Koulutusliivit - Sivu 13 (Koirat > Koirien koulutus)

21.09.2012 11.58
022496060_r

Itse tykkään treeniliivistä, kun sinne saa taskuun kaiken tarvittavan ja lisäksi D-lenkkiin saa roikkumaan namipussin. Kaikki on yhdessä paikassa, ei tarvitse kassia ja namit eivät jää koiran ulottuville tai takin taskuun haisemaan. Liivi käy myös kivasti useanlaisten vaatteiden päälle, eikä esim. kesäkelillä minulla ole aina vaatteissa taskuja.

Tuo Berran Pro Light-liivi on tosi kiva, täysien taskujen kanssa vaan turhan tiukka talvitakin päälle. Siksi tilaukseen lähti Hurtta Lifeguard-malliston pinkki treeniliivi, joka oli Mustin ja Mirrin nettikaupassa alessa. Sitä voikin käyttää sitten talvella lenkeilläkin päällä, niin ei nameja tarvitse toppatakin taskuun tunkea.

Ja merkillä ri nyy niin ole väliä, Berran liivit näyttää kivoilta, kuten Hurtta Lifeguardin, mutta pystisin hyvin ostamaan halvemmankin liivin, jos jossain olisi eikä tarvitsisi metsästää. Kivahan se kuitenkin on, että liivi kestää.

Muokattu viimeksi: 21.09.12 12.00
"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
03.01.2013 19.39
021777517_r
Himanka

Koulussa on valinnaisessa kässässä tekeillä neonoranssimusta liivi. Innolla valmistumista odotellessa.

"And all the best women are married. All the handsome men are gay." -Robbie Williams
03.01.2013 19.53

Mitä mieltä olette http://www.mustijamirri.fi/tuote/hurtta-lifeguard-treeniliivi/023043/ tällaisesta?ajattelin itse hankkia tällaisen:I)

28.01.2013 21.49
021777517_r
Himanka

^ Mä en tykkää ite henk.koht tuosta mallista, mulla oli joku M&M vanhan mallin liivi ja ne taskut on ärsyttävät. Berralla ja tossa omassa Bento Kronen/Boosterin liivissä on hyvät namitaskut.

Mua kiinnostaa, että onko täällä kokemuksia Berran treenitakista?

Muokattu viimeksi: 28.01.13 21.50
"And all the best women are married. All the handsome men are gay." -Robbie Williams
28.01.2013 22.26
Äh, tahtoo tommosen helsittaren agilityliivin, kun synttärit koittaa niin uskaltaisko sitä tilata.. :)
29.01.2013 10.04

Itellä käytössä Hurtta Motivation Toko-liivi ja hyväksi olen todennut! Tosi kestävän oloista kangasta ja taskuja yllin kyllin. Tykkään!

http://lunasheltinblogi.blogspot.fi/
11.02.2013 20.57
000061384_r

Itsellä on Hurtan (TOKO) treeniliivi, kokoa M.. Siis samaa kokoa kuin normaalisti käytän.. :D Mutta talvella ainakin mahtuu paksu vaatekerros päälle. Itse olen miettinyt rotuyhdistyksen logolla varustetun HelsiTarin V-koulutusliivin tilata kesäliiviksi eli ei ole sitä toppapukeutumis varaa :D Niin ihastunut oon noihin HelsiTarin vaatteisiin, et varmaan lähtee heti tilaus kunhan saan rahaa.

11.02.2013 21.15
022221321_r
Turku
Tarmo kirjoitti:

En oikeen ymmärrä noita liivejä. Mitä hyötyä niistä on, jos vertaa vaikka kevyeen takkiin (tai ihan johonkin random markettitasoiseen edullisempaan liiviin)? Itse koen nuo vaan hieman hömpötyksenä, maksaa nyt monia kymmeniä euroja liivistä, jossa lukee joku kiva merkki. Olisi kiva kuulla miksi omistaa liivi, ja kenties vielä joku hirmuhintainen merkkiliivi?
Eikä tämä ole tosiaankaan mitenkään v*ttuiluna liivikansaa kohtaan, olen vaan asiaa pohtinut jo kauan, että miksi treenaajille se liivi on niin must. :D

Heh, jotenkin mun mielestä kaikkien muiden syiden lisäksi treeniliivi olisi kiva juurikin sen takia että sinne sen brodeerauksen saisi selkään :D 

Vielä en ole sortunut ostamaan, laatikossa pyörii puolivalmis itsetehty, voisi sen tehdä loppuun jokupv...

11.02.2013 21.17

Mä jossain vaiheessa haikailin liivin perään mutta oon tyytynyt ripustamaan lenkkejä ja lukkoja joka paikkaan, kyllä toimii :D

11.02.2013 21.19
022626406_r
Salo

Vois oikeesti koittaa aikaseks hankkia viimeistään kesällä se treeniliivi! Olis paljo helpompaa ku sais lelut,namit ym liivin taskuihin.

HelsiTarilta vois tilata! Jos tilais samalla takit brodeerauksilla koirille..Tai Helmille ainaki, ku sais Tarjan itte ottaa mitat..

23.03.2013 12.47

Mä haluaisin treeniliviin, Berra Pro Lightin. Mietin vaan noita kokoja, kun olen aika pitkä, ettei se liivi olisi sitten liian lyhyt. Normivaatteissa oon kokoa M, joten otanko M jos haluan että se ei oo mikään napapaita? :D Yritin mittailla ja S/M luulisin olevan, mutta tyhmäähän se olis jollain brodeerauksella tilata ja huomata että se onkin liian pieni.

23.03.2013 13.00
022496060_r
Elmo kirjoitti:

Mä haluaisin treeniliviin, Berra Pro Lightin. Mietin vaan noita kokoja, kun olen aika pitkä, ettei se liivi olisi sitten liian lyhyt. Normivaatteissa oon kokoa M, joten otanko M jos haluan että se ei oo mikään napapaita? :D Yritin mittailla ja S/M luulisin olevan, mutta tyhmäähän se olis jollain brodeerauksella tilata ja huomata että se onkin liian pieni.

Minulla normaali vaatekoko on S (joskus M) ja Berra Pro Light-liivi on kokoa XXS.

EDIT/Tosin olen 163 cm pitkä

Netta

Muokattu viimeksi: 23.03.13 13.05
23.03.2013 14.26

Kevät,- kesä- ja syysaikaan on itselläni ollut vyölaukku mukana. Sen saa hyvin kiinnitettyä tuohon vyötäisille, ei paina eikä roiku inhottavasti. Sinne mahtuu lisäksi kännykkä, avaimet, rahapussi sekä pieni pokkari, jos mielii siinä koulutuksen ohella koiraa kuvata. Vyölaukun sivuremmiin olen kiinnittänyt klipsillä namipussin. Varsin kätevää ja tuli todella halvaksi.

Minäkään en täysin tuota "koulutusliivin" periaatetta ymmärrä. Aika hyvin pääsee rahastamaan sillä, että on perusliivi, jossa on muutama ylimääräinen tasku ja sivuilla namipussia varten klipsit. Minä en neljääkymppiä pystyisi maksamaan sellaisesta.

Itselläni on myös Lidlistä ostettu 15€ eurolla perusliivi, jossa on kaksi taskua sivuilla + kaksi rintatasku. Varsin kätevä tällainenkin.

23.03.2013 15.28
022701928_r
Mikkeli
Tarmo kirjoitti:

En oikeen ymmärrä noita liivejä. Mitä hyötyä niistä on, jos vertaa vaikka kevyeen takkiin (tai ihan johonkin random markettitasoiseen edullisempaan liiviin)? Itse koen nuo vaan hieman hömpötyksenä, maksaa nyt monia kymmeniä euroja liivistä, jossa lukee joku kiva merkki. Olisi kiva kuulla miksi omistaa liivi, ja kenties vielä joku hirmuhintainen merkkiliivi?
Eikä tämä ole tosiaankaan mitenkään v*ttuiluna liivikansaa kohtaan, olen vaan asiaa pohtinut jo kauan, että miksi treenaajille se liivi on niin must. :D

Mä hankin liivin lähinnä siihen tarkotukseen, et saan namit, lelut, hihnan ja joskus jopa noutokapulankin kätevästi mukaan ilman reppua tms. Ja normaalin takin kanssa saa aina muovipussien kanssa säheltää, ellei halua et taskutkin on sitten ihan nakeissa ja lihapullissa. Liivin kanssa heitän namit suoraan vaan taskuun. Hakutreeneissä oon kokenut liivin hyvin käteväksi; palkkarasiat ja irtorullat saa helposti isoihin taskuihin.

Usein Eedla myös innostuu, kun näkee liivin. Sitä siis tulee käytettyä toko- ja hakutreeneissä ja pidemmillä lenkeillä.

Liivinä mulla siis on Berran Pro Light (musta, kokoa S). Itse oon jotain 167cm pitkä ja hyvin istuu talvitakin päälle ja vähemmällä vaatetuksellä. Kesäisinhä ei usein edes vaatteissa ole mitään taskuja. Ja niin, ite oon ainakin hyvin tyytyväinen tohon Berran liiviin materiaalin, taskujen ja kiristynauhojen suhteen.

23.03.2013 15.38
021777517_r
Himanka

Mulle treeniliivi on hyödyllinen, sillä mä en mielellään halua normaalin takin taskuun mitään koiranruokaa tarttumaan kiinni, enkä tykkää tunkea niitä muovipussiin, kun sen jälkeen saa metsästää pussin suuta, vaikka sen jättäis auki. Treeniliivi on namien kannalta hyvä, mä en mielellään tykkää raahata reppua joka paikkaan, jolloin namit taskuun, ns. täyttöpussi mahtuu hyvin takataskuun, jossa usein on myös remmi, jos en remmissä treenaa. Meillä on erikseen myös tokokäyttöön hihna, pätkästy ohut tekonahkaremmi.

23.03.2013 15.50
022494489_r
Hyvinkää

Mun mielestä treeniliivi on varmaan maailman kätevin kapistus treeneihin ja kisoihin. Ei kyllä mahtuisi kännykkä, ipod, auton avaimet, namit ja miljoona eri lelua  normaaliin liiviin tai takkiin :D Ja vaikka oikeasti kantaa puolta omaisuutta liivin taskuissa, ei sitä edes huomaa. Mutta tungepa johonkin tavallisen takin kahteen - kolmeen taskuun nuo kaikki... :D

http://deminriesa.blogspot.fi
23.03.2013 17.05
022496060_r
Tahiti kirjoitti:

Mulle treeniliivi on hyödyllinen, sillä mä en mielellään halua normaalin takin taskuun mitään koiranruokaa tarttumaan kiinni, enkä tykkää tunkea niitä muovipussiin, kun sen jälkeen saa metsästää pussin suuta, vaikka sen jättäis auki. Treeniliivi on namien kannalta hyvä, mä en mielellään tykkää raahata reppua joka paikkaan, jolloin namit taskuun, ns. täyttöpussi mahtuu hyvin takataskuun, jossa usein on myös remmi, jos en remmissä treenaa. Meillä on erikseen myös tokokäyttöön hihna, pätkästy ohut tekonahkaremmi.

Näinpä. Minulla tosin on vielä erikseen namipussi, jonka voin kiinnittää liiviin, mutta nyt olen hukannut sen :( Mieluiten säilyttäisin nameja siinä, että jos Netta menee nameille, se ei revi liiviä. Tosin nyt talvella namit on vaan liivin taskussa, kun on Hurtta Lifeguard-liivi.
24.03.2013 18.47
022654863_r
Huittinen

Itse olen pitänyt lenkkinameja takintaskussa, voi sitä lemua. Ainakin NaturalMenuista jää takkiin kauhea haju. Mutta treeniliivini on niin iso ja sieltä lentää kaikki tavarat aika helposti pois (Hurtan Toko liivi), joten en ole viitsinyt lenkkeillä se päälläni.  Treeneissä vähintään kerran joudun takataskusta lentäneen lelun korjaamaan ylös. 

Nyt tilasin HelsiTarilta treenitaskun, monesta syystä mm. tollasta Hurtan liiviä en halunnut (sain väliaikaiseksi liiviksi, halvalla), Hurtta on niin iso ja myös paksua sekä kaiken kukkuraksi mustaa kangasta (tulee kuuma kesällä) eikä ne tavarat oikein pysy siellä. Toivotaan että HT tasku ois toimiva mein tarpeisiin ja voisin kuljettaa metsässäkin niitä nameja. 

http://www.kikkarapaaluca.blogspot.fi/
25.06.2013 22.45
022687069_r
Hämeenlinna

Jospa syksyn aikana sais kasaan rahat ja vois tilailla mittatilauksena jonkun kivan treeni liivin :D

25.06.2013 22.50
022574492_r
Luca kirjoitti:

Itse olen pitänyt lenkkinameja takintaskussa, voi sitä lemua. Ainakin NaturalMenuista jää takkiin kauhea haju. Mutta treeniliivini on niin iso ja sieltä lentää kaikki tavarat aika helposti pois (Hurtan Toko liivi), joten en ole viitsinyt lenkkeillä se päälläni. Treeneissä vähintään kerran joudun takataskusta lentäneen lelun korjaamaan ylös.

Nyt tilasin HelsiTarilta treenitaskun, monesta syystä mm. tollasta Hurtan liiviä en halunnut (sain väliaikaiseksi liiviksi, halvalla), Hurtta on niin iso ja myös paksua sekä kaiken kukkuraksi mustaa kangasta (tulee kuuma kesällä) eikä ne tavarat oikein pysy siellä. Toivotaan että HT tasku ois toimiva mein tarpeisiin ja voisin kuljettaa metsässäkin niitä nameja.

Mä voitin mätsäristä HelsiTarin treenitaskun, muuten vaikutti kivalta, mutta oli liian isoa kokoa mulle! :--(

Just pari viikkoa sitten ostin ittelleni Berran treeniliivin, on kyllä ihan superkätsy!

25.06.2013 23.53
022654863_r
Huittinen

Noi treenitaskut ovat olleet ihan huippuhyvät! Tavarat eivät lentele, helppo ottaa ja mukaan mahtuu kaikki tarpeellinen ja tarpeeton :D Agilityssä ja tokossa tosi hyvät, mutta kun on ajatellu alkaa treenaamaan mahdollisesti myös mm. hakua, niin sitten ehkä ostan itelleni sopivan kokosen liivin.  Mutta treenitaskuja suosittelen! Ei tuu kuumakaan näin kesällä ja talvella ei tuu ongelmaksi toppavarustuksessa treenaamineenkaan. 

http://www.kikkarapaaluca.blogspot.fi/
26.06.2013 13.47
000111459_r

Ostin hurtan pinkin lifeguard liivin ja oon ollu tyytyväinen, näkyy kauas metsässä, jos tulee vapaana olevia koiria vastaan ja taskut on tilavat niin mahtuu namitkin mukaan. :)

30.06.2013 08.24
022574333_r
Vantaa

Tulipa ostettua normaali treeniliivin kaveriksi tuollainen oranssi Hurtan Lifeguard liivi. Ajattelin käyttää tuota lähinnä syksyn, talven ja kevään lenkeillä kun on pimeää - saa tavarat kätevästi taskuihin + näkyy itsekkin pimeässä.

"On helpompi syyttää ongelmakäytöksestä koiran luonnetta kuin selvittää, kuinka luomamme ympäristö vaikuttaa koiran käytökseen." -Victoria Stilwell
01.07.2013 18.44

Liivi on kyllä aika pelastus, kun on hiekkaisia leluja ja rasvaisia nameja taskuissa. Normitakki olis aika käyttökunnoton muualla... Liivi menee päällä sateella ja helteellä, varsinkin kun nyttemmin minulla on melko kevyt ja lyhyt liivi. Sen kanssa on helppo juosta eikä se hiosta. Ei pahaa sanottavaa. :)

http://hapsutassu.com :: http://treenimuistio.blogspot.com
31.07.2013 02.05
022657567_r
Orivesi
Mä oon kokenut liivin hyödylliseksi monessakin suhteessa. Ensinnäkin nameja saa mukaan ihan uskomattomia määriä, jos vain haluaa. Isossa takataskussa kulkee mukana treenipanta, joskus harvoin lelu, superpalkkaa tokotreeneihin lähdettäessä, vesipullo kuumana päivänä, remmi, jos ei treenaa remmin kanssa... Eikä näy missään, jollei ole jotakin todella kulmikasta mukana. Lisäks mä koen, että namipussi on ylimääräsenä härpäkkeenä vasemmalla, just siinä missä koiran pitäis päätänsä pitää seuruun aikana. Ja lisäks namipusseista tuntuu lentävän kaikki juoksuvauhdissa. Mä en ainakaan ole onnistunut säätämään meidän versioita namipusseista niin, että namit pysyis sisällä, mutta olis edelleen helppo ottaa ja antaa koiralle. Koen tämän myös treeniliivin plussana: taskuista on paljon helpompi ja nopeampi ottaa palkinto kuin takin taskusta/namipussista. Lisäksi mikäli olen oikein käsittänyt, kaikenlaiset namipussit ym härpäkkeet on esim. tokokisoissa kielletty (korjatkaa jos oon väärässä). Meillä ainakaan koira ei tee mitään, jos tietää, ettei palkkaan ole edes pienen pientä mahdollisuutta. Koira oppii nopeasti yhdistämään, että palkka tulee namipussista, ja kun namipussia ei ole, ei ole sitten mahdollisuutta palkkaankaan. Eikä tuo meidän yksilökään maksanut kuin kolmisen kymmentä euroa mukaanlukien rotujärjestön logo ja rotumerkki. Siis samanverran kuin meillä aiemmin käytössä ollut namipussi, jonka aukipitomekanismi kaikenkukkuraksi hajosi n. 10 käyttökerran jälkeen. Ja viimeisimpänä ja kenties vähäisimpänä etuna pidän treeniliiviä yleensä. Esimerkiksi jos koira on juuri päättänyt käydä läheisessä kuraojassa pyörähtämässä ja päättääkin sitten hypätä ohjaajaa päin, olisi takki kurassa ja pesukoneessa. Mutta ainakin meidän liivi on materiaaliltaan sellaista, ettei tarvitse kuin hetku antaa kuivua, niin kurajäljet saa pyyhittyä käsin pois. Se myös suojaa, jos sade yllättää, eikä treeniliivi päällä oo niin justiinsa, mitä sen alla on. Mutta sitä en ymmärrä, miks pitää olla treeniliivi ja namitasku. Ei mee mun kaaliin.
Ajatukseni eivät vain harhaile joskus, välillä ne puuttuvat kokonaan.
01.08.2013 10.37
022648153_r
Nokia

Lähetin maanantaina tilauksen Ilo-Willaan. Tänään tuli vahvistus.

Eli siis tilasin berran pro ligtin ruskeana, johon tulee vaalean turkoosilla mun nimi. Olisin halunnu jonkun ranskis aiheisen , mutta ei ollu sopivaa.

tavoitteenatahtiin.blogspot.fi // onoraton.galleria.fi
14.08.2013 17.43

Ite käytän aina kun koirien kanssa oon liikenteessä. Tosi kätevät ne taskut. Todella kätevä ottaa siitä nopeasti namia, nii ei tarvi hamstrata etukätee kättään täyteen :) Taskuihin on kätevä ottaa pakastusrasia ja juomapullo mukaan kuumana päivänä!

itellä siis tälläne:  http://3.bp.blogspot.com/_65xPLojhQWM/TN_vJ1fAqBI/AAAAAAAAAoM/4HeUhWesp_g/s400/edest%25C3%25A4.jpg

Muokattu viimeksi: 14.08.13 17.50
19.08.2013 21.29
022464303_r
Tornio, lappi

Liivistä on mullekki ollu todella iso helpotus. Itse olen sellainen kassi-alma ja normi takissa aina taskut niin täynnä tavaraa että piti tyhjentää koko tasku jos halusin jotakin tiettyä sieltä ottaa. Nyt kulkeutuu kaikki helposti reenissä mukana eikä tarvi aina pussin luo hakemaan noutokapulaa tai muuta tarvikkeita.  :)

one love, one pain, one enemy
31.08.2013 20.08
Hei! Olen saanut luvan tilata treeniliivin vanhusten kustannuksella ja pähkäilen nyt Berran pro-lightin ja Helsittaren v -liivin välillä, ja kaipaisin mielipidettä siitä, kumpi on parempi. Lisäksi haluaisin tietää, että mistä kannattaa tilata? Berraa tilatessa on suositeltu juurikin Ilo-willaa, mutta helsittaresta ei ole mainintoja muutakuin omilta sivuiltaan. Muutenhan tietysti oottaisin tapahtumia tmv., muttakun kerrankin tilanne on että pappa betalar niin :)
Mun oma retardi.
31.08.2013 20.23
022702590_r
Hyvinkää

Helsitar tekee mun käsittääkseni vallan hyviä liivejä - toivottavasti on, koska mulle on tulossa kennelin logolla liivi sieltä. :D 

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti