Kissanäyttelyt - Sivu 92 (Kissat > Harrastustoiminta)

02.02.2016 18.17
022711556_r

Onnittelut Safiirille ja Onnille, hieno suoritus! :-)

Joidenkin sokeiden sielujen mielestä kaikki kissat ovat samanlaisia. Kissaystävä tietää, että jokainen kissa on aikojen alusta asti ollut kertakaikkisen, ihmeellisen ainutlaatuinen -Jenny De Vries- (1947-1991)
18.02.2016 00.51
022558649_r

Mitäs näyttelyitä petsieläisillä on suunnitelmissa nyt keväälle? Meillä nyt viikonloppuna Tallinna, parin viikon päästä URK ja KES-KIS ja sen jälkeen ehkä myös FinTICAt ja pitäisi vielä miettiä, ketä meiltä lähtee Scandinavian Winneriin... :)

http://www.nethel-estel.blogspot.fi/
18.02.2016 20.49
021865878_r

En tiedä onko mitään. Skandinavian winner ehkä (pitäis varmaan ilmottautua), mutta muuten eka oikeasti kiinnostava ja sopivalla paikalla oleva on Hyvinkäällä kesäkuussa. Tosin Turkuunkin vois mennä, koska nyt siellä ois yöpymispaikka myös kissoille, mutta en tiedä jaksaako. Tässä on pentusuunnitelmat status pending vähän niin en oo lyöny mitään lukkoon. Tosin ei toi Nuttu ees kiimaa, että vaikka kuinka suunnittelisin, niin ei välttämättä toteutuisin mun aikataulussa :P

19.02.2016 01.58
022558649_r

^ Meillä edessä varmasti Hyvinkää, kun siellä myös russien erikoisnäyttely. Lyödäänkö vetoa että Nuttu kiimaa heti kun oot ilmoittanu /viemässä sen näyttelyyn, niin siinä aina käy. ;) Toinen hyvä on buukata ulkomaanreissu, mä olin Ruskan kiimojen aikaan parhaimmillaan 800km päässä, jostain syystä se kiimaili aina silloin kun olin reissussa mahdollisimman kaukana... Lopulta astutus onnitui kun sain kiimasta tiedon ollessani Tukholmassa. :D

19.02.2016 08.40
022682449_r
Helsinki

Juno on ilmoitettu Askolaan ja sitten Scandinavian Winneriin. En tiedä, haluaako kasvattaja ilmoittaa sen lisäksi vielä johonkin. :)

19.02.2016 10.11
021865878_r
Estel kirjoitti:

^ Meillä edessä varmasti Hyvinkää, kun siellä myös russien erikoisnäyttely. Lyödäänkö vetoa että Nuttu kiimaa heti kun oot ilmoittanu /viemässä sen näyttelyyn, niin siinä aina käy. ;) Toinen hyvä on buukata ulkomaanreissu, mä olin Ruskan kiimojen aikaan parhaimmillaan 800km päässä, jostain syystä se kiimaili aina silloin kun olin reissussa mahdollisimman kaukana... Lopulta astutus onnitui kun sain kiimasta tiedon ollessani Tukholmassa. :D

No tässä on se ongelma, että Nutun piti tässä jäädä ihan näyttelytauolle ja vaan Mintun ja Meerin kiertää näyttelyitä (tai pelkkä Meeri, jos Nuttu on paksuna) eikä Nutullekaan hyviä näyttelyitä oikein oo paitsi toi Turku :D
19.02.2016 21.58
022289323_r
Jyväskylä

Meillä ollaan menossa Keskisin näyttelyyn molemmille päiville, kun on kotinäyttely ja SW-näyttelyyn mennään kokeilemaan, millaista se touhu on. Muuten on vielä suunnitelmat auki. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin harmittaa tuo meidän Rokin silmien väri, joka on omaan silmään ihan väärä. Muuten ihan lupaava poika, mutta saa nähdä, jääkö näyttelyt siihen, jos ei silmien väri muutu vihreämmäksi... :( Muuten olisin kyllä poitsua viemässä.

Ja asiasta aasin siltaan. :D Kävin kasvattajakurssin ja nyt on myös todistus siitä tullut. Jee! Saa nähdä, alanko koskaan kasvattaa. Mielessä olisi kyllä jo suunnitelmia ja olisihan se aika mukava jonain päivänä viedä ihan oma kasvatti näyttelyihinkin. Mutta ehkä nyt vain haaveilen turhankin pitkälle... :D

Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi!
19.02.2016 22.13
022558649_r

^ Eihän ne silmät ole koko kissa. ;) Toki se on teillä sertin eväävä virhe (muistaakseni?), mutta sitä saatetaan kyllä katsoa ohi sormienkin.

Russeilla keltainen sävy silmissä on kyllä vain "virhe", mutta on sitä viime vuosina ollut parikin todella hyvin menestynyttä russia jolla on minun silmiini selvästi kellertävä silmienväri (=keltainen rengas vihreän ympärillä).

Täälläkin on kasvattajakurssi käytynä ja pikkutytöstä saakka kasvattamisesta haaveillut, mutta nykyään todellisuus on vähän toista - kiva pysyä vain "riviharrastajana", pysyy pahimmista ilkeilyistä ja riidoista ulkopuolella. :D Ehkä joskus, sitten kun näistä nykyisistä russeista aika jättää harkitaan uudelleen.

20.02.2016 01.10
022289323_r
Jyväskylä

^Juu, onhan kissassa muutakin, mutta kerran ollaan jo jääty ilman sertiä, joten pidän peukut pystyssä ja toivon värin vielä kehittyvän. Itiksillä tosiaan enemmän keltainen kuin vihreä väri silmissä on sertin eväävä virhe. Toisaalta olen kuullut kissasta, joka näyttelytettiin SP:ksi tai SC:ksi "väärän värisillä" silmillä. Aika jännä, että russeilla sitten kellertävää silmän väriä ei katsota sertin evääväksi virheeksi. Niillä näyttää kyllä aina olevan todellakin vihertävät silmät, mitä itse olen nähnyt.

Niin tosiaan, kasvatusta seuranneena olen itsekin kuullut näistä ihmisten, kauniisti sanottuna, erimielisyyksistä, joten siinäkin yksi syy, miksi mietin tarkkaan ennen kuin kasvattajana aloitan. Ns. paksua nahkaa kasvatus taitaa kyllä vaatia, kun on näkemyseroja esim. siitä, mikä suunta rodulle on hyväksi ja mikä on "hyvää kasvatusta" jne. jne.

20.02.2016 07.11

Luke jäi eläkkeellee näyttelystä. Turussa marraskuussa säikähti pahasti enkä tohdi lähteä enään koittamaan miten seuraavissa näyttelyissä kävisi. Ehkä jotain esittelynäyttelyn tai rotuesittelyä voisin harkita jossain vaiheessa. Nyt sitten ei ole talossa näyttelyssä käyvää kissaa joten jää omalta kohdaltakin assaroinnit väliin mutta kameran kanssa saatan jatkossa joissain näyttelyissä käydä. Outoa kun kalenteri huutaa tyhjyyttä kun ennen siinä oli merkattuna kaikki näyttelyt :D

20.02.2016 09.58
021865878_r

Riippuu rodustakin miten rodun kasvattajat tulee toimeen. Omassa rodussa ei pahemmin toisten mollausta ja riitoja ole. Eri mieltä voi toki olla, mutta haukkumislinjaa en ole havainnut useamman vuoden kokemuksella. Paremminkin uudetkin kasvattajat toivotetaan avosylin porukkaan mukaan (myös noviiseilla aloittavat, joilla ei ole sitä oman kissan kasvattajaa siinä edes tukena).

Äh, mä mietin sitä SW:tä, ilmoittaako vaiko ei ilmoita. Se ois lähellä ja sais ulkomaansertin todennäköisesti, mutta kaks päivää pakko sitten nököttää siellä, vaikka Mintulla tuskin on kovin hyviä mahiksia TP:hen, koska taso on oletettavasti kova. Onhan se toki kokemus. Onneks ei oo ihan vielä pakko päättää.

20.02.2016 12.16
021703598_r
Vantaa
Safiiri kirjoitti:

^Juu, onhan kissassa muutakin, mutta kerran ollaan jo jääty ilman sertiä, joten pidän peukut pystyssä ja toivon värin vielä kehittyvän. Itiksillä tosiaan enemmän keltainen kuin vihreä väri silmissä on sertin eväävä virhe. Toisaalta olen kuullut kissasta, joka näyttelytettiin SP:ksi tai SC:ksi "väärän värisillä" silmillä.

Todella moni tuomari kyllä kiinnittää noihin ei-vihreisiin silmiin huomiota ja mainitsee niistä. Osa kääntää ja vääntää kissaa, että näkisi edes pienen sadasosan vihreetä jossain. :) Olen huomannut, että helposti antavat sertin, mutta sanovat ei kiitos tp-valinnalle. Sertin eväävä virhe on sertin eväävä virhe. Itse olisin tiukempi tuomari, mutta näytteilleasettajien onni etten ole. :D

Eli kyllä Roki voi hyvin päästä SC:hen asti. Se vaan vaatii ehkä hiukan pidempää aikaa, kun vihreäsilmäisellä (mustalla) kissalla.

http://kolmenkissasoturintarinoita.blogspot.fi/
20.02.2016 22.25
022558649_r

Ella tänään Tallinnassa EX1 CAPIB IP NOM BIS! Ekaa kertaa uudessa kategoriassa näyttelyssä, ekaa kertaa ulkomaannäyttelyssä ja ekaa kertaa tuli paneelivoittokin kotia! Ruska taas odotetusti hävisi kilpakumppanilleen ollen EX2, mutta ei paljosta sekään ollut kiinni. Onneksi voidaan hakea se vika serti IC:hen myös Suomesta. ;)

21.02.2016 07.16
022592490_r
Varkaus

Kin eilen Tallinnassa EXCAGCIB GIC!! ^_^
Oltas oltu TP jos kolli ei ois niin hoikassa kunnossa, tuomari rakasti ja pusutteli koko TP valinnan ajan ja harmitteli sitä sen hoikkuutta.

Ryoko EX1 CAC, vaikka oli sertikilpailu. :)

Tälle päivälle saa nähä mitä tapahtuu ku Kin Ite Hoikkapoika vaihtaa luokkaa ja on niin lyhkäsessä karvassa ja tosiaan 600g pudonnu paino tässä 1,5 kk sisään..

http://www.darkies.fi
21.02.2016 13.04
022601508_r
Oulu

Hei miten on, onko häntämutka ongelma kastraattiluokissa?

Kissat osaavat matemaattisen tarkasti arvioida juuri sen paikan, missä istuessaan ne ovat eniten tiellä. -Pam Brown-
21.02.2016 13.08
021865878_r

Ei evää sertiä eli teoriassa ei, mutta toki VP ja TP valinnoissa, kun vertaillaan ja etitään erottavia virheitä, voi heikentää menestymistä. Riippuu toki tuomaristakin kuinka isona ongelmana mutkaa pitävät.

21.02.2016 13.13
022601508_r
Oulu

Joo no noin sitä oon itekki aatellu.. Yks noista coonipennuista omistaa niin hurjan hännän että mahtaa vaikeuttaa paneeliin pääsyä ku on muutenkin paljo kilpailua.

Kissat osaavat matemaattisen tarkasti arvioida juuri sen paikan, missä istuessaan ne ovat eniten tiellä. -Pam Brown-
21.02.2016 16.47
022289323_r
Jyväskylä

Onnea Ellalle! :)

Jaska kirjoitti:

Todella moni tuomari kyllä kiinnittää noihin ei-vihreisiin silmiin huomiota ja mainitsee niistä. Osa kääntää ja vääntää kissaa, että näkisi edes pienen sadasosan vihreetä jossain. :) Olen huomannut, että helposti antavat sertin, mutta sanovat ei kiitos tp-valinnalle. Sertin eväävä virhe on sertin eväävä virhe. Itse olisin tiukempi tuomari, mutta näytteilleasettajien onni etten ole. :D

Eli kyllä Roki voi hyvin päästä SC:hen asti. Se vaan vaatii ehkä hiukan pidempää aikaa, kun vihreäsilmäisellä (mustalla) kissalla.

^Katsotaan nyt, "kehtaako" Rokia miten näyttelyttää... Ainakin kotinäyttelyyn mennään, mutta en sitten tiedä siitä eteenpäin. Itsekin ajattelin, että kyllähän se standardin mukaan pitäisi kissa arvostella eli ei sertiä. Toisaalta taas, kun ihmisillä on eroja värinäössä, niin sekin vaikuttaa. Omaan silmään Rokin silmät on melko kellertävät, mutta jotkut tutut taas ovat sanoneet, että näyttää vihreiltä.

//: Onnistuin näemme säheltämään ton lainauksen kummallisen näköiseksi.

Muokattu viimeksi: 21.02.16 16.49
21.02.2016 23.57
022558649_r

Pakko kysyä, jos keräilette ruusukkeita, miten säilytätte ne/miten ovat näytillä? Entä pokaalit yms?

Me siis keräillään ruusukkeita, mutta kun etenkin Tica-puolelta on niitä näyttävämpiä ja isompia ruusukkeitakin kerääntynyt, niin nyt on alkanut mietityttämään miten ne laittaisi "paremmin" esille. Tällä hetkellä ovat "kissaseinällä" (jossa siis kissoille kiipeilyhyllyjä yms) katonrajassa yhdessä rivissä värijärjestyksessä, mutta etenkään isoimmat (50-60cm korkeat) ruusukkeet ei sinne enää oikein istu. Mietin niiden isompien kiinnittämistä esim verhoon.

En olisi silloi näyttelyharrastusta aloittaessa kuvitellut että tämäkin aiheuttaa päänvaivaa, kun niitä päätin haluta keräillä - pelkkä "tittelinmetsästys" kun tuntuu tätäkin pinnalisemmalta ruusukkeet sentäs on nättejä eikä vain kirjainyhdistelmiä nimen edessä. :P

22.02.2016 18.09
022601508_r
Oulu
Meillä ei mitenkään hirveesti oo, jotain 20 ja 30 väliltä, mut silti on ongelmia. Tahtoisin pitää niitä esillä, mutta ovat kamalia kerään pölyä ja eivät oikein passaa sisustukseen :D aiemmassa asunnossa pokaalit ja ruusukkeet roikku niissä ikean tauluhyllyissä - niissä on semmonen sopivan kokoinen reuna mihin on hyvä koukata metallilätkä. Tällä hetkellä vaan valmistumisruusukkeet on esillä verhotangosta roikkuen ja parempaa paikkaa etsien, loput ruusukkeet ja kaikki pytyt on porukoilla isossa kasassa..
22.02.2016 19.06
021865878_r

Mulla on suurin osa ruusukkeista muovipussissa kirjahyllyn päällä :D Siellä ylimmällä hyllyllä on myös suurin osa pokaaleista keräämässä pölyä ja muutamat hienoimmat/merkitykseltään tärkeimmät jutut on lasiovikaapissa näytillä jotenkin. Mä oonkin alkanut mieluummin ottaa leimoja kuin ruusukkeita ellei oo joku erikoishieno ruusuke. Tosin sijoituskodin annan ite päättää haluavatko itselleen ruusukkeen vai ei ja tähän mennessä on näistä ekoista näyttelyistä se tahdottu. Mutta ne ei ookkaan mun ongelma :D

10.03.2016 12.35
022690956_r

Täältä lähtis yks cooniprinsessa palvelijansa kanssa kokeilemaan onnea kes-kisin näyttelyssä viikonloppuna!

Muutama hassu ruusuke mitä meille on kertyny on vitriinissä esillä,eivät vaan oikein tahdo pysyä kiinni siellä millään,täytyis keksiä joku parempi ratkasu..

10.03.2016 12.38
022711556_r

Täältä tulee emäntä keskis:n näyttelyyn ihastelemaan viikonloppuna :-)

Joidenkin sokeiden sielujen mielestä kaikki kissat ovat samanlaisia. Kissaystävä tietää, että jokainen kissa on aikojen alusta asti ollut kertakaikkisen, ihmeellisen ainutlaatuinen -Jenny De Vries- (1947-1991)
10.03.2016 13.54
022703947_r
Oulu

Yritetään itse päästä Hartolaan! 
Tosin autokuski ois hakusessa. :) Jännittää kun oisi pennun eka näyttely. 

11.03.2016 14.06
022601508_r
Oulu
Minäkin tuun vaan ihastelemaan muiden kisuleita :)
11.03.2016 14.21
022558649_r

Me ollaan Ruskan kanssa nyt viikonloppuna KES-KISsissä myös. :)

11.03.2016 16.54
022690956_r

Jee! Kivaa että edes joku,ihastelinkin Estel sun kissoja ja blogia tässä alkuviikosta yövuorossa 8)

Ääh,onko kukaan muu samanlainen stressi-erkki kun mä näyttelyiden suhteen? tää on meille kyllä tosiaan vasta kolmas viikonloppu näyttelyssä,mutta en oo koskaan aikasemmin stressannut näin paljon.. :D Melkein jo naurattaa itteäänkin mutta helpottais kummasti kuulla että tää menee ees joskus ohi ennenkun kiinnostus näyttelyitä kohtaan lopahtaa :'D

11.03.2016 17.08
022558649_r

^ Minä olin ennen kova jännittämään näyttelyitä oman kissan kanssa (ja assarinakin ihan aamulla jännitti!) ja stressasinkin varmasti asiaa. Nyt näyttelyitä alkaa olla takana oman kissan kanssa jo jonkin verran (ainakin 20-30 näyttelypäivää takana), niin jännitys kyllä hävinnyt aika hyvin. :) Etenkään Ruskan kanssa näyttelyitä en jaksa stressata/jännittää, jotenkin vielä helpompi olla jännittämättä kun tietää ettei kissa pärjää, ei mitään mahdollisuuksia tällä hetkellä nimittäin, etsitään nyt niin erilaista "ideaalikissaa" kuin mitä 5v takaperin. Nytkin pitäisi vielä pestä kissa, en saa todennäköisesti turkkia näyttämään yhtään siltä miltä pitäisi, kun sen turkki nyt ei nykyisiin kilpakumppaneihin verrattuna nyt vain ole "mitään", vaikka mitä taikatemppuja sille kokeilisin. Joten ihan turha stressata. :D

11.03.2016 18.26
022690956_r

haha,no toi nyt ei hirveästi lohduttanut,mutta ehkä mä selviän,tästäkin :'D

Meillähän Miisa heti ekana näyttelypäivänään liiteli suoraan paneeliin niin on vissiin alitajunnassa odotukset kuitenkin kovat vaikka mitään ei pitäis odottaa! tietenkään.

Nyt viimeksi tammikuussa seinäjoella meni ihan per*iilleen kun mä jännitin ite niin kovasti että Miisa vaistos sen ja oli ite ihan murmurmurmurmör ja ex2. -_- tokana päivänä kun kasvattaja esitteli neidin niin ex1 ja biv. nytkun se mulle murisee jo kotona harjoteltaessa niin en voi maalata kun piruja seinille + että oon ekaa kertaa ns. yksin näyttelyssä niin aaah,mielikuvissa täysi kaaos on valmis :D ei siinä,tää lähtis nyt sitten vaan jynssäämään tuota prinsessaa ;)

11.03.2016 18.37
022558649_r

^ Hah, no totta - meillä tietysti Ellan kanssa jännitin alunperin näyttelyitä, ja se toisaalta pärjäsi paremminkin. :P No, nykyään ei senkään kanssa tarvitse jännittää - alunperin jännitin juuri sen käytöstä (joka ei silloinkaan rodun mittakaavassa ollut "pahaa" , vaikka sähisikin ja murisikin), nykyään tosin en jännitä kun tiedän että kissani käytökseen näyttelyissä en voi vaikuttaa, se on vain tuo meidän temperamenttinen tyttö joka päättää joskus käyttäytyä kuin enkeli jos tykkää tuomarista ja on taas varsin pirulainen jos ei. Toki se jos itse jännittää, tarttuu myös kissaan herkästi. Itse otin jo alunperinkin ajatukseksi sen, että kissasta kaukana saan jännittää, mutta jos silloin kun lähden hakemaan kissaa arvosteluun, täytyy minun rentouttaa itseni ja olla jännittämättä - jotta kissa ei sitä näe ja reagoi siihen. Sitten ainahan voi tietysti pyytää jotain tuttua (tai miksei tuntemattomampaakin) tosiaan esittämään kissan tuomarille, jos tuntuu siltä että oma jännitys vaikuttaa kissaan.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti