Koirankoulutus apua! (Koirat > Koirien koulutus)

31.01.2013 16.51

Onko ketään Mikkelin suunnalta, joka voisi antaa minulle ja ruokselleni yksityistäkoulutusapua sopivaan hintaan?

Apu voisi tietysti tulla myös Hirvensalmi/Ristiinan suunnalta, mutta tällöin täytyisi tulla meille kotipihaan, koska kulkeminen hoituu meiltä ainoastaan linja-autolla ja koiran kanssa ei edes sillä. (elikkä autoa ei ole..)

Mielellään tietysti sellainen ihminen, joka omistaisi eden yhden koiran.

Syy miksi en haluaisi ryhmään on että Uroksemme ei ole nähnyt vieraita ihmisiä/koiria tuskin ollenkaan. Ja tälläisen/tälläiset tavatessaan alkaa vetäminen, räyhääminen, hyppiminen yms..  Koiralla on siis myös jonkunlainen keskittymis ongelma, ja korvat tuntuvat olevan muualla kuin päässä. Uros osaa siis perusasiat kuten istu, ja maahan käskyt, mutta nekin silloin kun ei mikään muu kiinnostava ole lähettyvillä.

Eli todella tarvitsisimme molemmat apua sekä opastusta ja olisimme todella kiitollisia avusta, sekä minä, että koira. :)

Koira siis tosiaan aika isohko hieman yli 1v sakemanni uros, erittäin riehakas ja välistä kovakalloinen.

-Satu ja Pata-

04.02.2013 22.25

^ Koita googlettaa koirankouluttajia lähialueilta, täältä petsiestä kun näitä kouluttajia ei juurikaan löydy. 

Nyt ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä että onko koira ollut teillä pennusta asti?

11.07.2013 14.36
022107545_r
Hirvensalmi

On ollu pennusta asti.. Nyt parempaan suuntaan mennään. :) olen lukenut asioista lisää ja tiedän mistä räyhääminen ja huuto johtuu. Ja löytänyt jopa omat virheeni kyseisissä kohtaamisissa, sekä asioissa. Koira toimii jo paljon paremmin, vaikkakin tietysti edelleen haukkuu uusille ihmisillle ja yrittää jyrätä heidän luokseen, mutta parempaaan suuntaan ollaan menossaa. Herra pystyy jo jopa kuuntelemaan välillä mitä minä pyydän häntä tekemään. Eli korvat ei näytä enää vievään tälläisissä tilanteissa  käskyä toisesta korvasta sisään ja heti perään toisesta ulos, vaan näyttäisi rekisteröivän jo käskyjä sinne kallokoppaankin :D tosin se on vaan sellasta valikoivaa kuuloa vielä, mutta on se jo parempi kun ei mitään.

Ja välillä toimii jo sitten muutaman kymmenen minuutin jälkeen yleisillä paikoilla moitteetta, ei enää revi ihmisten luoksa, ja ei edes ota enää heitä kunnolla huomioonkaan. Saattaa katsella hieman kun kulkevat ohi. Et ollaan hieman edistytty kun sentään joskus osaa rauhoittua vaikka tämä viekin aikaa jopa 20 min..

12.07.2013 22.40
Aiwaza kirjoitti:

Ei ole nähnyt vieraita ihmisiä/koiria tuskin ollenkaan. Ja tälläisen/tälläiset tavatessaan alkaa vetäminen, räyhääminen, hyppiminen yms..  Koiralla on siis myös jonkunlainen keskittymis ongelma, ja korvat tuntuvat olevan muualla kuin päässä

Keskittymisongelma??? Vai niin!!  Sehän keskittyy hyvin, jos alkaa toimimaan ärsykkeen nähdessä ;) Se vain valitsee mielenkiintoisimman kohteen eli sen ulkopuolisen ärsykkeen. Jos Pata antaa satulle 100-0 pataan, niin se johtuu ettei Satu ole tehnyt itseään tarpeeksi tärkeäksi koiralle.

Kyse on vain ettei koiraa ole koulutettu kestämään häiriötä, ei ole treenattu keskittymiskykyä ja opetettu käsittelemään näkemäänsä. Ehkä koira oli heikon hermorakenteen omaava pentu tai on epävarma kokemusten vähyyden vuoksi. Koiraa on viety joka tapauksessa väärään suuntaan. Jos koira ei näe "maailmaa", niin ei siltä voi mitään ihmeitä odottaa. Jos joku landella asuva ihminen potkaistaan Tokioon, niin sehän on suurkaupungissa ihan pihalla kuin lumiukko, kun joku cityihminen ei ole moksiskaan. Pois kääntymiset väärin toteutettuna yleensä aiheuttaa vain lisää ongelmia tai tilanne jumittaa paikoillaan. Jos "isäntä" on pelkuri niin koirastakin tulee pelkuri, koira vaistoaa omistajan jännittyneisyyden oli se sitten kuin vähäistä tahansa ja jännittyneisyyden koira tulkitsee yleensä pelkäämiseksi. Tällöin koira alkaa puolustamaan omistajaansa tai itseään, koska ei luota omistajan hoitavan tilannetta. Väsäsin tän tekstin kansan kielellä ettei jokaisen tarvi tulla kysymään mitä selitän.

Maalaisjärki on kadonnut monelta omistajalta ja lähes joka kouluttajalta.

Muokattu viimeksi: 12.07.13 22.54
13.07.2013 08.55
022533298_r

^Toi on taas niitä asioita joita en ymmärrä, miks ihmiset keksii kaikesta ongelmia ja syytetään koiraa siitä ettei omistaja ole itse sitä totuttanut eriasioihin jne? Olen siis Natzin kanssa samaa mieltä.

Never trust a pit bull not to fight

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti