Miten olette opettaneet koiralle olemaan tekemättä jotain? (Koirat > Koirien koulutus)

04.04.2014 08.57

6 kk pentu alkanut tiputtamaan laukun alas, tunkee pään sinne ja varastelee sieltä sitten tavaroita. Yrittää aina myös varastaa ruokaa ja penkoo tavaroita. Pelkkä "ei" ei vaan ole riittänyt. Haluaisin että se oikeesti oppii ja tottelee, jos ei niin käy niin itseäni voin vain syyttää kun en keinoja keksinyt. Joten oisko joku ns tarvike jonka kanssa vois sanoa ei mitä koira myös tottelisi?

04.04.2014 11.29

kuulostaisiko tuo siltä että koirasi on kyllästynyt ja kaipaa uutta tekemistä???

04.04.2014 16.07

No enpä tiedä, mulla on sellanen kong juttu, toinen aktivointilelu sellanen lautajuttu, leluja ja 4 erilaista luuta : D Ulkoillaan paljonkin. Mitä muuta voi keksiä? : )

04.04.2014 20.02

pistä tyhjään maitopurkkiin jotakin hyvää ja teippaa päät/pää kiinni :)

05.04.2014 12.14
022499154_r
Oulu

Paras tapa on saada koiran huomio itseesi heti kun se on tekemässä pahaa. Kävele ''rikospaikalle'' ja napsase koiran aivot pois siitä tekemisestä, eli kosketa sitä niin, että se lakkaa tekemästä sitä mitä ei saisi tehdä. Pentu saattaa säikähtää siis sitä kun kosket, sen takia kiinnittää sinuun heti huomiota.

Seuraavaksi vain torut ja odotat niin pitkään, että pentu kävelee itse pois tilanteesta pois ja kehut sitä paljon! Palkitseminen voi tapahtua vaikka pienellä leikkituokiolla! Muista johdonmukaisuus, eli et lähde pois tilanteesta ennen kun pentu lähtee siitä, etkä myöskään ala repimään kiellettyä tavaraa sen suusta vaan ''omit sen'', eli odotat niin pitkään kunnes pentu luovuttaa sen sinulle. Jos lähdet repimään koiran suusta jotakin luvatonta niin taistelet sen kanssa, eikä se varmastikkaan luovuta sitä sinulle. Muista myös ettet vie pentua tilanteesta pois, sen on lähdettävä itse.

Näillä keinoin pääset kokonaan siitä, että koirasi järsii/ varastaa jotakin luvatonta!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti