Liian kiintynyt! (Koirat > Koirien koulutus)

10.06.2013 22.08
022415937_r
Tuusula

Hei,

Kyseessä on viisi vuotias isovillakoira nimeltä Hertta.

Koira on aivan liian kiintynyt minuun. Seuraa joka paikkaan ja itkee jos ei pääse mukaan, siksi vessa reissut ei joskus kauhean mieleisiä. Naapureilta ei kuitenkaan ole tullut valitusta siitä, että itkisi kun olen itse pois talosta, eli itkee vaan jos olen talossa. Jos koiralla on mahdollisuus, on hän minun kyljessä kiinni minne ikinä menenkin. Ei ole koskaan häirinnyt minua valittamiseen saakka, mutta tuntuu vaan pahenevan ikää myöten. Tulee mukaan saunaan, nukkuu vieressä ja makaa jaloissa kun istun katsomaan televisiota yms.

Koiralla on myös ylisuojelevan piirteitä. Tarkkailee muita koiria ja minun reaktiotani koiria kohtaan. Minun reaktioni pohjalta koira selvästi onko koira ystävällisyyden arvoinen. Eli minun aina varottava tekemisiäni ja kehon kieltäni. Ja jos olen puolustuskyvyttömässä tilassa, eli nukun yms., ei Hertta päästä lähelleni koiraa eikä ihmistä, murisee kun tulee lähelle. Tuttuni onneksi koira-pelottomia, joten koirani on saanut löylyytyksen murinasta ja hampaiden näyttelystä aina. Ei ole kuitenkaan tehonnut. Olen saanut kytkettyä pois ainoastaan Hertan murinan toisille koirille kun olen hereillä ja ne tulevat liian lähelle minua. Sitä ei enään tapahdu. Ja huom. Hertta ei ole koskaan murissut ihmisille minun hereillä ollessa. Silloin Hertta on aina ihmisille ns. kaikkien kaveri.

Mutta jotain apua tähän? Jääkausi ei ole auttanut...

Muokattu viimeksi: 11.06.13 21.48
Ball freak <3
13.06.2013 23.23
022643924_r
Kemi

Käske Hertta luotasi pois HETI kun se meinaa jännittyä toisten olentojen lähestyessä. Ota oma tila haltuun, älä anna koiran olla kokoajan jaloissasi. Se voi tuntua julmalta, mutta se helpottaa koirankin elämää kun ei tarvi olla kokoajan sinusta huolissaan. Harjoittele sen kanssa yksinoloa myös.

Tilli oli tällainen pari ensimmäistä kuukautta kun oli meille tullut(aikuisena). En ensin tajunnut, että siitä kehittyy ongelmia jos koira on sinussa kokoajan kiinni. Ihmisiltä se ei suojellut, mutta toisilta koirilta kyllä. Vahti myös mun vaatteita, kaikkea, mikä haisi minulle.

Meillä ainakin toimi se, ettei se saa ominpäin tulla minuun kiinni ja tällöin myös omia minua.

Toivottavasti sait jotain selkoa tästä höpötyksestä : D

Herder, heeler, biter, protector. And her dogs.
19.06.2013 11.25
022415937_r
Tuusula

Sain selkoa :D 

Kiitos

Ball freak <3

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti