niin kelpaa. Ruvettiin sitten hokemaan Kuria ja se passasi molemmille mainiosti. Helppo huutaa, lyhyt ja erilainen. Merkitystä ei ole sen kummemmin, kun nimestä ehkä huomaa, että me arvostetaan hyvin koulutettuja koiria.
Toinen merkitys tuli vähän jälkikäteen. Sisko on asunut Virossa vuoden ja hän repesi nauramaan kun kuuli meidän koiran nimen. Kuri on eestiä ja tarkoittaa vihaista, Virossa on monessa paikassa myynnissä varoituskylttejä, joissa lukee 'Kuri koer'- vihainen koira. Sisko lupasi tuoda meille sellaisen tuliaiseksi. :--)

Vinkkejä nimen määrittelyyn:

Täytyykö nimen istua juuri tälle pennulle? Jos vastaat kyllä, niin kannattaa miettiä ulkonäköä, luonnetta, vanhempia, sisaruksia... Tuliko koira mutkan kautta ikään kuin lainaan? Laina..?

Haluatko nimetä koiran jonkun ihmisen mukaan? Mieti koiran luonnetta, ulkonäköä, ketä - elokuvatähteä, laulajaa, sarjakuvahahmoa, poliitikkoa, astronauttia -koira muistuttaa?
Ketä fanitat, voisiko hänen nimestä vääntää koiralle jonkin muunnelman? Mikä idolisi toinen nimi on? Mieti myös muita, kuin ihmisiä ja hahmoja. Miten olisi jonkin tunnetun tulivuoren tai tornadon nimi?

Mistä nimistä ylipäätään pidät?
Luontonimistä? (Kielo, Usva, Sumu, Kaste, Aamu...)
Vanhoista nimistä? (Agnes, Dorothea, Ingre, Frans, Hintriikka - tässä on joku vanhojen nimien lista, suosittelen vilkaisemaan, aivan loistavia nimiä!)
Nykynimiet? (Eeli, Elli, Leevi, Ella, Lenni - miksi nykyään suositään ällää ja eetä niin kamalasti?? Ei sillä, ihania nimiä kaikki luettelemani.)
Uniikit nimet?

"Tai tietyllä kirjaimmella alkavat, reippaat vai pehmeät nimet. Helpot lausua tai yksinkertaiset kirjoittaa tai vierasperäiset nimet?" - Otso

22.07.2012 22.38
000094499_r

Hei täähän on vielä pystyssä. No eikun pökköä pesään!

Haussa olisi siis helposti lausuttava nimi sekarotuiselle urokselle (keskikokoinen, tummahko vaalein merkein) ja mieluusti sellainen jota ei ihan joka kadun kulmalla tule vastaan. Ei vierasperäisiä kirjaimia (paitsi d käy), kaksoiskonsonanteista tyksin ja mm. o, k, t, n, s on hyviä alkukirjaimia. Luonoaiheista tai uniikkia.

Tän hetken suosikkeja on Ren, Neva, Nova, Oka, Sumu, Pyry, Kaamos, Kovu ja Kida. Nartulle olisin antanut (ja tulen joskus antamaan) nimeksi Kuura.

22.07.2012 23.06
022701928_r
Mikkeli
Tinka kirjoitti:

Tän hetken suosikkeja on Ren, Neva, Nova, Oka, Sumu, Pyry, Kaamos, Kovu ja Kida. Nartulle olisin antanut (ja tulen joskus antamaan) nimeksi Kuura.

Neva, tästä tykkään!

22.07.2012 23.39
020736427_r
Toi Kovu on oma henkilökohtainen lempparini. :3 Täytyy pitää mielessä tulevaa pentua varten. :)
23.07.2012 13.27
Oka kuulostaa hyvältä.
23.07.2012 13.52
022317353_r
Turku
Kida on minustakin varsin sievä nimi, kuten jo aiemmin mainittiin. Itse pidän myös nimistä Etna, Sega, Keta, Pola, Seita, Hekla, Sindri, Sola, Taiga ja Lita.
23.07.2012 14.55
022417235_r
Toholampi

Pitääpäs tännekkin laittaa. Seuraava penneli tulee olemaan narttu ja nimi on ollut jo puolivuotta valmiina, mutta kaikki sen nimiset ovat uroksia ja aina, kun sanon, että annan pennulle sen nimen niin kaikki luulevat, että otan toisen uroksen.

Eli onko teidän mielestä Dewill uroksen nimi vai sopisiko myös nartulle? : 0

Muokattu viimeksi: 23.07.12 14.59
http://koiravillitys.blogspot.fi/
23.07.2012 15.45

Eli onko teidän mielestä Dewill uroksen nimi vai sopisiko myös nartulle? : 0 Piksu

Mun mielestäni tuo on myös semmoinen nimi joka sopii ihan kummalle tahansa. Sekä urokselle että nartulle.

23.07.2012 17.43
000094499_r

Mie miellän Dewillin uroksen nimeksi kun jo pari Devil urosta tunnen ennestään. Samalla tavalla nuo lausutaan.

Jos vain jaksat olla ymmärtäväinen vaikka jokainen vastaantulija alkaisi vuorollaan kovaan ääneen ihmettelemään "Ai tää onki narttu? Mie kun luulin että uros!" niin miksipä sitä ei voisi myös nartulle antaa.

23.07.2012 19.45

Mä taas tiedän kolmekin narttua joiden nimi on juurikin Devil. No en oo sata prossasen varma onko ne V:llä vaiko W:llä (Devil vaiko Dewil) mutta anyhoo..Tiedän kyllä sen nimisiä uroksiakin mutta sillä sanoinkin että tuo nimi on omasta mielestäni vähän sellainen että itse en ainakaan osaisi heti suorilta yhdistää joko juurikin urokseen tai narttuun. Esimerkiksi oman koirani nimi on Chiko niin tiedän Chico-nimisiä uroksia sekä narttuja mutta halusimmekin antaa koiralle sellaisen nimen joka ei ihan heti kättelyssä kerro suoranaisesti sitä sukupuolta.

Että riippuu paljolti siitäkin että haluaako omistaja sen nimen kertovan suoraan koiran sukupuolen.

26.07.2012 10.56
021889772_r
Siikalatva

Mulla on niin monta nimivaihtoehtoa uroksille, nartuille en ole paljoakaan keksinyt. :'''D

- Soolo
- Duo
- Vinkki
- Pointti
- Sonic
- Vippi
- Tino

- Nona
- Nola
- Myski
- Hymy

Siinä on pari suosikkinimeä, Soolo-niminen uros minulle on sitten joskus tulevaisuudessa ehdottomasti tulossa.. :'')

26.07.2012 12.00
Chiko kirjoitti:

Eli onko teidän mielestä Dewill uroksen nimi vai sopisiko myös nartulle? : 0 Piksu

Mun mielestäni tuo on myös semmoinen nimi joka sopii ihan kummalle tahansa. Sekä urokselle että nartulle.

Sopii, sopii mainiosti nartuille että uroksille!((;

26.07.2012 12.01
Tinka kirjoitti:

Hei täähän on vielä pystyssä. No eikun pökköä pesään!

Haussa olisi siis helposti lausuttava nimi sekarotuiselle urokselle (keskikokoinen, tummahko vaalein merkein) ja mieluusti sellainen jota ei ihan joka kadun kulmalla tule vastaan. Ei vierasperäisiä kirjaimia (paitsi d käy), kaksoiskonsonanteista tyksin ja mm. o, k, t, n, s on hyviä alkukirjaimia. Luonoaiheista tai uniikkia.

Mulle tulee, heti tosta mieleen, Taavi.;>

26.07.2012 16.11
021889772_r
Siikalatva
Mun suosikkinimiin kuuluu myös Soundi, Bamse, Tarra ja Hula. :'}} Edelleenkin mulla on tämä urospohjainen nimienkeksimis systeemi, vaikka mun mielestä Tarran tai Hulan voi laittaa ihan jommalle kummalle tahansa, ehkä mielummin nartullekin jopa. :''D Niin, ja tänään keksin taas lisää urosten nimiä, tai no niin.. Ralli on mun mielestä suloinen nimi. {:
26.07.2012 19.54
022348154_r
Harjavalta

Ite tykkään toosi paljon uniikeista nimistä ja ITSE keksityistä. Tai siis silleen että se on itelle tullu mieleen ennen kuin oon sen jostain muualta kuullut.

Tulevalle pennellekin on jo nimi valmiina mutta mutta.. mietin mitähän avokki mahtaa siitä olla mieltä :)

If you can't catch a wave then you're never gonna ride it
04.08.2012 16.43
022700014_r
Pori

Itse olen näiden kanssa vähän sellainen etten nimiä mielellään jakele jos olen joitain mitä itse haluan käyttää keksinyt...mutta siis onhan mulla tässä vähän nimi jakoonkin.

Neva
Huuru
Cara
Kali
Nukka (tarkoittaa myös "nuorempi sisar")
Pihka
Neppi
Kuura

Heat, dust, water or even an invasion of particularly horny and sneaky jellyfish.
04.08.2012 19.13
022616906_r
Jyväskylä

Piksu// Mielestäni tuo nimi sopii sekä nartulle että urokselle, tosin itse varmasti ajattelisin ensimmäisenä, että koira on uros, mutta päättelykykyni nyt on mitä on. Itselläni on ollut moniakin kivoja nimiä, mutta ne ovat lähinnä urokselle ja omat koirat on narttuja, jonka vuoksi en ole voinut ottaa niitä käyttöön. Tosin olen ajatellut, että seuraavalle koiralle antaisin sellaisen nimen minkä haluan, silläkin uhalla että ihmiset joka päivä luulevat sitä toisen sukupuolen edustajaksi, mitä se todellisuudesssa on. Digi on mielestäni kanssa sellainen nimi, joka voisi spia urokselle, mutta itse näen sen mielekäämpänä nartulle. Silti yllättävän moni on automaattisesti luullut sen olevan uros, Cloudyn kanssa sama juttu, sitä luullaan urokseksi jatkuvasti.

Tosi paljon kuulee vanhojen ihmisten marisevan siitä, miten nimi on liian vaikea. Naapureille, sukulaisille ja kavereille Cloudyn nimi oli mahdoton, kukaan ei muistanut saati sitten osannut sanoa sitä ja minua melkein käskettiin vaihtamaan sen nimi helpommaksi, mutta en suostunut ja sanoin, että parasta nyt totutella siihen. Kyllä ihmisten suuhun sulautuu nimi kuin nimi, jos minulta kysytään.

http://treenikaverit.blogspot.fi/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti