Mistä voisi ostaa kääpiöparta-agaman (Terraarioeläimet > Terraarioeläinten hoitaminen)

20.05.2008 14.53
Perheemme on valinnut uudeksi lemmikiksi kääpiöparta-agaman, mutta nyt ei mistään tunnu sellaista löytyvän. Tietäisikö joku missä päin Suomea voisi olla tälläinen kaveri myynnissä?
20.05.2008 14.57

Kääpiöparta-agamathan ovat harvinaisia Suomessa? Voi olla hieman vaikea niitä löytää kun on vain muutamiakymmeniä kappaleita tässä maassa. =) Yritä etsiä Herppi.netin sivulta? ^^

Minusta tuntuu, että hakeminen toisesta maasta kävisi helpommin, mutta sitten taas matkakulut yms. Entä jos kävisit Ruotsin puolelta etsimässä? Laita vaikkapa ilmoitus Repti.nettiin. :)

Muoks: Jos olen aivan väärässä, korjatkaa ihmeessä. ^^'

Muokattu viimeksi: 20.05.08 14.58
20.05.2008 15.04

Niin taitavat olla, laitoin jo kyselyä mm faunattareen, mutten ole vielä saanut vastausta. Kaveri vaikuttaisi oikein kivalta lemmikiltä, mutta täytyy sitten koittaa löytää jokin muu jos kääpioparta-agamaa ei Suomesta löydy.

20.05.2008 15.12
Niin, kyllä sekin tietysti käy, mutta koskaan ei kannata antaa periksi. Kääpiöparta-agamat ovat todella suloisia. ^^ Minä taasen olen hankkimassa itselleni leopardigekkoa. :)
22.05.2008 13.31
Me haluaisimme päiväaktiivisen lajin, muuten tuo leobardigekkokin olisi hyvä. Sitä katselin jo reilu vuosi sitten kun lemmikkiä mietittiin. Että on tässä hyvin kypsytelty ja nyt tuntuisi hyvin ajankohtaiselta hankinnalta. Yhdestä kaupasta löytyis kääpiöpartiksia kaksikin kappaletta. Vähän jäi hinta mietityttämään. Olin myös ajatellut, että vanhasta 100 litraisesta akvaarioista saisi rakennettua liskolle kodin. Se on kuulemma turhan pieni joten terraariokin olisi hankittava. Aika likelle 1.000 € menisi lisko, terraario, tarvikkeet.. Kohtuu kova hinta.
22.05.2008 13.49

Niinhän tuo on kova hinta, mutta ei ole mitään ikuisen ystävän rinnalla, eli liskon. ^^ Silloin ei kamalasti ole hintaan katsomista kun on kyse rakkaasta lemmikistä, joka tulee viettämään kanssasi monia ihania vuosia. =)

Mistä liikkeestä muuten löysit nämä 2 kaveria? :o

22.05.2008 15.25
Niin kai se on.. Olin vain jostain kuullut partiksen hinnan puolet edullisemmaksi, mutta tietysti kun niitä on nyt hankala saada yhtään mistään niin hintakin nousee. Eihän se tietysti ole kuin alkuinvestointi tuommoinen isohko.. Tiedätjö muuten minkä ikäisiä nämä partikset ovat? Olen lukenut eri arvoita joissa ikähaarukka ollut 6-20 v. Faunattaren kautta löytyi nämä 2 kaverusta. Ovat vaan vähän kaukana..
22.05.2008 15.46
tuolta herppi.netist kannattaa myös kattoa,siel myydään liskoja,ja sit tietty kaikist nettikaupoista....^^netistä saa noit terraarioit edullisemmin jos malttaa etsiä...ja kyl leotkin päivisin välillä liikkuu xD tuolta herpist muutes löytyy hyviä ohjeitakin eri liskoista =D
22.05.2008 16.58
Sari_1 kirjoitti:
Niin kai se on.. Olin vain jostain kuullut partiksen hinnan puolet edullisemmaksi, mutta tietysti kun niitä on nyt hankala saada yhtään mistään niin hintakin nousee. Eihän se tietysti ole kuin alkuinvestointi tuommoinen isohko.. Tiedätjö muuten minkä ikäisiä nämä partikset ovat? Olen lukenut eri arvoita joissa ikähaarukka ollut 6-20 v. Faunattaren kautta löytyi nämä 2 kaverusta. Ovat vaan vähän kaukana..
En tiedä niiden iästä mitään.. *Hmm* Tottahan se on, että hinta nousee kun on vaikeasti saatavissa. :S
22.05.2008 16.59
Dust kirjoitti:
tuolta herppi.netist kannattaa myös kattoa,siel myydään liskoja,ja sit tietty kaikist nettikaupoista....^^netistä saa noit terraarioit edullisemmin jos malttaa etsiä...ja kyl leotkin päivisin välillä liikkuu xD tuolta herpist muutes löytyy hyviä ohjeitakin eri liskoista =D
Herppi.net on ihana sivusto!! : DD <3
18.06.2008 19.32

Hei sari_1

Meiltä löytyisi noin vuoden ikäinen parta-agama neiti "Anni". Anni ei ole sopeutunut laumaan,joten uusi koti olisi varmaan paras vaihtoehto... 100 litraisesta akvaariosta saat mainion kodin liskolle, kauppamiehet toki mielellään myisivät sinulle muutaman satasen terraarion.

04.07.2008 20.14
Suosittelen kans tuota herppinettiä, ite laitoin osto-ilmotuksen ja seuraavana päivänä tuli jo vastaus ja sieltähän otus sitte haettiinkin :D
04.07.2008 20.18
Täällä meidän naapurustossamme asuu aivan ihana kääpiöparta-agama, Köpi!! <3 ^^ Vähän OT, mutta oli pakko kertoa. =D
22.07.2008 07.09
000105199_r

Aika hurjasti yläkanttiin tuo kääpiöpartiksen elinikä laitettu. Keskimääräinen elinikä keikuu 6-9 vuoden tietämillä.

100l akvaario on tosiaan liian pieni aikuiselle kääpiöpartikselle, kääpiöt tuppaavat olemaan yleensä aktiivisempia kuin esim. normipartikset. Akvaariomalliseen terraarioon on vaikeampi sijoittaa UV-putkia ja lämpölamppua, koska terraario avataan ylhäältä päin, liukuovellinen terra on paras vaihtoehto. Näitä saa aika kivasti käytettyinäkin esim. herppi.netin kautta, jos eläinkauppojen hinnat kirpaisee.

09.10.2008 11.25
000008106_r
Meillä päin faunattaressa näytti olevan parta-agamia,niin tavallista kuin kääpiö lajiakin.Mutta yhdyn edellisiin että täältä netistäkin löytyy varmasti myytäviä yksilöitä tai kasvattajia,suosittelen että käyt kurkkaamassa www.outoot.us/ siellä on ainakin määritelty erittäin hyvin millä peruisten kannattaa partis valita :) Niin ja kannattaa varmaan koluta omaa paikkakuntaasi lähellä olevat faunattaret soittamalla niihin ja kysyä että onko teillä myytävänä kääpiöparta-agamia.
Muokattu viimeksi: 09.10.08 11.27
14.10.2008 17.36
Tiias Petsissä Mäntsälässä on kääpiksiä myynnissä aina välillä mutta ne pitää varata ajoissa, menevät melkein heti :)
30.10.2008 18.34
018907182_r
Rauma

MOI OLEN LUDMILA. TÄNÄÄN SAIN ITSENI TÄNÄÄN ÄNGETTYÄ ITSEMI SOHVAN ALLE ENÄKÄ PÄÄSSYT POIS ENNEN KUIN OMISTAJANI NOSTI SOHVAAJA OTTI MINUT

Muokattu viimeksi: 30.10.08 18.35
30.10.2008 18.43
020082970_r
Rauma

MUN VELJEN TÄDILLÄ OLI JOSKUS IHANIA KILPPAREITA

MUTTA NYT MULLA ON IHAN OMA KUN OLIN TOIVONUT SITÄ JO YLI VUODEN SEN NIMI ON LUDMILAthumbnailSE ON VIELÄKIN IHANAMPI KUN NE

30.10.2008 18.49
018911644_r
Rauma

RAUMALLA (TAIKATASSUSSA) MYYDÄÄN 2 PARTA-AGAMAA NE ON IHANII SANOIN KUN JOKU HALUS OSTAA SELLASEN

19.04.2011 14.38
Tässä on hyvä eläinkauppa, missä myydään kaikenlaisia elämiä. Itekki aijon hankkii mun parta-agaman täältä: http://www.tiias-pets.net/ Se on Mäntsälässä ;) Tuolta ainaki löytyy kääpiö-jatavallinen parta-agama ja myös joku keltaparta-agama (Tai jotain tommosta :D)
26.05.2011 11.46
020009385_r
Pukkila
Mambo kirjoitti:
Tässä on hyvä eläinkauppa, missä myydään kaikenlaisia elämiä. Itekki aijon hankkii mun parta-agaman täältä: http://www.tiias-pets.net/ Se on Mäntsälässä ;) Tuolta ainaki löytyy kääpiö-jatavallinen parta-agama ja myös joku keltaparta-agama (Tai jotain tommosta :D)

Kannattaa tutustua tiia's petsin sivuihin ja liikkeen puh.nroon voi myös soitella esim. jos tulee ongelmia matelijoiden kanssa!

- terv. Tiia's Petsin työharjoittelija yli puolen vuoden ajan :)

15.07.2011 19.39
Kääpiöparta-agamia on aika paljo... (Tai no mun "paljo", emt sitte miten paljo on teijän "paljo.. xd) Vantaalla kauppakeskus Myyrmannin faunattaressa on niitä lähes aina, eläinpuodissa espoossa/helsingissä(?) mistä me hommattiin, Tiia's Pets, kasvattajiakin löytyy herppinetistä jokunen yms. :--D Ku viittii ettii nii ei siin kauan mee ku kunnollisen löytää. (;
08.09.2011 18.00
Seinäjoen Faunattaressa myöskin oli pari kappaletta parta-agamaa myytävänä. Toisesta jo asiakkaat teki kauppaakin. Ihania ovat.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti