Miksi koirat aina istuvat? - Sivu 2 (Koirat > Koirien koulutus)

10.06.2013 20.45
022702346_r
Säkylä

Taika harvoin istuu. Jos minulla on esim. pallo, sen 3 useimmin tarjottua juttua on maahanmeno, sivulletulo tai jos jossain lähellä on esine niin ottaa sen suuhunsa :D

Tosiaan pennusta asti vahvistettu enemmän maahanmenoa kuin istumista.

Riippuvuutta helmikuusta 2008. Lisää meistä: nahkalassie.blogspot.fi
10.06.2013 23.50
022465029_r
Lahti

Koirahan isstuu jos ei tiedä mitä tehdä..Se on näkynyt aivan jokasessa nulikassa aikuisessa tai teini koirassa jonka mie oon tuntenu tai nähny, eli aika monta. Istuuhan ne muutenkin mutta olettasin että tuo on yks syy siihen mitä niin ihmetellään.

Russkaya Psovaya Borzaya, Borzoi, Russian Wolfhound, Venäjänvinttikoira A-S Yuli-Anna eli Mila
31.07.2013 14.57
022350402_r
Kerava
Ainoa syy miksi koira aina istuu on omista itse. Koiran ensimmäinen "temppu" on istu. Jostain syystä se opetetaan ensin. Samoin kun koira riehuu ja halutaan rauhoitella, kuuluu "istu" kun opetellaan paikalla oloa "istu, paikka" ym. Koira siis uskoo tekevänsä oikein ja sen olevan palkitsemisen arvoista. Itse opetan ensin "seiso" käskyn, koska se on ärsyttävää kun aletaan treenaamaan ja aina ennen komentoa koira iskee perseen penkkiin. Ja paikalla olossa pyydän koiran ensin maahan. Tämän takia jos otan makupalan koura ei istu odottamaan vaan seisoo ja on valmis tehtävään. :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti