Voiko lemmikille antaa ihmisen nimen? - Sivu 5 (Yleinen keskustelu > Lemmikkiä hankkimassa)

30.12.2013 02.06

Why not? Jotenkin laissa kielletty? :D

02.01.2014 15.00
000069209_r

Voi! Mielestäni ei ole erikseen lemmikkien ja ihmisten nimiä. Itselläni on ollut koira Pyry ja on nyt koira Myrsky (molemmat ovat myös ihmisten nimiä). Viljakäärmeeni ovat Onni ja Make (Markus), joista jälkimmäinen varsinkin yleinen ihmisen nimi.

06.01.2014 17.08
Fami kirjoitti:

En esimerkiksi koskaan nimeäisi omaa lemmikkiäni vaikka Pekaksi tai Jarmoksi. En myöskään nimeäisi lastani Mustiksi tai Kodaksi. Tässä siis vain oma mielipiteeni.

Sinä sen sanoit. Agree.

Itse en antaisi missään nimessä ''yleistä'' nimeä lemmikilleni. Esim. Pörrö, Tassu tai Nappi. Voi jeesus ! Kamalan tylsää...

07.01.2014 19.09
022241324_r
Joensuu
Sharren kirjoitti:
Fami kirjoitti:

En esimerkiksi koskaan nimeäisi omaa lemmikkiäni vaikka Pekaksi tai Jarmoksi. En myöskään nimeäisi lastani Mustiksi tai Kodaksi. Tässä siis vain oma mielipiteeni.

Sinä sen sanoit. Agree.

Itse en antaisi missään nimessä ''yleistä'' nimeä lemmikilleni. Esim. Pörrö, Tassu tai Nappi. Voi jeesus ! Kamalan tylsää...

Mikä on toisesta tylsää, tuntuu toiselle kaikkein parhaimmalta. ;) Ei ne oudommat nimet iske kaikkiin. 
Koti on siellä missä kissakin.
17.02.2014 21.28

Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Orvokkikin on kukan & ihmisen nimi(kyl aika harvinainen) Ja oli Severikin Salkkareissa.

Jos sanot, etteivät tanskandogit hyppää korkeita esteitä, pyydä meidät luoksesi. Orvokki hyppää vaikka 100cm esteitä!
17.02.2014 22.58
022706620_r
Espoo
Kyllä mun mielestä ainakin voi. Meidän koirien nimistä Herttaa ja Naomia löytyy ainakin ihmisinä, kyllä Lillaakin muutama kappale Suomessa taitaa olla. Ei kai se keneltäkään pois ole ? :D
http://www.tazzu.netai.net/ - - - http://www.puudelit.blogspot.fi/
18.02.2014 01.09
022696563_r
Hämeenlinna

Miksei voisi? Kyllähän se ihmisen nimi on yhtä kelpo niin koiralla kuin ihmiselläkin, eikös tämäkin oo vähän enemmän semmonen "makuasia"? Vaikka itse en tosin välttämättä ihan heti ihmis-nimeä koiralle tai kissalle antaisi, tai riippuisi ehkä toki millainen nelijalkainen on kyseessä -sekä sointuuko nimi yhteen. 

"Ei nimi miestä..." tai tässä tapauksessa lemmikkiä pahenna. :)

No bad breeds, only bad humans. - http://saksalaiskaaos.blogspot.fi/
06.03.2014 10.02
022455070_r
Oulu

Minun mielestäni, kukaan ei voi kieltää sitä. 

Itse tykkään enemmän että eläimillä on ihmisten nimet, varsinkin kaikki vanhat, kuten juuri Alma, Hilma, Reino, Tauno yms.

Itsekkin olisin todella otettu, jos minun nimeni joskus kuulisin jonkun lemmikillä, Elisa on kuitenkin aika harvinainen nimi ja Elisa nimisiä lemmikkejä petsiestäkin löysin max. 20.

Ja minusta ei ole mitenkään noloa jos huudat puistossa "Pekka", jolla tarkoitat koiraasi, mutta vieressä istuva mies kääntyy ja katsoo sinua oudoksuen. Sama asiahan se olisi, jos huutaisi omaa lastaan luokse.

Ja mielestäni olemassa ei ole mitään nimeä, joka ei sopisi millekkään eläimelle, kaikkihan toki riippuu hieman omistajasta tai nimen antajista.

Porkkanoita siellä ja täällä.
16.03.2014 23.21
022611476_r
Merikarvia
Mielestäni voi antaa. Mutta itseä ärsyttää kun täällä lähellä on peräti kaksi saman nimistä koiraa kuin minä :'D
-
07.04.2014 19.17
021926242_r
Lappajärvi

Itse oon kyllä saanut kuulla pariin kertaan siitä että miksi koirani nimi on Tero :D Sitten on epäilty että olen ollut ihastunut erääseen Tero nimiseen entiseen työkaveriin... Mutta tuskin kukaan nyt niin epätoivoinen on että antaa ihastuksensa nimen elukalle.. eihän? :D

08.04.2014 16.31

En mä näkisi ihmisten ja eläinten nimissä periaatteessa mitään eroa mutta se vaan millaisiin on vuosituhansien kuluessa totuttu ihmisten ja eläinten niminä. Että mun mielestä ainakin on ihan oikei antaa eläimelle ihmisen nimi, mutta lapselle ei kannata mennä antamaan eläimelle tyypilistä nimeä ja tuskin kovin monaalla menis maistraatista läpikään... :D No mutta siis niin...
Mä henk.koht. silti vierastan suomalaisia ihmisten nimiä lemmikeillä. Tosin en oo kauhee suomalaisten nimien fani ihmisillekään... Siis tyyliin perussuomalaiset niinku Ville, Pekka, Toni yms. Ei sillä että niissä mitään vikaa olisi, ei vain ole mun nimimakuuni.

Mä tykkään kuitenki enemmän nimetä lemmikkini pitämieni kuvitteellisten hahmojen mukaan joilla on vähän erikoisempi nimi. Jotkut on ihmisiä, jotkut ei.
Niinku kesyrottani olivat Tikli ja Pippin - molemmat hobitteja Taru Sormusten Herrasta-kirjasta. Kissani on Anakin tai tuntee paemmin lyhenteen Ani, mikä tietenkin viittaa Star Wars-elokuviin. Tulevalle koiralleni oon aatellut antaa nimen Sirius (Harry Potter-kirjoista velho Sirius Mustan mukaan jonka animaagimuoto oli koira), tai Han (Star Wars-elokuvista lempihahmoni Han Solon mukaan.)
Toisaalta viime aikoina on alkanut houkuttaan antaa ihan vaan semmonen tyypillinen lemmikin nimi kuten esim. Coco, tai jotain mutta ku en haluis aina joutuu kauheesti selitteleen miten nimi kirjoitetaan.
Että sillä noi ihmisten nimet kyl toimii hyvin. :D

08.04.2014 17.01
022671581_r
Joensuu

Omalla kohdallani se riippuu paljon nimestä. Sellaisia kauniin kuuloisia ihmisten nimiä voisin itsekkin antaa lemmikeille (esim. Seela, Renja, Vilja tai Verna), mutta miksikään Pekaksi tai Jarmoksi en kyllä lemmikkiäni nimeäisi. :D

Muokattu viimeksi: 08.04.14 17.02
08.04.2014 17.06
022258188_r
Virolahti

Sekin on kyllä vähän outoa kun ihmisille annetaan "eläimellisiä" nimiä... siis ite tiedän pari ihmististä, joilla on vähän oudot nimet... yhen nimi on Rambo..( joo, tiedän rambo- filmit, ihania ;) ) mut silti se olis musta parempi nimi koiralle. :D

Monella on rahaa, harvalla hyvä koira.
10.04.2014 02.40
022241952_r
Loimaa
Orvokki kirjoitti:

Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Orvokkikin on kukan & ihmisen nimi(kyl aika harvinainen) Ja oli Severikin Salkkareissa.

Lexin täti on myös Orvokki (koira) :D

/

Ja meillä kasvatti tolleri jota kutsutaan Olavi nimellä :)

Muokattu viimeksi: 10.04.14 02.43
http://tollingtrindys.wordpress.com/ - Tolleri lauman kuulumisia arjessa ja kisoissa.
27.04.2014 19.03

tietenki voi antaa ihmisen nimen eläimelle esim mun siskon kissan nimi on Liisa mutta en saa laitta sitä petsieen;)♥♥

27.04.2014 20.54
000047012_r

No meidän kolmen eläimen nimet on myös ihmisten nimiä... :DD Ihan omistajasta riippuu millä nimellä tahtoo eläintään kutsua, itse en mitään ihan perinteisimpiä ihmisten nimiä antaisi eläimille.

07.05.2014 14.41
000082734_r

Tietenkin voi olla ihmisen nimi, meilläkin oli joskus koirien nimet kalle ja niko :P

07.05.2014 14.42
000082734_r
kattimania kirjoitti:

No meidän kolmen eläimen nimet on myös ihmisten nimiä... :DD Ihan omistajasta riippuu millä nimellä tahtoo eläintään kutsua, itse en mitään ihan perinteisimpiä ihmisten nimiä antaisi eläimille.

Nii, itekki tykkään enemmän ettei koiran nimi ole esim matti :)
22.05.2015 02.00
000106009_r

Meitä tällähetkellä jännittää kovasti, että ehtiikö meille muutta kanilapsonen nimineen juuri ennen kummitytön kastejuhlaa ja sitten olisivatkin samannimisiä. :D Kummitytsyn äiti oli kyllä sitä mieltä, että sittenpä olisi suloinen kaima ja ei haittaisi mitään, mutta en tosiaan tahallaan antaisi samaa nimeä. Kaikkien naaraspuolisten lemmikkieni nimet ovat olleet periaatteessa ihmisten nimiä ja tällä hetkellä toinen kissoistamme kantaa artistinimeä ja toinen ihmisen/elokuvakummituksen nimeä. En näe mitään väärää siinä, että eläimellä olisi ihmisen nimi, toisin päin ehkä vähän hassu.

Muokattu viimeksi: 22.05.15 02.00
27.05.2015 22.39
022693932_r
Tampere

tottakai voi, mutta mä tykkään enemmän kun on mahollisuus erikoisempiihhinkin. On mulla muutama ihmisen niminen :D muttei mitään ihan perus suomalaisia nimiä tho

TeraNymphicus's neitokakadu kasvatusta http://teranymphicus.blogspot.fi/
16.06.2015 19.29
022439095_r
Jns

Miksipä ei, mutta omalla kohdallani se ihmisen nimi eläimellä särähtää korvaani heti. Se on makuasia, miten lemmikkinsä haluaa nimetä.

Life like a drama komedy
02.10.2015 09.55
000047012_r
kattimania kirjoitti:

Jaa, mutta tosiaan kaikkien neljän nimet on ihmisellekin soveltuvia. :D

02.10.2015 12.05
022703628_r
Tornio

Miksei voisi, mutta kyllä se ainakin mua häiritsee. Ikinä en antaisi omalle koiralle.

http://slkubiegga.blogspot.fi/
02.10.2015 12.13
022660089_r
Espoo
Tämä oli jo nimetty valmiiksi ja tunnisti jo oman nimensä niin ei sitä olisi ollut järkeä lähteä muuttamaan... Mutta en kyllä itse antaisi suomalaista ihmisen nimeä eläimelle, koska se kuulostaa aika tyhmältä.
02.10.2015 18.50
022705257_r
Kouvola
Veeran nimi tulee virallisesta nimestä (Very Nice Verah), jota en saanut itse päättää, vaan mummini(/kasvattaja & koiran virallinen omistaja) päätti sen. Näin 2 vuotta myöhemmin en tuota hölmöä osais muulla nimellä edes kutsua (toki Veerasta on muodostunut lempinimiä, jotka koira tunnistaa nimekseen). Mun mielestä lemmikille voi antaa ihmisen nimen, mutten kyllä antaisi samaa nimeä kuin jollain kaverilla on
Koira osaa, ohjaaja ei.
02.10.2015 21.41

Kyllähän lemmikille voi antaa minkä tahansa nimen, annetaanhan ihmisillekin millaisia nimiä tahansa. Itse en kuitenkaan lemmikille haluaisi ihmisen nimeä, ainakaan mitään "suomalaista" ihmisen nimeä, kuten Pekkaa tai Leenaa.

Omilla rotilla on olleet nimet Derek ja James, jotka vielä menee, mutta en siitä "ihmisempää" nimeä haluaisi millekään. Tykkään erikoisemmista nimistä niin ihmisillä kuin eläimilläkin, niin eiköhän itsekin tule tulevaisuuden lemmikit nimettyä jotenkin "erikoisemminkin" kuin Musti ja Tassu. (:

It can't rain all the time.
23.12.2015 12.33
000111969_r

Meillä Aleksilla oli "suomalainen perusnimi", koska kasvattaja oli niin päättänyt ja turhaan sitä lähti enää 3kk jälkeen muuttelemaan. Ei mua haitannut ja se sopi sille ku nenä päähän loppujen lopuksi. Toki miellän eläimien nimet vähän erilaisiksi kuin ihmisten nimet (ehkä hieman maanläheisemmiksi?), mutta nykyään ihmisillekin annetaan useasti melko "eläimellisiä" nimiä niin se on oikeestaan se ja sama.

Seuraava koirakin tulee saamaan aika "suomalaisen" ihmisen nimen, kylläkin...

11.04.2016 12.16
000112379_r

Mä en tykkää jos eläimellä (varsinkin koiralla) on yleinen suomalainen nimi. Jennat, Pekat ja Hektorit kyllä särähtää korvaan pahasti. Mutta jokainen tavallaan, itse en kumminkaan antaisi.

Isän äidin karhukoira oli Viivi ja lapsena olin sitä mieltä, että Viivi on ainoastaan eläimen nimi eikä ihmiselle sovi!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti