Mitä mieltä näistä ruuista? - Sivu 4 (Kissat > Kissojen ruoka)

14.08.2014 23.01
022659132_r

Ilouutisia! :D Helmille on nyt kelvannut liha hyvin, on syöny kalkkunaa (jauhettuna) ja Kennelrehun pentujauhelihaa, jossa siis on jauhetua nautaa ja sen sydäntä :) Raksut kelpaa tavalliseen tapaansa paremmin kuin hyvin.. Märkäruoka ei taaskaan kelpaa..paitsi jotkut Whiskasin annospussit, mutta en niitä haluis syöttää :/

Ajattelin nyt tilata zooplussalta Purizonin, granatapetin ja orijenin raksuja ja Feringan uutta Menu Duo-märkäruokaa :)

Onks joku jo kokeillu tota uutta Feringaa? On suht halpaa ja vaikuttaa ihan hyvälle. http://www.zooplus.fi/shop/kissat/markaruoka/feringa/duo/438076

//LISÄYSTÄ!!  Onks joku kokeillu jo tota MAC'S kissanruokaa?  Meinasin ehkä tilata sitäkin, mutta en tiiä uskallanko jos se sit ei maistukkaa..

Muokattu viimeksi: 23.08.14 13.42
Mau!
10.11.2014 07.56
022506290_r
Espoo

Syöttääkö kukaan Granatapet:in kuivaruokaa? Ostin Faunattaresta yhden pussin, kun oli viljatonta. Kotona huomasin, että tuossa on ainakin vähemmän lihaa kuin Applaws:in kuivamuonassa.

htto://lovingtherex.blogspot.fi
10.11.2014 09.47
022209737_r
Turku

Me kokeiltiin Granatan kuivaruokaa, mutta meillä ei voi syöttää kun sisältää perunaa. Vanillella menee maha ihan velliksi kaikesta, missä on perunaa. ::(

If nobody's mentioned how this will end then I'll be the first. There are more of us than there are of you so show me your worst.
10.11.2014 16.01
000103199_r

Nyt se keksintö! Idea siis paremmin sanottuna! Aion tänään tilata Zooplussalta (jos äiti antaa luvan) jotain hyvää, ja halpaa kissanruokaa. Ajattelin, että jos äiti maksaisi postarit, ja sitten minä maksan itse ruoan. Ääh, huono puoli tässä kaikessa on se, että en tiedä, että mistä saisin sitten sitä rahaakin nyt tähän pulaan. Iskälle pitää ostaa joululahja, jonka annan ennen joulukuuta, ja se joululahja on joulukalenteri, ja sitten pennullekin pitää ostaa jotain joululahjoja. Samalla sitten pystyisin ostamaan herkkuja, ja alkaa kouluttamaan Pentua pikkasen temppuihin, vaikka sillä sitä ikää nyt onkin :)

Sattuisiko joku tietämään semmosta video pätkää, tai sitten jopa ohjelmaan jossa joku kouluttaa kissaansa ihan normaaleihin temppuihin, ja sitten, että se vaan on sen kanssa? Sekin sitten olisi kiva, tai hyvä, jos joku tietäisi jonkun  YouTube videoiden tekijän, ja  joka siis kuvaa kissaansa, ja tekee videoita säännöllisesti, tai ainakin tarpeeksi usein. 

Olen tällähetkellä niin innostunut kissoista, niin aina tekee mieli olla ostamassa Pennullekin jotakin, ja sitten vaan menee kaikki rahat kauppoihin, ja sen jälkeen itketään (puhun omasta puolestani :D )

Muokattu viimeksi: 10.11.14 16.03
11.11.2014 13.45
022646475_r

Onko kukaan kokeillut tuota Applaws kana & ankkaa? Onkohan tuo mistään kotoisin? Mietityttää nimittäin tuo 20% kasviksia. Tätä merkintää kun en ole huomannut muista Applawsin raksupusseista. Meillä olisi vaan aktivointikäytössä, ja jotain vähän erilaisempaa makua olen koittanut etsiä. Jos ei muuten niin sitten Thriven lohi & silli -raksuja, joita ei ole meillä aiemmin ollut.

//Niin ja siis Applawsin raksuja meillä ei ole ollut pitkään aikaan, vaan juurikin tuota Thriven kanaa.

Muokattu viimeksi: 11.11.14 13.49
11.11.2014 15.51
022700261_r
Espoo

Kaikissa kuivaruuissahan on toki oltava jotain sidosaineena, myös Kana-ruuassa lukee myös ainakin zooplussalla 20% kasviksia tms, mutta ei pussissa isolla. Aika alhainen proteiinipitoisuus tosin verrattuna Kanaversioon?

Eksoottisempia makuja löytyy muuten myös kuivaliha"raksuina" Ziwipeakilta, ainakin Peura, Kala&Peura ja Lammas. :)

Muokattu viimeksi: 11.11.14 15.52
11.11.2014 16.00
000103199_r

Mä en oo kokeillut oikeastaan mitään tuommosia ruokia vielä Pennulle :( Paljonkos mahtaa olla postikulut tuossa kissatarvike.fi:ssä? Ajattelin, että jos sielä olisikin jotakin samaa ruokaa, joka olisi ehkä olisi halvempaa, mikä Zooplussalla :)

Kuinkas moni syöttää omalle kissalle tuota Almo Naturea? Onko se hyvä ruoka? Mun ei tarttisi tilata ollenkaan tuota ruokaa, kun meidän marketissa on tuota saman hintaisena. Se ei ole hyvä vaan, kun siellä on yksi tuon kahden kilon pussi, ja sitten pienenpää ei oo. On siellä myös märkäruokana noita, mutta en jaksa niistä enää kirjailla :)

11.11.2014 16.15
022646475_r

Karma: Mistä tuota Ziwipeakia olet tilannut/ostanut? :) Ei taida Oulusta saada mistään, pitäisi vielä Muskettikoirasta käydä katsomassa.

11.11.2014 17.21
022688903_r
Oulu

Ainakin Oulun stockmannilla on ziwipeakia. Mutta hintatason on mitä on. Peten koiratarvikkeesta saa tilattua halvemmalla.

11.11.2014 18.15
022700261_r
Espoo

Juu, tilattuna tulee halvemmaksi.

Pentu: yleisesti ottaen zooplussalla on halvempaa kun kotimaisissa nettikaupoissa. Almo naturen kuivaruuat ei ole kovin laadukkaita, jotkut märkäruuat ihan ok, mutta niistä pitää tarkistaa sisältävätkö jotain ylimääräistä ja ovatko täysruokia. Marketeissa on myös kalliimpaa.

11.11.2014 22.01
022707393_r
Mikkeli

Aika moni kissa kylläkin nirsoilee ziwipeakia, joten kannattaa pyytää näytepussia ennen pussin ostamista, jos sellaisia sattuu olemaan. Monilla jälleenmyyjillä olen niitä nähnyt.

Itsellekkin pisti heti silmään tuon uuden applawsin huomattavasti alhaisempi proteiinipitoisuus.

https://m.facebook.com/ChamberlainNewEdition/
14.06.2015 15.09
000110899_r

Yritän löytää jotain uutta laadukasta kissanpennunruokaa meidän toiselle pennulle ja kaipaisin vinkkejä. Tähän mennessä Louhi on syönyt Applawsin penturuokaa, mutta se aiheuttaa järkyttävävän hajuisia jätöksiä. Nyt olen pari päivää syöttänyt Orijenia ja ongelma tuntuu poistuneen. Eli ilmeisesti ei siedä perunaa (löytyy Applawsin sisällysluettelosta, muttei Orijenin).

Vähän hankalaa on löytää hyviä perunattomia penturuokia, mutta olen miettinyt Orijenin rinnalle seuraavia ruokia. Mitä mieltä olette?
- Almo Nature Holistic Kitten Chicken & Rice
- Animonda vom Feinsten Deluxe Kitten
- Visán Optimanova Kitten

14.06.2015 16.46
022558649_r

^ Noista itse en syöttäisi ainuttakaan. Noiden sijasta saattaisin jopa ostaa mielummin markkinoille pian tulevaa Primacatin penturuokaa (on muuten sisällöltään ihan iloinen yllätys markettiruuaksi!).

Toki esim Power of Naturen ruokia itse aina suosittelen, vaikka maahantuoja suositteleekin pennuilla Esim Cookie's choicea, niin meillä on syötetty sekä pennulle että tiineelle emollekin Fee's Favouritea ja nytkin meillä pentupesässä kasvavat pennut tulevat tuohon Fee's Favouriteen tutustumaan mahdollisesti jonkin penturaksun ohessa.

Orijenilla ei nykyään taida tosiaan olla ruuissaan enää perunaa/bataattia? Mukavaa, sillä meillä yksi noille ilmeisesti allerginen kissa, vuosia, vuosia sitten ei Orijenkaan sopinut kun sisälsi bataattia... Tosin ei ole tarvetta tällä hetkellä raksua vaihtaakaan.

Muokattu viimeksi: 14.06.15 16.47
http://www.nethel-estel.blogspot.fi/
14.06.2015 17.39
000110899_r

^ Kiitos vastauksesta! Power of Naturesta olenkin kuullut paljon hyvää ja kiinnostaisi sitä kokeilla, mutta mistä sitä oikein saa? Ainakaan pikaisella Googlettelulla ei oikein selvinnyt.

Ja Orijenin safkassa ei tosiaan ole bataattia tai perunaa enää :)

14.06.2015 17.46
022558649_r

^ Täältä löytyvät PON:in jälleenmyyjät http://www.sydanystava.com/jalleenmyyjat
Sen lisäksi sitä pystyy tilaamaan Sydänystävän verkkokaupasta ja Sydänystävä on myös myymässä useissa kissanäyttelyissä.

Hinnakastahan se on, mutta laadukkaampaa raksua ei taida suomesta saada. :)

14.06.2015 18.03
022710079_r

Tavallaan OT, mutta juoko teidän kissat vettä? Syöttäisin itse enemmänkin kuivaruokaa, mutta pelottaa, että saako Fedja tarpeeksi nestettä, kun olen nähnyt sen juomassa tasan yhden kerran! Panda kyllä läträä veden kanssa. Nykyään annan vain ripauksen kuivaraksuja aamuisin märkäruokaan sekoitettuna ja muuten pelkkää märkää. Osaisiko kissa itse juoda, jos lisäisin kuivaruuan määrää (olisi kätevämpää)?

14.06.2015 18.15
000113779_r

Meillä joskus harvoin kun kisut ovat saaneet kuivaruokaa niiden juominen on lisääntynyt radikaalisti eli ainakin meidän kissat "osaavat" juoda silloin enemmän.

Ovat siis raakaruokavaliolla, jolloin saavat runsaasti nestettä ruuastan, käyvät vain harvoin juomassa (niin, että näen).

14.06.2015 18.35
022558649_r

Meillä parhaiten juomista on kissoilla lisännyt se, että vettä on tarjolla monella sellaisella paikalla joissa kissat viettävät aikaansa/joiden ohi kulkevat usein. Ella on meillä ollut aina hyvä juomaan, juonut pennusta asti runsaasti. Ruskakin juo ihan ok, Onni on mielestäni huonoin juomaan, mutta sen juomista on helppo lisätä tarjoilemalla sille kerran-pari viikkoon pakasteseitiä lillumassa vedessä (Onnin lemppariruoka, josta se juo yhdellä tarjoilukerralla n. 1,5 dl vettä ). Vesiautomaattikin on aika kannattava hankinta juomisen lisäämiseen, meillä ainakin toiminut mainiosti makuuhuoneeseeni sijoitettuna. Nykyään tosin noiden juomista on helppo seurata, sillä suurin osa juomapaikoista on sellaisia joiden luona vietän itsekin paljon aikaa (esim tälläkin hetkellä metrin päässä minusta on juomakuppi) ja esim kylppärissä on vettä isossa ämpärissä, josta kissat tulevat juomaan usein silloin kun itsekin kylppäriin menen (ja Ella tulee pyytämään vesihanan avaamista). Keittiössä ruokapaikalla on vesikuppi, mutta ehdottomasti mielummin kissat juovat jossain muualla kuin ruokintapaikallansa.

14.06.2015 18.58
022710079_r

Ok, kiitos! Kokeilenpa laittaa vesikuppeja kissojen oleskelupaikoille, ei ole tullut mieleenkään. Nykyään meillä on kupit keittiössä ja olohuoneessa. Tosin kuppien täytyy olla painavia ja syviä, koska muuten meillä on kohta vesivahinko :D

Muokattu viimeksi: 14.06.15 18.59
14.06.2015 19.08
000110899_r

Kiitos jälleenmyyjä-linkistä. Kummasti helpottui PoNin metsästys.

Meillä enimmäkseen kuivaruokaa syövän (märkä ei kelpaa) Louhin voi spotata juomakupilta useammankin kerran päivässä, kun taas Hiisiä olen tavannut juomasta paljon harvemmin lisättyäni kostean ruuan määrää. Eli osaavat selkeästi juoda tarpeen mukaan.

14.06.2015 19.57
022690474_r
Panda kirjoitti:

Tavallaan OT, mutta juoko teidän kissat vettä? Syöttäisin itse enemmänkin kuivaruokaa, mutta pelottaa, että saako Fedja tarpeeksi nestettä, kun olen nähnyt sen juomassa tasan yhden kerran! 

Ei. Minä oon levitelly vesikuppeja vähän joka paikkaan ja erilaisiin astioihin yms, mutta ei juo, niin ei juo. Kissarukka kärsi ummetuksesta enempi ja vähempi, siirryin lopulta kokonaan märkäruokaan ja vointi parani huomattavan paljon. Nappula on mun mielestä loppujenlopuksi aika turhaa ruokaa, en nää kauheasti järkeä sen antamisessa muutenkaan. Toki jos kissa ymmärtää juoda tai saa nestettä muusta ruuasta, niin ei kai(?) siitä haittaa ole. Märkäruokien kanssa on vaan vähän se ongelma että täysravintoja hieman hankala löytää kovin monipuolisesti.

Muokattu viimeksi: 14.06.15 19.59
To a cat, "NO!" means "Not while I'm looking"
17.06.2015 09.29
022700261_r
Espoo
Vaikka vaikuttaisi että raksukissa joisi tarpeeksi, se hyvin harvoin todellakin juo tarpeeksi. Moneen tapaukseen olen ihan itsekin törmännyt kun virtsatievaivat yllättää vain raksuja syövän kissan vaikka omistaja kertoo että kissa juo paljon ja "ihan tarpeeksi". :/ Toki pissavaivat on myös yksilöllisiä, mutta etenkin pelkkä raksujen syönti altistaa niille vahvasti ja krooninen kuivuminen on kovin yleistä. Meillä murot on vaan aktivointikäytössä, kun pakastekuivattujen namien syöttäminen tulisi vähän liian tyyriiksi. :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti