4h dogsitter -toiminta - Sivu 8 (Koirat > Koirien hoitaminen)

02.08.2011 00.18
Mosse, olen jo 19. Ehkä siksi tulee keikkaa paljon, koska monet ihmiset haluavat aikuisen katsomaan koiriensa perään, koska monet pitävät aikuista vastuullisempana ja luotettavampana. Itse ainakin, jos ottaisin koiralleni hoitajan, ottaisin mieluummin täysi-ikäisen, kuin teinin. Ei sillä, etteivätkö teinit osaisi tai heihin luottaisi, itse vain mieluummin uskoisin koirani aikuiselle ja olen huomannut monen asiakkaani ajattelevan samoin, kun minuun puoleeni kääntyvät :) Ainakin minulle olisi iällä merkitystä ja tuntuu olevan monelle hoitoa kaipaavalle myös.
02.08.2011 08.03
021220602_r
Lappeenranta
Trini kirjoitti:
Mosse, olen jo 19. Ehkä siksi tulee keikkaa paljon, koska monet ihmiset haluavat aikuisen katsomaan koiriensa perään, koska monet pitävät aikuista vastuullisempana ja luotettavampana. Itse ainakin, jos ottaisin koiralleni hoitajan, ottaisin mieluummin täysi-ikäisen, kuin teinin. Ei sillä, etteivätkö teinit osaisi tai heihin luottaisi, itse vain mieluummin uskoisin koirani aikuiselle ja olen huomannut monen asiakkaani ajattelevan samoin, kun minuun puoleeni kääntyvät :) Ainakin minulle olisi iällä merkitystä ja tuntuu olevan monelle hoitoa kaipaavalle myös.

hupss...sori:D aattelin et oot 14:D:D

nii no jos mult kysyttäis ni ottasin kans jonku täysikäsen, ku tälläsen nuoremman...;)

02.08.2011 09.00
021997952_r
Ja mä en 4H-dogsittereille luovuttaisi edes lelukoiraa. Täällä meilläpäin osa ainakin mun kurssilla olleista vaikuttivat siltä, että olivatko ikinä koiraa nähneetkään, kun kysymyksetkin olivat sitä luokkaa. "Onko siperianterrieri paimenkoira?" Joo, ehdottomasti on.
Muokattu viimeksi: 02.08.11 09.01
02.08.2011 20.17
021220602_r
Lappeenranta
Akuliina kirjoitti:
Ja mä en 4H-dogsittereille luovuttaisi edes lelukoiraa. Täällä meilläpäin osa ainakin mun kurssilla olleista vaikuttivat siltä, että olivatko ikinä koiraa nähneetkään, kun kysymyksetkin olivat sitä luokkaa. "Onko siperianterrieri paimenkoira?" Joo, ehdottomasti on.

tshahahah! xD

02.08.2011 20.35
En tykkää yhtään noista 4h:n dogsittereistä , kauheet hinnat jne.
02.08.2011 20.37
Olen kurssin käynyt, ihan kokemuksen kannalta, mut en noita hommia tykkää tehdä. Tarjouksia tullut todella harvoin, aina joskus koulu-aikaan tai aamulla, ja 4H nyt on muutenkin sieltä ja syvältä, etenkin tämä Joensuun.
02.08.2011 21.41
Kannattaa tehdä yksityisenä, niin ei tarvitse maksaa 4H:lle mitään. Itselläni on ainakin toiminut :)
09.08.2011 00.55

Ja netissä kannattaa myös mainostaa. Itse laitoin yhden ilmoituksen nettiin yli puoli vuotta sitten ja sain sillä nyt kuukauden mittaisen pennunhoitopestin <3 Tuli juuri sopivaan saumaan, kun olen tuossa lokakuussa kuukauden lomalla, niin arkipäivisin joka päivä pennun ulkoilutus kahteen kertaan ja seuranpitoa, voiko sen ihanampaa vielä toivoa? Ja siitä saa vielä rahaakin :D Odotan innolla <3 Otettiin vielä kahteen kertaan yhteyttä samasta asiasta, kun aluksi oli tarjolla 2 kk, mutta en töiden takia voinut ottaa vastaan, niin lopulta saatiin sovituksi, että voin tuon 1 kk hoitaa joka päivä :)

22.09.2011 19.11
022496060_r
Onko teillä niin, että saatte tehdä omia henk. koht. mainoksia? :o Meidän pitää vaan jakaa 4H:n tekemiä yleisiä mainoksia.
"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
22.09.2011 19.39
Itse kun en tee 4H:n alaisena, vaan otan vain vastaan 4H:n hommia, niin saan mainostaa ihan niin paljon kuin haluan :)
23.09.2011 16.47
022697637_r
Kannus/Tampere

4H Dogsitter kurssin kävin 2010 keväällä, ja tässä 1,5 vuoden aikana olen käynyt 3 keikalla. 4 kertaa on kysytty. Että ei ainakaan täälläpäin koiranhoitajia kauheasti ole kaivattu. Voisin lopettaa muutenkin 4H:lle työntekemisen, ettei aina tarvitse odotella palkkaa välikäden kautta, eikä puolia summasta mene veroihin.

"Jotkut koirat vain tarvitsevat enemmän hyviä syitä katsoa ja totella omistajaansa kuin toiset"
23.09.2011 21.55
022496060_r
Mutta 4H:n dogsitterit on vakuutettu, mikä on mielestäni kuitenkin aika hyvä juttu
15.10.2011 11.31
Pitääkö sinne kursille täyttää joku lomake tiedän sivuston, mutta en löytänyt sellasta?
16.10.2011 20.28
022496060_r

Mieluummin teen töitä 4H:n kautta kuin omilla hinnoilla, kun sitä vakuutusasiaa miettii. Jos vaikka koiralle tapahtuu jotain eikä ole mitään vakuutusta, niin kivahan siinä sitten...

Jos Netalle pitäisi hoitaja hankkia niin mieluummin ottaisin 4H:hon yhteyttä kuin antaisin lenkitettäväksi vaikka jollekin naapurin pikkutytölle (vain esimerkkitapaus).

Mitä mieltä olette siitä 14 vuoden ikärajasta kursseille? Mielestäni se on ihan hyvä. Vaikka joskus pienenä harmittelinkin sitä ikärajaa, tiedän että tuskinpa olisin yhdeksänvuotiaana ollut kypsä lenkittämään muiden koiria.

31.10.2011 22.51
020707211_r
Valtimo

Luulen, että Dogsitterit tekevät hoitokeikkoja ennemminkin rakkaudesta kuin rahasta. Kurssi on todella monipuolinen, joten Dogsittereistä tulee kyllä päteviä hoitajia.

Jos hoitajan koiranhoitokyky epäilyttää, kannattaahan hänen kanssaan käydä porukalla asioita läpi ja katsella kuinka koiran kanssa yhteistyö toimii. (:

01.11.2011 09.43
022601242_r
Joensuu
Trini kirjoitti:

Mä olen "vanhempana" sitterinä huomannut saman! Nuorempia "vastavalmistuneita" on aika paljon ilman töitä, ja parille sitterille tuputetaan keikkoja.. Ite teen nykyään vaan keikat "ihan itelleni" ei riitä enää omien koirien jälkeen aikaa hoitokoirille ja musta on tullu hieman laiska myös tän asian suhteen :D Mutta tohon vakuutus asiaan. Koska tod. näk. dogsitter ja hoitokoira(t)/-omistaja eivät ole tuttuja keskenään, joten molemminpuolinen vakuutus on ihan hyvä, jos nyt vaikka sattuisikin jotain. Mulla itselläni vapaa-ajan vakuutus, joka kattaa mulle sattuneet jutut. Onneks ei oo vielä millään keikalla sattunut mitään, vaikka useamman vuoden näitä hommia tehnyt. (KOPKOP) :)

Muokattu viimeksi: 01.11.11 09.43
http://pinnasane.blogspot.com/
05.11.2011 21.35
022561103_r
Jyväskylä
Peikko kirjoitti:

Kompsista. Koiramme-lehdestä juttua lukiessani pyöristyin, kun jossakin oli tunnin lenkki 13€. Mielummin lenkintän koirani itse, kun että maksaisin 13 euroa tunnin lenkistä. Kalliiksi tulisi, jos joutuisi usein tuollaista hintaa lenkittämisestä maksamaan. Muutenkaan en haluaisi antaa koiriani tuntemattomien käsiin, vaikka työhön koulutettuja ovatkin. Muutenkin haluan katsoa, miten dogsitter koirieni kanssa pärjää, kun muutama osaa olla hankalakin, kun sille päälle sattuu. Mielummin pyydän vaikka jotain kaveria lenkittämään koiran, jos on itse pysty, koska he tuntevat koirani paremmin ja ovat olleet niiden kanssa tekemisissä. Onneksi sentään dogsittereissa on jonkinnäköinen ikäraja, niin ei joudu antamaan koiraansa minkään pikkutytön käsiin.

http://treenikaverit.blogspot.fi/
05.11.2011 21.40
021294995_r
Imatra
Itse olen ollut dogsitter jo 2 vuotta ja keikkoja ei ole ollut yhden yhtäkään! :o Minä en tee dogsitterin kautta enää töitä, se on varma :D
Koira ei ole vain lemmikki, se on aito ystävä!
06.11.2011 01.16
^ Ulla, ei kannata tehdä :D Kokeile tehdä ihan itse halvemmilla hinnoilla, pistä vaikka nettiin ilmoitusta, olen sillä keinolla saanut valtavasti hommia ja olen ollut alle vuoden dogsitterinä :D
06.11.2011 10.15
022496060_r
Dacu kirjoitti:
Peikko kirjoitti:

Kompsista. Koiramme-lehdestä juttua lukiessani pyöristyin, kun jossakin oli tunnin lenkki 13€. Mielummin lenkintän koirani itse, kun että maksaisin 13 euroa tunnin lenkistä. Kalliiksi tulisi, jos joutuisi usein tuollaista hintaa lenkittämisestä maksamaan. Muutenkaan en haluaisi antaa koiriani tuntemattomien käsiin, vaikka työhön koulutettuja ovatkin. Muutenkin haluan katsoa, miten dogsitter koirieni kanssa pärjää, kun muutama osaa olla hankalakin, kun sille päälle sattuu. Mielummin pyydän vaikka jotain kaveria lenkittämään koiran, jos on itse pysty, koska he tuntevat koirani paremmin ja ovat olleet niiden kanssa tekemisissä. Onneksi sentään dogsittereissa on jonkinnäköinen ikäraja, niin ei joudu antamaan koiraansa minkään pikkutytön käsiin.

Niin.. Mutta harvemminpa taitaa olla niin että joutuu noita tunnin keikkoja tekemään. Esim. viikonlopun keikkahan on suhteessa halvempi kuin sama määrä tunteja (en ole hinnastoa ulkoa opetellut)

06.11.2011 10.31
022421481_r
Joensuu
EEKA kirjoitti:
Olen kurssin käynyt, ihan kokemuksen kannalta, mut en noita hommia tykkää tehdä. Tarjouksia tullut todella harvoin, aina joskus koulu-aikaan tai aamulla, ja 4H nyt on muutenkin sieltä ja syvältä, etenkin tämä Joensuun.
you're my only reason to stay alive
06.11.2011 15.39
022496060_r
Nyt on ollut vähän keikkaa. Onhan se vähän tympinyt kun muutaman kerran saanut kieltäytyä, kun ei omaan aikatauluun ole sopinut tarjotut keikat :/ Mielelläni kun niitä keikkoja tekisin
06.11.2011 16.28
022223744_r
Kontiolahti

Itse oon ainakin sitä mieltä että joensuun 4H on syvältä, Kävin kurssin mutta papereita ei ole koskaan tullut. Kontiolahden 4H antoi samantien paperit ja teettivät oikean kokeenkin ja pitävät toiminnan aktiivisena.

2010 jälkeen on ollu hirveesti hommia ja niitä tursuu ovista ja ikkunoista ja eikä täällä ole kun 3 dogsitteriä :/ ja etenkin lomilla tuntuu että pitää revetä kymmeneen eri paikkaan.

06.11.2011 18.43
022496060_r
siiri kirjoitti:

Itse oon ainakin sitä mieltä että joensuun 4H on syvältä, Kävin kurssin mutta papereita ei ole koskaan tullut. Kontiolahden 4H antoi samantien paperit ja teettivät oikean kokeenkin ja pitävät toiminnan aktiivisena.

2010 jälkeen on ollu hirveesti hommia ja niitä tursuu ovista ja ikkunoista ja eikä täällä ole kun 3 dogsitteriä :/ ja etenkin lomilla tuntuu että pitää revetä kymmeneen eri paikkaan.

Ei siltä kurssilta tainnut kenellekään muullekaan tulla... Itse sain sen todistuksen kun tarpeeksi monta kertaa kysyin, aluksi luulivat lähettäneensä postissa mutta niin ei sitten ollutkaan.

Meillä on pelannut Joensuun 4H:ssa koiratoiminta hyvin, retket ovat onnistuneet yms. mutta en muista Joensuun 4H:n jutuista tiedäkään.

Muokattu viimeksi: 06.11.11 18.51
08.11.2011 14.57
Peikko kirjoitti:

jne.?

08.11.2011 21.43
Saako 4H yhdistyksen kautta esimerkiksi vuohille hoitajan jos on tarvis?
16.11.2011 21.18
022601713_r
Vantaa

Itse en ole dogsitteri, enkä ko. palvelua ole käyttänyt. Olen säännöllisen epäsäännöllisesti hoitanut/lenkittänyt/leikittänyt tuntemattomien koiria, jotka ovat netissä hoitajaa kyselleet.

Minusta on hieno asia, jos joku on valmis hoitamaan koiraa useammankin kerran vain "koirarakkaudesta", mutta omalla kohdallani ei tällainen toimisi. Tottakai rakastan koiria ja hoitaessani jotakin koiraa, olen siihen täysin sitoutunut ja toimin omistajan antamien ohjeiden mukaisesti. Mutta kyllä hoitamiseenkin menee aikaa, matkoihin rahaa ym. Minusta on väärin jos koiran omistaja olettaa hoitajan tekevän työtään vain kokemuksen vuoksi, eikä maksa tälle edes jonkinlaista korvausta "vaivannäöstä". Eri asia ovat satunnaiset tuttujen koirien hoitotarpeet varsinkin, jos omalle koiralle on vastaavasti hoitopaikka tarjolla.

En tiedä, miten paljon dogsitteristä joutuu maksamaan, mutta kuulemani mukaan paljon. Olen myös ymmärtänyt, että osa tästä rahasta menisi 4h-yhdistykselle, pitääkö tämä paikkaansa? Ymmärrän, jos joku nuorempi(?) dogsitteri on tyytyväinen koirien kanssa olemiseen ja uusiin kokemuksiin, mutta ei kokemuksilla saa ostettua matkalippua edes koiria hoitamaan. En myöskään maksaisi kurssista, joka näitä koirahoitajia valmistaa, sillä saman tiedon voi hankkia ilmaiseksi kirjoista, netistä... 

EDIT: Sen vielä lisään, että vaikka jonkinlaisen palkan vaadinkin tekemästäni työstä, en kuitenkaan oleta, että tienaan työllä yhtään mitään ylimääräistä ainakaan kovin merkittävästi.

Muokattu viimeksi: 16.11.11 21.20
17.12.2011 22.58

Käydään kamun kaa tää viikonloppu dogsitterkurssilla..huomaa et siel kyl on noitakin jotka ei koirista tiedä pätkääkään ja on vissiin pari jotaan 9 vuotiastakin joille en itse isoa koiraa luottaisi :D Mut on sielä kyl ihan kivojakin ihmisiä ja noi hinnat on kyl aikas...

joku sano et kurssi on monipuolinen,joo...onhan sielä "pari" monistetta mut pääasiassa käydään vaan perusasioita läpi eli asiallinen käyttäytyminen,totellaan mitä om. sanoo ja käydää koirarotuja + harrastuksia läpi o_o

En kyl varmaan itsekkään aio hoitajaksi koska mm. 4h ryövää kaikki rahat ihmisiltä ja itse pitävät ne suurimmaksi osaksi vrt. 13 euroa joista itse saat sen 4-5 euroa varmaan yhdestä ulkoilutuksesta/päivästä :o Ja sit ku on noita eriluontosia koiria + hemmoteltuja koiria jotka ei oo ikinä mm. käyny pesul/ ei anna leikata kynsiä ym ym. niin omistaja saattaa vaatia noitakin vaikkei itsekkään pystyisi asiaa hoitamaan ! :o

17.12.2011 23.11
23.12.2011 14.12
022496060_r
zigi kirjoitti:
Aika törkeet hinnat http://www.4hyhdistys.net/palvelut/4h-dogsitter/dogsitter_hinnasto/[/quote]

Ei näy.

Täälläpäin on vissiin päivän keikka 30 euroo, jos oikein muistan. Ja tunti on sen 13 e, mutta harvemmin kukaan jatkuvasti tarvitsee koiralle lenkittäjää niin että lenkittäjä tekee tunnin keikkoja

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti