Kissapulinaa vol. 2 (Kissat > Yleistä keskustelua kissoista)

23.10.2012 22.45
000106829_r

Elikkä jatketaan tuosta mihin jäätiin :) http://www.petsie.fi/forums/10407-kissapulinaa/page/214

24.10.2012 00.01
022019149_r
Helsinki

Manu kirjoitti:
no mein hoitolainen on nimeltään Kissa.. ei nyt sillain hauskan hauska mut hymyilyttään pistää kyl. 

Kissa tänään pessy jo 2 kertaa mun hiukset<3

Voi ihana, tuli varmaan tosi puhtaat. :3

Täälläkin yksi yhtä mielikuvituksekkaasti nimetty neitikissa nimeltään Kissie, lausutaan Kissi - eli kissa.

-----

Ää, en malta odottaa ylihuomista! Silloin mun suuri unelma astelee taloon mustahopean somalinaaraan hahmossa. <3 Myös hirveä kissasisustusvimma päällä.

"Kissa pystyy sellaiseen myötätuntoon ja ymmärrykseen omistamaansa ihmistä kohtaan, että on mieluisaa olla sen omaisuutta." - Winifred Carriere
24.10.2012 20.46
022388387_r
Seinäjoki

Voi että kun tekisi mieli ottaa kolmas kissa :) Eräs puolituttu juuri kaupitteli kahta siamilaiskissan pentua, mutta ei juuri nyt vain voi ottaa. Talossa on jo kaksi kissaa ja kumpikaan tuskin hyväksyisi kahta uutta tulokasta, kun eivät meinaa välillä sietää edes toisiaan :(

25.10.2012 13.24
021970069_r
Kerava

Saavatko kissanne jotain rasvalisää normiruokiensa oheen? Olen miettinyt, että se voisi olla hyvä meidän pojille aina välillä, mutten ole oikein keksinyt, mitä se voisi käytännössä olla. Lohiöljyähän minä noille ostin, mutta kun sitä laittoi ruoan päälle, jopa herkkuruoka muuttui niiden mielestä pahaksi. Ei siis kelpaa se. Myöskään voista eivät ole innoissaan. Mistään kasviöljystä kissa nyt ei varmaan ainakaan hyödy?

25.10.2012 15.37
022558649_r

Oi ei, meillä ylihuomenna se silmäpeilaus... jännittää!

Lopulta tuli aika kiva tuo rotuyhdistyksen rahoitustuki tähän joukkopeilaukseen (rotuyhdistys siis sai apurahaa Kissaliitolta, joka "jaettu" peilattavien kissojen kesken), silmäpeilaukselle tulee hintaa 32e, eipä mikään paha (normaali joukkopeilaushinta 60e Apexilla) hinta tuosta tutkimuksesta. :)

http://www.nethel-estel.blogspot.fi/
25.10.2012 18.57
022259994_r
Helsinki
Oi voi... Sickan on jo yli 8 tuntia kyhjöttänyt kuljetuskopassaan käymättä kertaakaan syömässä, vessassa tai mitään. Olen pari kertaa käynyt katsomassa onko se edes hengissä, ja löytänyt sen aina samasta asennosta kopan perällä, naama kiinni pohjalla olevassa pyyhkeessä. Kissa on jotenkin ihan apaattisessa tilassa, ei osoita kiinnostusta mihinkään, eikä reagoi kosketukseen, ei edes pelokkaasti. Alan olla huolissani! :s
25.10.2012 19.03
022700261_r
Espoo

^Tuossa tilanteessa mä ottaisin ihan vaan kissan pois kopasta ja laittaisin sen jonnekkin lämpimään, mahdollisesti ruiskulla vettä/Nutriplussaa suuhun jos kissa ei vieläkään reagoi mitenkään. Huolestun hirveen helposti :/

25.10.2012 20.10
022289323_r
Jyväskylä

Onpas ihanaa tulla kotiin... Vessapaperirulla on tyhjennetty lattialle, rikkaharja on kumossa ja kissan ruokapussi keskellä lattiaa täynnä hampaanreikiä! Kissojen kanssa ei ole koskaan tylsää. :D

^Toivottavasti Sickan tuosta vilkastuu. Voisit ehkä kokeilla myös viedä kissan hiekkalaatikolle ja vähän rapisuttaa ja kaivaa hiekkaa. Joskus kissa älyää vessatarpeen, kun tuntee hiekan tassujen alla. Meille tullessaan Safiiri panttasi laatikolla käyntiä vuorokauden, mutta muuten oli seurallinen eli vessa-asioiden panttauksesta ei ainakaan vielä kannata huolestua. Ja ehkä kissan lähellä oleskelu ja leikitysyrityksetkin voisivat vähän auttaa sitä. Jos se vaikka kiinnostuisi jostakin lelusta. Oletko esim. laittanut tarjolle jotakin kissan herkkuruokaa?

Muokattu viimeksi: 25.10.12 20.12
Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi!
25.10.2012 21.07
022259994_r
Helsinki

Ruokia joihin Sickan on edellisessä kodissaan tottunut on odottanut syöjäänsä aamusta asti, mutta kissa ei osoita ruokahalua vähimmässäkään määrin... Lähetin miehen heti Karman kommentin jälkeen apteekkiin hakemaan Nutriplussaa ja truutan - ei oltu yhtään varauduttu tällaiseen. :/

Äsken otin kopan kannen pois, ja Sickan näytti vähän virkoavan, ilme muuttui kiinnostuneeksi ja kissa meni oma-aloitteisesti varovaisena käymään vessassa. Ajattelin antaa sen tutkiskella rauhassa ja menin pariksi minuutiksi pois, mutta kun tulin takaisin ei kissaa näkynyt enää missään! Katsoin kaikista todennäköisistä paikoista, ei löytynyt mistään. Melkein jo aloin uskoa johonkin yliluonnolliseen... kunnes tuo vihdoin löytyi tiskikoneen ja seinän välistä, taas mahdollisimman lyttänänä seinää vasten ja naamakin seinään päin.

Sain sen sieltä kyllä pois, vaikka paniikkihan siinä oli lähellä mullakin. Nyt taas kopassa, mieluummin siellä kuin loukussa tiskikoneen takana. Menen taas seuraamaan tilannetta kunhan laps tuosta nukahtaa, ja jos ei Sickan vieläkään syö/juo, niin pakko sitä on vaan rääkätä ruiskulla. :(

/ Annoin nyt ohjeenmukaisen annoksen Nutriplussaa, mahdollisesti lisää myöhemmin. Kiltisti nieli, vähän liiankin kiltisti mun mielestä. Huolestuttavaa kun kissa ei yhtään kamppaile eikä pyri pakoon. Voi sentään, pitkä ilta edessä...

Muokattu viimeksi: 25.10.12 21.36
25.10.2012 21.37
022700261_r
Espoo

Tsemppiä Sickanille, toivottavasti tytsy reipastuu ja virkistyy pian :)

Karmasta olis niin kivaa ulkoilla, mutta jo nyt pikkuneiti palelee ja tärisee ulkona jatkuvasti ja tassujakin nostellaan kovasti, mut ei sisällekkään tahtois. Oon koittanut vähän kysellä ja etsiä jos joku jaksais neuloa meidän innokkaalle ulkoilijalle villapaidan, mut ei oo vielä löytynyt ketään. Muhun saa ottaa yhteyttä jos haluais mahdollisesti tehdä meille villapaidan. :)

25.10.2012 22.28
022259994_r
Helsinki

Kiitos, ja kiitokset myös neuvoista edellä, kuin myös Safiirille! :)

Oletko katsonut Kattipuodin tarjontaa? Siellä on ainakin aiemmin ollut myynnissä suloisia villa- ja fleecenuttuja. Harmi, ettei kumpikaan näistä tytöistä tykkää valjasulkoilusta yhtään, niin ihan turha ostaa meille.

25.10.2012 22.42
022700261_r
Espoo

Kattipuoti tsekattu, mutta ne jotka miellyttää omaa silmää on harmiksi liian isoja meidän suht. sirolle neidille. :< 

25.10.2012 22.55

Meilläki Niki raukalla paleltaa olla ulkona, nyt en ees kehtaa ulos viedä ennenku sopivat vaatteet löytyy. Kaikki mitä eläinkaupoissaki esim olen kattonu, niin kaikki hirmu isoja. Vaikka niitä kaikkein pienimpiä olen silmäilly... Pitää varmaan ite yrittää tehä joku villapaita. Sanomista sitäki tulis vain....:D

25.10.2012 22.56
000052222_r

Niki, niitä on hirmu helppo tehä loppupelissä ;) Lasten vanhoista vaatteista saa äkkiä eläimille sopivia. Nimimerk. kokemusta on :)

25.10.2012 23.00
022558649_r

Karma, teidän neitihän kasvaa vielä hiukan, joten saa sitä kasvuvaraakin olla vähän. ;) Etenkin kun sitä massaa tuppaa kerääntymään yleensä vasta siinä yli vuosikkaana.

Meillä on Ellan villapaita ostettu vuonna nakki ja muusi kissanäyttelystä aby/som-rotuyhdistyspöydästä. Ostin sen kyllä Onnille mutta tuli koko arvioitua väärin, mutta eipä siinä mitään, Ella sai täydellisen villapaidan sitten kun meille tuli. Jussi-kuosi on kyllä ehkä vähän turhan suomalainen tuolle kissalle. :P

// Huomatkaa muuten, kuinka surkea olen arvioimaan kissani kokoa - Onnilla painoa 5kg ja paita onkin sopivampi alta 3kg. Hupsista. Ehkä tuli tuijoteltua sinä päivänä liikaa sirompia ja pienempiä kissoja.

Muokattu viimeksi: 25.10.12 23.10
25.10.2012 23.07

Ei mulla hermot riitä semmoseen :D Mietin muuten vähä aikaa että kuka helv hessu täällä on... Tilaan jostaki mittatilauksena :B

Ja tottahan tuo on että kasvaa Karmakin vielä, niinku Niki myös kun kutakuinki saman ikäsiä on. Niki on Aatun pois menon jälkeen lihonu puol kiloa. Ja ite vielä viikko aikaa täälläki sanoin ettei tuo kissa paina ku n. 2kg, mutta ohho paino jo 2300g...

25.10.2012 23.18
000052222_r

Joo, Hessu nyt sai oman profiilin kun otettiin miehen kanssa yhteen jääkö kissa taloon vai ei ja mie hävisin tämän taistelun niin kissa jää, mutta mies maksaa sitten kisun leikkauksen kun on tarpeeksi vanha..

25.10.2012 23.23
022259994_r
Helsinki

Millaisia väri-, lanka- ja mallitoivomuksia Karmalla sitten olisi? :) Mä olen nimittäin jokseenkin innostunut lemmikkikäsitöistä, mutta kuten todettu meidän taloudesta ei löydy luomuksille käyttäjiä. 

25.10.2012 23.24

Voihan sen jo periaatteessa leikata. Mietin ite tässä tänään että varaisin Nikille joulukuulle ajan sterkkaukseen. 

25.10.2012 23.27
000052222_r

Vois joo, mutta viimeksi ko ell puhuin niin sitte vasta ko on 7kk ikänen niin paras. Sen jälkeen.

25.10.2012 23.39

Meillä oli Aatu tarkotus leikkauttaa joskus nyt loka-marraskuun aikoihin. Vaikka ensin meinasin oottaa jouluun, mutta enpä aikonu alkaa turhia riskejä ottamaan...

26.10.2012 00.17
000106829_r
Karma kirjoitti:

Kattipuoti tsekattu, mutta ne jotka miellyttää omaa silmää on harmiksi liian isoja meidän suht. sirolle neidille. :< 

Eikös Mirnyjn omistaja neulo villapaitoja lemmikeille? :) Häneltä voisi kysyä.
Muokattu viimeksi: 26.10.12 00.20
26.10.2012 00.27
L u s s u kirjoitti:
Karma kirjoitti:

Eikös Mirnyjn omistaja neulo villapaitoja lemmikeille? :) Häneltä voisi kysyä.

Ite tässä jokunen päivä sitte katoin Mirnyjn kotisivuja, niin ilmeisesti jotain taukoa tms pitää. Nyt täällä olenki alkanu bongaileen käyttäjiä, jotka niitä ite tekis tilauksesta, Onkohan kellään tiedossa ketään joka niitä tekis? 

26.10.2012 00.44

Hei muuten, te jotka olette Vauhti-raksulta tilanneet ruokaa, niin paljonkos teille on lisähintaa tullut tilausvahvistuksen summaan, kun lihat olette hakenu? Mulle olis ens viikolla tulossa n. 40 euron tilaus, ja pienellä pelolla ootan että kuinkahan paljon minun pitää lompakkoa avata lisää. Tokihan se sitte tarkottaa sitä että ruokaa on sitte pitkäksi aikaa, mutta ois ihan kiva varautua johonki teittyyn summaan... Saiskohan selvyyttä jos soittais sinne nyt huomenna perjantaina.

26.10.2012 07.42
021417133_r

Vauhti-Raksun sivuilla sanotaan ettei toimituskuluja peritä jos tilauksen summa on yli 35e eikä siinä nyt muita maksuja pitäisi tulla.

26.10.2012 10.04

Siellä sanotaan näinki "Älä maksa tilausvahvistuksessa näkyvää summaa vaan odota erillistä laskua. Laskuun lisätään mahdolliset toimituskulut sekä tarkan painon mukaiset summat" :o Ja kenen kans jossain juttelin, niin hälle lihojen haku reissulla autolta, tuli hintaa lisää lähes 40e tilausvahvistuksen summan jälkeen... Eikä mullekkaan tosiaan ole mitään laskua tms erikseen tullu, vain se tilausvahvistus.

26.10.2012 10.09
022700261_r
Espoo
Sickan kirjoitti:

Millaisia väri-, lanka- ja mallitoivomuksia Karmalla sitten olisi? :) Mä olen nimittäin jokseenkin innostunut lemmikkikäsitöistä, mutta kuten todettu meidän taloudesta ei löydy luomuksille käyttäjiä. 

Jotain hempeetä väriä toivoisin, kuten ihan vaan luonnonvalkoista, vaaleanpunaista tai sitten jotain syksyistä oranssia. Yksvärinen on hyvä ja neuleesta sais mielellään löytyä vaikkapa selän puolelta palmikkoa ^^ http://luolaleijonanklaani.nettisivu.org/henkilokunta/kasityonurkka/kissan-villapaita-ii/

http://luolaleijonanklaani.nettisivu.org/henkilokunta/kasityonurkka/kissan-villapaita/ Nää on molemmat aika kivoja, joten jotain tuon mallista haen.    Kasvunvaraa saa toki olla, mut ei varmaan ihan monia kymmeniä senttejä? :D

27.10.2012 11.08
022558649_r

Ja nyt on silmätutkimukset tehty!

Terveen paperithan sieltä tuli niiden perinnöllisten sairauksien osalta. Nukleuksessa jonkinlaista pikkiriikkistä muutosta, mutta tosiaan niin pientä (ja sellaista jota oli hyvin vaikea edes huomata) ettei voinut puhua mitenkään edes lievistä muutoksista (katarakta).  Verkkokalvossa (?) oli jonkinlaista ohentumaa, siinä epäiltiin synnynnäistä muutosta/pentuiässä tapahtunutta vauriota, koska ruokinnasta ei löytynyt syytä (tauriinin puutos). Peilataan vuoden päästä uudelleen, ja jos tilanne on muuttunut, lähdetään epäilemään ettei kissa pysty käyttämään ravinnostaan saamaa tauriinia tarpeeksi hyödykseen.

Tyytyväisiä täällä ollaan neidin silmiin!

// Hyppäsi muuten sydän kurkkuun, kun nopeasti eläinlääkäri tuosta verkkokalvosta sanoi (oma ajatuksenjuoksu mielessä oli tietysti; "eikä, PRA!"), ell totesi kuitenkin ennen kuin ehdin mitään tarkentavaa kysyä, ettei voida mistään rappeumasta puhua. Toivottavasti on näin, vaikka yhden rotuyhdistyksen tiedotteen mukaan (vuodelta 2009) "Tutkijat ovat jo todenneet, ettei venäjänsinisen kissan PRA:ssa ole kyse tauriininpuutoksesta (voi aiheuttaa samanlaisia silmänpohjanmuutoksia kuin PRA) ja että mutaatio on eri kuin kun aby- ja somaliroduilla".

Tuon tiedotteen perusteella kyllä itseä hiukan pelottaa (se kuuluista "entä jos..."). Myös toisen saman rotuyhdistyksen tiedotteen perusteella Ellallakin olisi "muutoksia, jotka viittaavat PRA:han". "Suomessa yhdellä kissalla on klassiset PRA:lle tyypilliset muutokset. Tämän lisäksi kuudella kissalla epäillään olevan PRA. PRA-epäiltyjen kissojen silmien tila voidaan vahvistaa vasta seurannan jälkeen, jonka vuoksi PRA-epäilyjä ovat kaikki kissat, joilla on mahdollisesti alkavia tai hyvin varhaisia muutoksia silmänpohjissa." Toisaalta ihmetyttää jos näin olisi meidänkin kohdalla, koska meille nimenomaan puhuttiin siitä tauriininpuutoksesta, eikä sanottu että PRAta epäiltäisiin...

Ehkä nyt kuitenkin odotellaan rauhassa sinne ensi vuoteen, ja katsotaan mitä tuosta sitten sanotaan.

Muokattu viimeksi: 27.10.12 11.29
27.10.2012 13.29
022577668_r
Salo

Jees toi katti rupee edistymään! Pari edellistä yötä oon saanu nukkua ilman herätystä, viime yönä (no okei, se oli jo 12 päivällä, eli 1,5h sitte) herätti mut, mut ei menny kun 5min et sain jatkaa nukkumista.

Muokattu viimeksi: 27.10.12 13.29
27.10.2012 17.35
022648062_r
Pihtipudas

Syökö teidän kissat pöydällä vai lattialla ? 
Tähän asti meillä syöty lattialla, mutta kupit tahtovat olla aina jaloissa.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti