Uuden pennun omistajat vol 4 - Sivu 395 (Koirat > Pennut)

19.12.2015 12.42
022664496_r
Reppana kirjoitti:
vartavasten pihalle kytkemistä varten perustettu juoksunaru

Jätän tämän vain tähän. Tarkoitus ei ollut kyseenalaistaa ulkopuolisen keskustelijan panosta koiranhoitoon satunnaisten luiden syömisten perusteella.
"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
19.12.2015 12.50
022705464_r
Turku

Täällähän on taas vaihteeksi vääntöä :D eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä koiransa kanssa tekee, ei pitäis toisten perskankkuja kutittaa. 

Nyt on niin makee ilma et saan Merestä kivat 16vko kuvat metsässä :) Joulukuusikin on vielä pystyssä, taitaa sohvalla riekkuminen neitiä kiinnostaa enemmän mitä joulukuusi, nyt kun sohvalle pääsi aitojen poiston jälkeen :D

19.12.2015 12.53
Rivo kirjoitti:

toki näitäkin ihme tarinoita on kuullut, että koira on lopettanut vetämisen kuin seinään valjaiden oston myötä.

Meidän Nana oli itseasiassa tällainen :D Vuotiaana kun sillä tuli uudestaan se ihme vetämispuumi ja kaikki konstit mentiin läpi mitkä oli pentuna auttanut jouduttiin lopuksi turvautumaan ihan kuonopantaan ja vedonestovaljaisiin mutta kerran kun laitoin lenkille normaali valjaat kun oli ihan vain pika pissatus kyseessä niin oho, mullahan on hihna löysällä kävelevä koira :D
Muokattu viimeksi: 19.12.15 12.54
19.12.2015 13.06
Mere kirjoitti:

Nyt on niin makee ilma et saan Merestä kivat 16vko kuvat metsässä :)

Byää, mun piti siskon kanssa kuvata tota omaa pentua mutta kappas, kameran muistikortti on mun läppärissä joka unohtui kotiin kun tultiin vanhempieni luokse eilen lomailemaan.

Varmaan pakko käydä alkuviikosta kämpällä ja hakea se kone, harmi vaan kun tänään olis mitä parhain kuvaussää. Toivottavasti ens viikollakin olisi vielä. :)

19.12.2015 14.06
022679267_r

Mä en tiedä onko Reno ollut vain todella hyvä mallioppimaan noista vanhemmista koirista vai mikä, mutta se ei parin ekan viikon jälkeen ole juurikaan kiskonut hihnassa. Mulla tosin on näille noutajahihnat käytössä joten se kiskominen ei ole kovin mukavaakaan.. Kaikki lenkkeily suoritetaan vapaana, ainoastaan kämpästä autoon/metsään + kaupppareissut ovat hihnassa. Alusta asti ollaan opeteltu niin hyvä hallinta että treenikentällekin kun mennään niin että jo autosta päästäessä tuo saa tulla vapaana. Tähän on auttanut se että varmaan ekat 4kk tuo meni kaikkialla mun kanssa vapaana, sitä kautta tuli luonnostaan sellainen hallinta mihin hihnoja ei tarvita.

Tuolla edellisellä noutajalla oli pieni vetämisvaihe juurikin 6kk tienoilla, siihen auttoi se että opeteltiin "mukana"-käsky eli jalan vierellä kulkeminen ilman katsekontaktia vapaana. Renokin oppi tuon huomaamatta jossain vaiheessa nometreeneissä, mulla oli suunnitelmissa opettaa se vasta 8-9kk tienoilla mutta jäbä oli fiksu niin yhdistin tuohon tarjoamiseen jo "tässä"-käskyn. Mua vähän pelottaa kun tää yksilö on paljon fiksumpi kuin nuo meidän aikaisemmat noutajat.. Ja kun tää on vielä uros kaiken lisäksi! :D

Tokoa treenataan tällä hetkellä ihan liian vähän kun kuuntelee muiden treenaamisia, kerta viikkoon meillä on kaveriporukan kanssa kimppatreenit. Tämän lisäksi treenaillaan pari kertaa viikossa nome-juttuja. Mutta musta tuntuu että tuo edistyy paljon paremmin kun treenaa vähän säästeliäästi. Tai ihan huikean nopeaa tuo edistyy tälläkin tahdilla, katsoo tuon tasoa nyt (video, otettu pari viikkoa sitten, nyt ollaan siirrytty seuraamisessa jo kainalopalkkaan lelulla) ja vertaa treenimäärään niin ei uskoisi... Jännä ollut huomata miten sitä on ehkä itsekin edistynyt kouluttajana, tuon malinoisin kanssa treenattiin tottista 3krt/pv ja Renon kanssa tosiaan 1-2krt/vk (!), ja kun katselee treenivideoita niin Reno on jo nyt 6kk ikäisenä samalla tasolla mitä Piru 8-9kk ikäisenä.. Ei se määrä vaan se laatu. ;) Mutta hyvin tyytyväinen olen tuohon lutikkaan tällä hetkellä. Vielä kun pystyy jatkossakin etenemään sen kanssa yhtä rauhallisesti niin siitä tulee hieno! <3

19.12.2015 16.23
022664496_r
Mere kirjoitti:
eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä koiransa kanssa tekee, ei pitäis toisten perskankkuja kutittaa.

Tää kuulostaa harvinaisen huonolta heitolta eläinsuojeluasioihin.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
19.12.2015 16.35
022706617_r
Lahti

Eikö koko keskustelu ole viety nyt äärimmäisyyksiin tuon eläinsuojelun kannalta, kun pariinkiin otteeseen narussa pitoa perusteltiin mm. luiden syömisellä omalla pihalla, jossa ei voi turvallisesti koiraa kuitenkaan täysin irti pitää? Mulla ei ole omakohtaista kokemusta juoksunaruista eikä vetovaljaista sen puoleen, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna en tuossa mainitsemassani skenaariossa näe mitään pahaa.

On fiksuja koiranomistajia ja sitten vähemmän fiksuja. Sitten on näitä täysin kieroon kasvaneita, joihin nimenomaan pitäisi puuttua eläinsuojelulain puitteissa. // Mainittakoon vielä, että täällä kukaan keskusteleva ei taida ihan kuulua kyseiseen joukkoon.

Muokattu viimeksi: 19.12.15 16.38
http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
19.12.2015 16.55

Mä olen käyttänyt Hipulla suurimmaksi osaksi valjaita pienestä pitäen, ihan vaan sen takia, kun niillä on paljon mukavampi ottaa innokaskin mistään tajuamaton pentu vierelle. Tuo on myös pienestä pitäen ollut herkkä kaulapannalle, niin hihnatotutukset pannalla menivät lähinnä kakomiseen ja kaulapannan rapsutteluun. Toki siis kaulapantaakin ollaan käytetty, mutta edelleen lenkitkin aikalailla valjaissa mennään, vaikka mitään vetämisongelmaa tolla ei olekaan.

Kerran näin koirapuistossa yhden mamman (joka kuulemma kasvatti koiria, tosin vaan muutamia pentueita), jolla oli puolivuotias pentu vedonestovaljaissa, joissa meni narut kainaloissa, no toki pentu kisko minkä ehti, eikä kuulemma auta valjaat yhtään. Ylläripylläri, mut kumma miksi silti niitä pitää käyttää, varsinkaan kun kyseessä oli ehkä noin 8 kilonen pentu.

Me ollaan oltu ilkeitä ja pidetty kiinni narussa välillä, yleensä maks puoli tuntia-tunti, esimerkiksi silloin, jos on lähtenyt pihasta omia aikojaan, jos tulee pyörii koneiden lähelle, tai jos ollaan teurastettu kukkoja. :D Mut joo ehkä vähän eriasia, pitää koiraa kiinni ehkä kerran kahessa viikossa mitä joka päivä monta tuntia, muutenhan tuo on vapaana. Tarha pitäis tehä ihan vaan sen takia, et sais pidettyä päivisin ulkona työpäivän ajan, mukavampi koiralle, mitä sisällä oleskella.

19.12.2015 17.21
022692285_r
Zorro kirjoitti:

Äyh. Pennelille on ruuan vaihto edessä. Mutta merkki on vielä ihan kysymysmerkki. Kauheat traumat jäi nirsosta Zorrosta jolle mikään ei kelvannut tai jos olisi maun puolesta kelvannut, se ei saanut niin isoa palaa turvotettuna syötyä pentuhampaillaan. Napuska ei ole nirso eikä pieni mutta silti. Tuntuu että yksikään merkki ei nyt nouse ylitse muden niin, että tahtoisi syöttää sitä ja vain sitä.

Mä suosittelisin penturuuaksi applawsin omaa, jos ei oo hinnasta kiinni. Sen tuotteista oon aina tykännyt.

Mun karjiskuume on niin korkealla tän eestiläisen takia että haluuuun oman. Miksei mulla voi olla enemmän aikaa ja miks noi omat on niin nuoria vielä.

Not a fan of lectures, broken bones teach better
19.12.2015 19.31
022478348_r
Muurame

Olipa taas asiakaspalvelija Mustissa ja Mirrissä. Siis innokas, hanakka ja puhelias, mutta tsiisus mikä lässyttäjä. Olisi sopinut ehkä paremmin johonkin mammatarvikemyymälään.

Yritti pakkomyydä Pure Naturalia josta sanoin kiitos ei tälläkään kertaa. Ei osannut vastata kysymyksiini valmistusmaista eikä oikein sitten muustakaan. Enkä oikein löytänyt mieleistäni. Applawsia on näiltä kulmin turha haeskella. Bozitan (ruotsalaista) ja Canaganin (britti) välillä vähän puntaroin mutta Barking Headsiin kuitenkin päädyin. Britti sekin. Valinta osui siihen niinkin tieteellisestä syystä kuin siitä, että sitä en vielä ole koettanut syöttää enkä tunne ruokaa sen tarkemmin. Pikkupussin vain ostin eli vaihtoon menee jos pentu ei tykkää tai minä en ole tyytyväinen.

Kyllä harmittaa etten Messarin aikaan tiennyt tulevani pennunomistajaksi. Olisin tuonut sieltä tullessani suoraan maahantuojalta ANF.ia ja hankkinut kaiken muunkin tarvittavan. Olin vannonut etten osta enää ikinä koirakamaa sillä sitä on talossa yli kylien, mutta arvatkaapas löytyykö mistään sitä pennuillamme käytössä ollutta hyvälukkoista ja ohutta nahkahihnaa nyt kun sitä tarvittaisiin? Eipä löydy ei. Napuska käyttää siis Zorron hihnaa ja Zorro fleksiä.

19.12.2015 19.33
000109764_r

Ja ensimmäinen vastoinkäyminen..
Eilen alko neidillä vesiripuli, yöllä se oli hirveää.. aamulla oksensi ja sen jälkeen alkokin alamäki :/ Oli nuutunut ja alakuloinen niin lähdettiin käymään ell, siellä 3,5h nesteytyksessä ja sitten todettiin,että parempi jäädä yön yli tarkkailuun ja nesteytykseen. Huomena sitten soitellaan, niin nyt on pitkä yö edessä odotettavana mitä sieltä sanotaan ja miten yö on mennyt.. Ehtihän kolmepäivää ollakkin ihanaa pennun tuoksuista arkea. 

19.12.2015 19.37

^Kurja juttu! Toivottavasti pian pikkuinen toipuu :) 

Tasmanian pussipiru
19.12.2015 20.29
022706617_r
Lahti

^ voi hitsi miten ikävää :( Vielä noin äkillisesti kotiutumisen jälkeen. Toivottavasti pienellä olo paranee ja saisitte viettää joulun hyvillä mielin yhdessä.

19.12.2015 20.37
022705464_r
Turku

Heh, meillä liikkuu vihdoinkin kolme hammasta! Kaks alhaalla ja yks ylhäällä :) Alkohan ne hampaat vihdoinkin heilua. Ehkä toi pureminenkin ja tavaroiden järsiminenkin vähenee kun ikenet lopettaa kutisemisen. 

19.12.2015 20.58
022693424_r
Karstula

Kuinkas monen penne makaa joskus "sammakko asennossa". Mietin vaan, kun April ja Fox ei kumpikaan ole maannut pentuna tommoisessa asennossa. :D

http://sheltt.blogspot.fi
19.12.2015 21.00

Meillä oli molemmat sammakkoja

19.12.2015 21.03
022706617_r
Lahti

Uskallan väittää, että Halla viettää lähes 50% hereilläoloajastaan sammakkona. :D

19.12.2015 21.06

Salakin tykkäs ja tykkää edelleen makoilla sammakkoasennossa, Selma taas ei harrasta moista.

19.12.2015 21.08
022706519_r
Tampere

No toivottavasti toipuu tai kyllä mä uskon ainaki et huomena saahaan pirteempi tyttö kotiin :) Huomisee on vaa niin pitkä aika vielä! 
Tänään ois ollu ehkä täydellinen ilmaki saada vihdoin "parempia" kuvia tytöstä, mutta ehkä kuitenki se terveys menee kuvien eelle.. :)
Hirveen äkkiä siihen pentuarkeen tottuu, nyt on koti niin kurjan tuntunen..täältä oikeesti vaan puuttuu jotain. 

Sammakkoaiheeseen, lisänä et meilläkin sammakkoasento on tuttu! 

19.12.2015 21.18
Meillä ennen tykättiin olla sammakkoasennossa, mutta kerran ylösnoustessaan takajalat jäi jotenkin huonoon asentoon ja sen seurauksena järkyttävän tuskaista huutoa, mutta eipä ole sen jälkeen sammakkoasennossa ollut. Meilläkin vihdoin ensimmäinen hammas irtosi, toivottavasti muutkin alkaisi nyt irtoamaan..
19.12.2015 21.40
022692342_r
Helsinki

Noita makoilee joskus sammakkona, mutta yleensä vain kurkottaakseen leluun tms.

"For an idea that does not seem insane, there is no hope" - Einstein
19.12.2015 21.40
022703451_r
Kouvola

Edi harrastaa sammakkoasentoa edelleen :)

19.12.2015 22.48
022647260_r

Lili makaa jalat suorana aika usein, Siru ei koskaan.

Lappalaisenergiaa.
19.12.2015 22.48
022705464_r
Turku

Mere vaan silloin kun menee sohvapöydän alle. Sinne on niin kiva sukeltaa kun matto on karvanen ja pehmeä <3 x)

19.12.2015 22.54
022708792_r
Mänttä-Vilppula

Meillä on ollut yksi, joka  sitä pentuna harrasti. Isompana ei, koska lonkat oli sököt.

19.12.2015 23.16

Nemo just tossa aiheen kunniaksi just makoilee kyseisessä asennossa luuta järsiessään :D

19.12.2015 23.45
022682472_r
Uusikaupunki

Rina tykkää myös makoilla jalat suorana taakse. Tuttua, kun molemmat käppänät on tehneet sitä myös, ihan aikuisenakin. :)

http://nasujanera.blogspot.fi/
19.12.2015 23.50

Torstia en ole ikinä sammakkoasennosta bongannut, sen sijaan se pentuna oikoi joskus koipiaan aivan suoriksi taakse. Nyt parivuotiaana se silloin tällöin hengailee kissa-asennossa etujalat koukussa: http://i.imgur.com/uje1o4X.jpg mut ei se näissä asennoissa kovin kauaa viihdy, muistan kun edesmennyt seropi järjestään makoili sammakkoasennossa pitkiäkin aikoja.

19.12.2015 23.58

^Nana duunaa ihan nykyisinkin noita molempia Torstin asentoja :'D etujalat koukussa saattaa olla aika pitkäänkin, jalat taakse suorina on taas usein kun valuu sohvalta alas/venyttelee lattialla/heittelee itelleen pötkötellessä lelua.... 

20.12.2015 03.07
022702119_r
Helsinki

^^ Kamu on monesti tommosessa asennossa, ettei etu- tai takajalkoja näy ollenkaan turkin alta :D Sammakkona se on joskus kun venyttelee. Kiri myös nukkuu sammakkona välillä.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti