Petsieläiset - Sivu 3 (Yleinen keskustelu > Petsie)

03.04.2013 20.48
022532182_r
Lieksa
LENNART kirjoitti:

Petsieläiset... Mitkä petsieläiset, täällä on erilaisia ihmisiä niin monin eri tavoin ja minä en ainakaan halua olla mikään petsieläinen, ei ole osa mun identiteettiä.

http://brothersletskeeptogether.blogspot.fi/
03.04.2013 20.56
022706863_r
Tampere

Kaikki nämä "petsieläiset" tuntuu olevan kaikkien mielestä läpeensä pahaa ja mätää sakkia. Keitä he sitten ovatkaan.

"I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist."
03.04.2013 21.54
022433731_r
Petsie_supportmember_small
Klaukkala
Virus kirjoitti:

Yksi Petsien "hauskimpia" juttuja minusta ovat juuri nämä "eliittijengit -sitä ja tätä" :'D Katkeroituneiden käyttäjien keksimä jengi, jos minulta kysytään. 

http://siisinkarvakorvat.blogspot.fi/
04.04.2013 08.25
Jeyn kirjoitti:
Yilan kirjoitti:

SIis eikös eliittijengiksi yleensä muodostu lauma tietynlaisia ihmisiä jotka tulevan enemmän tai vähemmän yhden provon mukana häntä boostaamaan ja komppailemaan, nälvimään sitä "tyhmää" joka kehtasi ilmaista asian x väärässä muodossa tms. Sitten yhdessä heittelevät hurjan nokkelia lauseita (ja nykyään kuvia) ja pävittelevät keskenään kuinka henkilöllä ö ei tulisi olla eläimiä ollenkaan ja niin päin pois. :D 

Ennen, välillä vieläkin. eliittijenginä uskon että tarkoitettiin (suurimmaksi osaksi) niitä joilta profiili petsiessä oli jo poistettu useampaan kertaan, mutta jotka luovat sen syystä tai toisesta aina uudestaan ihan vaan sitä varten että voivat lurauttaa nokkelan lauseensa johonkin keskutelun väliin, jonka jälkeen kaikki muutkin profiilittomat tulevat heittämään samaiseen keskusteluun nokkalet ilmaisunsa. Nyt pitkään aikaan en ole hirveämmin tälläistä enään huomannut tapahtuvan, tai mennyt ainakin multa ohi. Osa vielä jaksaa, mut suurin osa on hävinnyt. 

Näin mä se on olen käsittänyt, ikinä kylläkään tota nimitystä sille en ole kuullut käytettävän mutta kaipa se on ihan osuva. :D

Amen. Tuosta kaikkien paasaamasta eliittiryhmästä tulee mieleen yksi henkilö ja kun se yksi henkilö tulee mieleen, tulee muutama muukin. :-D Minä kierrän kaukaa keskustelut ja yhteisöt, joiden negatiivisesta touhusta olen etukäteen perillä.

Oman yhteisön porukka on sydänsydän, heidän takia tämä paikka on niin koukuttava. <3

Tämän viestin perusteella petsiessä on useampikin eliittijengiryhmä. :D

04.04.2013 15.08

Fiilis, voi kun vaan tietäisit *rolleyes*
Minulla ei ole mitään eliittiä vastaan. Toisinaan vaan heidän käytöksensä saa veren kiehumaan. Omakeksityt jutut menevät totena eteenpäin ja ollaan täysin sokeita. Scotty

Sorry, en tykkää puhua kierrellen ja kaarrellen joten siksipä takerrun nyt väkisin tähän..Jos sä Scotty kerran tiedät tai ainakin annat ymmärtää että tietäisit "eliitistä" jotain kovin oleellistakin niin miksi ihmeessä sä et voinut Fiilikselle sitten asiaa selittää? "Voi kun vaan tietäisit" kommentti antaa mulle sellaisen vaikutelman että et kuitenkaan pysty selkeästi antamaan asiaan vastausta ja silti puhut samassa lauseessa eliitistä, siitä miten heidän käytöksensä saa toisinaan veresi kiehumaan ym. niin jotenkin itselleni tulee osasta tekstiä ehkäpä vähän ristiriitainen vaikutelma...

Että ei tosiaan millään pahalla mutta miksi puhua asiasta sitten mitään jos siitä ei voi puhua suoraan.

04.04.2013 20.44
022433731_r
Petsie_supportmember_small
Klaukkala

Musta tuntuu että Scotty on ainoa joka ulisee siitä eliitistä koko ajan - aina puhumassa ja helisemässä mutta ei voi kertoa keitä nämä sitten on. Kun ihan oikeasti ei varmaan itse "elitistitkään" tajua että puhutko heistä :D

Tai ehkä Scottyn käsitys "eliitistä" on kaikki jotka kiusaa ja kyseenalaistaa hänen mielipiteet. Eli toisin sanottuna eliitti on vain katkeroituneiden Petsieläisten käsitys kaikista jotka on hänen mielestä jotenkin itseään "ylempänä" ja kyseenalaistavat hänen mielipiteitä. Kateellisten käsite :)

http://siisinkarvakorvat.blogspot.fi/
04.04.2013 22.35
022253542_r
Muurame

Mustakin vähän tuntuu että ei kukaan täällä koe lopulta kuuluvansa siihen hirveästi toitotettuun eliittiin. Mä en edelleenkään näe mitään eroa ns "eliitin" ja tavallisten rivijäsenten välillä, mulle tämä on vaan paikka jossa on paljon eri ikäisiä, eri taustaisia ja eri kokemuksilla varustettuja ihmisiä. Jotkut täällä ryhmäytyy helpommin, jotkut tutnuvat olevan periaatteessa vähän kaikkea vastaan.

Lisäksi Lennartin tapaan minäkään en identifioidu mihinkään petsieläinen-kategoriaan. Tämä on mulle vaan hauska ja välillä hyödyllinenkin tapa jutella ihmisten kanssa ja vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä.

Hirmu vaikea selittää, kun joillekin tällä petsieläisyydellä ja petsieläisyyden tasojen luokittelulla tuntuu olevan sitten suurempikin merkitys.

Saksanpaimenkoira Kunto & kissat Ninja ja Minni
04.04.2013 22.46

Ehkäpä käsite petsieläinen voidaan ajatella myös niinkin yksinkertaisesti jotta petsieläinen on tyyppi joka käyttää petsietä, esimerkiksi kirjoittelee keskustelupalstalle ja on muiden käyttäjien kanssa vuorovaikutuksessa.

Kyllä itse ainakin käytän termiä petsieläinen, varsinkin erilaisissa koiratapahtumissa saatan tunnistaa "petsieläisiä" 
Minulle tuo termi ei ole mikään kauhistus eikä se automaattisesti ole polttomerkkinä rinnassani saatikaan osa identiteettiäni. 

Mikäli irl törmään ihmisiin jotka tiedän keskustelupalstan kautta niin minulle he ovat petsieläisiä vaikkeivat sitä haluaisikkaan :D

04.04.2013 22.55

En nää petsiessä mitää eliittiä. Täällä on vaa erilaisia ihmisiä jotka on jakautunu hieman erilaisiin ryhmiin kiinnostuksen kohteiden, kavereiden, eläimien jne mukaan. Eikä nekään oo mikää suljettuja osastoja ku porukka juttelee silti pitkin petsietä aiheesta toiseen. Mutta en voi olla silti huomaamatta tiettyjä pieniä "piirejä" tai miksi niitä voisi sanoa. En silti nää että mikään tällänen pienen petsieläisjoukon keskittymä olis ylitse muiden. Se jos itelle joku aina pomppaa silmään ei tarkota et se ois joku eliitti vaikka ois hienoja koiria, hyviä kuvia ja omistajien sarkastisia ja provosoivia vittuilukommentteja.

Ite tykkään seurailla erilaisten porukoitten toimintaa jos kiinnostaa ja jutella mukana, enkä koe olevani kahlittu mihinkään tiettyyn "petsiejengiin". 

04.04.2013 22.57
Jeyn kirjoitti:
Yilan kirjoitti:
SIis eikös eliittijengiksi yleensä muodostu lauma tietynlaisia ihmisiä jotka tulevan enemmän tai vähemmän yhden provon mukana häntä boostaamaan ja komppailemaan, nälvimään sitä "tyhmää" joka kehtasi ilmaista asian x väärässä muodossa tms. Sitten yhdessä heittelevät hurjan nokkelia lauseita (ja nykyään kuvia) ja pävittelevät keskenään kuinka henkilöllä ö ei tulisi olla eläimiä ollenkaan ja niin päin pois. :D 

Ennen, välillä vieläkin. eliittijenginä uskon että tarkoitettiin (suurimmaksi osaksi) niitä joilta profiili petsiessä oli jo poistettu useampaan kertaan, mutta jotka luovat sen syystä tai toisesta aina uudestaan ihan vaan sitä varten että voivat lurauttaa nokkelan lauseensa johonkin keskutelun väliin, jonka jälkeen kaikki muutkin profiilittomat tulevat heittämään samaiseen keskusteluun nokkalet ilmaisunsa. Nyt pitkään aikaan en ole hirveämmin tälläistä enään huomannut tapahtuvan, tai mennyt ainakin multa ohi. Osa vielä jaksaa, mut suurin osa on hävinnyt. 

Näin mä se on olen käsittänyt, ikinä kylläkään tota nimitystä sille en ole kuullut käytettävän mutta kaipa se on ihan osuva. :D

Amen. Tuosta kaikkien paasaamasta eliittiryhmästä tulee mieleen yksi henkilö ja kun se yksi henkilö tulee mieleen, tulee muutama muukin. :-D Minä kierrän kaukaa keskustelut ja yhteisöt, joiden negatiivisesta touhusta olen etukäteen perillä.

Oman yhteisön porukka on sydänsydän, heidän takia tämä paikka on niin koukuttava. <3

Yo!! Ja siis täällä puhutaan ihan oikeasti juttuja jotka täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Ikävää, ettette sitä näe ja se tapahtuu pääosin aika piilossa, mutta joka tapauksessa. Väärin, vaikka kuinka sitä ei näkisikään.

Minusta saa kuka tahansa olla mitä tahansa mieltä. Kenenkään ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani tai pitää minusta ihmisenä, mutta suotavaa olisi kuitenkin käyttäytyä asiallisesti ja olla menemättä henkilökohtaisuuksiin, oli tilanne mikä tahansa. Eniten koko touhussa ehkä risoo kuitenkin se, että mennään jo läheisiinkin, jotka eivät millään tavalla liity yhtään mihinkään. Tai sitten arvostellaan koko elämäntapa ja mukamas tiedetään kaikki kaikesta. Ja vieläpä kehdataan väittää, etten osaa asettua toisen asemaan, heh. Minä en mielelläni juorua, keksi täysin perättömiä juttuja ihmisistä tai heidän läheisistään enkä sellaista tahdo tehdäkään. Sellaisessa asemassa tai roolissa en edes halua kuvitella olevani.
Suututtaa välillä siivota toisten sotkuja kun ne leviävät käsiin ja kulkevat tahoille, jotka sitten jo vaikuttavat minunkin elämääni, elämääni silloin kun en roiku Petsiessä. Etenkin, kun yksikään sana ei ole totta ja kaikki on ihan vain oman mielikuvituksen tuotetta.

Välillä mietin, että eikö ihmisillä ole mitään omaa elämää kun pitää alkaa värittelemään jo toistenkin elämää...
05.04.2013 02.15
022708867_r
Helsinki
SeeGer kirjoitti:

Tämän viestin perusteella petsiessä on useampikin eliittijengiryhmä. :D

Niiden välillä on gangstaisteluja!  

http://minskipinski.blogspot.com/
05.04.2013 12.33
022706863_r
Tampere

"Yo!! Ja siis täällä puhutaan ihan oikeasti juttuja jotka täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Ikävää, ettette sitä näe ja se tapahtuu pääosin aika piilossa, mutta joka tapauksessa. Väärin, vaikka kuinka sitä ei näkisikään"

Tästä jäi nyt ihan sellanen maku, että Petsie on ainoa tälläinen internet-yhteisö jossa tälläistä käytöstä on.. Musta ihan jokaisessa paikassa missä olen käynyt, jossa on paljon erilaisia ihmisiä aina välillä tilanteet kärjistyy niin, että sanotaan rumasti. Sitä tapahtuu oikeassakin elämässä. Se, että jonkin sanominen täyttää kunnianloukkauksen kriteerit, ei suinkaan tarkoita sitä, että ko. henkilö edes loukkaantuisi siitä.

Kyllä musta on ihan täyttä viisautta osata ottaa vastaan ikävääkin palautetta. Kunnianloukkaukseen mennään imo vasta sitten, kun vainoaminen jatkuu pitkälti. Tiedän kyllä, että Petsiessä on tätäkin tapahtunut, että pitkäaikaista vainoamista on tullut toisen yksityiselämään. Varmaan moni muukin tämän tietää, siihen tapaukseen enempää en kantaa ota. 

Minusta kuitenkin Petsiessä on pääosin ihan viatonta sanaharkkaa.

"I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist."
05.04.2013 12.47

James, ei tietenkään ole. Mutta tämä on yksi pahimmasta päästä. Levitellään jutut jopa ihan ulkopuolisille pahimmillaan. Enkä minäkään nyt suoraan sanoen loukkaannu, mutta se, että mm. sisarukset huoritellaan maan rakoon ja haukutaan suorastaan paskoiksi, ei ole missään määrin mukavaa. Eräs valopää petsieläinen oli jopa onkinut jostain siskoni numeron ja haukkunut minut sitten siskolleni, huoh. Toinen oli väittänyt, että olen kuollut. Todella mukavaa, eikö?

Ikävä palaute ja "vitun tappajamieliharhainenidiootti" lienee kaksi eri asiaa? Petsieläiset löytää aina heikoimman kohdan. Ja ikävimmät ihmiset tekevät kaikkensa pilatakseen toisten asiat, ihmissuhteet ja kaiken mahdollisen. Ok, itsepä kerron asioistani, mutta silti on ihan sairasta kuinka ihmiset jaksavat keksiä ja piinata. Nyt ollaan tosin edistytty siinä, että kaikki tulee minun korviini ja pystyn katkomaan huhuilta siivet saman tien. Kyllästyttää vaan kertoa koko ajan kaikille ettei ne jutut ole totta vaan jonkun jännän lapsosen mielenoikkuja...

05.04.2013 12.51

^ Kannattaisi olla henkilökohtaisesti yhteydessä tälläisiin ihmisiin jotka toimivat noin törkeästi ja huomauttaa jotta jos tuollainen käytös ei lopu niin viet asiaa eteenpäin.
Mielenkiinnolla nyt kysyn jotta kuka petsieläinen noin sinua vainoaa?

05.04.2013 12.53
022706863_r
Tampere

^ Njuu, mutta tämmösiäkin tapauksia on muuallakin. Tiedän kyllä vastaavia Petsiestäkin vuosien varrella missä on tungettu nokka sellaisiin paikkoihin joihin ne ei kuulu.

Mutta kyllä ne on Petsiessä ihan marginaalitapauksia, pääosin täällä meno on viatonta, vaikkei se ehkä asianosaisista siltä tunnu :)

Muokattu viimeksi: 05.04.13 12.53
05.04.2013 14.14
022453546_r

Scotty, missä tällaista vainoa tapahtuu? Yhteisössä? Yksityisviestein?

Muistaakseni esim. mielenterveys ja päihteet keskusteluissa on moneen kertaan muistutettu siitä, ettei netissä kannata kaikkea kertoa ja kirjoitukset voi päätyä kenen vain silmiin (foorumi julkinen).
Jos on myös itse myöntänyt provosoivansa, ei pidä sitten loukkaantua kun joku siihen tarttuu.

Ikävää, tosi ikävää kaikenlainen piinaaminen, mutta en menisi tuomitsemaan tällaisestä "petsieläisiä" yleensä.

Itse olen ollut täällä vuodesta 2007 ja yksi ihminen on minua piinannut. Täti ei ollut ihan kuosissa päästään ja suuttui kun poistin yhteisöstä, puhui muista pa*kaa, eikä piitannut huomautuksista, joten poistin hänet. Minusta ja yksityiselämästäni keksittiin silloin aika villejä juttuja ja uhkailtiinkin. Tässä vika oli yksilössä, ei petsiessä, itseasissa henkilö sai ikuisen porttikiellon tänne, en ollut edes hänen ainoa "uhri". Petsieläinen ylläpito siis oli ainakin tuolloin vielä avuksi täällä tapahtuneisiin kiusaamisiin.

Muokattu viimeksi: 05.04.13 14.14
http://pyhatpiskit.blogspot.fi/
05.04.2013 14.17
022620016_r
Joensuu
LENNART kirjoitti:

Itse olen ollut täällä vuodesta 2007 ja yksi ihminen on minua piinannut. Täti ei ollut ihan kuosissa päästään ja suuttui kun poistin yhteisöstä, puhui muista pa*kaa, eikä piitannut huomautuksista, joten poistin hänet. Minusta ja yksityiselämästäni keksittiin silloin aika villejä juttuja ja uhkailtiinkin. Tässä vika oli yksilössä, ei petsiessä, itseasissa henkilö sai ikuisen porttikiellon tänne, en ollut edes hänen ainoa "uhri". Petsieläinen ylläpito siis oli ainakin tuolloin vielä avuksi täällä tapahtuneisiin kiusaamisiin.

Mulla on vahva veikkaus siitä, kenestä on kyse ja kyseisen hlön touhut eivät todellakaan rajoitu Petsieen. :D

Just because you are a character doesn't mean you have character
05.04.2013 14.30
022453546_r
Arska kirjoitti:
LENNART kirjoitti:

Mulla on vahva veikkaus siitä, kenestä on kyse ja kyseisen hlön touhut eivät todellakaan rajoitu Petsieen. :D

Ah -arvaan ja tiesinkin sen, minuakin toki häiriköitiin sähköpostitse ja puhelimella. Ketään ei kyllä tullut kylään, vaikka toivotin tervetulleeksi, että asiat voidaan keskustella ja todeta kuinka se mun elämä nyt sitten onkaan. :D

05.04.2013 14.31
022706863_r
Tampere

Juuh eiköhän kaikki tiedä nää harvat tapaukset, joissa on menty näihin äärimmäisyyksiin.. :P Mut eiköhän nää oo edelleen vaan niitä harvoja tapauksia, joita on/ollut todella vähän täällä

05.04.2013 14.54

Facebookkaus ei tee minusta facebooklaista. Petsiessä käyminen ei tee minusta petsieläistä. Se, että ajan fordilla, ei tarkoita, että olen fordisti. Koska asun Lahdessa, olen kyllä lahtelainen, koska kuulun ko. kaupunkiin sitä tallatessani, MUTTA jossakin kaupungissa asuminen ei vaikuta identiteettiini ja persoonaani, ellen omaa jotain hulluna pelkoja tj. kaupunkia kohtaan.

05.04.2013 14.58
022453546_r

^Noikkista.

Minäkin voin suostua olemaan petsieläinen jossain koirarannalla tavatessani toisen petsieläisen, mutta jos täällä tehdään jotain yhteenvetoa siitä, minkälaisia me petsieläiset olemme, en halua kuulua siihen, etenkään jos joku kokee jotain kiusaamista ja syrjintää. Tekijät on yksilöitä, ei se petsieläisyys tee kenestäkään automaattisesti tietynlaista.

05.04.2013 16.50
022706418_r
Jyväskylä

Sekoitetaanko täällä nyt näitä yksittäisiä negatiivisia kohtaamisia ihmisten välillä ja sitä "eliiitti-jengin" olemassaoloa. Ensin puhuttiin ihan vain siitä että täällä muka olisi jotain käyttäjäryhmittymiä, mutta lähinnä Scottyn viesteistä saa sellaisen kuvan että tämä piiloutunut ryhmä nimenomaan häntä vainoaisi.
Jokaisella foorumilla löytyy keskustelijoita joilla vuorovaikutus menee henkilökohtaisuuksiin, mutta en lähtisi väittämään että täällä on mitään sen erityisempää ryhmittymää joka olisi ottanu asiakseen vainota muita käyttäjiä. Kukaan muu ei ainakaan ole puhunut koko "elitiistä" siihen sävyyn että se olisi edellämainitun oloinen ryhmittymä.

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
05.04.2013 16.56

Jeri: minä ainakin puhun nyt kahdesta ihan eri asiasta. Yleisestä idiotismista, vainoamisesta ja lempitermistäni eliitistä... Pitänee vetää joku väliviiva kun muokkaus taas toimii.

05.04.2013 21.53
022314443_r
Ohkola

Mä en ole koskaan kuullutkaan että täällä Petsiessäkin on ollut oikeasti noinkin vakavaa puuhaa mitä Lennart mainitsi. Kyllä varmaan suurin osa on saanut tältä foorumilta osakseen oman annoksen jotain nettikiusaamista, mutta...

Vähän tuntuu joskus että tää Petsie ei ole mikään Internetin pörröisin yhteisö, vaan Internetin asiattomin yhteisö, miten sen nyt voisi kirjoittaa. Sillon kun tänne kirjauduin ensimmäisen kerran, ajattelin että voi kun ihanaa kun on löytänyt paikan jossa keskustella lemmikeistä ja kaikesta niihin liittyvistä, mutta pian se sellainen ihmemaa kaatui ja nopeastihan täällä ihmiset herättää todellisuuteen, mikä on Petsie. 

Dog is only as bad as it's owner is.
05.04.2013 21.58
022453546_r

Mutta ihan me itse, palvelun käyttäjät se ilmapiiri luodaan.
Tähän ikään mennessä olen sen oppinut, etten tuhlaa aikaa ja energiaani ilkeisiin tai tarkoituksella hankaliin ja negatiivisiin ihmisiin. Aina niistä on eroon päästy, esim. huomioimattomuus toimii aika hyvin. :)

05.04.2013 22.07
022314443_r
Ohkola

Niimpä, sehän se on. Vastapainoksi niille jotka luo sitä huonoa ilmapiiriä, pitää muiden yrittää pitää yhteisöt ja omat jutut mahdollisimman asiallisina. Ehkä hyvä ohje jokaiselle on myös se että kun joku ihminen täällä saa pään kiehumaan, laskee kymmeneen ja jättää sen kommentoinnin väliin siinä hetkessä niin varmasti monet kahakat ja tappelut loppuisi ennenkun ehtivät edes kunnolla alkaa. 

05.04.2013 22.12
022672605_r
Vantaa

Jessi -Vähän tuntuu joskus että tää Petsie ei ole mikään Internetin pörröisin yhteisö, vaan Internetin asiattomin yhteisö, miten sen nyt voisi kirjoittaa. Sillon kun tänne kirjauduin ensimmäisen kerran, ajattelin että voi kun ihanaa kun on löytänyt paikan jossa keskustella lemmikeistä ja kaikesta niihin liittyvistä, mutta pian se sellainen ihmemaa kaatui ja nopeastihan täällä ihmiset herättää todellisuuteen, mikä on Petsie. 

Itse en käyttäisi nimistystä "asiattomin yhteisö". On varmasti kaikissa sosiaalisissa medioissa jonkinlaista asiattomuutta. Itse en ainakaan ole törmännyt tähän kyseiseen "ihme maahan", jossa kaikki elävät sulassa sovussa keskenään. Ja niinkuin Lennart sanoi, jokainen meistä vaikuttaa itse siihen ilmapiiriin ja me se luodaan.

Muokattu viimeksi: 05.04.13 22.13
http://jaffanblogi.blogspot.fi/
05.04.2013 22.20

Olis sekin aika kurjaa, jos täällä ei tapahtuis mitään keskustelut olis tasapaksua myötäilyä tai pelkkää turhanpäiväisiä keskustelua herättämättömiä vastaa-kysymykseen-"keskusteluja". (Kuten jotkut ihan mielenkiintoiset foorumit, joissa vaan juttu vähäistä ja yksitoikkoista, vaikka aihealue olisi mielenkiintoinen).

Sekin minkä kukakin näkee "tappeluna" onko kyseessä oikeesti jotain provoilua (johon ei tarvi lähteä välttämättä mukaan) vai kiihkeämpää keskustelua aiheesta. Miten kukakin asian tulkitsee, mielestäni aika herkästi kitistään tappeluksi kiivaampaa keskustelua tai itse en vain näe asiaa niin.

Muokattu viimeksi: 05.04.13 22.23
05.04.2013 22.20
022314443_r
Ohkola

Hain tuon asiattomin -sanan paikalle pitkän aikaa jotakin parempaa ilmaisua, mutta ei, väsyneenä en keksinyt. Lähinnä puhuessani ihmemaista ym. tarkoitin sitä, että ensimmäiset kerrat kun täällä Petsiessä surffailin, tämä oikeasti vaikutti todella hyvältä, ihan yllättävän hyvältä ja aloin uskomaan että on tälläinenkin yhteisö jonne ne pahimmat trollaajat, häiriköt ja nettikiusaajat eivät ole vielä suuremmalla porukalla ainakaan eksyneet. Kuten sanottu, huomasin aika nopiasti että se oli vaan  toivekuvitelmaa. 

Mutta on tässä Petsiessä oikeasti paljon hyvääkin. Itse olen ainakin oppinut tämän yhteisön kautta käsittämään erilaisia ajatuksia vaikkapa koirien koulutus- ja hoitomenetelmistä, harrastuksista ja muutenkin välillä on täytynyt alkaa katsomaan joitakin itselle niin kovin itsestäänselviä asioita uusista näkökulmista. Ja kyllä täällä minä olen monet hyvät naurutkin saanut nauraa, että ei tämä nyt pelkkää saishea ole. (ei sillä että kukaan olisi niin väittänytkään) :) 

10.04.2013 17.43
022468633_r
Kouvola

Itse olen vuosikaudet pyörinyt eri foorumeilla, Suomi24:stä, Demi.fi:n kautta vauva.fi:hin ja pienemmille erikoisfoorumeille. Jokaiselta sivulta löytyy ihan tasapuolisesti provoja, asiattomia kuspäitä ja jopa mielenvikaisia viestittelijöitä - Petsie ei tässä suhteessa ole poikkeus eikä mikään. Kuitenkin Petsien erikoisuutena pidän ehkä kirjoittelun sävyä. Olen ollut havaitsevinani, että asiasisällöltään oikeinkin järkevät asiat ilmaistaan usein kovin kärkkääseen sävyyn. Jopa neutraaleista, lähtökohtaisesti kiivaita tunteita herättämättömistä aiheista saadaan mollaavaa (olisiko se oikea adjektiivi tähän) keskustelua aikaiseksi. Tämä on harmi, sillä yleisesti ottaen asiansa saa perille paremmin, kun sen ilmaisee rakentavasti, vastareaktiota aiheuttamatta.

Ja todettakoon vielä, että kuten viestimäärästänikin on nähtävissä, olen lähinnä ollut sivustaseuraajana täällä. Siten olen myös henkilökohtaisesti välttynyt saamasta petsiekulttuurista osaani, ja voinkin heittää tämän kommentin objektiivisesta näkökulmasta.

Maailman rakastavin olento on märkä koira.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti