Miksi kenenkään ei pitäisi ostaa englanninbulldoggia - Sivu 4 (Yleinen keskustelu > Ajankohtaista)

09.02.2013 01.48
021983606_r
Tuusula

Propsit todellakin niille, jotka tiedostavat koiransa/rotunsa puutteet ja ongelmat ja yrittävät tehdä jotain niiden eteen. Ja hienoa, että täälläkin on käynyt bullinomistajia kommentoimassa ja ovat olleet samoilla linjoilla :)

Liioitellut pirteet ovat kaikessa eläinjalostuksessa aina epäterveitä piirteitä. Mutta ihmiset tykkäävät erikoisista ja erilaisista lemmikeistä, jolla vois brassailla naapureille ja tutuille. Ja nämäkin liioitellut piirteet lähtevät käsistä yleensä vain ihmisen itsekkyyden vuoksi. Aina pitää olla liioiteltumpi kuin toisella.

Itsekin vähättelin vuosia lagottojen onglemia, kun tuntui väärältä sanoa omasta rakkaasta koirastaan, että siinä on jotain vikaa. Nyt kerron kyllä kaikille rodusta kiinnostuneille arkuusongelmasta, joka on kuitenkin vältettävissä. Ja jos tämä pelottaa pennunostajat eri rodun pariin, so be it. Mutta kukapa jonkin rodun edustaja haluaisi sanoa koiristaan, että näillä on tätä, sitä ja tuota vikaa, kun toisen rodun edustaja sanoo, että täältäpä saatte upealuontoisen ja terveen ja söpön koiran, helppo kouluttaa ja tulee toimeen lasten ja koirien ja kissojen kanssa. Koirien ostajiltakin vaadittaisiin paaaaaaaaaaljon enemmän perehtymistä, koska jos ei ole ostajia, miksi teettää pentuja.

rimmailua.blogspot.fi
18.04.2013 20.58

http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=127

Tää koko touhu on laillista eläinrääkkäystä. Ihmisten typerää turhamaisuutta ja ajattelemattomuutta. Ihmiskunta tulee tapattamaan vielä monta koirarotua sukupuuttoon....ellei touhu muutu ja se ei muutu.

Joka tulee lähelle, sydämeen asti, kun kärsin. - Sinä suret, minäkin suren. Jonka silmät nauravat, kun nauran. - Sinä olet onnellinen, minäkin olen. Koirani, minun elämäni koira.
18.04.2013 22.56

Nii in. Onhan se surullista että koirien jalostus on edennyt niin pitkälle ja niin nopeasti että sairata ja "viallisia" yksilöitä on alettu käyttää jalostuksessa.
Ymmärrän sen että jokainen koira jota käytetään jalostuksessa ei voi olla täydellinen, sellaista koiraa ei ole joka vastaisi rotumääritelmää jokaista pilkkua myöden. Mutta en ymmärrä sitä että koiraa jota ei saisi käyttää jalostukseen käytetään silti.
Kasvattajien olisi jo aika laittaa hyvä luonne ja terveys edelle ja unohtaa ulkonäkö ja toisinaan myös rotumääritelmät. Käyttää välillä niitä "rumia", jotka eivät kaikilta osin mielytä silmää mutta ovat terveitä ja hyväluonteisia..

No en osaa sanoa enempää.. :D

17.05.2013 23.19
022494489_r
Hyvinkää

A-studiossa käsiteltiin tänään englanninbludoggia. Linkki

Siis aivan järjetöntä itsepetosta, en voi edes sanoin kuvailla tätä facepalmin määrää. "Nää on ihan terveitä" "Ei nää rohise" !!11 Siis herranjumala, mitä ihmettä voi koira tehdä ihmiselle.

Sitten kun joku esittää mulle täysin terveen englanninbuldoggin niin maksan hänelle. Jos koiralla on e-lonkat, niin eihän se nyt herranjumala ole terve koira. Ja jos koiralle nyt sattuisi terve luusto, niin sitten rohisee hengitys ja iho-ongelmat vaivaa ja ties mitä.

Jos mun erirotuiselle koiralle osuisi kaikki englanninbuldoggin "normaalit rotuominaisuudet", niin se olisi varmasti haudassa.

Menen hakkaamaan päätäni seinään, en kestä. Ihan oikeesti nyt, ei voi vttu, herätkää ihmiset.

Muokattu viimeksi: 17.05.13 23.21
http://deminriesa.blogspot.fi
17.05.2013 23.28
022263954_r
Seinäjoki

Huomasitteko vielä kuinka koira ontui kaiken lisäksi?
Voi luoja tuota sokeaa kasvattajaa -.- "Nää on ihan terveitä!"

Listen to me now, believe me later
18.05.2013 00.08

huh huh eipä tuossa oikein voinut muuta kuin pyöritellä silmiä. Ihan uskomatonta sokeutta, naiivia "pelastamme rodun pienin mutta hyvin jalostusasiat osaavin joukoin älkää enää teettäkö muita kuin pelastuspentueita".... Joo. Sehän toimiikin joo, sure thing.

Kasvattaja vaikutti hieman siltä että se voisi melkein alkaa itkemään, kun snellman arvosteli hänen kasvattiaan "joka on niin terve, sen veljellä oli jopa pitkä häntä!!".

Oh, dear god... xD

18.05.2013 00.19
022694637_r
Nokia

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kun taas kauheeta katteltavaa. Hienoa mamma, hienoa. 

En kestä elää ton 'terveemmän' version kansa täällä, ihan järkyttävää. JÄRKYTTÄVÄÄ. Puhumattakaan siitä enkkubullasta joka eilen oli koirapuistossa.

tämä tästä a-studiosta. Merja on kasvattaja, Marjatta on eläinlääkäri.

"Merja, onko sun koirilla ollut tätä hengitystieongelmaa?"

"Ei."

"Mistä sä tiedät sen?"

"Se että ne hengittää ihan normaalisti. Ne nukkuu auringossakin, yleensä kuuma ahdistaa niitä. Ne pystyy liikkuun ihan normaalisti."

"Jotain rohinaääntä sieltä ainakin kuuluu, onko se normaalia vai?"

"Joo, siis ei siin oo mitään sellasta. Ne jotka on niitä sellasia niin nehän rohisee ihan, ne on ihan kauheita, ne jolla on pehmeä kitalaki niinsanotusti."

"Marjatta, onks tää rohinaääni normaalia?"

"Ei, ei sitä sais olla koiralla, tälläsessä tilanteessa missä sitä ei oo rasitettu ollenkaan."

---

"Sä sanot että sun koirat on ihan terveitä, mutta kuitenkin kennelliiton tietokannan mukaan heillä on kuitenkin kaikilla melkein jotain lonkkavikoja?"

"Ei. Ei vaivaa ollenkaan, että siellä on dtä ja etä ja mutta ei niillä oo koskaan ollu mitään ongelmaa. Ne kyllä juoksee ja kiipeilee, vaikka ne on vanhojakin niin ihan samalla tatsilla ne on aina vetäny."

Muokattu viimeksi: 18.05.13 00.27
caninicouture.blogspot.com || Valkkarit Chanel ja Rayca, cockeri Sole, kissat Prada ja Marni ja kolme gerbiilipoikaa
18.05.2013 00.39

Surkuhupaisaa, että tuon kasvattajatädin kahden pentueen vanhempien lonkkatulokset ovat molemmissa hauskasti D/C x E/E, silmätutkituilla vanhemmilla on kaikilla silmissä jotain vikaa ja ekan pentueen emä kuollut 5v 8kk ilman sairauden diagnosointia.

18.05.2013 00.43
022694637_r
Nokia

Ja tekee oikeasti pahaa kuunnella samalla justkin samallaisista ongelmista kärsivän ranskanbullan kuorsausta.

caninicouture.blogspot.com || Valkkarit Chanel ja Rayca, cockeri Sole, kissat Prada ja Marni ja kolme gerbiilipoikaa
18.05.2013 01.02

Samalla kasvattaja selittää että parempia tuloksia voikin hakea sitten ulkomailta kun antavat helpommin sairaille koirille paremmat lonkkatulokset nyt jos suomessa kielletään EE ja DD jne lonkkaisten pennuttelu.

Miten nämä ihmiset eivät koskaan herää.

19.05.2013 15.21
19.05.2013 15.26
022620016_r
Joensuu
koirankusettaja kirjoitti:

Karua katsottavaa :(

Tuntuu ihan itsestä pahalta katsoa noita, varsinkin toista videota katsoessa tuli ihan tajuttoman voimaton olo kun mitään ei voi toisen avuksi tehdä. Voi kun noille saisi putket hengitysteihin, olisi raukoilla helpompi olla. Tuli mieleen ne kerrat kun on itse ollut sellaisessa flunssassa, ettei meinaa henki kulkea. Hyi kamala.

Just because you are a character doesn't mean you have character
19.05.2013 16.15

Ihan_käsittämätöntä.

On nimensä ja naamansa medialle antanut niin mielestäni ihan ok keskustella hänen kasvatustyöstään. Ja niin, kun tämä ei todellakaan ole ainoa kasvattaja eikä nämä ainoita koiria. 

Ällöttää niin paljon, enkä todellakaan puhu pelkästään tästä tapauksesta. Tahtoisin pestä käteni koiramaailmasta kokonaan ja kieltäytyä hankkimasta yhtäkään koiraa enää koskaan, kun tuntuu että on vain käytännössä mahdotonta saada minulle sopivaa koiraa, joka on kykeneväinen tekemään, hengittämään, syömään ja aistimaan kaiken ilman mitään rajoituksia, kun tahtoisin että sillä vielä toimisi pääkin. Unohtamatta sitä, etten halua tinkiä siitä tarkoituksesta ja ajatuksestakaan, mikä koiran syntymän taustalla on. 

Voisi luulla, että terve ja arjessa toimiva koira on itsestäänselvyys ja jopa jokaisen oikeus, mutta ei se vaan ole. Vielä enemmän koiralle soisi oikeuden vaivattomaan ja perusterveeseen elämään, enkä vaan käsitä, miten joku voi sulkea silmänsä siltä. 

Muokattu viimeksi: 19.05.13 16.17
24.10.2013 23.46
022565215_r
Sodankylä

En nyt jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta pakko kommentoida. 

Minä en ymmärrä, mitä täällä kauhistellaan yhdestä rodusta, kun melkein kaikkien rotujen jalostus on mennyt höpsis. Sanotaan nyt vaikka näin, että se, mitä rotumääritelmässä lukee, on lyöty ihan yli ja monta kertaa. Esim. "Raskas rakenteinen". Noh, tehdään siitä aina vaan raskaampi rakenteeltaan, tästä varmaan šeuraa hyvää! Plus surullista on  se, että muutenkin nykykasvattajista ei edes kasvata mitään, katsotaan vaan että mikä yhdistelmä kuvaa parhaiten tämän rodun rotumääritelmään ja lisäännytetään niitä.... Ja nyt kaikki menee katsomaan mun koiria, ja kauhistelemaan noita,mutta menkää vain. 

26.10.2014 13.50
000082084_r

Nonniiiin

Ärsyttää niin paljon, kun koko ajan useampi ja useampi kaveri tai tuttu hehkuttaa miten ne haluaa englanninbulldoggin tai mopsin "koska ne on niiin söpöjä" 

26.10.2014 14.07

Mä luin kans ton Helsingin sanomien jutun tänään aamulla lehtipainoksesta. Järkyttävää. Mä en tykkää edes niiden ulkonäöstä. Ymmärtääköhän ne kasvattjat niiden rotujen tilanetta, vai onko ne ikäänkuin "sokaistuneet" omalle rodulle.

Jep, olen paraskin puhuja kun itselläni on mediassa hyvinkin paljon pyörinyt cavalier. Tottahan se on, että tämäkään rotu ei ole terve. Mikään rotu ei ole täysin terve, mutta on totta että varmasti cavoissa on enemmän kuin joissain muissa. Koiranjalostus voi mennä niin metsään välillä. Mutta "puolustaisin" kuitenkin että minun mielestäni esim. Cavalier yhdistys ottaa terveystilanteen vakavasti ja itselläni on tuttu joka kasvattaa cavoja ja hän laittaa terveyden edelle ja yrittää saada puhtaista linjoista pentueita ja pystyn hänen kanssaan puhumaan avoimesti terveydestä. En niinkään tunne cavalier piirejä niin paljon, mutta varmasti jokaisen rodun sisältä löytyy näitä mätiä omenoita kasvattajista kun muut yrittävät tehdä töitä rodun eteen ja nämä muut ylilyönnit yhdistelmät ym. antavat huonon kuvan ja ikäviä seurauksia.  

Mä en tiedä mitä cavalierille käy. Sairas rotu, mutta uskon että kyllä sieltäkin löytyy myös terveitä. Se on niin vaikea tilanne. Mutta uskon myös että on kasvattajia jotka tosissaan haluavat tehdä töitä terveemmän rodun puolesta.

"Sitä saa mitä vahvistaa"
26.10.2014 14.10
021248162_r
Lahti

Näin kaverilla jonkun koiran jonka roduks se sanoi staffi? Näin siis pienen, tosi leveärintaisen, kuolaavan, röhkivän koiran. Olin silleen että söpö jne, mutta kyllä jotenkin häiritsi että miten koira voi jotenkin olla tuollainen. Katsoin vähän karsaasti sitä:D

Katsoin muuten googlesta, juu se oli staffi mutta nuo googlen kuvat näyttää paremmilta jotenkin. Tää staffi oli matalampi. Jotenkin eka ajatus oli että "sairas"

Repe Pepe

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti