Hoitohevosta/-ponia vailla! (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

01.02.2014 23.35

Hei! Olen kohta 14 vuotias hevostyttö. Olen koko ikäni ollut hevosharrastaja, kouluttanut olen varsoja sekä nuoria hevosia. Olen myös auttanut ravureiden kouluttamisesta ratsuihin, että aika monimuotoista toimintaa on tultu tehtyä. Rehellisesti voin sanoa, että olen hieman arka suitsien/satulan laitossa, sillä pelkään laittavani jotain väärin, niin että se satuttaisi hevosta. En myöskään ole mikään taitava pinteleiden ja putsien laittaja, eli apu niiden kanssa olisi tarpeen. Sanoisin että olen "vanhanajan hevoshoitaja", eli en ole kiinnostunut ratsastuksesta, vaan hevosen hoitamisesta, tallitöistä sekä maastakäsin liikuttamisesta. Silti ratsastus, edes kerran kahdessa kuukaudessa, olisi ihan mukavaa. Minulla ei paljoa ole varaa maksaa hevosen/ponin hoidosta, ehkä korkeintaan 10€/kerta. Kaipailisin suhtkilttiä, perusasioita hallitsevaa heppakaveria, jota voisin käydä hoitamassa edes pari kertaa viikossa. Olen myös halukas oppimaan enemmän hevosten sairauksista ja niiden parantamisesta. Vaikka ravureiden kanssa olenkin ollut paljon tekemisissä, voin rehellisesti sanoa etten osaa valjastaa hevosta, joten siinäkin kaipaisin apua. Osaan kyllä liikuttaa varsoja ja totuttaa riimuun/satulahuopaan. Osaan ns. perusasiat, osaan laittaa satulan ja suitset (vaikka vähän arka olenkin), osaan laittaa suojat, loimen, riimun, juoksuttaa, nostaa ravin/raukan, pysäyttää laukasta yms. Olen aika itsepäinen, mutta silti kunnioittava hevosten kanssa, josta on ollut koulutuksessa hyötyä. En siis luovuta vaikka olisi kuinka jääräpäinen kaveri. Olen n. 155cm/49kg, eli ihan pienimmillä poneilla en pysty menemään, mutta vähän isommilla shettiksillä kyllä.

Jos kiinnostuit ja sinulla olisi hevonen/poni tarjolla Kangasalla (tai ainakin lähiseudulla, johon pääsisi mieluiten bussilla tai olisit valmis auttamaan kyydityksissä) otathan yhteyttä sähköpostiin sunskikoo@gmail.com tai laita viestiä numeroon 0442100212. Puheluihin en yleensä vastaa:)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti