Teinikoirat 2 - Sivu 169 (Koirat > Pennut)

22.06.2016 21.08

Väänsin meidän bloginkin tämän petsiehomman takia takaisin julkiseksi. Johonkin kai sitä pitää alkaa taas naputtelemaan asioita. Ehkä blogikin nyt aktivoituu :D

22.06.2016 21.25
022699136_r
Turku

Joo, varmaan pitää Masillekkin vääntää joku blogi :D Enemmän oon täällä kyllä muiden elämää seuraillut, niin kiva lukea toisten kuulumisia ja kehitystä. Mutta onneks monella on blogeja niin voi niitä seurailla :)

22.06.2016 22.10
022708792_r
Petsie_supportmember_small
Mänttä-Vilppula

Ai niin joo. Käytin Duketsun eilen koemielessä lampailla. Aika hyvin tuollainen huononäköinen koira lähti paimentamaan. Toki välillä hukkasi katraan, mutta sitten taas mentiin. No oli se hurjaa, kun tuo yritti hammastellen pysäyttää lammasta, onneksi ehdin toppuutella ajoissa. Tuo elää niin kovin suulla, että me ei taideta enää mennä paimentamaan.

Nipan kanssa ajattelin seuraavalla kerralla mennä, aloitamme senkin kanssa ihan pohjalta, kun sillä menee niin kuumaksi se touhu, että kokeillaan lähestyä asiaa ihan toisella tavalla. Toivottavasti en ole vielä mässinyt ihan kaikkea Nipan kanssa. 

22.06.2016 23.16
022706754_r
Tekken on ihana. Ihanaihanaihanaihana. :D

Se on rohkea, ei pelkää mitään eikä ketään, uppiniskainen ja kulkee suurimman osan ajasta pilke silmäkulmassa. Liimautunut muhun kuin kärpänen kärpäspaperiin - jos mä olisin koditon kaveri kaduilla niin parempaa ja luotettavampaa koiraa saisi etsiä jakamaan sitä arkea mun kanssa. Se on sellainen iloinen tättähäärä, joka rakastaa olla ihmisen kanssa, ja jolle toiset koirat ei merkkaa kovinkaan paljoa vaakakupissa. Tällä hetkellä aggressio on alkanut puhkeamaan, ja on oikein korostunut se rauhallinen yhteiselo mitä sen kanssa tulee elää, rautanyrkit ihan helkkarin hienoissa pitsihanskoissa. Tekkeniä vastaan on ihan turha nousta, tai saa vain todella pahan konfliktin aikaan. Se toimii parhaiten kun sen kanssa menee toverilinjalla, eikä turhia natseile. Ja koska koira on noinkin täyspäinen, ei hirveästi natseiluun ole tarvettakaan. Me eletään ihan omassa kuplassa Tekkenin mielestä.

Jännityksellä odottelen millainen siitä kasvaa koirien kanssa. Koskaan se ei ole ollut hullun kiinnostunut muista, ja se on erittäinkin taipuvainen puolustamaan asioita. Kun mä olin saamassa paniikkikohtausta ja istuin lattialla puhuen kaverin kanssa puhelimessa ja koitin heittää jäitä hattuun, Tekken tuli istumaan aivan kiinni minuun ja Astron lähestyessä mua hyökkäsi Tekken aivan täydellä tohinalla Astron päälle. Siinä on paljon kiukkua :D Mutta toistaiseksi ainakin tulee kyllä koirien kanssa toimeen, jos vaan toinen koira on sävyisä. Jo pikkupentuna sen ensimmäinen reaktio oli käydä päälle, jos joku koira yritti blokkaa sen kävelyn tai oli muutoin aggrehko sitä kohtaan, enkä mä näe että se ominaisuus on tosta mihinkään lähdössä. Tulee ihmistenkin kanssa esille, mutta ei ihan yhtä suoraviivaisesti.

Kiva ja hyvin helppo koira. Niin iloinen kaikesta ja aina valmis kaikkeen - hyppää puuhunkin jos mä pyydän.

Muokattu viimeksi: 22.06.16 23.16
23.06.2016 01.21
022705464_r
Turku

Olin saada tänään paskahalvauksen kun lähdettiin meren kanssa käppäilemään tuonne luonnonsuojelualueen kupeisiin. Siellä reunalla on joku ilmeisesti liian hienostoa kerrostalo-omistusasuntoa, kun on portitkin pihalle ettei autot sinne pääse (portti on muttei aitoja?) ja kävelin sitten näiden porttien ohi mistä tie kulkeekin. Porttien toisella puolella musta sekarotuinen koira väänsi paskaa vapaana, mutta näytti olevan jollain tapaa omistajansa hallinnassa, niin en siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota. Ehdittiin meren kanssa kävelemään pellon toiselle puolelle, kun kuulin jonkun juoksevan meidän perässä. Olin puhelimessa ja mere omassa pienessä kuplassaan ja molemmat meinas kyllä saada kauhean slaagin. Mere tietenkin heittäyty kohti ryntäävää koiraa puolustuskannalle ja lähti perääntymään (mikä urhea koira), ja ite yritin siinä yhdellä kädellä kerätä koiran hihnaa ja käydä kaikki vaihtoehdot päässä läpi mitä se koira meinaa. Niin kiihdyksissä se koira oli. 

Mere tottakai säikähty tollasesta yllättäen sattuneesta tilanteesta kuten itsekin. Luojan kiitos päivän pelasti kissa, jota toi koira ilmeisesti jahtas. Kissan näin vasta kun koira oli muutaman metrin päässä meistä ja kissa loikki häntä pystyssä ja selkä kaarella puuhun. Koiran kiinnostus lopahti ja pomppi takasin pusikkoon. 

Mere vielä jonkun matkan päässä pysähteli kurkkimaan selän taakse, ettei vaan isot mustat koirat jahtaa. Meille noi isot mustat koirat on ollu muutenkin hankalia, Merellä on joku pikkumörkö niissä. 

Ihmetytti vaan, että miksi pitää noin voimakkaasti saalisviettistä koiraa vapaana luonnonsuojelualueella, mikä on täynnä pesiviä maalintuja tällä hetkellä. Kaikenlaisia tsirppuja ja kuovejakin näkyi iltalenkillä (ja kuului). 

Muutaman minuutin päästä oli jo unohtanut aikaisemman tapahtuman ja paineli tohkeissaan eteenpäin. Saatiin edistystä lehmienkin kanssa, ne oli ihan fine kun laidunsi ja ei kiinnittänyt huomiota mereen, pieni utelias vasikkakin meni, mutta merellä meni pasmat sekasin kun järjettömän kokonen lehmä tuli puolentoista metrin päähän aidalle ammumaan ja tuijottamaan mereä. Tämän jälkeen koko lauma siirtyi aidan vierelle ja tuijotti mereä uteliaana. Mere tietenkin huus kaiken maailman koirien kirosanat ja lehmät höristeli vain korviaan. Päätin etten lähde pois ennen kuin mere rauhoittuu ja aika nopeasti kierrokset laski sadasta nollaan ja mere laidunsi heinää aidan vieressä 15-20 lehmän seuratessa aidan toisella puolella. Osoittaa selkeästi uteliaisuutta ja kiinnostusta, mutta kokee noin isojen eläimien olevan superpelottavia. Pieni vasikka yksinään menis, mutta ei enää aikuisen kokoinen lehmä. Tämäkin on varmasti tottumiskysymys, toinen kerta vasta kun näkee ammuut ja selkeää edistystä viime kertaan. Heilutti jopa vasikalle häntää! :D

23.06.2016 02.00

No jos mekin sitten kun muutkin :D Alotetaan vaikka tuosta juniorista.

Bri on äärimmäisen iloinen, huumorintajuinen ja suhteellisen rauhallinen aussie. On ollu pennusta asti ihan hirvittävän helppo koira, ei kyseenalaista mitään ja kaikki sopii vaikkei joku asia oliskaan niin kivaa. 

Osaa rauhottua älyttömän hyvin, sillä on varsin mainio on/off kytkin; kun tehään niin tehään täysiä ja kun ollaan rauhassa niin nukutaan. :D Ohjaajapehmee ja muutenkin arjessa omaan makuun ihan hippanen liika pehmeyttä vaikkei elämää vaikeuta ja ei jää mietitmään kuitenkaan huonoja asioita. Toimii nykyään paineessakin kivasti eikä menetä toimintakykyä ikinä. 

Tuon kanssa on helppo lähtee ihan minne vaan mitä vaan tekemään. Bri on mun koirista se jota tulee eniten käytettyä mukana, jos tulee nähtyä ongelmakoiria enemmän sillä se on toisten koirien kanssa hirveen rauhallinen ja antaa tilaa eikä päällepäsmäröi ikinä. 

Omaa valtavan taisteluhalun, patukkaa ja lelua vetäessä pienestä kiltistä aussiesta muuttuu hirvittävä murina eläin joka repii ja taistelee hienosti. Tasapainoinen ennenkaikkea ja äärimmäisen hieno harrastuskoira. 

23.06.2016 02.11

Olisko Orion sit seuraavana.

Mitähän siitä kertois.. Ihanan vihastuttavan rakastettava koira. Vilkas ja terävä, tykkää omasta äänestään vähän liiankin kanssa... :D Nykyään arjessa suhteellisen helppo ja voi kuljettaa mukanaan minne meneekin. Ei pelkää mitään missään millonkaan, äärimmäisen itsevarma myös toisten koirien kanssa. Vaatii ennenkaikkea rauhallisen jämptiä ohjaamista niin pysyy kierrokset alhaalla. Jos kierrokset nousee niin ne nousee nollasta sataan alta nanosekunnissa. Tosin nykyään ne kyllä laskeekin melkein yhtä nopeasti. 

Koira johon voi luottaa vaikka keskellä helsingin keskustaa, että se tottelee. Omaa tajuttoman ison miellyttämisenhalun ja kiipeäis vaikka perse edellä puuhun. Palkkautuu vähän liian helposti toisinaan, mm. jos on palkitsevaa toimintaa niin Orion palkkautuu jo siitä, että siihen kääntää katseen. Aiheuttanut erinäisiä ongelmia mm. pyöräilyn kanssa, mutta pikkuhiljaa loppusuoralla senkin kanssa siinä. 

Hermot pysyy kasassa kaikesta huolimatta. On myös ohjaajapehmeä, mutta ei jää ikinä miettimään huonoja asioita arkielämässä tai muuallakaan. Taisteluhalua on varsin hyvin, enemmänkin sais kyllä olla. Omaa korkea moottorin myös harrastuksissa. 

Äärimmäisen hieno, mutta vaativa koira. Ei ole päästänyt helpolla ja aiheuttanut harmaita hiuksia tän neljän vuoden aikana, mutta viimeisen vuoden meidän yhteiselo on ollut varsin harmonista. :D 

23.06.2016 16.17

Päivitin meidän treenitavarat. Ostin semmoisen rukka pro dog "treenaushameen", uuden naksuttimen, törkyhintaisen joustavalla narulla varustetun pörrö-pallo yhdistelmä riehutuslelun ja pari kong -frisbeetä, ihan vain heittelytarkoitukseen. Se liikuttaa koiria hyvin.

https://www.mustijamirri.fi/pro-dog-by-rukka-training-tasku-musta-c130050-1
https://www.mustijamirri.fi/pro-dog-training-clicker-naksutin-harmaa-101815-1
https://www.mustijamirri.fi/pro-dog-bungee-lampaankarva-pallo-031008-1
https://www.mustijamirri.fi/kong-flyer-frisbee-024307-1

Kaiken shoppailun lopuksi kävin kiinalaisessa syömässä ja tilasin netistä kauko-ohjattavan sitruunapannan, kun tulossa on toinen hevonen joka ei välttämättä ole tottunut niin rohkeisiin koiriin kuin mitä minun koirat on. Helpompi kouluttaa varsinkin tuo Sämpy olemaan jos heppa lähtee vaikka laukkaan ja Senpai tahtoisi perään... Ihan hyvä päivä tänään siis. :D

Muokattu viimeksi: 23.06.16 16.27
24.06.2016 00.55

https://i.gyazo.com/cf505125f47aad969e2b65f05b47294d.png

Ote facebookistani. Hohhoi. :D Noh, itse olin jättänyt torilta tehdyt ostokset aivan Neon kuonon tasolle epähuomiossa. Luppa ei liiemmin ole koskaan tuhonnut tai varastanut joten lähinnä naurattaa. Ja vtuttaa valmiiksi jos tuo oksentaa yöllä. :D

24.06.2016 12.39
M kirjoitti:

^Mulle väitti eräs, että raakaruokinnalla voi välttää vatsalaukunkiertymät. En tiedä uskonko 100%, mutta mielenkiintoinen ajatus. Mua huolettais tuollainen syömiskäyttäytyminen.

Asiasta onkin tutkimustietoa

"Ruokinnan vaikutusta sairastumiseen on tutkittu melko paljon ja aihe kiinnostaa
erityisesti koirien omistajia, koska siihen voidaan helposti vaikuttaa.

Ruuan hotkiminen lisää riskiä sairastua (Glickman ym. 1997, Glickman ym. 2000b). Nopea syöminen johtaa ilmeisesti ilman nielemiseen, joka on merkittävä riskitekijä sairastumiselle (Elwood 1998). Koiran syömisvauhtia tulisi yrittää hidastaa, jos mahdollista.

Vastoin yleistä luuloa, korotettu ruoka-astia altistaa mahalaukun laajentumalle ja kiertymälle (Glickman ym. 2000b).

Myös vain yksi ruokintakerta päivässä (Glickman ym. 1997, Elwood 1998, Raghavan ym. 2004) sekä suuri määrä ruokaa kerralla (Raghavan ym. 2004) altistavat sairaudelle. Syyksi epäillään syömistä seuraavaa mahalaukun korkeaa gastriinipitoisuutta, jonka takia mahalaukun paino ja koko kasvavat, mikä puolestaan vaikuttaa mahalaukun tyhjenemiseen ja motiliteettiin (Elwood 1998). Suuri määrä ruokaa kerran päivässä myös venyttää mahalaukkua ja painaa sitä alas venyttäen mahalaukun kiinnityssiteitä (Raghavan ym. 2004). Suosituksena onkin ruokkia koira vähintään kaksi kertaa päivässä ja pieni määrä ruokaa kerrallaan (Raghavan ym. 2004).

Pelkällä kuivaruualla ruokkiminen altistaa mahalaukun laajentumalle ja kiertymälle
(Glickman ym. 1997, Elwood 1998)."

24.06.2016 13.58
022687022_r
Turku

^ Mielenkiintosta! Tosta ruokakupin korottamisesta lukisin mielelläni lisääkin. Oon tähän asti elänyt siinä luulossa että erityisesti isompien koirien olis aina hyvä syödä ei-maantasolta.

www.facebook.com/elamanisuola
24.06.2016 14.03
022710085_r
Rovaniemi

En nyt menis vannomaan että mikään cure-it-all on kun lähipiirissä kuiten pitkään raakaruokittu koira jolla tuli silti noita ongelmia ja jouduttiin niitten takia lopettamaan sit lopulta. Mut aivan varmana joo parempi kuin esim. kuivana nappulat kuppiin tms. missä ne sit mahassa turpoaa kivasti tai vastaavaa settiä jo valmiiksi geneettisesti ongelmalle alttiille koiralle. :)

Muokattu viimeksi: 24.06.16 14.04
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
24.06.2016 15.39
022703222_r
Kuopio
Mulla Tino syö korotetuista kupeista ja ihan pelkkää turvotettua nappulaa. Ennen ja jälkeen ruuan ei tehdä mitään rankkaa 1-2 tuntiin. Jos on kiertymä tullakseen niin sitten se tulee
24.06.2016 17.30
022700382_r

Mulla oli tosiaan koira, joka ei koskaan syönyt täysin pelkkää nappulaa, eikä ensimmäisen laajentuman (ei onneksi kiertynyt ja koira toipui kolmessa päivässä ellä-käynnin jälkeen) jälkeen sitäkään vähää kuivaruokaa ja silti ongelmat toistuivat.

Altistavia syitä saattoivat olla stressiherkkyys (johon saattoivat vaikuttaa muista vaivoista johtuvat kivut tai vain koiran luonne) ja rintakehän malli tällä koiralla -siis niidenkin syiden jälkeen jotka oli eliminoitu.
Viimeisen vuoden, puolentoista ajan söi kolmesti päivässä pieniä annoksia (usein kypsennettyä) lihaa ja turvotettua kuivalihaa ja ziwipeakia + vitskut silloin kuin ei saanut ziwiä ja koira ruokittiin kädestä välillä jos yhtään näytti että se ahnehtii.
Ei saanut rustoja tai luumurskeista lihaa koska yhden ruston jälkeen sai uuden laajentuman, myöhemmin sai kiertymän, sitten vielä laajentuman josta ei toipunut ja lopetettiin.

Ja tietysti ruokailuja ennen ja niiden jälkeen etenkin ei päässyt juoksemaan, loppuaikoina en uskaltanut juurikaan päästää juoksemaan missään kohdin kun ruokailukertoja oli niin monta ja koko ajan oli se riski.

Enää en tuohon lähtisi vaan jos jompikumpi nykyisistä saa vaikka laajentuman tai etenkin kiertymän niin se voidaan hoitaa jos näyttää lupaavalta mutta jos uusii niin piikille vaan.

Joidenkin mielestä tuossakin olisi pitänyt vielä leikata ja tehdä vatsalaukun kiinnitys vatsaontelon seinämään, että jää enempi aikaa ehtiä ellälle kun kaasuuntuu.....

Mutta tosiaan, sitä ennen on ollut sekä ruokavammaisia että kaikkiruokaisia koiria joista yksi kerran esim. varasti kiloittain kuivamuonaa ja juoksi kotiinpalatessamme pitkin pihaa rantapallon näköisenä; kaikki seuraamukset; löysää paskaa seuraava päivä.

Eli sanoisin että yksilöllinen ja/tai perinnöllinen taipumus jota voi koittaa hallita tietyillä asioilla.

24.06.2016 17.49

Mä oon sitä mieltä, että se laajentuma/kiertymä joko tulee tai on tulematta. Ennemminkin rakenteellinen ongelma, eikä niinkään ruokinnasta johtuva.

24.06.2016 20.11
022708999_r
Seinäjoki

Ja periytyy. Borzoissa on linjoja joissa ei ole kiertymää sekä linjoja joissa niitä esiintyy runsaastikin. Omat riskiryhmäläiset sekä kasvattajan samanmoiset juoksevat aika huolettomasti pihassa rallia heti ruuankin jälkeen eikä (*kopkop*) mitään ole koskaan tullut. Kasvattaja on molempien pentueiden kohdalla pitänyt tarkasti huolen ettei suvussa tiedetysti ole mahalaukun kiertymää ja kasvattajalla itsellään myös samoista suvuista useita koiria eikä näillä ole esiintynyt tähän päivään mennessä. Riskisuvuissa oleville tulee vaikak kuinka tekisi kaikki esto-taiat. Toivotaan että asiaan tulee joskus jotain löytöä, kuinka periytyy jne. Kauhea piirre, ja kyllä sitä on tullut ja tulen pelkäämään että koira joskus sellaisen saisi.. Hyh :// 

Lallaraa!
25.06.2016 13.56
022705464_r
Turku

Hui, Mere saa kahden kuukauden päästä leikkikaverin :) appivanhemmat ostaa pohjanpystykorvan, mukavaa että on leikkiseuraakin kun ei enää flattipappa jaksa touhuta neidin mukana ja leikkiä. 

Parasta on, että vaikka tuleekin metsäkäyttöön, niin on sen verran hyvästä suvusta että kasvattaja haluais sitä käytettävän näyttelyissä. Sehän passaa mulle. 

Ja hups, tuli sitten varattua helsingistä hotelli, suuntana joulukuussa helsinki voittaja ja winner, ehkä mahdollisesti myös pentunäyttelyt siinä ohessa. Olen innoissani :) !

25.06.2016 15.39

^ Oih, ihana yhdistelmä. Siis porokoira ja pohjis kavereina <3 Tuo muistoja mieleeni <3 

Muokattu viimeksi: 25.06.16 15.39
25.06.2016 18.50

Selmalla on vissiin juoksut aika loppusuoralla, siltä tuntuu ainakin. Se oli tossa pitkän aikaa niin kiva, nyt saa taas karjua pää punasena ulkona ja tyyppi vaan vitkuttelee tai esittää kuuroa, ihan niinkuin vanhoina hyvinä aikoina. Hohhoijjakkaa, ei p*rkele kun meinaa palaa käämi. :D Raivostuttava munapää. Silti niin ihanakin.

25.06.2016 21.03

Sämpy menee maanantai aamuna ekaan paimennukseensa. Illalla sillä on agilitytreenit. Toiminnantäyteinen päivä luvassa. :D

25.06.2016 21.14
022710854_r
Kannus

Nutu juoksee kans, vielä olisi pari viikkoa edessä. Nämä jää sen viimeisiksi juoksuiksi, menee sterkkaan syksyllä. Muutoin se on ihan simppeli juoksuissa, mutta mua muutenkin ällöttää ihan suunnattomasti sen tapa lipittää kusia, joka korostuu todella paljon lenkeillä. Irti tuota voi pitää ihan normaalisti, siinä ei ole ongelmaa. Paitsi olin tehdä siitä kinttaat viikko sitten... Laskin koirat autosta pissalle ja auta armias, kun nenän edestä lähti jäniksen poikanen. Karjasin räkäisenä keuhkojen täydeltä seis, koirat kyllä pysähtyi, mutta sen jälkeen Nutu ampui kuin tykin suusta mutapellon läpi perään ja minäki lähin juoksemaan perään. Koiraa ei näkyny enää toisella puolella talon pihalla, kiersin tietä pitkin vihellellen takaisin ja olin jo menossa hakemaan sisältä avaimia, että lähden autolla perään. Pihaan päästyä näin jotain tummaa puiden välistä ja siellähän se seisoi keskellä peltoa sen näköisenä, että kannattaako täältä tulla takaisin. 

Ensimmäinen kerta, kun jompi kumpi poroista "karkaa" tällä tapaa. Ne ei irti ollessaankaan katoa näköpiiristä, johon vaikuttaa pitkälti varmasti se, että en anna niiden hävitä näkökentästä mahdollisten muiden liikkujien vuoksi.

Aiemmin kirjoittelin vasemman silmän sokeutumisesta, näyttäisi kuitenkin, että siinä on vähäsen näkökykyä jäljellä, vaikka se lausunnossa onkin merkattu sokeaksi. Kysyinkin, että paljonko näkökykyä on jäljellä ja vaikea sanoa. Arjessa se ei haittaa toistaiseksi mitenkään, mutta hakee katsetta eri tapaa. Aksa ja haaveet PK-lajeista jää kyllä tähän.

Muokattu viimeksi: 25.06.16 21.16
"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
26.06.2016 17.35

Ensimmäinen MEJÄ-koe ja AVO1 sieltä rapsahti. :)

Arvostelu: "Ohjatusti jäljelle. Jäljestys oli maa- ja ilmavainuista ja hieman yli-innokasta aiheuttaen aika paljon pyörimistä. Ensimmäisellä kulmalla makaus nuuskitaan ja suunta toiselle osuudelle selviää helposti. Toisella osuudella vauhti tasoittuu ja samoin jälkityö paranee. Toisella kulmalla ensin yli, sitten tarkistaa takalenkillä suunnan kolmannelle osuudelle. Kaadolle tullaan sivulta, sitä tutkitaan ja tuodaan ohjaajalle. Sopiva jäljestysvauhti löytyi ja harjoittelu tuo lisää varmuutta jälkiparille."

26.06.2016 19.21

^ Onnee kovasti!, hieno Neo!

26.06.2016 19.23
022706617_r
Lahti
^ Paljon onnea! Hienosti :)
http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
26.06.2016 20.28
022664496_r

Hienosti Nemps! Onpa tuomari ihanasti ymmärtänyt nuoren koiran innokkuuden. :D

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
26.06.2016 20.42

Joo, hänellä vain nauratti kun Neo oli ihan lentoon lähdössä kun sorkka löytyi. Röhki ja hyppelehti villisti. :D

Kiitoksia. :)

26.06.2016 21.30
022703451_r
Kouvola

Onnea Neolle. Luin ton teidän blogin, onko se siis ihan normaalia touhua että siellä on kahvit ja ruuat ja kaikki, siis pelkän kokeen lisäksi :D Näkyykö se jotenkin hinnassa sitten, kerta tuohon hommaan menee vissiin aika hyvin koko viikonloppu?
Minä oon hölmösti aina aatellut että sinne vaan mennään ja sitten lähtään, niinkuin muissa muiden lajien kokeissa useesti :D

26.06.2016 22.04

Mejäkokeethan kestää ensinnäkin aina sen kaks päivää ellei satu oleen valmisjälkikoe, on aika paljonkin pidempi rupeema kuin vaikka tokokoe. Lähes aina vissiin on ruokaa tarjolla ja just saunomista yms. :D Huippu laji!

/Ja noi kaikki ruoat sun muut "ylimääräset" sisältyy hintaan, ainakin yleensä.

Muokattu viimeksi: 26.06.16 22.07
26.06.2016 22.14
022705867_r
Jyväskylä

Onnea Neolle! :) 

27.06.2016 08.49
Toisena päivänä sai jäljentekijät syödä siihen 50e koemaksuun, koepäivän ruoasta (aamupala, päivällinen, kahvit täytekakkuineen yms ja sai syödä niin paljon kuin halusi) maksoin kympin. :) Moni oli tullut tosiaan jo perjantaina ja iltaisin oli ollut aina kunnon kekkerit. :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti