Valio koiranruuat - Sivu 4 (Koirat > Koiran ruoka)

18.09.2015 22.07
022697571_r

Ok, kiitos Kaje! :) 

// Oiskohan toi energy sit tarpeeks laihaa Rekalle, jolta on nyt vihdoin saatu paino kuriin..? Nyt se on syöny profinen senioria (12%rasvaa) ja valion maintenancea (8%) sekasin.

Muokattu viimeksi: 22.09.15 20.18
Kipinän elämän sait vahvan ja sielun kiihkeän, vapaus ja kaipaus sen on piirretty pintaan sydämen.
22.09.2015 20.08
022299851_r
Kotka

No jos luulet, että on, niin ainahan voit kokeilla! Laittaisin siihen kumminkin jotain hyvää öljyä sekaan vähän ja paristi viikossa kananmuna :) Kammoan vähärasvasia ruokia, en haluu et koirat hilseilee tai karva menee huonoks. Ja hiilarihan se koiriakin loppujen lopuksi enemmän lihottaa, kuin rasva, eli painoaan tarkkailevalle koiralle vähärasvasta lihaa ruuan kylkeen :)

Ruokakriitikko
22.09.2015 20.25
022697571_r

Juu nuo on aikalailla 50/50 ruokavaliolla, ja reka saa mahollisimman vähärasvasta lihaa (nautaa ja sydäntä suurimmaks osaks).  

Mietityttää vaan sekii kun jos tuota puristetta ei tarvii antaa nii paljon ku tavallista nappulaa, ni jääkö Rekalle sit nälkä syömien jälkeenki.. :0  Ku sille meinaa jo noiden höttöruokienki kaa käydä niin ettei maha täyty ku annoskoko on niin minimissään..

Kipinän elämän sait vahvan ja sielun kiihkeän, vapaus ja kaipaus sen on piirretty pintaan sydämen.
23.09.2015 13.45
022675588_r
Pori
Mä syötin puristetta saman määrän kun normi nappuloita eikä nää ainakaan lihonnu vaikka ei ois ollu pahitteeks.
24.09.2015 09.41

Tuosta väitteestä, että puristetta ei tarvitsisi antaa yhtä paljoa, oli juuri juttua Katiskassa. Siellä tulkinta oli ainakin, että moinen on ihan höpöhöpö-puhetta, ja vähentämällä ruokamäärää vain laihdutetaan koiraa.

24.09.2015 12.47
022697571_r

Aijaa :o Eli siinä puristeessa ei oo mitään muuta ku erilainen muoto verrattuna nappulaan? Vai? 

Kallistun ehkä kuitenki normi seniori/light nappulaan Rekan kanssa, koska toi on niin kevyellä liikutuksella ja kun tota ei voi edes liikuttaa kovin "kovasti" spondyloosin takia..

Muokattu viimeksi: 24.09.15 12.47
24.09.2015 15.45
Kuura kirjoitti:

Aijaa :o Eli siinä puristeessa ei oo mitään muuta ku erilainen muoto verrattuna nappulaan? Vai? 

Periaatteessa näin.

http://www.katiska.info/ruokinta/kuivamuonat-ruokinta/vaarallista-markkinointia/

26.09.2015 13.55
022629857_r
Jämsä

No mulla on eri kokemus ihan kaikista puristeista. Valion lisäksi on tullut syötettyä Franksia, Lukullusta ja Markus Myhleä, tavan nappuloita oon syöttänyt niin montaa eri merkkiä etten jaksa ees laskea. :D Ja mun empiiristen kokeiden mukaan puristeet nyt vaan tarttuu paremmin koiriin, ainakin näihin omiin. Tiiä onko Jakke itse syötellyt mitään puristeita, että onko tuo tieto vaan teorian ymmärtämistä (mikä Jakella on huikeeta, kieltämättä) vai löytyykö myös käytännön kokemusta. Käytännössä meillä esim. Källi pysyy samassa kunnossa 20% rasvan nappulalla kuin 15% rasvan puristeella grammamäärän ollessa sama. Joku jippo tossa puristeessa on vaan oltava.

27.09.2015 23.21
022706518_r
Espoo

Meillä kaikki kolme syöny nyt n. 2kk Valion Extra Energya (puristeruoka) ja minä pököpää annoi sitä saman määrän mitä edellistä RASVASEMPAA nappulaa. Noh, kaikki koirat turpos kuukauden päästä ja sai pistää kaks laihikselle. Riimi on nii noutajamaine, että se ku näkeekään tyylii ruokaa nii jo turpoo neiti ja on muute mahottoman vaikee saada nyt sitä ylimäärästä poies, vaikka kui ollaa liikuttu ja menty!! :D
Kaikilta vähentäny nyt sen 1dl poies ja rupee pysyy aika normi koossa nuo koirakot. Oon ollu kyllä super tyytyväinen. Miten se voikaan imeytyä noi hyvin? ja totta se on, että vähempi määrä annettava mitä normi nappulaa.

Kaikenlisäks täytynee kehua ruoan maittavuutta! Rene on sellane nirsopekka ettei toista, mutta tää ruoka uppoaa kyllä. Se aiva hotkii ruoan, joka ei todellakaan ole normaalia. Roy ja Riimi taasen tuttuun tapaan hotkii kaiken.
Jos tää nappula ois se, joka ois nyt se meidä juttu. On niitä monia jo kokeiltukki.

http://wwwkarvakorvat.blogspot.fi/
29.09.2015 09.12
Kuura kirjoitti:

Juu nuo on aikalailla 50/50 ruokavaliolla, ja reka saa mahollisimman vähärasvasta lihaa (nautaa ja sydäntä suurimmaks osaks).  

Mietityttää vaan sekii kun jos tuota puristetta ei tarvii antaa nii paljon ku tavallista nappulaa, ni jääkö Rekalle sit nälkä syömien jälkeenki.. :0  Ku sille meinaa jo noiden höttöruokienki kaa käydä niin ettei maha täyty ku annoskoko on niin minimissään..

Myös keuhkot ja naudan maha on kevyitä.

07.10.2015 16.44
022675949_r
Turku

Meillä nuorimmaisella on ollut käynnissä lihotuskuuri, tuntui ettei mikään tartu ja koira laihtuu. Aloin syöttämään 50/50 tyylillä ja nappulana extra energy puristetta ja nyt 1,5 säkin jälkeen alkaa koira näyttämään sopusuhtaiselta!

Tämän säkin jälkeen ajattelin koittaa valion super-nappulaa. Onko muilla kokemusta minkä kokoista ja mallista kyseinen nappula on? :)

08.10.2015 20.28
022520078_r
Pori
Lars kirjoitti:
Rocky kirjoitti:
Lars kirjoitti:

Mä tilasin kanssa nyt molempia aikusten koirien puristeita ja tähän asti on näyttänyt hyvältä kun ollaan pari viikkoa niitä syötetty. Tajusin tässä tosin, että näähän on normihintaisina huomattavasti kalliimpia, katotaan pitääkö nyt alehinnoilla tilata vielä toinen satsi vai mitä tehdään.

Siis miten kalliimpia? Minusta tuo 37-40€ ei ole kovin kallis hinta, jos katselee jotain muuta merkkiä. 

Niin siis toi 37-40e on tarjoushinta. Tai näin mä käsitin kuvastosta kun katsoin. Esimerkiksi Extra Energy puristeen kohdalla lukee vastaava 61,35e. Tiedä sitten mitä sillä tarkoitetaan? Oletin, että normihintaa.

Siis joo, se tarkoittaa sitä, että vastaavanlainen jokin toinen merkki maksaa tuon verran. 
"Elämä ilman koiraa on kuin pitkä matka ilman majapaikkaa"
14.01.2016 12.11
022710853_r
Kannus

Millainen nappulakoko tuossa Maintenancessa ja Superissa on, tietääkö joku?

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
15.01.2016 20.48
022299851_r
Kotka

Superista mulla on joku näytepussi, aika pientä ja pyöreähköä, ehkä 1x1 cm. 

Ruokakriitikko
16.01.2016 13.16
022697571_r

Maintenancessa on mun mielestä aika iso se nappulakoko, reilusti isompi ku esim BH big foot lambissa.  Sanoisin et jotain JV energyn kokoo, jos oikein muistan..?

//  Lisäilenpä tähän vielä, että Valion puriste energy kelpas ja sopi koirille hyvin!  :)  Kyl mä sanosin että tuo puriste imeytyy paremmin, ku normi nappula, koska Reka meinas ruveta taas paisumaan, vaikka pienensin annosta.  

Active ei meinaa maistua Kuuralle muuten ku lihaan sekotettuna (jos sillonkaan).  Enkä nyt muutenkaan oo niin tyytyväinen tuohon ruokaan. Meinasin sen tilalle hommata puriste extra energya, jos se olis parempi

Muokattu viimeksi: 16.01.16 13.21
19.01.2016 23.31

Aidan on nyt viikon verran syönyt tuota puriste extra energiaa, ja vähän huonolta näyttää sopivuus.. Sillä oli alkuun ihan kaamea ripuli ja maha on edelleen vähän löysähkö. Katsotaan mitä käy, toivottavasti tuo mahan toiminta rauhoittuu..

03.03.2016 13.00
022707539_r

Itekki kokeilen vaihtoa BritCaren ruuvasta Valion puppy puristtettuihin nappuloihin. Omasta mielestäni Britcare on aivan ylihinnoteltu... Kokeillaan omalla saku pojalle miten maha kestää :) Kun pojalla on vehnäallergia. Toivottavasti ei paskoo lennä sitten tuutin täydeltä... On nyt vasta 3 päivä menossa.

Papanat on kyllä ihan sika pieniä, ihan kun pupun pellettejä :DD

04.03.2016 14.07

Millanen nappula koko on valion extra energyssä tai activessa? Meillä on myös vaihto brit caresta pois, kun se saa koiran hilseilemään. Activessa kiinnostaa tuo proteiini-rasvasuhde, mutta saako se tuon pennun käymään ihan ylikierroksilla? Extra energyhän oli sitä puristeruokaa ja sen parempi imeytyvyys kiinnostaisi. Meillä siis syödään 50/50.

04.03.2016 16.24
022697571_r

Activessa on ihan sellanen normikokonen nappula, eli oisko jotain HHC nappulan kokoo.. Ei oo pientä, mut ei se oo isookaan :D En oo tota EE puristetta kokeillu mut siinä tavallisessa energy puristeessa on mun mielestä ihan riittävän kokonen se pellettikoko. Himpun verran pikkusormea ohuempia ne on, ja pituus vaihtelee aika paljon.

Suosittelen kokeilemaan sitä EE puristetta! Active ei meinaa maistua yhtään, mut puristeesta tykkäävät :)  Mä oon ainakin ollu tosi tyytyväinen siihen pursteruokaan. Ja voithan sä lisätä rasvasempaa lihaakin, jos tuntuu että ei oo tarpeeks rasvaa nappulassa. Kokeilemallahan se selviää mikä on hyvä :)

Nyt viimeks tilasin superia ja Energy-puristetta. Ihan ookoota tuo superikin nyt tähän mennessä ollu, ei vaan maistu yhtä hyvin kun puriste.

30.04.2016 21.45
Meidän kohdalla puriste energy on sopinut parhaiten kaikista ruuista mitä ollaan kokeiltu. Ohjeistusta en ole edes katsonut, kun joudun kuitenkin mättämään paljon suositusta enemmän - joten se siitä "ruokaa voi syöttää vähemmän" - väitteestä ;) Naput kyllä tuoksuu pelkältä maissilta :D
21.05.2016 17.23
022707539_r

Kamala mitä kuraa se Valio puppy puriste ruoka olli! Petyin kyllä tosi pahasti.. Kun sen veden sekaan laittaa, ei tarvii mennä kun noin puoltuntia kun se on semmonen mömmö mikä jää kupin pohjalle kiinni... Muuten hyvä, mutta se menee sellaseks puuroks, että saapi sitte joka kerta jynsätä sen loppu ruuvan kupista pois... Paronille vaan kelpaa turvotettu nappula, ei noita pentu ruokaa voinnu turvottaa yhtään.. 

Petyin pahasti... Mutta jos ei tarvii turvottaa, nii ihan hyviä nappuloita ne on. Ei vaan sopinu sitten siihen turvotukseen..

21.05.2016 17.29
000113369_r

Lopeta se nappuloiden turvottaminen ja opeta koira syömään.

22.05.2016 11.29
022299851_r
Kotka

Ei niitä pellettäjä ikinä turvoteta! Menee just semmoseks sementiks. Eli ei oo ruuassa vikaa vaan käyttäjäperänen häiriö ;)

Ruokakriitikko
22.05.2016 21.28
000046440_r

^Paitsi mä turvotin sementiks ja pistin kongeihin ;D

17.06.2016 19.16
Puristeen haittapuoli on tosiaan tuo, että kovettuu ja jää kiinni kippoon jos sekaan laittaa esim. lohiöljyä tai kananmunaa. Lisäksi ruokasäkistä jää varmaan 5-10% käyttämättä, kun naput murenee säkin pohjalle jauhoksi. Tietty sen jauhon vois yrittää hyötykäyttää jotenkin.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti