Idiootit koiranomistajat vol. 3 - Sivu 3 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

26.12.2013 19.55
022625385_r
Jyväskylä

Tämän tapahtumisesta on jo aikaa, mutta kirjustan nyt tännekin, kun jäi sen verran hyvin mieleen.

Eli olisikohan kyseessä ollut peräti marraskuu, kun jo neljän-viiden maissa ulkona oli jo pimeää. Olin koirien kanssa tulossa lenkiltä ja pysähdyttiin Siwan eteen, jossa oli ihan mielenkiintoinen näky. Kaupan oven edessä oli kaksi koiraa ja roskiksen vieressä (joka oli lähestulkoon kaupan seinässä kiinni) istui yksi. Sidoin koirat kiinni hieman kauemmas ja menin katsomaan tarkemmin noita koiria ja epäilykseni osui oikeaan sen suhteen, etteivät ne olleet missään kiinni. Tuon istuvan koiran hihna oli roskiksen päällä ja kahden muun koiran hihnat olivat maassa sen näköisesti, että luulisin niidenkin olleen roskisten päällä. 
Tottelevaisia nuo koirat kyllä olivat, erittäin tottelevaisia, eikä siitä käy kieltäminen. Eivät ottaneet askeltakaan minua kohti, katsoivat vaan ja kääntivät sitten katseensa takaisin kauppaa kohti. Ihmiset mahtuivat kulkemaan kauppaan sisälle ja ulos, eikä kukaan pelästynyt suunnilleen porokoiran kokoisia koiria. Aivan oven edessä nuo koirat eivät siis olleet, vaan melko lähellä sitä ja roskis oli 1-2 metrin päässä ovesta, joten kovinkaan paljoa nuo oven eteen ajautuneet koirat eivät olleet liikkuneet.

Koirien omistajaa ei kuitenkaan kuulunut, odottelin kaupan pihalla 15-20min koiria vahtien, autotie oli kuitenkin aivan kaupan vieressä, eikä koirilla ollut minkäänlaisia heijastimiakaan. Sitten kaupasta ulos tuli vanha, höperön oloinen mies, joka kyllä vakuutti, ettei koiria tarvitse pelätä eivätkä ne mihinkään lähde, kun tottelevaisia ovat. Selitin kyllä tälle miehelle, että koirat kannattaisi laittaa edes kiinni, etenkin jos aikoo kaupassa viettää noin pitkiä aikoja (lähemmäs puoli tuntia, vaikka pikkukauppa olikin kyseessä) kun koirista ei koskaan tiedä, olivatpa ne miten tottelevaisia tahansa. Toivottavasti nuo koirat oikeasti jatkossa pysyisivät kytkettynä kauppareissujen ajan..

Enkä oikeastaan ajattele omistajan olevan idiootti, ehkä vain turhan ajattelematon. 

http://treenikaverit.blogspot.fi/
27.12.2013 01.03

Koirapuistoon tuli eilen koira, joka heti sisälle ja hihnasta irti päästyään hyökkäs ensin isomman koiran kimppuun tappomeiningillä, ja kun uhrin omistaja sai sen hullun pois koiransa kimpusta, se kävi seuraavaksi kiinni pikkukoiraan, jota se mm. roikotti ihan ilmassa niskanahasta repien hetken.

Tässä vaiheessa omistaja ihme kyllä ottaa rakkinsa kiinni, kauhistunut pikkukoiran omistaja lähtee puistosta pois... Ja sitte tää järjen jättiläinen päästää taas sen seinähullun elikkonsa menemään, jää puistoon chillailemaan ihan niinku mitään ei olis tapahtunut.

Mun koirat oli turvassa, oltiin puiston ulkopuolella onneksi. Lähin tosta pian kotiin, en tiiä hyökkäskö vielä jonkun kimppuun sen jälkeen.

Mitä liikkuu tälläsen ihmisen päässä? Miten kehtaa jäädä sinne vaikka oma piski just yritti nirhata kaks koiraa?

Ja ärsyttää tollanen, että asiallisesti käyttäytyvät koirat omistajineen joutuu hipsimään puistosta pois, karkuun, vaikka oikeesti tollasten viriviritööttööttien sieltä pitäs lähteä ja äkkiä!
Mutta eipä ketään voi kieltää tulemasta puistoon eikä voi käskeä lähtemäänkään... Ja jos ei halua omaa koiraansa tapattaa, niin pakkohan siinä on ite olla se joka lähtee.

Jos olis mun koiran/koirien päälle käyny, niin ai että olisin kenkiny sen tohjoksi siinä vaiheessa.

27.12.2013 06.05
walpurgisnacht kirjoitti:
Mutta eipä ketään voi kieltää tulemasta puistoon eikä voi käskeä lähtemäänkään... Ja jos ei halua omaa koiraansa tapattaa, niin pakkohan siinä on ite olla se joka lähtee.

Siinä vaiheessa, jos toinen koira on selkeästi käynyt päälle, niin sitä tyyppiä voi käskeä lähtemään mm. puiston sääntöihin vedoten (ei aggressiivisia koiria puistoon). Toki järkevämpää yleensä noissa tilanteissa lähteä itse kuin jäädä jankkaamaan, mutta pointti on kuitenkin se, että sitä aggressiivisen koiran omistajaa voi pyytää, tai käskeä, lähtemään.

Tosin olenpa ollut useamminkin tilanteessa, jossa oman koirani päälle on käynyt jo portilla puistossa aikaisemmin ollut koira ja minua on pyydetty lähtemään vedoten siihen, että minun koirani vuoksi tulee tappelu (koira on molossi = tappelut on automaattisesti sen vika ja se ne aloittaa). Jotenkin aina sitten noissa tilanteissa olen jäätynyt niin pahasti, että olen lähtenyt ja jos on ollut kaksipuolinen aitaus ja pienten puoli ollut tyhjä, mennyt sinne. Ja ainakin kerran joku mummeroinen on tullut valittamaan siitä, kuinka koirani on pienten puolelle liian iso, kun ensin hänen ystävänsä on käynyt laittamassa kakkapussin puiston roskikseen sanomatta sanaakaan siitä, että haluaisi tulla puistoon (puisto oli vilkkaan kävelytien varrella, joten moni ulkoiluttaja kävi laittamassa kakkapussit roskikseen ilman, että olivat puistoon tulossa). Silloin olen sitten todennut, että me kyllä lähdetään jos siihen on muita tulossa, mutta valitettavasti en ole ajatustenlukija, vaan minulle pitää puhua/sanoa jotain, että ymmärrän.

Macho, macho man.I've got to be a macho man.
27.12.2013 09.59
Leo kirjoitti:

Tosin olenpa ollut useamminkin tilanteessa, jossa oman koirani päälle on käynyt jo portilla puistossa aikaisemmin ollut koira ja minua on pyydetty lähtemään vedoten siihen, että minun koirani vuoksi tulee tappelu (koira on molossi = tappelut on automaattisesti sen vika ja se ne aloittaa). 

Tämä nyt on ikuisuusaihe, mutta omasta mielestäni tiettyjä rotuja ei kuuluisi koirapuistoon viedä vieraiden koirien kanssa. Kuten juuri cane corso ja amstaffit, dogo argentinot, amerikan akitat yms. En ymmärrä, miksi näitä rotuja pitää puistoon viedä "sosiaalistumaan"  tuntemattomien koirien kanssa.

Se ei toki tarkoita, että molossia saa aina syyttää riidoista, mutta oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että corson tuominen puistoon ei välttämättä ole pitkällä tähtäimellä 100% hyvä idea.

Sanon tämän vaan kaikella hyvällä, en ole pätkääkään ahdasmielinen rotua kohtaan. Omia koiriani en esim, vie puistoon, koska rotu ei mielestäni sinne kuulu.

27.12.2013 12.40
DansingQueen kirjoitti:
Se ei toki tarkoita, että molossia saa aina syyttää riidoista, mutta oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että corson tuominen puistoon ei välttämättä ole pitkällä tähtäimellä 100% hyvä idea.

Vanhemman corsokkeen, eli Leon, kanssa ei olla puistossa käyty vieraiden koirien (ja niiden omistajien) kanssa puistossa kohta kahteen vuoteen, eli kyllä, olen ajatellut.

Enkä corsoa koirapuistokoirana näekään, mutta kyllä me silti sen kanssa pentuna puistossa käytiin, kun paikalla oli tuttuja ihmisiä ja koiria, vieraiden koirien kanssa katsottiin hyvin tarkasti, mennäänkö ollenkaan. Nuokin tilanteet vaan sattuivat pennun ollessa alle puolivuotias, eli ihan vauva vasta. Ja silti sitä syytettiin riidoista, vaikka se oli selkeästi toinen koira, joka kävi päälle ja Leo joko pyrki väistämään tai vain puolustamaan itseään että pääsee tilanteesta pois jos minä en siihen heti ehtinyt paikalle.

Nykyisin me käydään puistoissa silloin, kun siellä ei ole muita tai vain tuttu/tuttuja narttukoiria. Nuoremman, Kennan, kanssa me nyt ei olla puistoihin edes päästy kun täällä ei niitä ole, vaan ne sosiaalistumiset tapahtuu kontrolloidusti toisten pentujen kanssa ja tuttujen aikuisten koirien kanssa - puistoon mennään silloin kun päästään ja vain tuttujen koirien (tai Leon) kanssa.

Muokattu viimeksi: 27.12.13 12.40
29.12.2013 02.52
022694637_r
Nokia

Mä vieläkin haluaisin jostain repiä käsiini sen corson omistajan, jonka koira oli aika suuressa osassa Chanelin sosialistamiseen. :3 Chanel ei yhtään arvostanut toisia koiria silloin kun oli juuri rokotuksista ja varoajoista selvinnyt. Ensimmäiset koirapuistokerrat oli aika kauheita. Kunnes tämä corso tuli ja näytti että kyllä täällä uskaltaa juosta, tuu mukaan! Sen jälkeen C on leikkinyt puistoissa eikä räkyttänyt penkin alla. OT vol 500.

caninicouture.blogspot.com || Valkkarit Chanel ja Rayca, cockeri Sole, kissat Prada ja Marni ja kolme gerbiilipoikaa
29.12.2013 08.23
Chanel kirjoitti:
Mä vieläkin haluaisin jostain repiä käsiini sen corson omistajan, jonka koira oli aika suuressa osassa Chanelin sosialistamiseen. :3

OT! Ihan varmasti se saataisiin halutessasi selvitettyä. Suomessa "corsopiirit" ovat sen verran pienet, että olen aika satavarma ettei menisi kauankaan, että tuon kyseisen yksilön omistaja löydettäisiin ja saisit esittää hälle kiitokset henkilökohtaisesti. :D OT!

Muokattu viimeksi: 29.12.13 08.25
30.12.2013 17.55
022690285_r
Mynämäki

Olisi tosi kiva jos ihmiset jotka pitää koiriaan vapaana metsissä tai missä muualla tahansa paikassa jossa ei ole minkäänlaisia valoja niin laittaisivat koiralleen edes jonkun pienen valon, vilkun tai edes heijastimen. Varsinkin jos koira kulkee vähintään muutaman metrin päässä omistajastaan...

Olin äsken koirieni kanssa kävelemässä metsässä ja ne juoksi edellä vapaana. Kummallakin vilkkupannat+heijastimet ja itselläni vielä otsalamppu. Yhtäkkiä vaan näin otsalampun valokeilassa, että mikä hemmetin elukka mun koirien kanssa juoksee. Huusin omat luokse ja sieltä tuli joku ihan vieras aika iso sakemannimixauksen näköinen koira mukana. Mitään ihmistä ei näkynyt eikä kuulunut missään. Ajattelin jo, että se koira on karannut. Sillä koiralla ei ollut minkäänlaista valoa tai muuta, että olisin sen nähnyt ennen kuin se mun koirieni luokse tuli.

Hetken siinä seisoin ja ihmettelin, että mitä tässä nyt tekisi kunnes sieltä metsiköstä rämpi esiin joku nainen. Nainen sanoi vaan, että ai hänen "murrensa" löysikin täältä leikkiseuraa. Sitten se vaan kysyi: " Kumpia sun koirat muuten on? " johon vastasin, että uroksiahan ne molemmat on. Tähän nainen, että no ompa kummallista miten hyvin hänen koiransa tulee mun koirien kanssa toimeen kerta hänen koiransa on uros joka vihaa kaikkia toisia uroksia ja on yleensä heti toisten urosten kaulassa kiinni hänen sanojensa mukaan "tappoaikeissa."

Tuli vähän olo, että kiva kun kerroit heti. Tosi kiva pitää sellaista koiraa tuolla vapaana ja vielä ilman minkäänlaisia vilkkuja tms ja ilman, että omistajaa yhtään kiinnostaa missä koiransa menee.

Olisi se ihan kiva edes vähän etukäteen vaikka vilkusta nähdä jos metsästä juoksee täysillä joku omia kohti... Osaisi edes vähän varautua jos sieltä ei tulekkaan mikään ystävällinen sesse. Onneksi tämänpäiväinen koira tuli omieni kanssa toimeen ja kaikki kolme vaan alkoivat heti leikkimään keskenään.

30.12.2013 20.49
022622847_r

^ Ei hitto :/

Ja korvat heiluu
30.12.2013 21.03
Niilo kirjoitti:
Olisi tosi kiva jos ihmiset jotka pitää koiriaan vapaana metsissä tai missä muualla tahansa paikassa jossa ei ole minkäänlaisia valoja niin laittaisivat koiralleen edes jonkun pienen valon, vilkun tai edes heijastimen. Varsinkin jos koira kulkee vähintään muutaman metrin päässä omistajastaan..

Tai yleensäkin kun liikkuvat pimeällä missä tahansa. Ne katulamputkaan kun eivät oikeasti hyödytä mitään, jos koira on pieni tai tummempi ja ihmisellä itsellään myös tummat vaatteet. Eilen käytiin koirien kanssa iltalenkillä ja siinä menee vilkkaan autotien vieressä kävelytie, jota käveltiin ja katuvalot ovat maantielle. Kolme koirakkoa me nähtiin, eikä yhdelläkään minkäänlaista valoa tai heijastinta, ei itsellä eikä koiralla/koirilla: viimeisessä tapauksessa koirat olivat vielä mustia ja pikkuisia, ja kun olin huomannut ihmiset kohtuuläheltä (tummat vaatteet, ei heijastinta), niin kun tulivat vielä vähän lähemmäs niin huomasin että lähes meidän nokan edessä juoksee kaksi koiraa flexit pitkällä. Eikä niitä oikeasti huomannut katulampuista huolimatta ja vaikka minulla oli otsalamppu.

Oli jotenkin tosi hämmentävää samalla lenkillä kuulla useammalta random-ohikulkijalta, jolla ei koiraa ollut, kehuja koirien heijastinliiveistä ja valopannoista, kun "ei tuollaisia yleensä näe". Yksikin pariskunta pysähtyi hetkeksi juttelemaan ja valitteli sitä, että se on oikeasti ahdistavaa kulkea kun ihmiset eivät millään tavoin valaise koiriaan tai käytä niillä edes sitä heijastinta, joka katulamppujen kanssa auttaisi edes vähän. Ja jos koira on vielä flexissä ja saa aivan liian usein mennä missä tykkää, niin siinä ovat oikeasti kaikki muut tielläliikkujat koiran ohella vaarassa.

30.12.2013 21.06
022702346_r
Säkylä

Kaikki elukat sekä ihmiset pimeillä /heikosti valaistuilla teillä sais käyttää heijastimia. Auton kanssa liikkuessa saa pelätä milloin joku mustiin pukeutunut hyppää eteen.

Riippuvuutta helmikuusta 2008. Lisää meistä: nahkalassie.blogspot.fi
30.12.2013 21.26
022690285_r
Mynämäki

Juu tottakai muuallakin kuin vain metsissä pitäisi pitää heijastimia ja mielellään just jotain vilkkujakin. Meillä on aina koirilla vilkkupannat, hihnoissa heijastimet, Hokulla heijastinliivi ja itselläni heijastimet + otsalamppu. Monta kertaa oon säikähtäny, kun yhtäkkiä pimeällä tiellä kohdalle tulee joku koirakko. Vielä, kun omilla on noi vilkkupannat niin jotenkin huonommin näkee edestä tulevia ihmisiä/koiria, kun pitkän matkaa tuijottaa vaan silmissään sitä vilkkumista.

30.12.2013 21.32

Mistä ootte valonne hankkinu? Mulla ei oo ollu yhtään kätevää valoa vielä koiralle :/ Ostin led-valaistun pannan joka ei kestä kylmää, vaan sammuu n. vartin jälkeen kun pakkasessa lenkkeilee, ja sit meillä on pari pantaan laitettavaa vilkkuvaloa jotka kans sammuu heiluessa eli kun koira ravistelee tai juoksee ...huoh. 

http://toffeakita.blogspot.fi/
30.12.2013 21.42
022622847_r
Toffe kirjoitti:

Mistä ootte valonne hankkinu? Mulla ei oo ollu yhtään kätevää valoa vielä koiralle :/ Ostin led-valaistun pannan joka ei kestä kylmää, vaan sammuu n. vartin jälkeen kun pakkasessa lenkkeilee, ja sit meillä on pari pantaan laitettavaa vilkkuvaloa jotka kans sammuu heiluessa eli kun koira ravistelee tai juoksee ...huoh. 

Ostin Mustista ja Mirristä vilkkuvalon mutta mun mielestä tämä Trixie on niin kosketusherkkä pee, että ostan vaikka Clas Ohlsonilta uuden (halvemman) ledvalon pantaan. Kokemusta on noista Clasin led-avaimenperistä tms. ja on tosi hyviä ja halpoja, parempia ainakin kuin nuo Trixiet.
Ja korvat heiluu
31.12.2013 00.18

^ Heiheihei, minä kiinnostuin! Pystyisitkö linkittämään jonkin kys. "vilkun", jonka voi Clas Ohlsonilta hankkia? :D

Oman led-valoni koiran kaulapantaan ostin PetPoint-eläinkaupasta, mutta kovin kallis se oli (7,90€) ja kiinnityslukko hajosi kahden käyttökerran jälkeen ja valo on alkanut jo himmenemään, mistä taas ei pimeällä ole mitään hyötyä.. Toista samanmoista ei tee mieli ostaa, taitaa mennä vain rahaa hukkaan.

31.12.2013 00.24
022710518_r
Hki

Mulla clas ohlsonilta nämä  valot kestäny kaks vai kolme vuotta. Tosin vanha versio, mutta luulis olevan yhtä kestävä :)

Ancilla face mea laganum!
31.12.2013 00.49

^ Toi pitääkin seuraavalla kerralla bongata Clas Ohlsonilta!

31.12.2013 01.01
000114274_r
Lotta kirjoitti:

Mulla clas ohlsonilta nämä  valot kestäny kaks vai kolme vuotta. Tosin vanha versio, mutta luulis olevan yhtä kestävä :)

Mulla on tollanen vaalea, turhan kirkas, osuu omaan silmään hyvin ikävästi. Voisin kyl keksii siihen jonkun joka himmentää sitä valoa.
02.01.2014 23.02
022639940_r
Mynämäki

Ei taas vaan voi olla totta... Yksi tuntemani henkilö omisti vähän aikaa sitten 2 koiraa. Muistaakseni joskus kirjoitinkin tänne siitä, kun tää henkilö hakkasi ja potki niitä koiriaan usein minunkin nähden. Lainataan pieni pätkä mun blogista johon silloin kirjoitin tästä:

" Yksi tuttu henkilö omistaa kaksi koiraa. Kodinvaihtajia. Toinen on tullu kodista jossa sitä on pennusta asti hakattu ja heitelty seinille. No tää henkilö päätti pelastaa senkin koiran. Pelastamisesta tässä tilanteessa voidaan olla montaa mieltä...

Tää henkilö jolla nää koirat on hakkaa niitä ihan silmittömästi. Hakkaa, potkii, läiskii, tönii, heittelee niitä jaloista pois tieltä. Oon nähny ihan lukemattomia näitä "välikohtauksia." Syyt jotka tähän johtaa on ihan käsittämättömiä. Koirat voi esim. mukamas nukkua väärässä paikassa, seistä väärin, juoda väärään aikaan... Tuntuu, että ne hengittääkin tän henkilön mielestä väärin. Niin olemattomasta nää kohtaukset alkaa etten edes ikinä itse tajua minkäänlaista syytä kaikille niille hirveyksille. Ei kyllä mikään tietenkään oikeuta ketään toimimaan noin.

Näistä koirista paistaa läpi jo niiden kokema kohtelu. Ennen ne oli suht avoimia ja rohkeita, mutta nykyään ne säikkyy jokaista ääntä, ihmisen liikettä, ne ei tule enään kunnolla luokse vaikka ennen ne on tullu, ne kulkee korvat luimussa pisin seiniä ja väistelee ihmisiä pelokkaana. Jos nostaa käden ylös niin ettei edes katso koiria niin kauhea kolina vaan käy, kun ne juoksee johonkin pakoon. "

No kävi niin ihanasti, että ne koirat sai uuden kodin. Henkilö sanoi mulle, että ei ota enään ikinä koiria. Eivät sovi kuulemma hänelle ja mitä kaikkea muuta. Ja mitäs nyt... no hän aikoo taas ottaa uuden koiran! Ei luoja. Oikeesti mun sydän itkee verta. En vaan kestä. Sanat ei riitä sanomaan miten vihainen ja ärsyyntynyt ja surullinen olen. Huoh.

Voisinpa vaan jotenkin estää tulevat kauheudet. En vaan ymmärrä, että miksi pitää ottaa koiria jos ei osaa eikä halua kohdella niitä oikein.

02.01.2014 23.57

^Mistä tuttavasi ottaa koiran? Etkö voi ottaa yhteyttä myyjään ja kertoa millaiselle kohtelulle koira joutuisi tulevassa kodissa?

http://toffeakita.blogspot.fi/
03.01.2014 00.11
022639940_r
Mynämäki

Ongelma on siinä etten tiedä... Sekarotuinen koira enkä tiedä mistä se tulee. Muuten olisin voinutkin sanoa...

03.01.2014 01.48
022392218_r
Tampere

Muistuttele siitä mitä se oli aiemmin sanonut koirien ottamisesta. Voithan sä myös ottaa yhteyttä johonkin eläinsuojeluun ja kertoo miten aiempien koirien kanssa kävi ja nyt aikoo ottaa taas uuden koiran hakattavaksi. Ei välttämättä auta mitään, mutta parempi edes jotain YRITTÄÄ tehdä kuin katsoa vierestä. Toivottavasti tää tuttus nyt tajuais tulla järkiinsä ja luopuis koirahaaveistaan. Menee taas yhden eläimen elämä pilalle tollasten tyyppien takia >:( 

http://romminseikkailut.blogspot.fi/
03.01.2014 15.33
000058107_r

Hoku, koita jollain tapaa selvittää myyjä? Kysele koiran rotuja tms ja katsele netistä ilmoituksia? Ja jos et saa häntä estettyä koiraa ottamasta, teet ilmoituksen eläinsuojeluun jos koiran pahoinpitely jatkuu.

Jos eläinsuojelu ei tee asialle mitään (jos ei ole todisteita tms), voithan yrittää kuvata salaa hakkaamista? Jos kerta olet noin perillä asioista, todennäköisesti vierailet paljon hänen luonaan.

03.01.2014 16.07
022710854_r
Kannus

Ylempänä oli puhetta vilkuista, ostin omani Agrimarketista maanantaina. OT

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
03.01.2014 16.58
000112579_r

Vähän hämmentää ku selailin tossa taas nuita kp:seudun myyntipalstoja ku sieltä pisti silmään ilmotus josa myytiin 'venäläisiä koiranpentuja' suluissa kääpiöpinsereitä. Koko ilmotus oli täynnä kirjotusvirheitä ja lopussa oli lause: "Ja hej !!saman ilmoituksen vielä yksi puolivuotias Bulterjeri, ois kans myynissä hintapyyntö on 2000 € soitaka vaan kysymään lisää :)" 

Mietin vain että onkohan kovin luotettava tyyppi... Ite en menis tolta hepulta ainakaa ostamaan pentua...

04.01.2014 16.54
022622847_r
Muru kirjoitti:

^ Heiheihei, minä kiinnostuin! Pystyisitkö linkittämään jonkin kys. "vilkun", jonka voi Clas Ohlsonilta hankkia? :D

Oman led-valoni koiran kaulapantaan ostin PetPoint-eläinkaupasta, mutta kovin kallis se oli (7,90€) ja kiinnityslukko hajosi kahden käyttökerran jälkeen ja valo on alkanut jo himmenemään, mistä taas ei pimeällä ole mitään hyötyä.. Toista samanmoista ei tee mieli ostaa, taitaa mennä vain rahaa hukkaan.

En valitettavasti löydä sitä valoa, mistä puhuin, Clasin sivuilta; tiedä sitten onko enää myynnissäkään :/

Kurjaa kuinka monella ikäviä kokemuksia lemmikkikaupoissa myytävistä valoista...

Ja korvat heiluu
07.01.2014 11.51
022694637_r
Nokia

Voi nyt tsiisus sanommä. Yhen superurpon koiralla pentuja, kyseessä siis sama tyyppi keltä Rayca, Riia ja melkein kaikki muutkin sen koirat otettiin huostaan. Jumalauta. Vanhemmat kyllä tutkittu ja kaikkea, koira on hieno mutta uskallan epäillä aika montaakin asiaa joka tuossa on pielessä.

caninicouture.blogspot.com || Valkkarit Chanel ja Rayca, cockeri Sole, kissat Prada ja Marni ja kolme gerbiilipoikaa
10.01.2014 15.43
022542671_r
Joensuu
Niilo kirjoitti:

Olisi tosi kiva jos ihmiset jotka pitää koiriaan vapaana metsissä tai missä muualla tahansa paikassa jossa ei ole minkäänlaisia valoja niin laittaisivat koiralleen edes jonkun pienen valon, vilkun tai edes heijastimen.  vilkkuja tms

Tässä asiassa oon idiootti koiranomistaja ja idiootti itsekkin: ollu pitkään mielessä, että pitäisi ostaa enskalle joku heijastin liivi tms, mutta eipä oo saanu aikaseks. Valjaissa on heijastimet mutta eipä ne näy tuon karvakasan alta ja ne on aika kuluneet jo. Manta saa onneks vissiin miehen siskolta semmosen oranssin huomioliivin (jos sopii, oli sen beauceron urokselle liian iso joten jospa se menis ainaki vielä mantalle!!). Ja ei, minulla ei ole itsellänikään heijastimia ja aina kiroon ihmisiä joilla ei niitä oo koska se on jo autoilijoiden kannalta niiiiin perseestä. Vaikka suurimmalta osalta liikutaankin kävelyteillä joissa on valot niin silti. Mehtäteillä ei ees illalla liikuta, käyään irtilenkit 11-14 aikaan ja sieläki on valot (suurimmalta osin)..

Mutta noi vilkkuvalot on iha kauheita, ainaki ne joissa vaihtelee ne värit! Migneerikohtauksen saa.. :D Mutta kyllä ne asiansa ajaa, varsinkin pienillä koirilla, ei sillä. Äiti oli ostanu sen cavan pennulle semmosen joka vaihtaa väriä ja aatteli sumentaa sitä teipillä kun ei pysty nyt pitämään sitä ollenkaan kun käy kuulemma päähän tai sitten vaihtaa sen perus heijastimeen :D

Muokattu viimeksi: 10.01.14 15.46
10.01.2014 16.20
022676837_r
Helsinki

Olipa taas kivaa lenkillä, kun eräs bichonia taluttava immeinen jää keskelle tietä koiransa kanssa, koska koira ei suostunut liikkumaan. Olivat siinä vaikka kuinka kauan, kun nainen ei uskaltanut vetää koiraansa yhtään, kuin vasta sitten kun oltiin enää parin metrin päässä heistä. Olin liimautunut ihan tien toiseen reunaan kiinni, jotta saisin jotenkin ohitettua koirakon, mutta tottakai nainen päättääkin liikkua juuri sille reunalle, mistä itse olin aikeissa ohittaa hänet ja koiran. Yritin siinä sitten äkkiä vaihtaa puolta, mutta sanomattakin tämä ohitus meni ihan pershiilleen koirien osalta kun jouduttiin senttien päästä heidät ohittaa. Ja tämä nainenhan puhui koko jutun ajan puhelimessa. Jäi taas niin !#$@% -fiilis että oksat pois.

''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.'' - Vivian Greene
10.01.2014 23.13
022664237_r
Helsinki

Ihanaa kun saa kolmantena päivänä peräkkäin pestä lenkin jälkeen koiranpaskaa kengänpohjasta<3 Mikä helvetti siinä on kun niitä paskoja ei voida kerätä?

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti