Koiranpentu ja kissa (Koirat > Koirien koulutus)

06.09.2013 02.29

Anteeksi jos tämä tulee väärään paikkaan, olen uusi tällä sivulla. :)

Ongelma (jos nyt on edes ongelma) niin on semmoinen että kissa 1v ja koiranpentu tulee liian hyvin toimeen keskenään. En tiedä mitä pitäisi tehdä kun ne leikkivät rajusti keskenään ja tilanteet näyttävät välillä todella pahoilta. Koiranpentu mm. näykkii kaulasta ja muualta, menee kissan päälle yms ja kissa ei tee mitään. Ei sähise, menee vaan makaamaan selälleen ja tassulla ilman kynsiä läppii koiraa.

Minulle on sanottu että kissa kyllä kertoo milloin raja on ylitetty mutta mun mielestä leikit näyttävät todella rajuilta, varsinkin toi "hampaat kiinni kissaan".

Tilanne on myös niin että kun koira rauhoittuu ja menee pedilleen niin kissa menee läppimään sitä hännästä tai muuten vaan, eli siis jotenkin haluaa koiran huomiota.

Miten voisin saada tämän loppumaan vai tarviiko saada? Olen kuullut tästä niin monia eri mielipiteitä niin olisi todella kiva tietää jos jollain samanlaisia kokemuksia.

Muuten koiranpentu ihan mielettömän viisas ja helppo, tämä kissajuttu vain häiritsee.

06.09.2013 08.10
022674678_r
Loviisa

Meillä ainakin koiran ollessa pentu ja nuorempi kissa oli silloin 8 kk, niin ne kanssa paini tuolleen (kissa alla läppimässä, ja koira päällä "aukomassa suutaan"), tosin ei näyttänyt mitenkään rankalta mun silmiin. Kyllä kissa todennäköisesti ilmoittaa jos näykkii liian kovaa. Sama meilläkin, että kun koira rauhoittui, niin kissa meni pyytämään leikkiin kurnaamalla ja yrittämällä saamaan koiraa jahtaamaan itseään.

Voi sen keskeyttää jos näyttää oikeasti liian hurjalta, ja varsinkin jos kissa näyttää haluavan pois, muuten antaisin olla ja leikkiä.

Meillä edelleen koira näkyttää kissoja niskasta yms aika kovan näköisesti, mutta kissat tykkää :)

Varmasti auttaa myös jos koiralla on myös koirakavereita, joiden kanssa leikkiä ja jotka myös kertovat jos menee liian rajuksi. Ja ihmisten kanssa leikkiessä on hyvä ilmoittaa koiralle heti kun on liian kovakourainen, tai käyttää hampaita, niin silloin se vahvistaa sitä oikein leikkimistä myös kissan kanssa.

Muokattu viimeksi: 06.09.13 08.13
- porokoiran silmissä voi nähdä revontulien leiskun ja hönkäyksissä kuulla shamaanien noitarummut -

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti