Aikuistyhmät - Sivu 39 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

27.05.2016 20.06
022698442_r

Paska koiraihminen ilmoittautuu. Oon aina pitänyt itseäni urosihmisenä, mutta ei, ei kyllä ole seuraavaa urosta tulossa tähän talouteen. Ajattelin aiemmin, että Epeli oli vain harvinaisen mulkku tenari, mutta kyllä Psyko tulee hyvää tahtia perässä. Vittu voi palaa käämit tuohon aina välillä. Pallit lähti, jolloin turha stressaaminen laski. Mutta kun koira on moninkerroin fiksumpi kuin omistajansa, ei samaa aaltopituutta löydy hetkeen. Se on niin urosmaisen putkiaivoinen, mutta perkeleen nokkela. Kun taas Darra ajattelee elämäänsä monen mutkan kautta, mutta arkisissa asioissa on mahdottoman yksinkertainen. No, yrittänyttä ei laiteta.

27.05.2016 21.03
022689899_r
Riihimäki

Tore taas askarteli yksinollessaan. Söi mun öljypurkin ja nyt koko koira haisee ihan kuolemalle. Pakko istua parvekkeella, ei sitä käryä kestä :D Nukkunee ensyön eri huoneessa... Ihme ettei oo ripaskalla, vaikka aamupäivästä jo öljyt veti. 

Pitää varmaan tehdä makkarista noille yksinolohuone. Mitään isoa toi ei onneksi tuhoa, puisen pyykkipojan repi viimeksi, sitä aikaisemmin löysi jostain mun hammasharjan ja irrotti harjasosan siitä yms. Mutta näemmä toistuu ja toistuu vaan, vaikka varmasti on viidessä kuukaudessa jo kämppäänkin tottunut. Kongin jos jättää ei tuhoa mitään, mutta tylsää alkaa eristämään koiria sen takia, eikä mulla aina kongia pakkasessa ole. Se touhuaa omiaan aina muutaman minuutin yksin jäätyään ja menee sen jälkeen nukkumaan. Outo eläin. 

Eikä toi oo tuhonnut yksinollessaan mitään sitten pentuiän. Ennen kuin tässä kämpässä, vaikka on muuttanut muutamaan kertaan ennenkin. Toisaalta tää on isoin kämppä missä on asuttu, ehkä se on se liika tila vaan.

Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
27.05.2016 21.17

Voi ei miten Psykon talouden koirat kuulostaa niin persoonallisilta kavereilta! :D

Ringo oli oikeen kiva ja vauhdikas maanantain ohjatuissa että vieläkin hymyilyttää miten kliffaa pehkolla olikaan. Tänään otin nuorimmaisen lisäksi tän "vanhuksenki" mukaan koirafrendiä moikkaan, no ei sitä taaskaan mitkään kaverit kiinnostanut :D kaikki on sille ilmaa.

28.05.2016 02.16
022698442_r

Persoonia kerrakseen, saatana :D Epeli on huumorintajuton yrmeä ukko, joka haluaisi vain syödä ja pomppia menemään metsissä. Ottaa itseensä niiin helposti ja murjottaa erittäin säälittävästi hetken. Darraa saa kuka vaan vääntää vaikka solmuun, kunhan se saa huomiota, on sen elämä kondiksessa. Ulkona se on ihme mietiskelijä, ravailee ja kävelee, haistelee kukkia ja tuulta, jää katselemaan ympärilleen ja saattaa unohtaa itsensä mietiskelyjen lomassa. Ja ihme sählä, olit tunnin pois kotoa tai kävit paskalla "voi vitsi hei ihanaa nähdä sut voi juku miten mahtava oot voi äiti katso mun lelua katso" ja hilpeysmurinat päälle.
Ja Psyko on tässä iässä haista vittu mutsi, elämä on perseestä. Oikeasti kolmesti fiksumpi kuin minä, oppii pahat sormia napauttamalla, toki hyvänkin. Muttei sitä pääse ikinä rankaisemaan/ojentamaan mistään pahasta, eihän se nyt fiksuna mitään pahaa tee mun ollessa paikalla. Tykkää kaikista ja etenkin omasta äänestään (tässä ollaan kuin kaksi marjaa). Terävä ja tarkkana ulkoisiin ärykkeisiin, mikä myös osittain iän piikkiin, vaikkei siitä koskaan mitään Darran kaltaista lehmää nyt tulekaan. Tyhmänrohkea pässi, jolla omaa tahtoa on liikaa ja vähän päälle. Kaikista eniten tykkää olla rasittava.

Nojoo, Psykopa keksi uuden keinon varastaa ruokaa. Jätän lihaa sulamaan aina tiskikaappiin ja hei, junnupa keksi että kun hyppää keittiötasoille, pääsee avaamaan tiskikaapin ja näin ruokaa ei tarvitse odottaa! Niin ja tottakai mulla oli lohipötkö sulamassa, ai kiesus kämppä tuoksu muutaman päivän herkulliselta. Niin ja onhan mulla keittiössä koiraportti ja Psykolla koppa, mutta ne nyt on vaan hidasteita, ei esteitä jos Psykolta kysytään!

28.05.2016 08.49

^ Ei herranen aika! :D Näin kun en omista tuollaista koiraa, niin tuo ruuan varastaminen tuntuu vain niin hassulta ja miten ne keksii konstit. Naurahdin voi kyllä. :D Mutta jos itsellä olisi tuollainen koira, joka oikeasti varastaa jokaisen asian ja mikään ei sitä pijättele, niin itkua, hammasten kiristelyä ja hiusten repimistä aiheuttaisi.

Niin no, on mulla tavallaan ollut sellainen koira. Miun edesmennyt seropi Jimi tykkäsi ratsasta kompostiastian.. -.- Varsinkin jos se tiesi, että sinne oli heitettyä joulukinkkun palasia, lohta tai jotain muuta yberhyvää. Mutta siihen auttoi se, että laitettiin kumirenksu vetimiin kiinni, että se ei saanut ovia auki. :D

28.05.2016 12.29
022700382_r

Valla pentuna ja teininä kiipeili pitkin tasoja askarteluretkillään ja ruuanvarastusmissioillaan. Nyttemmin se on onneks rauhottunu ja vaikka se edelleen kiipeilee tasoilla vaivattomasti tai saattaa extempore hypätä työpöydälle ohikävellessään niin se tyytyy vaan olemaan muuten vaan ketterä nykyään, eikä tunnu enää olevan motivoitunu varasteluun *kopkop*

Tosin sillä muutenkin toi pahin askartelu rajottu siihen kun se ei saanu olla Volkin kanssa ja sillä oli ekat juoksut/teki ekoja juoksuja enkä uskaltanu tietenkään pitää sitä irtikään kauheesti.
Eli oli varmaan kovin tylsistyny kun ei ollu paini -ja pusuttelukaveria ja joutu olemaan yksinolot keittiössä.

Ja tietty ihan pikkupentuna se avas pakastimen ja söi kilon pakastevihanneksia ja keittojuureksia yms ja levitti loput pakasteet pitkin keittiötä yms. pientä kivaa.
Ei noista osannu edes suuttua etenkään pienelle pennulle ja esim. pakastimeen se ei enää uudelleen koskenu ikinä.

Toivottavasti Psykolla syttyy joku lamppu päässä ruokavarkauksien suhteen..

28.05.2016 15.10
022698442_r

Toivon myös, että tuo joku kaunis päivä rauhottuisi ruoan varastelun suhteen, alkaa usko, toivo ja rakkaus loppua :D Oon aikaisemminkin kirjoitellut, mutta Psyko osaa avata joka ikisen kaapin ja oven tästä kämpästä. Roskiskaapin se repi sijoiltaan, eikä roskiskaapissa ole ovea tällä hetkellä. Roskiskaappi oli siis säpissä ja sinne oli päästävä. Vetolaatikot ei tuota ongelmaa. Jääkaappi ja pakastin osataan avata, tällä hetkellä niissä on jumalattomat amisjesari patentit. Ja sitten Psyko protestipaskoo sänkyyn. Huoh.

30.05.2016 01.23

Ikävä mun aikuistyhmää <3 Tohveli jäi melkein kaksi viikkoa sitten porukoille hoitoon, saa nähdä milloin saan sen takaisin..

http://toffeakita.blogspot.fi/
30.05.2016 01.40
022710228_r

Sammeli täytti jo kolme vuotta. On se kyllä vain kaikinpuolin mahtava aikuinen, iso koira, nappivalinta. 

30.05.2016 10.36
022710085_r
Rovaniemi

^ Onnea! :)

Velmu ei oo varastellu moneen, moneen vuoteen mutta nyt sen kanssa saa olla tarkkana kun sillä on kortisonin takia koko ajan nälkä. Oon niin tottunu ettei sitä tarvi sivusilmällä kytätä toisin kuin Närriä niin kauhee hämmennys kun yhtäkkiä onkin iso räkäinen nokka tökättynä ruokaan. :D Ei onneksi omatoimisesti kumpikaan dyykkaa mitään, sohvapöydiltä etc. matalilta lähtee jos lähtee.

http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
30.05.2016 12.20

Magikin ratsaa keittiötasot yksinollessa ja se alkoi tässä kämpässä sterkkauksen jälkeen. Muutaman kerran tulin v-mäisen iltavuoron päätteeksi kotiin ja lattialla oli vastassa nätisti suikaloidut muovipussit, sisällöt syötynä. Hedelmissä oli hampaanjäljet, mutta niitä ei oltu syöty. Vain levitetty pitkin lattiaa. Yhden kerran se oli onnistunut kääntämään uunin päälle ja se porotti punaisena, kun tulin kotiin. Silloin loppui meikäläisen huumori. Laitoin kompostiaidan palaset eteen ja siihen tyssäsi.

Nyt täytyy vaan muistaa joka ikinen kerta laittaa ne tai lähtee eväät salaperäisesti kävelemään. :D

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
30.05.2016 18.52

Meillä jää juustohöylä aina pöytätasolle. Löytyy kotiin tullessa pureskeltuna lattialta. Meillä on monta juustohöylää ja kaikkien kahvasta on maisteltu aika voimakkaasti. Noh, onneksi ei käyttöä estä, mutta kumma etteivät ole silponeet itseään siihen höylän terään. 

30.05.2016 20.28
022691687_r
Vantaa

^ Javalla oli vanhassa kämpässä tapana raidailla keittiöntasoja kanssa ja kerran oli juustohöylänkin napannut. Kotiin tullessa oli verta lattialla ja vaikka kuinka koiran kävin läpi ei löytynyt haavoja. Vasta löytäessäni epäilyttävän puhtaan juustohöylän tajusin vilkaista piskin kitaan ja siellähän oli nätit höyläyshaavat koiran kielessä. Mahtoi tuntua mukavalta... Tyhmä piski. :D Onneksi muuton jälkeen keittiötasoille kurkkiminen loppui kuin seinään ja nykyään saa keittiön tavarat/ruuat olla rauhassa.

06.06.2016 21.11
022710076_r
Helsinki

Toi vanhempi aikuistyhmä se jaksaa yllättää käytöksellään.

Tolla on huonoja että hyviä päiviä. Huonoina päivinä se yrittää syödä tän pihan kakarat (sillä on huonoja kokemuksia tän pihan somaleista ja muista ulkomaalasista jotka tässä pyörii), rähjää kaikille ohitettaville koirille, nostelee karvojaan, on ihan luupää, vihahuuruissa. Saa itellä olla silmät selässä. Sitten on niitä päiviä jolloin se ei välitä, ohitukset menee hyvin, ei ongelmia. Oon alkanut olee niin väsynyt tohon haitarikäytökseen. Tänään se sitte yllätti totaalisen positiivisesti, sillä oli super hyvä päivä! Toivottavasti näitä alkaa olee enemmän, niin voin itekkin lakkaa stressaamasta ja alkaa rentoutumaan lenkeillä :)

Riesa kävi helmikuun lopulla sterkkauksessa. Sen jälkeen on sietänyt sille vieraita narttuja. Toki ei kaikkia enkä niin vaadikkaan. Mutta ennen sterkkausta tuo ei ois ollu mitenkään mahdollista. Olis käynyt samantien tappomeiningillä päälle. Tuosta on tullut myös erittäin pentumainen ja eipä oo ruokaakaan tainnut jäädä kertaakaan kupin pohjalle :D

Vois alkaa aktivoitumaan täälläkin.

07.06.2016 22.19
022704948_r
Kannus

Oma aikuistyhmä tänään 5v. <3

http://nallinblogi.blogspot.fi/
08.06.2016 15.59

^ Onnea ihana Nelli! <3

"Sitä saa mitä vahvistaa"
08.06.2016 16.17
022664496_r

Onnea viisivuotiaalle! =)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
08.06.2016 21.49
022704948_r
Kannus

Nelli kiittää! :3
Käytiin pitkästä aikaa Nellin kanssa treenaamassa kunnolla tokoa. En voi käsittää miten hauskaa sillä oli! Ruutuun ei juostu, vaan loikittiin ja kun sinne targetille viimein päästiin niin siitäpä vasta riemu repesi. :D

http://nallinblogi.blogspot.fi/
08.06.2016 22.56
022674760_r
Uusikaupunki

^ Kuulostaa ihan Neralta... Toi on niiin riemuissaan aina kun treenataan, vaikka treenataan tokoa/rally-tokoa melkein päivittäin. Välillä hankaloittaa asioita, mutta en valita, mieluummin liian korkea kuin matala vire. :D

nasujanera.blogspot.com
13.06.2016 09.35
022664496_r

Iski paniikki ton elukan rokotuksista, kun se tosiaan täyttää neljä vuotta ja on yleensä rokotettu kesäkuussa. Mutta lol, jostain kumman syystä se on rokotettu yksvuotisrokotuksen jälkeen seuraavan kerran jo kolmivuotiaana eli viime vuonna, vaikka ne rokotteet olisivat olleet voimassa tähän vuoteen.

No, eipähän tarvii tänä vuonna käydä rokottamassa sitä. Seuraavaks sitten vissiin 2018.

13.06.2016 18.05
000039615_r

Mulla on sopivasti nyt molemmat pojat samassa rokotusrytmissä :D Molemmilla menee loppuvuodesta vanhaksi. Frigi ei oo aikoihin tarttennut sen rokotustodistusta, mutta viime kuussa kun se kävi ekat aksakisansa ja sen ohjaaja muistutti rokotustodistuksesta niin olin ihan että jaajaa, oliko viime vuosi vai tämä vuosi kun meni rokotteet vanhaksi :D 

13.06.2016 20.28

Mullakin Toffen ja tulevan pennun synttäreissä vaan kolmen päivän ero, eli eiköhän tulevaisuudessa saada rokotukset aika kätsysti molemmille samoilla kerroilla. :D

Äh Tohveli laihtuu vaan. Mie niin mielellään pitäsin sen 50/50-mallin ruokinnalla, kun se on helpompaa ja oon huomannut että sillä ton vatsa toimii paremmin kuin kokonaan raa'alla. Mut koira on eri mieltä ja lonii kupista vaan lihat. Huoh. 
Käytin Toffen vaa'alla viime viikolla ja oli laihtunut viime punnistuksesta (joka tosin oli monta kuukautta sitten) 1,5kg. Pitää varmaan hetkeksi heitää tuo aikuistyhmäkin pentunappulalle, jos se vaikka keräis vähän massaa.

13.06.2016 21.09
022664496_r

^ Paitsi jos Toffen rokotukset vanhenee nyt, koska se on sitten rokotettava taas kolmen vuoden päästä. Penneli pääsee kolmen vuoden rytmiin mukaan vasta ensi vuonna. :D Jollet rokota etuajassa toista, kun joku nimeltämainitsematon vatipää teki (ilman mitään syytä). 

13.06.2016 21.24

Faaaaaak, totta. Enpä tajunnu tota :'D Mää jo olin nii innoissaan. Ku onhan se niin "iso homma" viedä kahtena kolmesta vuodesta koira rokotettavaks :''D

13.06.2016 21.33
022710853_r
Kannus

Meillä rokotukset menee sopivassa rytmissä, Tahiti ensin, porot vuoden päästä ja vuoden tauko, ennen kuin sama rumba uudestaan. Nutun rokotukset menee ensi vuonna syksyllä, mutta lykkään samaan aikaan kuin Nalallekin, niin ei tarvitse käydä montaa kertaa rokotuksilla.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
13.06.2016 22.15
022706432_r
Kauhava

Meillä Nekku ja Peppi on rokotettu samana päivänä. Koko kolmikko (Nekku,Peppi, Bella) jouduttiin viemään joku kolmisen vuotta takaperin yhtä aikaa rokotuksille jonku minkkitarha parvo epäilys jutun takia (en muista enää tarkalleen mistä oli kyse, mut kaikki koirat joiden rokotukset oli alle 2v vanhoja piti rokottaa uudelleen). Tänä vuonna saikin sitten kätevästi Nekun ja Pepin rokotukset hoidettua samana päivänä :D

Muokattu viimeksi: 13.06.16 22.17
Pieniä koiria, suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.fi/
16.06.2016 10.16
000113369_r

Aaa, mun aikuistyhmä on hieno tyhmyri. <3

Oli taas eilen paljon ihmisiä liikenteessä kun iltalenkillä käytiin ja hienosti täplä vaan ohittelee vapaana vaikka ei osaa kontaktia pitääkään enkä mä sitä siltä kyllä ole koskaan vaatinutkaan. Lenkin lopuksi käppäiltiin kotiin hihnatta ja treenailtiin vähän kontaktin ottamista samalla kun jalat liikkuu (vähän vaikeaa talmatollolle vielä). :D

Ihan arkinen asia meille, mutta jotenkin tuli taas niin kiva fiilis! Pitäis vielä opettaa se kulkemaan myös oikealla puolella, ois vastaantulevalle ihmiselle ehkä mukavampi.

Ja ai niin, vitsi että toi pinkoo lujaa kun päättää spurtata ihan täysillä johonkin. Vapautin sen kontaktitreenistä rusakon perään ja juku mikä valkoinen raketti siitä kehkeytyi välittömästi. Harvoin se edes koirakavereiden kanssa juoksee _täysillä_ mihinkään, ja itsekseen vapaana ei toki senkään vertaa.

16.06.2016 12.18

^Se on kyllä ihan mieletön näky kun koira lähtee just tolleen kunnolla juoksemaan!

Toffe ei oikein edes osaa, tai sit se on vaan laiska.

16.06.2016 13.16
000113369_r

Joo, mä vaan ihailin innoissani näkyä ennen kuin tajusin edes vilkaista et olikohan viereisillä pihoilla joku muukin kyttäämässä tätä touhua. xD Käveltiin omakotitaloalueen lävitse just.

28.06.2016 08.56
000113369_r

Vietettiin täplän kanssa puoltoista kuukautta "landella" poissa kotinurkista ja melkoisesti ehti piski kyllä taantua siinäkin ajassa. No okei, se on saanut taantua jo varmaan vuoden ajan ton hihnakäytöksensä kanssa. Tai koko ikänsä. :D Ohituksia ei ole juuri tullut melkein pariin kuukauteen ja ne harvatkin ovat olleet luokkaa "oho käännyttiin toiselle tielle ja nurkan takaa ilmestyi toinen räyhäävä rakki suoraan silmille".

Oltiin eilen siis ensimmäistä kertaa pitkään aikaan lenkillä ihmisten ilmoilla ja pitihän täplää vähän palautella maan pinnalle. Ensimmäinen ohitus oli ruma, toiseksi viimeinen myös, mutta muut about 14 ohitusta sujuivat kivasti. On muuten vähän erilaista treenata hihnakäytöstä ja ohituksia kaupungissa, ei meidän vanhoilla hoodeilla tehty noin montaa ohitusta ehkä koko vuoden aikana...

Ja rakkimus on vihdoinkin lopettanut sen v*tunaikaisen hihnassa sahaamisen! Se osasi palata vierelle hihnan kiristyessä, mutta pääosin sitten vaan kiristi hihnan ja palasi takaisin ja toisti sitä koko lenkin, örrrh. Muutenkin on ollut nollatoleranssi hihnan kiristymiseen ja tänään aamulenkillä koira löntysteli vähän edellä mutta hihna löysänä kuin joku senioriwuffe.

Seuraavan koiran tutustutan hihnaan ennen vuoden ikää, jos ei tarvis korjailla vapaan kasvatuksen helmiä ihan näin kauaa. Onneks edistyminen on nopeaa. Jos nyt vaan jaksais saattaa projektin loppuun asti.

--

Piskilöinen oli viime viikolla töissä mukana ja sai älyttömästi kehuja kaikilta rauhallisuudestaan, olin kyllä itsekin tyytyväinen sen yllättävään kykyyn nukkua työpaikalla vaikka muuten vieraissa paikoissa rauhoittuminen on hankalaa. =)

Muokattu viimeksi: 28.06.16 08.58

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti