Kamerat ja valokuvaus vol.3 - Sivu 28 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

27.05.2016 22.18
022699191_r
Narnia

Onks kellään täällä goprota? Millasta jälkeä sillä tulee? Ja ennen kaikkea mimmonen on akunkesto? Oon saanu sellasen käsityksen että noissa olis tosi surkee akunkesto, mikä tietty vähän mietityttää. Ja millaisissa tilanteissa kuvaatte goprolla?

Oon aatellu hommata gopron yhelle matkalle, missä olis ehkä mahdollisuus kokeilla kuvata myös veden alla. Muutenkin jaksan raahata tota järkkäriä tosi harvoin yhtään minnekkään, niin tommonen gopro vois olla ihan kätevä vaikka just jollain matkoilla tai vaelluksilla. Toisaalta mietin, että näyttääks ne kuvat sitten ihan vaan joltain perus kännykkäräpsyiltä. En viittis pelkästään yhtä reissua varten ostaa tollasta, koska tuskinpa täällä Suomen paskasessa meressä tulee mitään kuvattua. :D

Jonkun pienen ja kevyen kameran haluaisin ton järkkärin rinnalle. Toi gopro on siinä mielessä hyvä kun se on niin pelkistetty ja nimenomaan action kameraks tarkotettu niin ei tuu ihan kamalaa painetta kohdella sitä ku jotain kukkaa kämmennellä.

Muokattu viimeksi: 27.05.16 22.19
http://irratiomania.blogspot.fi/
27.05.2016 23.44
022711001_r
Ruovesi
Nyyti kirjoitti:

Onks kellään täällä goprota? Millasta jälkeä sillä tulee? Ja ennen kaikkea mimmonen on akunkesto? Oon saanu sellasen käsityksen että noissa olis tosi surkee akunkesto, mikä tietty vähän mietityttää. Ja millaisissa tilanteissa kuvaatte goprolla?

Oon aatellu hommata gopron yhelle matkalle, missä olis ehkä mahdollisuus kokeilla kuvata myös veden alla. Muutenkin jaksan raahata tota järkkäriä tosi harvoin yhtään minnekkään, niin tommonen gopro vois olla ihan kätevä vaikka just jollain matkoilla tai vaelluksilla. Toisaalta mietin, että näyttääks ne kuvat sitten ihan vaan joltain perus kännykkäräpsyiltä. En viittis pelkästään yhtä reissua varten ostaa tollasta, koska tuskinpa täällä Suomen paskasessa meressä tulee mitään kuvattua. :D

Jonkun pienen ja kevyen kameran haluaisin ton järkkärin rinnalle. Toi gopro on siinä mielessä hyvä kun se on niin pelkistetty ja nimenomaan action kameraks tarkotettu niin ei tuu ihan kamalaa painetta kohdella sitä ku jotain kukkaa kämmennellä.

Goprohan on nimenomaan videokamera, joten valokuviin se ei ole kuitenkaan paras mahdollinen, mutta onhan ne mielenkiintoisen näkösiä kuvia, ku on semmosia kalansilmätyyppisiä, u know. 

Itellä on Gopro 4 black ja on hyvin ajanu hommansa. Akku on ainakin itselleni riittäny eli jokusen 3h ainakin, ja eihän sitä kameraa tarvi aina pitää päällä.

Hyvähän laatu tuossa muutoin on ja kun osaa editoida niitä videota ihan gopron omalla ohjelmalla nii se vaa parantaa sitä videoo. Kaikki värit, nopeutukset, tekstit, musiikit jne.

everyone loves chocolate
28.05.2016 10.24

Todennäköisesti ja toivottavasti olen ollut vain tyhmä, mutta ostettiin Canon EOS 70d ja hetken käytön jälkeen automaattitarkennus lakkasi toimimasta millään asetuksella. Objektiivi oli ennen käytössä 1100d:ssä ja toimii siinä edelleen normaalisti, 70d:llä pitää vain ihan pientä natinaa, mutta ei tarkenna kun yrittää tarkentaa AF:llä.

Mistä mahtaa johtua? Kuvaajasta, kamerasta vai objektiivista?

28.05.2016 10.27

Vappu// Onko objektiivi varmasti kunnolla kiinnitetty runkoon? Joskus ne löysinä eivät tarkenna. Kannattaa kokeilla, jos irrottamalla ja takaisin runkoon kiinni laittamalla se toimisi taas. Mulla kävi kerran näin vuosia kameran nokassa olleen linssin kanssa, kun se pääsi löystymään.

Muokattu viimeksi: 28.05.16 10.28
28.05.2016 10.34

Objektiivi vaikuttaisi olevan kunnolla kiinni, jatkoi natinaa kun laittoi uudestaan paikoilleen.

28.05.2016 11.14
022439095_r
Jns
Nyyti kirjoitti:

Täällä Hero 3.

Petyin akun kestoon, kolmen päivän reissulla eka iltana alkoi kuulua piipitystä kesken videoinnin, olisi pitänyt ottaa vara-akku messiin.

Tosta vois esmeks kattoa mitä sillä saa aikaan ihan vaan peruspulliainen, mei eka vidi everrr. Ärsyttää kun en saanut itä kojetta kiinni kunnolla mihinkään, joten se kandee kattoa että jos kuvaat paljon yhdestä kohtaa, niin varmistaa että siitä kuvasta yleensäkään tulee mitään.

Itte vasta aloitin ton kanssa leikkimisen, ja kivointa tossa on periaatteessa se stressittömyys kuvakulmista yms, näin niinkun vaihtelunvuoksi. Sen kus kuvaat, ellet halua sitten tarkata puhelimen kautta apista mihin sen kameran suuntaat.

Muuten ihan hauska peli, tarkotuksena olis että alkaisin kuvailla peniä pätkiä ja tekisin pieniä perseily edittejä, saa nähä mihi omat taidot riittää.

Life like a drama komedy
31.05.2016 15.34
022706617_r
Lahti

Osaisko täällä kukaan suositella jotain hyvää ja suht helppoa ohjelmaa videoiden editoimiseen? Käyttäjänä olis hieman putkiaivoisuuteen taipuva tyyppi eikä kokemusta hommasta ole yhtään. Toivoisin siis saavani muodostettua eri klipeistä kokonaisen videon, lisätä jotain musiikkia, ehkä tehdä hidastuksia. 

Jos ei ole suositella helppoa niin suositelkaa sitä josta on itsellä eniten kokemusta. Thanks! :) 

http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
31.05.2016 15.35
000104479_r

^Movie maker, saa suomeksikin :)

31.05.2016 17.00
022439095_r
Jns

Movie Maker, sen oppi vartissa.

Muokattu viimeksi: 31.05.16 17.00
Life like a drama komedy
03.06.2016 22.28

Osaako joku sanoa mielipiteen Canon eos M10? Sisko kyseli multa olisko hyvä, mutta en oikein osannu sanoo juuta enkö jaata :D Halusi kuulemma pienen järkkärin. Hinta haitari oli siinä 500€

http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/EOSM10KITW/canon-eos-m10-kamera-15-45-mm-objektiivi-valkoinen

^ tossa linkki gigantin sivulla olevaan kameraan :) 

04.06.2016 13.12
022706863_r
Tampere

Tulipahan päivitettyä vanha 1100D uuteen runkoon, ja kotiutuja olikin sitten 7D mark II. Vaan kuinka ollakaan, myöskin vanha 85/1.8 päätti sanoa sopimuksensa irti parin päivän sisällä tästä, ilmeisesti kärvähtäneen tarkennusmoottorin muodossa. Oi ja voi sitä pähkäilyä, että mihinkä obiskaan sitä lanttinsa nyt laittaisi. Vaihtoehtoja: liikaa.

Jokin hyvä zoomi ois kiva... Vanha kunnon kiinteä ois kiva... Jalusta ois kiva..

"I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist."
04.06.2016 13.59
022707901_r
kraków
James kirjoitti:

Tulipahan päivitettyä vanha 1100D uuteen runkoon, ja kotiutuja olikin sitten 7D mark II. Vaan kuinka ollakaan, myöskin vanha 85/1.8 päätti sanoa sopimuksensa irti parin päivän sisällä tästä, ilmeisesti kärvähtäneen tarkennusmoottorin muodossa. Oi ja voi sitä pähkäilyä, että mihinkä obiskaan sitä lanttinsa nyt laittaisi. Vaihtoehtoja: liikaa.

Jokin hyvä zoomi ois kiva... Vanha kunnon kiinteä ois kiva... Jalusta ois kiva..

Jos nyt koirakuvaukseen, jolla saat myös läheltäkin ja vähän kaukaa kuvia niin varmaan toi 135mm f2 ois hyvä :) Itse aijon juuri ton hankkia koirakuvaukseen, koska toi 70-300mm ei oo mikään hyvä. Olin miettiny myös tosta 70-200mm 2.8, mutta sen sitten joskus ihan johonkin koiratapahtumiin, jossa tota zoomia hieman tarvitaan. 
http://lifewhitdobermann.blogspot.com/
04.06.2016 14.45
022706863_r
Tampere

Nojoo toki pääosin koirakuvaukseen. Tavallaan houkuttais kyllä molemmat, kiintee sekä zoomi mutta kattotaan nyt miten tässä käy. Toki Canonilla ois nyt vielä toi että yhestä objektiivista vois saada hyvitystäkin kun ostin ton rungonkin.

Vähä kyllä ketkuttaa toi automaagitarkennuksen leviäminen tossa, kun tässä hieman hukassa on vielä muutenkin uuden rungon kanssa niin!! Parhaan mahdollisen ajan sekin päätti leviämiselleen. Luultavasti korjauttaminenkaan ei kannata, kun mitä pikaseen lukaissut niin 150-200e voi olla parhaimmillaan, toki vähä linssistäkin riippuen. 

"I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist."
04.06.2016 19.30
022699191_r
Narnia

Kiitos Marleylle ja Iitalle vastauksista!

Ja joo tiedän että noi on lähinnä videokameroiksi suunniteltuja ja tarkoituksena on siis kuvata videoita (viestini kylläkin antoi olettaa jotain muuta), mutta tietty siinä samassa olis kiva räpsiä ihan normi valokuvia.

Mutta tommosen gopron käyn kyllä huomenna ostamassa, oon ihan kahen vaiheilla ostanko tollasen Hero4 Silverin vai Hero4 Sessionin.... Hero4 Silverissä on toi näyttö mukana mikä on iso plussa, mutta jos ton saa puhelimeen kytkettyä niin kaipa ilmankin sitä pärjää. Ja tietenkin siinä on parempi laatu jne, mutta tarviinko aina sitä huippulaatua varsinkin kun en oo niin tosissani ajatellu tolla kuvaavani. Vaikeeetaaaa. Pari lisäakkua ostan vielä ton kaveriksi.

Pitää vielä illan aikana lukea jotain arvosteluja ennen lopullista päätöksen tekoa.

//Yks arvostelu luettu, josta ilmeni että tohon Sessioniin ei voi vaihtaa akkua, joten eiköhän toi Silver lähe huomenna matkaan. Vähän vaan kauhistuttaa kun toi on kuitenkin aika kallis ja jos en sitten innostukkaan kuvaamaan sillä hirveesti... :D

Muokattu viimeksi: 04.06.16 19.37
05.06.2016 13.44
022707901_r
kraków
Nyyti kirjoitti:

Vähän vaan kauhistuttaa kun toi on kuitenkin aika kallis ja jos en sitten innostukkaan kuvaamaan sillä hirveesti... :D

Silloin voit antaa mulle :p

http://lifewhitdobermann.blogspot.com/
05.06.2016 18.35
000113369_r

Kuvaa kameralla ensimmäistä kertaa sataan vuoteen ja totea, että haluat uuden rungon. :|

05.06.2016 18.39

Minä haluan uutta... jotain! En edes tiedä mitä mutta tuntuu siltä että kaipaisi jotain päivitystä. En ole enää jaksanut liiemmin keskittyä ihan "kuvaamaankuvaamaan" vaan on tullut räpsittyä sellaisia "no kunhan vain nyt jotain muistoksi saa"- kuvia. Silti. 

05.06.2016 19.55
000113369_r

Mua himottais vähän Samyang 85/1.4 tai 35/1.4 - ois niin kiva täyskennon nokalle. n_n

05.06.2016 21.12
022699191_r
Narnia

GoPro ostettu ja ostin siihen peräti kaks lisäakkua, että varmasti kestää läpi päivän. Tutkin ohjekirjaa vähän aikaa ja huomasin että akkujen lataaminen onnistuu vaan tietokoneen kautta?! Argh. En todellakaan rupea raahaamaan tietokonetta mukana sen takia, että saisi akut ladattua. Mulla on joku applen tommonen laturihomma johon voi kytkeä usb-kaapelin, pitkää tutkiskella josko sen avulla uskaltais ladata noita seinän kautta. Siinä kyllä varotettiin että jos se ei oo just joku tietty niin akku voi mennä pilalle ja voi syttyä tulipalo jnejne. Muuten pitää kai käydä erikseen ostamassa joku hommeli tohon.

Ehin äkkiseltään testaamaan tota kameraa täällä sisällä ja noh, ei se kyllä mitenkään vakuuttanu kuvanlaadullaan, mutta eiköhän viimeistään siellä Välimeren maisemissa tuu taltioitua jotain hienompia otoksia ja videoita.... ainakin parasta olisi. :D Voisin tänään iltalenkillä koittaa ottaa muutamat testiräpsyt, ehkä ulkona tulee kivempaa jälkeä ku sisällä. :D

05.06.2016 22.07
022698905_r
Lahti

Mie kuvailin tänään taas tuolla 24-105 -putken laajispäällä (mihin muuhun tuollaista käyttäisikään) ja ääää kun haluaisin sen kiinteän laajiksen. Kumpa jostain repisin rahat että voisi ostaa Sigman Art-sarjan 35-millisen. :I Mitäpä muuta sitä enää sitten kaipaisikaan.

Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
06.06.2016 22.45
022706126_r
Oulu

Miusta myös tuntuu että oliskohan jo aika uudelle rungolle... En vaan oo vielä osannut päättää mikä, mutta kesän jälkeen voisi kyllä harkita uuden ostamista. Huomasin juuri että tuo 500D ollut mulla aikalailla tasan viisi vuotta.

07.06.2016 14.11
022648153_r
Nokia

Kellään kokemusta Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG HSM (canon)? Toimiiko tarkennus miten hyvin? Pärjääkö koirakuvauksessa ja näyttelyissä, kun kaverina on 70-200mm f/4 USM?

tavoitteenatahtiin.blogspot.fi // onoraton.galleria.fi
07.06.2016 17.49
022699191_r
Narnia

Tässä parit testiräpsyt mitkä kerkesin tolla goprolla ottamaan täällä lenkkipolkujen varrella. Onhan tossa vähän semmonen kännykkälaatu ja varsinkin kun on kuvannu niin pitkään järkkärillä, noi kuvat vaikuttaa semi puuroiselta, mutta kyllä tolla saa ihan kelpo kuvia otettua. Toi kalansilmä efekti on kiva mikä osaltaan myös kompensoi tota ei-niin-hyvää laatua. Eipähän tartte järkkäriin erikseen ostaa mitään kalansilmäobjektiivia, sitäkin tullu mietittyä joskus. :D Tyytyväinen oon, ja oon varmaan vielä tyytyväisempi kun pääsee testamaan veden alla kuvaamista ja vähän erilaisia maisemia!

12.06.2016 20.38
022351739_r
Helsinki

^uuh mitkä muokkaukset <3_<3 vihreiden sävyt varsinkin :o

Muokattu viimeksi: 12.06.16 20.40
http://tassujakahdeksan.blogspot.fi
02.07.2016 13.48
022699191_r
Narnia

^Kiitos Amor! ^.^

Mulla on ongelma!
Kun käsittelen kuvia Photoshopissa, se näyttää käsitellyt kuvat galleriassa thumbnaileina oikein, mutta kun avaan kuvat suuremmiksi niistä on hävinny suurin osa väreistä. Kuitenkin jos lisään kuvat facebookiin tai imguriin, sävyt näkyy taas oikein. Bloggeriin lisätessä sävyt näkyy tosin jälleen väärin.

Ongelmaa ei kuitenkaan ole kun käsittelen ja tallennan kuvat Lightroomissa, ja se häviää kun siirrän Photoshopissa käsitellyt kuvat takaisin Lightroomiin ja tallennan sitä kautta. Eli tuolla Photoshopissa nyt mättää joku, onkohan mulla joku väriavaruus pielessä vai missä mahtaa olla vika?

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti