Idiootit koiranomistajat vol. 3 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

08.12.2013 18.01

Jatketaan, edellinen (tämä) meni pitkänä lukkoon.

Muokattu viimeksi: 08.12.13 18.02
http://mutiaiset.blogspot.fi/
08.12.2013 18.50
000078634_r

Oho, kunnioitettava saavutus tämä kolmas osa. Idiootteja koiranomistajia näköjään riittää. Onneksi heitä ei kuitenkaan ole täällä kirjoittavien joukossa ;) .

09.12.2013 13.50
000047072_r

Viimeksi koirapuistossa oli pikkupoika mukana, ehkä 3 v? Äiti kyllä sinänsä opasti lasta jatkuvasti, että älä mene koirien väliin tai lähelle kun ne leikkii ettei käy mitään, ja että vieraista koirista ei koskaan tiedä miten lapsiin suhtautuu.. Mutta jos mun koira ei tykkäis lapsista, niin enhän mä olis sinne voinut mennä ollenkaan. Että siinä mielessä olisi ihan reilua, jos lapsia ei tuotaisi koirapuistoon, joka voi joillekin olla niitä harvoja paikkoja, missä koiran voi päästää vapaaksi ja matkaa puistoon saattaa olla hyvän matkaa. (Esim. me lähdetään joko metsään tai koirapuistoon - kumpaankin ei ehdi mennä, koska on ihan eri suunnissa.) Lapsia saa kuitenkin viedä melkein minne vaan. Sen koirapuistoretken voi vaikka siirtää siiheksi että saa lapselle hoitajan siksi aikaa. 

Pojalta oli pehmonalle jäänyt maahan, ja kun sinne tuli yks toinen koira, niin sehän äkkäs nallen ja omi ittelleen ja siltä ei sitä meinannut millään saada takaisin koska repimällä olis lelu hajonnut. Tämän koiran omistaja loukkaantui aika paljon kun oli tuotu lapsi leluineen puistoon ja hän joutui häpeämään koiransa puolesta, joka itketytti poikaa. :)

En nyt kuitenkaan jaksa asiasta pulttia ottaa, koska tuossa meirän puistossa on aika harvinaista että näkyy lapsia. Eikä puistossa ole enää edes sääntöjä näkyvillä (jotka ainakin ennen kielsi lapset). 

11.12.2013 07.39
022391205_r

Mulla ei ole pitkiin aikoihin tullut idiootteja koiranomistajia vastaan, vaan fiksuja ja huomioonottavaisia. :)

Hyvänä esimerkkinä juurikin eräs perheenäiti, joka jätti lapsensa ulkopuolelle koirapuistoon tultuaan ja kysyi meiltä muilta siellä olleilta, miten koiramme suhtautuvat, jos lapset tulevat hetkeksi puiston puolelle. Ja piti koko ajan silmällä ja opasti heitä. (Eivät siis olleet edes mitään pikkutaaperoita.)

Oli tuossa jossain välissä yksi tyyppi, joka ei muka saanut minikoiraansa liikkeelle ja mulla taisi vähän mennä hermo, kun koirat alkoivat sen vuoksi vetää ja mulla oli selkä kipeä, aloin lässyttää Dingolle kovalla äänellä, että "siellä odottaa tollanen välipala.." Kun tähän ei omistaja reagoinut (ei onneksi tainnut kuulla 8D) niin huikkasin kohteliaasti, että "anteeksi, pystyttekö vähän siirtymään, kun tämä on remmirähjä.." niin päästiin nätisti ohittamaan heidät 3 koiran kanssa. (Siis 1 pikkukoira omistajineen jäi seisomaan keskelle kulkuväylää risteyksessä, vaikka olivat menossa eri suuntaan ja tullaan kolmen 20-30kg koiran kanssa kohti. O_O Ja piti erikseen pyytää tilaa ohittaa. Onneksi sain sentään suuni auki ja koiranomistaja ei (toivon mukaan) kuullut ekaa ärtyneenä heitettyä lässytys-möläytystäni.)

Oulunkylässä tapahtui - terveisiä vaan koiran omistajalle, jos sattuu tämän joskus lukemaan - ettei kannata antaa koiran jumitusongelmalle periksi, kyllä se koira siitä liikkuu, kun on ite vaan jääräpäisempi. ;)

Muokattu viimeksi: 11.12.13 07.39
Flexi on vähän kuin haastavat koirarodut: vaarallinen sellaisen käsissä, joka ei tiedä, mitä tekee.
11.12.2013 09.41
000111149_r

Mulla meni maanantaina hermot naapuriin ja sen koiraan..

Olin koirani kanssa juuri päässyt lähtemään lenkille, kun tässä pihatiellä tulee naapuri pienen koiransa kanssa vastaan, huomasin tämän ja odotin, että katoaisivat nurkan taakse koti ovelleen, minne olivat matkassa. Keskityin koiraani, joka provosoituu heti toisen koiran nähdessään, enkä huomannut, että tämä mies ja koira jäivät sitten tuijottelemaan, koira pitkässä flexissä yritti kohti. Luojan lykky, että välissä oli reilusti matkaa. Mulla alkoi pikkuhiljaa ärsyttämään, sillä en voi vetävän koiran kanssa liikkua mihinkään ja nämä vaan jäi tuijottamaan eivätkä tehneet elettäkään liikkua. Tokaisin sitten ärsyyntyneenä, että kannattaa siihen jäädä tuijottaan, ja lisäsin, että koirani on aggre tuijottaville ja sitä provosoiville koirille. Tajushan se lähteä, niin päästiin mekin jatkamaan matkaa..

Sama tyyppi on päästänyt tuon koiran minun iholle, kun oltiin avon kanssa käyttämässä koiraa lenkillä. Koira oli avolla, joten ihan meidän koiran iholle se ei päässyt, mutta minun iholle kuitenkin, flexi pitkänä kuinkas muuten.. Ja mulla paha tapa tupissa ääneen ja kuullut mitä oon tupissu,kun on tajunnut ottaa koiransa lähemmäs ja lyhyemmälle flexille, aina kun me kävellään vastaan. 

11.12.2013 15.06

Tää menee vähän ohi topicin, mutta kumminkin..Naurattaa vieläkin eräs tapahtuma..Siis otiin ukon kanssa lenkillä koirineen, ja Luna vielä pahasti kokeilee rajojaan meidän kanssa. (asunu meillä n. 2kk?)  Ukko siis rupes komentaa koiraa, että p*rkele siinä remmissä ei riekuta, kun tuli vastaan amstaffi omistajineen, ja Luna taas jälleen kerran sai "hepuit."

Nooh, ei siinä, se muija amstaffeineen rupee huutaa mun miehel, että hän soittaa poliisit, ja ties mitkä palokunnat, ku se komentaa koiraa raa'alla tavalla,, :'DD Meinasin sanoo et soita, me jäädään tähän odottamaan niiden saapumista..;) 

14.12.2013 10.04
022243002_r

Huoh. Onko pakko valloittaa koko kävelytie, kun näkee että vastaantulija ottaa koiransa lyhyelle viereen?

Tänään taas joku kahden pikkupiskin kanssa ihan röyhkeästi vaihtoi meidän puolelle ja antoi piskiensä mennä mihin sattuu, niin että jouduin taas väistämään ruohikolle toiselle puolelle. Pari kirosanaa ja tiukka "jätä" käsky sentään sai oman koirani pysymään rauhallisena, mutta missä kohteliaisuus ja maalaisjärki? Ei kävelijätkään vaihda puolta pyöräilijän eteen jos se on tulossa kohti, ei kävelijät myöskään mene toista kävelijää blokkaamaan ellei halua mitään myydä tai muuten häiritä. On se kummaa että se koira heti aiheuttaa sen että mun eteen hypitään koko ajan.

14.12.2013 13.31
Hiiri kirjoitti:

Huoh. Onko pakko valloittaa koko kävelytie, kun näkee että vastaantulija ottaa koiransa lyhyelle viereen?

Tänään taas joku kahden pikkupiskin kanssa ihan röyhkeästi vaihtoi meidän puolelle ja antoi piskiensä mennä mihin sattuu, niin että jouduin taas väistämään ruohikolle toiselle puolelle. Pari kirosanaa ja tiukka "jätä" käsky sentään sai oman koirani pysymään rauhallisena, mutta missä kohteliaisuus ja maalaisjärki? Ei kävelijätkään vaihda puolta pyöräilijän eteen jos se on tulossa kohti, ei kävelijät myöskään mene toista kävelijää blokkaamaan ellei halua mitään myydä tai muuten häiritä. On se kummaa että se koira heti aiheuttaa sen että mun eteen hypitään koko ajan.

Sepä se...

14.12.2013 19.20
022694637_r
Nokia

Seuraavalla kerralla lähtee koira löytöeläinmestan kautta. Jumalauta.

Tässä parisen viikkoo sitten oltiin kaverin kanssa toisella puolella nokiaa ja meinattiin ajaa irtokoiran yli. No, pysäytettiin tienviereen ja kipitettiin sen koiran perään että mihin se meni. Kun aikansa huuteli, tuli se jostain auton takaa korvat luimussa kohti, kolmen metrin päässä meistä päätti että empäs tuukaan. Juoksi kerrostalon rappuun, no me perässä ja kun päästiin sisälle kuului ovenpamaus. No kiivettiin puolikerrosta ylemmäs ja kuultiin koiran kynnenäänet yhestä kämpästä, koputtelin siinä aikani ennenkuin tultiin avaamaan. Jotain se siinä piipersi että ukko päästi lähtiessään. Mutta kukaan ei ollut edes hakemassa koiraa ulkoa? :o

Noh, toissapäivänä näin illalla ikkunasta kun koira juoksi irti tossa meidän viereisellä tiellä, josta kulkee rekkoja n. 3-5/10min. Ylitti autotien pariinkin otteeseen ja ketään ei näkynyt, joten kipitin alas ottamaan koiraa kiinni. Tossa etupihalla olikin sitten nuori mies jolla oli koira hihnassa. Kysyin että onko sama koira kun näin ikkunasta että juoksi tossa tiellä ja vastaus oli "juu, ei se ollu irti ku ihan vähän aikaa." ??! Ei sillä autollakaan mee kauheen kauaa kun tossa kuuttakymppiä ajaa päältä. Moikkasin koiraa ja sanoin että mä jo tulin sua pelastaan, jolloin tajusin :Jumalauta, sama koira kun siellä toisella puolella Nokiaa. Kysyin omistajalta, ei myöntänyt mutta oli vähän ympäripyöreä vastaus... Voisin vaikka vannoa, kun koiran suhtautuminen vieraaseen oli ihan samanlainen. Ja ulkonäkö toki myös.

Ja seuraavana aamuna oli kämppis nähnyt kun sama otus juossut taas tossa tiellä ja melkein oli ambulanssi ajanu sen yli. Oli ensihoitaja yrittäny kiinni, mutta ei ollu saanut. Voi tsiisus.

Muokattu viimeksi: 14.12.13 19.21
caninicouture.blogspot.com || Valkkarit Chanel ja Rayca, cockeri Sole, kissat Prada ja Marni ja kolme gerbiilipoikaa
14.12.2013 19.53
022691687_r
Vantaa

Avon tullessa kotiin tuossa yksi ilta oli pihalla pinkaissut jostain chihu huutamaan avon jalkoihin. Avo oli siinä sitten katsellut ympärilleen, että missä omistaja on, mutta ketään ei ollut näkynyt. Räksyttävä chihu oli jatkanut avon kiertämistä avon jatkaessa matkaa rapun ovelle, josta sitten löytyi koiran omistajakin. Sinä iltana oli muutama pakkasta, mikä taisi olla romanirouvalle liikaa, joten tämä oli sitten tuupannut koiransa tekemään omatoimilenkkiä pihalle ja jäi itse odottamaan rappuun.

Täysin idioottia toimintaa. ~5m rapun ovelta alkaa parkkipaikka ja parkkipaikan takana menee tie. Pieni chicu pimeänä iltana ei paljon näy, joten se olisi voinut jäädä helposti auton alle. Java ei onneksi ollut avon mukana. Javaa ei yleensä haittaa pienet piskit, mutta iholle yllättäen huutamaan tuleva otus ei välttämättä saa kovin ystävällistä vastaanottoa.

14.12.2013 20.35

Ei ole pitkään aikaan tullut ärsyttäviä koirakoita vastaan (kun se viimeviikkoinen höyryjyrän lailla päin vetävä staffi/amstaffi, en pimeässä niin tarkasti erottanut, ei jaksanut enää edes ärsyttää, kun päästiin Leon kanssa väistämään kotitielle), paitsi sitten tänään.

Oltiin Kennan kanssa pyörimässä tuossa lähistöllä, että neiti tekisi pissat ja huomaan että kauempana tulee koirakko - katsoin ensin että koira liikuskelee itsekseen, mutta se olikin flexissä ja omistaja vain mutkan takana. No tää pikkukoira aloittaa hirveän räksytyksen ja näen jo kaukaa, että omistaja, keski-ikäinen nainen, on päästämässä sitä Kennan luokse. Huikkasin sitten jo siinä vaiheessa, että: "Tällä on täitä!" niin hyvin nopeasti täti keri flexin lyhyeksi ja meni puolijuoksua ohi koiran huutaessa koko sen ajan. xD

Kun aurinko nousee on pakko liikkua.
15.12.2013 14.49

Mitähän tossa äsken taas tapahtu. Oltiin metsäpolulla tulossa kotiinpäin, kun huomasin ensin ihmisen pitkällä edessä ja pyysin Hupin lähelle. Kun tultiin lähemmäs, huomasin toisenkin ihmisen, ja sitten koiran istuvan sellaisen ison kiven päällä. Oletin tietysti, että koira on kiinni, koska kumpikaan naisista ei noteerannut meitä mitenkään, huomasivat kyllä. Ohitettiin heidät Hupi kontaktissa vieressä ja Romy kulki edellä. Oltiin just päästy ohi niin, että jäivät taakseni, kun kuulin kynsien rapinaa kiveä vasten ja kun käännyin, se koira oli aivan takana, vapaana tietysti. Hupi ehti murahtaa ja oli jo kääntymässä, kun nappasin kauluksesta kiinni ja totesin vaan, että nyt mennään. Kumpikaan naisista ei reagoinut mitenkään, en edes nähnyt katsoivatko, koska jatkettiin ripeästi matkaa. Koira seuraili meitä kauempaa hetken, mutta palasi sitten takaisin. 

Enpä sanonut mitään, kun en olisi kuitenkaan saanut esitettyä asiaani asiallisesti enkä halunnut lietsoa Hupin vahtimistaipumusta yhtään hermostumalla ääneen. Mut mietinpähän vaan, että mitä helvettiä. Se, että mun koira on vapaana, ei tarkoita, että haluan kaiken maailman sesset persiiseen. Noh, en oo kyseistä koirakkoa ennen nähnyt eikä toivottasti tulla näkemäänkään, seuraavalla kerralla kyllä paukkuu sitten, jos koira tulee likelle. 
--

Tää nyt ei ollut missään määrin idiootti, mutta hauskalla tavalla outo kumminkin. Oltiin Maunulassa koirapuistossa, kun joku mies laski parsonin sille puolelle, jossa oltiin, muttei itse tullut sisään vaan laittoi vaan oven kiinni. Ehti jo käydä ajatus, että jos se on joku riitapukarikoira, mutta tosi sävyisä uros se olikin ja Romy ihastui siihen vallan. Ihmetytti kuitenkin, miksei mies tullut itse aitaukseen. Meidän piti sit lähteä, joten kysyin mieheltä portilla, että jääkö hän sinne koiransa kanssa. Mies totesi, että eipä se koira siellä yksinään viihdy ja päästi koiran samalla ulos vapaana, kun tultiin itse pois. Ajattelin, että he varmaan jatkavat eri suuntaan tms, mutta he lähtivätkin meidän kanssa samaa matkaa, parsoni viipotti edellä ja Hupi alkoi kiikuttaa käpyä sille miehelle. Kilometrin verran me sitten käveltiin niin, että mentiin Romyn kanssa edellä, parsoni meni missä meni ja mies heitteli Hupille käpyä taaempana :D Se oli kyllä hauskaa, vaikka jossain vaiheessa mietityttikin, että ei kai ne nyt koko matkaa meinaa meidän kanssa kulkea. Hupi oli ihan broken, kun joutui jättämään sen miehen. Hulvatonta.

15.12.2013 15.36
000058107_r

Niin ärsyttää nämä flexin väärinkäyttäjät. Liian usein viime aikoina tullut pyöräillessä koiran kanssa vastaan koira jonka annetaan huidella pitkällä flexillä vaikka omistaja hyvin näkee, että ollaan lähestymässä. Sitten kohdalla koira koittaa pompata pyörän eteen, siinä vaiheessa joko omistaja saa napsautettua flexin oikealla hetkellä lyhyelle tai sitten ei.

Kerrankin pyöräillessä mulla taisi olla molemmat meidän tytöt ja poikaystävällä äidin remmirähjä vehnisnarttu. Vastaan tuli taas kerran pitkällä flexillä huiteleva rakki. Ensin me mentiin ohi ja silloin koira huomasi meidät. Poikaystävä kun perässä tuli, niin sen eteen koira sitten pomppasi. Jos flexi olisi ylttänyt vähänkään kauemmaksi, olisi se pikkufifi ollut entinen. Jälkeenpäin ärsyttää niin jumalattomasti, etten tajunnut avata suutani ja vähän valaista tätä fiksu flexinkäyttäjää koiransa hallinnasta.

Nykyään jo kaukaa mietitään poikaystävän kanssa, osaakohan vastaantuleva hallita koiraansa kun epäilyttävältä näyttää. Mietin jo päässäni sanat valmiiksi, mitä karjasen tällaiselle jos se flexi ei napsahdakkaan oikealla hetkellä lukkoon.

En itseasiassa muista oonko tullut ennenkin avautumaan tänne tästä samasta ongelmasta. No jokatapauksessa tätä sattuu harva se päivä, hyvä syy siis tulla uudestaan raivoamaan. :D

18.12.2013 23.11

^ koira kiinni ja löytöeläintaloon vaan.

18.12.2013 23.17
022391205_r
Kenna kirjoitti:

ja huomaan että kauempana tulee koirakko - katsoin ensin että koira liikuskelee itsekseen, mutta se olikin flexissä ja omistaja vain mutkan takana. No tää pikkukoira aloittaa hirveän räksytyksen ja näen jo kaukaa, että omistaja, keski-ikäinen nainen, on päästämässä sitä Kennan luokse. Huikkasin sitten jo siinä vaiheessa, että: "Tällä on täitä!" niin hyvin nopeasti täti keri flexin lyhyeksi ja meni puolijuoksua ohi koiran huutaessa koko sen ajan. xD

Paras! <3
Flexi on vähän kuin haastavat koirarodut: vaarallinen sellaisen käsissä, joka ei tiedä, mitä tekee.
19.12.2013 15.45
Puhuimme naapurin kanssa ja selvitimme asiat .asiassa oli väärinkäsityksiä ja olin tässä useassakin asiassa väärässä. Poistin aikaisemman viestini.
Muokattu viimeksi: 19.12.13 17.13
19.12.2013 17.04
022666244_r
Joensuu

Kielo, tuli mieleen, onko se naapureidesi aitaus verkkoaita? Tiedän jokusen koiran, joka kiipeää sellaisesta leikiten yli, oli korkeutta sitten vaikka se pari metriä.

Meillä tässä kerrostalon sisäpihalla on joku naapuri käynyt jatkuvasti paskattamassa koiraansa. Ei ne jätökset ole kauniita tien penkoillakaan, mutta vielä vähemmän tuossa sisäpihalla (joku 10x15m nurmi), missä välillä leikkivät lapset tai asukkaiden koirat. Ne paskat ei talven aikana kuitenkaan häviä mihinkään, niin hieno paskalieju siinä kun lumet sulavat. Siinä pihalla myös on "paskatuskieltokyltti", josta vähintään ajattelisi ihmisten korjaavan koirien jätökset.

Tässä toissapäivänä lähdin Muuran kanssa lenkille ja satuin näkemään, kun yksi talon asukas oli koiraansa paskattamassa. Oli vähän kiirus niin en jäänyt kyyläämään että keräsikö se niitä jätöksiä, mutta takaisin tullessa vilkaisin oliko niitä korjattu ja siellähän ne oli, ihan sen paskatuskieltokyltin juurella. Poimin jätökset itse pussiin, kirjoitin lapun "Taisit unohtaa tämän tuonne pihalle?" ja kävin tiputtamassa postiluukusta sisään. Joo, olisi ollut kypsempää rimpauttaa ovikelloa ja suullisesti ilmaista asia, mutta olen ujo kakkapää (en ole ikinä kys. naapurin kanssa jutellut, mutta olen nähnyt tämän koiran ikkunasta kahtelemassa useasti niin siksi tiesin, missä asuu).

Muokattu viimeksi: 19.12.13 17.05
19.12.2013 17.28
Muura kirjoitti:
Poimin jätökset itse pussiin, kirjoitin lapun "Taisit unohtaa tämän tuonne pihalle?" ja kävin tiputtamassa postiluukusta sisään.

Mahtavaa :D 

19.12.2013 17.32
000058107_r

Haha tuli tuosta Muuran jutusta mieleen viime syksyinen..

Asuttiin rivitalossa ja siinä asui meidän lisäksi toinen jolla oli koiria. Hän aamuisin päästi aina pentunsa irti etuovesta tarpeilleen, eikä seurannut missä rakki kävi. Todnäk oli sitten käynyt päätyasunnossa asuvan mummon pihalla, kun tämän mummon toimesta MEIDÄN portaille ilmestyi pussi pennun jätöksiä ja uskalsin varmaksi sanoa ettei ollut meiltä tullut. Noh minä tomerana tyttönä kävin viemässä pussin jätöksineen mummon postilaatikkoon. Fiksu ja aikuismainen kun olin! :D Onneksi muutin pois pari päivää myöhemmin, ei olisi pokka pysynyt enää mummoa nähdessä.

Muokattu viimeksi: 19.12.13 17.33
19.12.2013 20.12
022391205_r

Huh, onneksi en enää asu kerrostalossa. :'D Kysyin kaveriltani (oli tuossa puhelun päässä kun tätä ketjua luin ja lukaisin Muuran hauskan tarinan hänelle ääneen) ja kysyin lopuksi, mitä hän tekisi, jos häneltä jäisi joskus koirankakka pihaan ja joku naapuri kävisi työntämässä sen postiluukusta. Kävisi kuulemma niittaamassa, mikä tuli itsellenikin mieleen, jos joku kävisi mun koirien kakkoja keräämässä ja tunkemassa postiluukusta asuntoon.. Onneksi alkaa tosta pihan laidasta omaa vuokratonttia oleva pelto, jota koirani saavat lannoittaa ilman naapurien kyyläystä.

Ymmärrän toki tuon paskavelliongelman ja sinänsä ihan hauska tempaus tuo. Pussin työntäminen postiluukusta menee kyllä vähän epähygieeniseksi.. Eikö sitä olisi voinut esim. jättää oven eteen? Ymmärrän kyllä, että sitä suututtaa ja veri kuohuu kun joutuu toisten tekemisiin puuttumaan. (Olen minäkin kerrostalossa asunut ja mm. hommannut koko muulle kerrokselle häädöt valittamalla taloyhtiölle railakkaista penkkaribileistä, joissa rikottiin lasi rappukäytävästä.. kostanut arkiviikolla kännissä mölynneille minua ennen koulupäivää valvottaneille naapureille laulamalla kuudelta aamulla suihkussa kovalla äänellä kaikki tietämäni Smurffibiisit naapurien yrittäessä nukkua krapulaansa, yms..) Onneksi nyt, kun on päässyt pois kerrostalohelvetistä alkaa suhtautua asioihin vähän lunkimmin. Ja pidempään Petsiessä olleet muistavat varmaan noilta ajoilta, millanen tuittupää meikä osasi täällä foorumillakin olla. :'D

Yemin tapauksesta tuli mieleen, kun mun koiria syytettiin jonkun muun koiran eroahdistusmetelistä ja naapurit väittivät niiden möykänneen koko päivän, vaikka koirani olivat olleet mukanani ja tulleet kanssani kotiin klo 22. Sillä seurauksella koirani pääsivät Tampereen poliisiputkaan, haettiin asunnosta ilman kotietsintälupaa naapurien väärän ilmiannon perusteella. Tuolloin sain tarpeekseni kerrostaloista. :P

Koko stoori: http://poikastenpulkassa.vuodatus.net/lue/2012/08/poikasten-putkareissu

Muokattu viimeksi: 19.12.13 20.13
19.12.2013 20.18

^ Siis mitä.... Muakin jäi ihmetyttämään, että miksei sua yritetty saada kiinni tai mitään, ei uskoisi olevan edes laillista viedä koiria noin vaan kenenkään asunnosta tollasella näytöllä. Ihan tajutonta. :D 

"One part brave, three parts fool" -Brom, Eragon
20.12.2013 00.01
022666244_r
Joensuu

Kakkapussin unohtaminen tai niiden kesken lenkin loppuminen on toki ihan inhimillinen erhe ja hyväksyttävä syy jätöksien satunnaisesti korjaamatta jättämiseen, mutta tässä tapauksessa niitä kakkoja ilmestyi siihen pihalle lähes joka päivä. Talossa on muitakin koirakoita ja olen nähnyt useamman leikittävän koiriansa tuossa pihalla, eikä heidän jälkeen ole kakkoja ilmestynyt (ei sillä että olisin asiaa erityisemmin kytännyt, mutta olen asunut tässä pari vuotta ja koirakot eivät ole tänä aikana juuri vaihtuneet, niin hiljalleen havaitsee "pattern"eja) ja lisäksi valtaosalla koirat ovat Muuraa pienempiä, ne jätökset taas olivat selvästi isomman koiran. Tuo kys. henkilö ei ole nähteni ikinä tehnyt pihalla muuta kuin käyttänyt koiraansa siinä pissillä ja näköjään kakalla. En mä olisi tuota tehnyt jos en olisi ollut 110% varma, kuka noiden säännöllisten kakkakasojen jättäjä on :D Henkilö ei varmaan vaan ole ajatellut, että ne kakat eivät lumen alta häviä minnekään ja miltä tuo piha näyttäisi, jos jokainen talon asukas jättäisi koiransa pihalle tekemät tarpeet korjaamatta.

Laitoin kaksi kakkapussia päällekäin, suljin ne kunnolla ja siitä vielä lisäksi paperipussiin, johon kirjoitin sen tekstin. En mie suinkaan halunnut, että kakat sotkisivat henkilön postiluukkua tms.

Meidän taloyhtiössä asuu onneksi hirmu mukavia tyyppejä, ainakin kaikki keitä olen satunnaisesti rappukäytävässä tavannut, vaikka onkin opiskelija-asuntoja täynnä ja esimerkiksi bileet sen mukaiset. On meillekin joskus joku tullut sanomaan, että saisiko juhlien volyymia pienemmälle ja vastaavasti mekin ollaan joskus muille asiasta ystävällisesti huomautettu. Aika pitkäpinnaisia taitavat kaikki tämän kerrostalon asukkaat olla, onneksi.

20.12.2013 00.24
000058107_r

Huhhuh tuo Dingon tarina! Alkoi itseänikin hirvittää, uskaltaakohan koiria jättää olleskaan yksin enää kotia...

20.12.2013 12.16
022540045_r
Ljungby

Tuli mieleen, kun tässä pari viikkoa sitten oltiin koirien kanssa lenkillä kaupungilla, ja meidän edessä n. 30m päässä käveli taaksensa (= meitä) vilkuileva mies pittityyppisen koiransa kanssa. Miehen koira teki sitten jätökset keskelle kävelytietä, eikä ukko jäänyt niitä keräämään kun hälle tuli kiire jatkaa matkaa kun näki meidän lähestyvän häntä.
Olisin voinut tarjota kakkapussia hänelle kun ylimääräisiä sattui olemaan mulla mukana, mutta mieshän harppoi äkkiä karkuun ja lähti ylittämään vilkasliikenteistä tietäkin ettei joudu kävelemään meidän edessä...

Muokattu viimeksi: 20.12.13 12.17
20.12.2013 13.46
022261683_r

Ai jumaliste mistä näitä idiootteja sikiää? Mikä ihme tarve ihmisillä on kierrättää niitä koiria, eikös tuo jo jotain kerro että neljäs vaiko viides koira ~vuoden sisään kierroksessa (kaikki oo tainnu ees pihaan asti keretä kun on vaihtunut jo rotu lennosta ja uusi pentu kehissä) , ja käsittääkseen nytkin uusi tulossa ja vanha pentu pois ongelmien takia. Hohoi! Minä en kyllä ymmärrä miten kukaan kasvattaja tietoisesti tuollaisen ihmisen touhua tukee toistuvasti. >: (

20.12.2013 19.53
022516282_r
Pyhäjärvi
L, Minäkin tunnen yhden tällaisen perheen. Valitettavasti asuvat tässä ihan vieressä. Juuri sellaista porukkaa, joita en edes välittäisi tuntea. Lemmikit esineellistetään täysin ja sitten kun alkaa tulemaan ongelmia, niin kuoppaan vaan. Ja kohta uutta kehiin, tälläkin hetkellä taitaa olla yksi koira ja kissa kierroksessa. Meinaa ihan itku päästä, kun katsoo. Muutaman vuoden sisään talossa on asunut ainakin kaksi kissaa, viisi koiraa joista pari oli pitovaikeuksien takia annettu pois edellisestä paikasta, sekä kani ja muita pikkueläimiä. Kaikki eri aikaan.

Yksi koirista oli komea sakemanniuros. Se oli aivan upea, niin luonteeltaan kuin ulkomuodon puolesta. Sitä ei käytetty ollenkaan lenkeillä, joten minä sitten yritin hoitaa ulkoilutuspuolen. Harmittelin asiaa tutulle koirankasvattajalle, joka sitten tarjoutui ottamaan sen itselleen. Mutta mutta, eihän koiraa luovutettu. Ja koska minä olin puuttunut perheen asioihin, en saanut enää edes lenkittää koiraa. Raukka ei saanut enää ulkoilla juuri ollenkaan. Sitten sille huudettiin sisälle sontimisesta. Siis kuinka tyhmiä ihmiset voi olla?! Muutaman viikon päästä koira sitten ammuttiin...

Heistähän liikkuu kaikkia huhuja, esimerkiksi perheen kissa oli kuulemma heitetty päin puuta humalassa ja metsällä haavoittunutta jänistä hakattu mäntyyn. Noh, ne on taas puheita ja vaikea sitten todistaa mihinkään. Mutta kyllä pistää vihaksi tuollainen.

Suomenlapinkoira - niin viisas että osaa esittää tyhmää
21.12.2013 08.16

Oliko täällä jossain keskustelua idiooteista kanssaihmisistä, kun muistelin sellaisen nähneeni, mutta en nyt ainakaan haulla löytänyt..? Vaikka mistäs sitä tietää, onko tällä ihmisellä koira tai useampia. :D

Mutta siis niin, oltiin Kennan kanssa aamupissalla ja neiti oli just pysähtynyt haistelemaan ja näytti siltä, että pissi tulee. No, samalla kuulin aura-auton meteliä kauempaa, että se on tulossa. Kenna siis lyhyelle hihnalla ja niin reunaan kuin mahdollista, autotiellä. Kenna ehti just ja just kyykistyä pissalle ja pienet lirut päästää kun se aura-auto paahtaa ohi oikeasti ihan helevetin lujaa eikä siinä väliäkään ollut paljoa minuun, kun se ajoi melkeen vastaantulijoiden kaistalla vaikka toista kaistaa käsittääkseni putsasikin! Arvatkaa vaan, säikähtikö Kenna sitä, kun minäkin säikähdin että päälle se ajaa kun ei voinut edes hidastaa (Kennalla heijastinliivi ja valopanta, minulla heijastin ja otsalamppu ja seisoin heijastinkylki autoon päin ja otsalamppu vielä osoitti Kennaa, eli kyllä varmasti näki meidät), ja lopetti pissaamisen samantien!

Puoli tuntia sen jälkeen pyörittiin vielä pihalla ja kyllä se nopeasti siitä säikähdyksestä toipui, mutta pissoja ei enää ulos suostunut tekemään vaan lorotteli ne sitten iloisesti keittiön lattialle, kun tultiin sisälle ja minä olin just riisumassa kenkiä niin en sitten ehtinyt tuulikaapista tarpeeksi nopeasti keittiöön että olisin penskan hakenut takaisin ulos.

Kun aurinko nousee on pakko liikkua.
21.12.2013 12.00
022703453_r
Mäntyharju

^^ Tuosta tuli mieleen, että pari talvea sitten meidänkin yli oli ajaa aura-auto. Sain koirat KÄVELYTIELLÄ kaapattua just ja just syliin ja työnnettyä ne ja itteni hankeen ojanpenkkaan. Ihmettelin, ettei auto edes hidastanut :I Kaikilla oli kyllä heijastimet.

21.12.2013 16.30

^ Mulla on suoraansanottuna kammo auroja kohtaan, muistan kun aina aamusin penskana kouluun mennessä sai hypätä penkkaan niitä karkuun ja koirankin kanssa oon joutunut ties miten monta kertaa pelkäämään, että ajavat päälle kun paahtavat vaan kyljestä ohi hidastamatta. En tiedä onko aurakuskeilla jonain yleisenä tapana yrittää aiheuttaa mahdollisimman monta sydäriä ihmisille. 

21.12.2013 16.54

^Haha, siinä missä bussikuskit juttelee keskenään että montako viime hetken juoksijaa ovat jättäneet pysäkille aurakuskien kahvitaukoaiheena on leveillä sydärien aiheuttamisella :D

http://toffeakita.blogspot.fi/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti