Helppo c (Hevoset > Kilpailutoiminta)

30.03.2013 20.11

Voisitteko kertoa kokemuksia helppo c kisoista.itse olen menossa kisaamaan ja haluaisin tietää vaaditaanko helppo c:ssä ratsastajalta samat asiat kuin esim.(helppo a:ssa) siis vaikka kulmien ratsastus,asetus,taivuttaminen jne? KIITOS JOS VASTAATTE!!!!

30.03.2013 20.15
022710853_r
Kannus

Kulmien kunnollinen ratsastaminen lienee olevan itsestään selvyys kisoissa, ainakin itelle, vaikken oo koskaan kisannut. Olettaisin myös asetuksienja taivutuksien kuuluvan kisaamiseen, joku korjatkoon jos ihan väärässä olen.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
30.03.2013 20.23

Helpoissa luokissa kuten perusmerkkiradalla ja helppo C:ssä saa ihan hirveästi pointseja siitä että oikeasti ratsastaa kunnon tiet ja kunnolla sinne syvälle kulmiin. Siisti (ja mielellään eleetön) perusratsastus tehoaa suurimpaan osaan tuomareista ja tällöin se vähän kuin korvaa mahdollisia mokia.
Pieni asetus kulmissa on vain hyväksi, vaikka ei siitäkään taida kauheasti virheitä mennä jos ei aseta. Itse tosin ratsastaisin ainakin jonkinlaisen asetuksen kaarevilla teillä. Kulmankin ratsastamiseen se asetus auttaa hevosta kääntymään pohkeen ympäri.

Helppo C on vielä sellaista perusjumputtelua jossa siisti perusratsastus, tiet ja hevosystävällisyys ovat avainsana mutta helppo B:ssä vaaditaan jo mm. jonkinlaista peräänantoa ja muotoa siihen hevoseen.

31.03.2013 20.45

kiitos kun vastailette

03.04.2013 21.45

niin se ohjelma ei ollu se vaan harrasteluokankoulu ohjelma helppo c niin jo olisitte kilttej ja sanoisitte siit sellasen asian et pitaaks siin yhdes kokorata leikkaa keventaa

29.05.2013 13.58
022553666_r

Jos paperissa ei erikseen lue keventäen, silloin istutaan satulassa. Askeleen pituuden tai tahdin muutos ei ole oikeus keventää..

Helpossa C ssä katsotaan nimenomaan vain sitä miten ratsastaa kulmat ja tiet, tekee tarkasti pisteessä asiat jne. Siinä ei arvostella hevosen laatua, liikkumista, muotoa tmv. vaan nimenomaan sitä, miten ratsastaja ratsastaa -> suoraan suorat urat ja taivuttaen kaarevat urat.

http://mkriding.blogspot.fi/ - seuraa nuorien hevosten taivalta ratsuiksi!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti