Ruoka allergiselle koiralle - ehdottakaa! - Sivu 2 (Koirat > Koiran ruoka)

24.11.2012 10.59
000078634_r

Meillä eläinlääkäri määräsi nimenomaan nappularuuan, vaikka hyvin näki että se varastopunkki on siinä listalla, on kuulemma allergiaruuasta saatu pois, mutta kuten Rommi huomautti, eihän se nyt ehkä ihan sataprosenttisen varmaa ole. Siedätyshoidossa meillä on toinen satsi menossa, ja suunta on parempaan päin, joten ei olla vielä sen suurempiin ruokaremontteihin lähdetty, varsinkaan kun lääkäri ei ole puolella sanallakaan suositellut barffaukseen lähtemistä. Vaikka tuo koululääketiede tietysti laahaakin aina vähän perässä, kun täytyy kaikki tutkia niin perusteellisesti, niin kaipa ne lääkäritkin sitä barffausta suosittelisivat, jos sen hyödyistä olisi kiistatonta näyttöä. Muutta katsotaan nyt, jos siedätyshoidon loputtuakin vielä oireita on, niin ehkä sitä barffaustakin sitten vielä kokeillaan.

24.11.2012 14.09
meermaid kirjoitti:

Meillä eläinlääkäri määräsi nimenomaan nappularuuan, vaikka hyvin näki että se varastopunkki on siinä listalla, on kuulemma allergiaruuasta saatu pois, mutta kuten Rommi huomautti, eihän se nyt ehkä ihan sataprosenttisen varmaa ole. Siedätyshoidossa meillä on toinen satsi menossa, ja suunta on parempaan päin, joten ei olla vielä sen suurempiin ruokaremontteihin lähdetty, varsinkaan kun lääkäri ei ole puolella sanallakaan suositellut barffaukseen lähtemistä. Vaikka tuo koululääketiede tietysti laahaakin aina vähän perässä, kun täytyy kaikki tutkia niin perusteellisesti, niin kaipa ne lääkäritkin sitä barffausta suosittelisivat, jos sen hyödyistä olisi kiistatonta näyttöä. Muutta katsotaan nyt, jos siedätyshoidon loputtuakin vielä oireita on, niin ehkä sitä barffaustakin sitten vielä kokeillaan.

Eläinlääkärit harvoin suosittelee muita ruokintasuuntia,koska se syö heiltä tilipussia.Monet lääkärit myy itse ( tai ovat välikätenä) kuivaruokaa.Ei se raakaruokinta tai barffikaan ole autuaaksi tekevä.Jos sopiva ruoka on ja/tai siedätyshoidolla ollaan saatu tuloksia ei sitä kannata ruveta sotkemaan.

Kyynärät 0/0,Lonkat A/A,Silmät ok,hengitystiet ok,selkä ok,häntä ok
24.11.2012 17.07
000078634_r

Juu, ainahan nämä kaupalliset kytkökset tietenkin myös vaikuttavat

24.11.2012 23.45
022143245_r
Multia

Nitalle ei sopinut enään nappula ruoka, se ei imeytynyt, waan koira kiihkeimmän kaswun aikaan laihtui ja p*skaa tuli mahottomasti :/

Eläinlääkäri suositteli (tottakai) ensin hywin imeytywää erikoisnappulaa, mutta mulla oli yksi koiraihminen "takataskussa" joka teki Nitalle kotiruoka ohjeen :) Niin tohtorikin suositteli sitä toisena waihtoehtona.

Me ei warsinaisesti barffata, waan meillä on puuro ja siihen lihat (raakana toki) Ja muut "höysteet" Ja pakko sanoa, koira woi hywin, paino alkanut mukawasti nousuun, eikä oo kallista, eikä todellakaan waikeaa :)

Pimua myös siirrän samalle ruualle, tosin se syö myös wielä nappulaa, että saan waraston siltä osin tyhjäksi

25.11.2012 11.47
Rommi kirjoitti:

Neu ei ole täysravinto.

MISSÄ SUHTEESSA NEUSSA OVAT ESIM. MAKSA JA MUUT SISÄELIMET?

”Tätä kysytään nettipalstoilla jatkuvasti”, Virtanen sanoo ja jatkaa, että ne tiedot liittyvät reseptiin ja ovat salaisia. ”Ihmisten ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan siitä, että heidän koiransa saisivat jotain ainesosaa liikaa tai toista liian vähän. 140 litran kattilassa on aina sama määrä kaikkia ainesosia, ne eivät jakaudu pötköihin ”lasten” tasan, siis jokaisessa pötkössä ei voi olla yhtä monta lihanpalaa tai maksanpalaa.
Kun syöttää NEUta pääasiallisena ruokana, koira saa varmasti kaikkea riittävästi ja sopivassa suhteessa, ihan kuin saalistaja saaliseläimen osista taistellessaan”, vertaa Virtanen.

RIITTÄÄKÖ NEU YKSINOMAISEKSI RUOAKSI VAI PITÄÄKÖ ANTAA JOTAIN LISÄKSI JA MIKSI?

”Aikuiselle koiralle riittää, pennuille ja nuorille koirille voi hyvin lisätä piimää tai viiliä ja antaa jonkun verran raakaa mahaa ja Reikon ”funktionaalista” jauhelihaa. Olen myös sitä mieltä, että koirilla pitää olla aina luita tarjolla, sanoo Virtanen. Tämä on kuitenkin tulkittu niin, ettei sanomani takia NEUssa olisi kalkki/fosfori suhde kunnossa. NEUn kalkki/fosforisuhde on oikea, muutoin lonkkatilastot eivät olisi kunnossa.

Suosittelen raakoja luita pennuille siksi, että pentuna koira on opetettava syömään luita. Aikuinen luihin tottumaton saa helposti ummetusta tai ripulin ja pahimmassa tapauksessa ahnehtii ja nielee liian suuria paloja. Luut putsaavat hampaita tehokkaasti koko eliniän, niiden järsiminen tukee myös nuoren koiran leukaluiden kehittymistä ja antaa ajanvietettä, huonekalut säästyvät. Anaalirauhaset tyhjentyvät myös helpommin.
Aikuinen koira säännöstelee luiden syöntiä varsin mallikkaasti. Jos sille joka päivä antaa luun, se piilottaa osan myöhempää käyttöä varten, muistuttaa Virtanen.

http://neufrau.net/neufrau/neun_tarina.html

/ Niin joo, meinas unohtua. Mähän barffaan kahden kissani kanssa, jolloin ei todellakaan koko pötköä tule syötyä heti. Mä laitan lasiin tulikuumaa vettä sen verran, kun haluan sulattaa jäisestä pötköstä ja laitan sen pötkön sinne. Ei tarvii kauankaan odottaa, kun pötkön saa halkastua vedenrajasta pelkällä veitsellä ja loppupötkö on vielä ihan jäässä, jolloin sen voi laittaa takaisin pakkaseen. Kannattaa kokeilla, ei tarvitse ostella sahoja eikä vasaria!

Muokattu viimeksi: 25.11.12 11.58
25.11.2012 12.51

Se,että siinä on epämääräisesti paljon kaikkea ei tee siitä täysravintoa.Jos vastaavalla tuoteselosteella tulisi markkinoille kuivaruoka,olisi monen mielipide eri.Mutta ei,koska kyseessä on ylijumalallinen barffaustuote ei siitä saa sanoa sanallakaan pahaa.

25.11.2012 13.00

Ja itseasiassa NEUhunkin näytetään lykkäävän turhia hiilareita, jotka usein sitä allergiaa aiheuttavat. Tai ainakin niissä, joiden tuoteselosteen minä löysin. http://www.neufrau.net/neufrau/tuoteseloste.html
Allergiselle näytti olevan omatkin sapuskansa, niitä voi toki vilkaista. Minulle NEU on ihan vieras asia, mutta uteliaisuuksissani tutkiskelin.

Rommi, onhan ne Pirkankin nappulat täysrehua, vaikka sisältävät paskaa enemmän kuin mitään hyvää. :D

http://wipoe.blogspot.com
25.11.2012 13.55

Pirkassa on vitamiinit ja niiden määrät tiedetään.Kukaan ei tiedä tarkasti Neun sisältämiä vitamiini,hivenaine,mineraali jne määriä.

25.11.2012 13.57

^ Pointti oli se, että paskakin täysrehu voi olla täysrehua.

http://wipoe.blogspot.com
25.11.2012 14.56
Eihän barffauksessakaan vitamiinilisiä anneta, joten miksi pitäis Neussakaan? Kaikki tarpeellinen tulee ruuasta. Mutta mä en itse Neuta syötä (mutta ei oo syytä miksen voisi syöttää), joten en tiiä sen tarkemmin itse. Katselin vaan, että tuolla on tuotteita mitkä voisi sopia.
25.11.2012 15.02
Tiana kirjoitti:
Eihän barffauksessakaan vitamiinilisiä anneta, joten miksi pitäis Neussakaan? Kaikki tarpeellinen tulee ruuasta. Mutta mä en itse Neuta syötä (mutta ei oo syytä miksen voisi syöttää), joten en tiiä sen tarkemmin itse. Katselin vaan, että tuolla on tuotteita mitkä voisi sopia.

Se,että myyjä sanoo "Sisältävän kaiken tarpeellisen" ei tarkoita että näin on myös oikeasti. Ihanne tilanne on se,että ruuasta saadaan kaikki tarpeellinen oikeassa suhteessa,mutta näin ei nykypäivänä ole.Nappulatkin sisältäisivät teoriassa kaiken tarvittavan,vaikkei sinne lisättäisikään mitään.

25.11.2012 18.52

Itse aikoinaan jodin allergisen koiran kanssa  opetteleen raakaruokinnan,koska koira oli allerginen myös varastopunkille ja lista oli muutenkin pitkä. Saman tien loppui oireet joista pahin oli ripulointi. Kannatan muutenkin luonnonmukaista ruokintaa. Ei se raakaruokinta vaikeaa ole :)

25.11.2012 20.28
000078634_r

Ois muuten kiva sitten jossakin vaiheessa kuulla Bambilta, oliko se Pirkka sopivaa kaverisi koiralle.

26.11.2012 14.31
020603812_r
Tampere
Rommi kirjoitti:
Tiana kirjoitti:

Se,että myyjä sanoo "Sisältävän kaiken tarpeellisen" ei tarkoita että näin on myös oikeasti. Ihanne tilanne on se,että ruuasta saadaan kaikki tarpeellinen oikeassa suhteessa,mutta näin ei nykypäivänä ole.Nappulatkin sisältäisivät teoriassa kaiken tarvittavan,vaikkei sinne lisättäisikään mitään.

Ja sää ihan tosissaan oot tota mieltä, ja ite suosittelet Pirkkaa? Jos ihan oikeella lihajalostomalla on pokkaa värjätä sianlihaa ja väittää sitä naudanlihaks, niin luuletko, ettei jollain Pirkalla oo pokkaa pistää siihen pussin kylkeen ihan mitä sattuu? Koirathan on vaan koiria.
26.11.2012 15.10
Judo kirjoitti:
Rommi kirjoitti:
Tiana kirjoitti:

Ja sää ihan tosissaan oot tota mieltä, ja ite suosittelet Pirkkaa? Jos ihan oikeella lihajalostomalla on pokkaa värjätä sianlihaa ja väittää sitä naudanlihaks, niin luuletko, ettei jollain Pirkalla oo pokkaa pistää siihen pussin kylkeen ihan mitä sattuu? Koirathan on vaan koiria.

Suomessa merkit,tuotteet,tuottajat ja myyjät on sen verran kovan valvonnan ja testien alla,sitenhän tuo ulkomailta tullut sianliha paljastui ;) .Jokaisesta koiranruuasta saa ihan jokainen tavallinen pulliainen otettua näytteet,jos koostumus mietityttää tai epäilyttää.Koirien  kuivaruuatkin ovat valvovien silmien alla,sekä niiden koostumus ja ravintoainemääriä valvotaan tarkasti, jokaisesta myyntiin tulevasta erästä otetaan näytteet.Neut ja muut vastaavat ei kuulu valvottavien piiriin,koska niiden ainesosat ovat jo kertaalleen läpäissyt  erillisinä aineksina testit.Mutta sisällöstä kuluttaja ja tuskin myyjäkään voi olla kovin varma.Tasapainoisena ja täysrehuna Neuta ei siis voida pitää,sillä koostumus aivan varmasti vaihtelee jopa pötköittäin ja eikä tärkeimpienkään ravintoaineiden määristä osaa sanoa kukaan mitään.

27.11.2012 10.00

http://www.lemmikkistore.fi/golden-eagle-hypoallergenic-lohi-peruna-viljaton-p-3272.html

Golden Eagle Hypo-allergenic lohi-peruna

lohi (min. 29 %), peruna (min. 29 %), juurikasjauho, lohiöljy (säilötty vitamiinein) panimohiiva, lohimaksaöljy, pellavansiemen, yucca-uute,merilevä, L’Karnitiini, betakaroteeni, betaklukaanit (MOS), inuliini (FOS), maitohappobakteerit (Enterococcus Faecium DSM 10 663, Lactobacillus Acidophilus DSM 13 241), vitamiinit ja hivenaineet

Muoks. Saa myös 2kg säkeissä joten voi aluksi ihan vaan kokeilla miten sopii. http://www.lemmikkistore.fi/golden-eagle-hypoallergenic-lohi-peruna-viljaton-p-3979.html

Muokattu viimeksi: 27.11.12 10.06
29.05.2016 17.45

choice

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti