Teinikoirat 2 - Sivu 171 (Koirat > Pennut)

28.06.2016 18.15

Kiitti M ja Nelli, nää mulla onkin vahvimmat ehdokkaat.

28.06.2016 19.34

Sämpyin agilityharjoituksia!
Hukkasin aina saman esteen, koska se oli hankalasti comprehendattavassa paikassa... :D Arvatkaa mikä se noista on:
https://youtu.be/F61HlE8dzMc

Kannatti kuvata, sain heti hyvän vinkinkin. :D

29.06.2016 00.14
022706482_r
Kankaanpää

Jestas kun oli sydänkohtaus lähellä tänään. Oltiin tokotreeneissä ja siellä sitten paikkamakuuta. Meille meni oikeastaan ihan hyvin kunnes viereinen koira syöksähtää Nelliä päin, minä juoksin siihen ja nyppäsin Nellin itseeni kohti ja toisen koiran omistaja teki samoin. Mun jalat meni ihan veteläksi ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa... En usko, että koira oli millään tavalla vihainen tai olisi halunnut tapella, mutta niskavillat oli pystyssä ja aika iso koira kuitenkin. Nelli onneksi vain pysyi paikallaan kunnes sain sen viereeni. Tilanteen jälkeen menin heti tekemään ylihelppoja temppuja superpalkalla, ettei Nelli vaan huomais mun kauhuani.

Tilanteessahan ei todennäköisesti ollut vaaraa, mutta mulle on jäänyt kamalat traumat iholle tulevista tuntemattomista koirista silloin kun lapsena kävelytin Einaria (chihuahua) ja sen kimppuun hyökkäsi jättimäyräkoira ja puri niin lujaa, että tarvittiin useampi ihminen irrottamaan.

Ruutuakin kokeiltiin ihan kokeilumielessä ja siihen saatiin hyvä alku!

29.06.2016 14.44
Pakko koittaa päästä tälle kesää vielä johonki jälkipäivään, enää en osaa edetä koiran tason mukaisesti. Ja pelkään että pilaan ton hyvää työskentelyy mutta tän kuukauden jäljet ei enää oo ollu samaa biitiä ku ennen. Onneks heinäkuu pyörähtää pian käyntiin niin päästään reissaileen koirien kanssa taas tälle kesää. Tuttu itäsuomi, vähemmän tuttu eteläsuomi ja lappi, odotan :)
29.06.2016 16.11
022710854_r
Kannus

Nuo Fritidsfabrikenin housut on kyllä ihan tajuttoman kivat myös päällä. Jossain välissä pitäisi tilata kokoa isommat, vaikka 34 alle saan mahtumaan myös legginssit. Tilaushetkellä niitä ei ollut.

Kun housupuoli on kohdallaan, olisi seuraavana kenkien vuoro. Kunnolliset vaelluskengät olisi saatava, nykyiset Salomonit ei pidä kuin pienen hetken. Jo puolen tunnin remmilenkin jälkeen sukat tahtoo olla märät, ihan kaupunkiolosuhteissakin.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
29.06.2016 18.53

Sämpyä odottaa huomenissa toinen paimennuskerta! Jännää! x)

29.06.2016 19.23
Nutu kirjoitti:

Nuo Fritidsfabrikenin housut on kyllä ihan tajuttoman kivat myös päällä. Jossain välissä pitäisi tilata kokoa isommat, vaikka 34 alle saan mahtumaan myös legginssit. Tilaushetkellä niitä ei ollut.

Kun housupuoli on kohdallaan, olisi seuraavana kenkien vuoro. Kunnolliset vaelluskengät olisi saatava, nykyiset Salomonit ei pidä kuin pienen hetken. Jo puolen tunnin remmilenkin jälkeen sukat tahtoo olla märät, ihan kaupunkiolosuhteissakin.

Mulla kans on sieltä tilauksessa housut. Ne vaan ei ole vielä saapuneet, aika kauan joutuu odottamaan. Toki tuossa oli juhannus välissä, mutta silti. Viime viikolla laitoin tilauksen menemään ja seurantakoodin mukaan ei olisi paketti vielä saapunut Postin kuljetettavaksi. 

Mulla on Caterpillarin kengät, niissä on nilkkaa tukeva varsi, mutta ne ei ole vedenpitävät, joten kunnon vaelluskengät on mullakin hakusessa. Kunhan nää muut menot saa alta pois.

Mulla on nuo fjällrävenin housut, mutta viimeksikin kun olisin niitä kipeästi tarvinnut, ne roikkuivat narulla kuivumassa. Turhamaisuuttani ajattelin, että on parempi, että noita koirailu- / retkeilyhousuja on kahdet 

Muokattu viimeksi: 29.06.16 19.26
29.06.2016 20.02
022700845_r

Jaahans jaahans!
Nyt ollaan liitytty paikalliseen yhdistykseen ja tarkoituksena aloitella taas aksaamaan. Jestas että jännittää mennä tuommoseen jo valmiiseen porukkaan mukaan, etenkin kun koirana on helposti tylsistyvä ja tylsyyttään möykkäävä teini. 

Koitetaan varmaan myös päästä jonnekkin tokon yhteistreeneihin, kun nyt tuo ote vähän lipsuu. Niin koiralla, kuin mullakin. Tänään käytiin lähikentällä ja kyllä saa hakea taas sitä oikeaa paikkaa.

Ei siinä, silti mua innostaa tämä ihan hurjasti!! En edes tajunnut tuota paikallista yhdistystä ja sen tarjoamaa harrastusmahdollisuutta. Kerhon kenttä on meiltä vajaa 3km päässä, eli helposti vielä käveleekin sinne ja takaisin! 

29.06.2016 21.04
Mulle tuli aika nopeasti noi housut vaikka just ennen jussia tein tilauksen.

Mä ostin kans kaks paria vaelluskenkiä ja toiset niistä oli Merrell Qform:it joihin tykästyin heti. Ovat tosi hyvät jalassa vaikka ovat ehtineet olla vasta aivan mitättömässä käytössä. Taian sellasia katella tulevaisuudessakin.

29.06.2016 21.15

Ok. Jos ei perjantaihin mennessä ala kuulua, otan yhteyttä heihin. Lasku kyllä kolahti sähköpostiin ajallaan ja siinäkin kohta eräpäivä paukkuu.

30.06.2016 10.17
022710854_r
Kannus
Mulla meni viikon verran, välissä helatorstai ja viikonloppu.
"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
30.06.2016 20.40
022705464_r
Turku

Tulipa tänään taas mielenkiintoinen tilanne vastaan.

Mere söi metsän vieressä mustikoita puskasta (kyllä, Mere rakastaa mustikoita) ja vastaan tuli poika, ehkä 10v. Mere ei poikaan sen kummemmin huomiota kiinnittänyt, katsoi vain ja maiskutteli niitä mustikoitaan. Mere peruutti hieman taaksepäin, oli vaihtamassa spottiaan toiseen mustikkavarpuun, kunnes poika säpsähti. Ilmeisesti Meren liikettä. Tuo säpsähdys sai Meren huomion, minkä takia Mere tuli sitten mun luokse, lähemmäs poikaa. Poika säpsähti taas ja pomppasi varmaan metrin taaksepäin, (mun ja pojan välissä 2m) mikä tottakai sai Meren huomion suuremmin. Mere haukahti kerran, poika lähti juoksemaan ja Mere lähti haukkumaan. 

Rupesin siinä sitten kelailemaan, kun kerran terassilla ollessa syömässä, eräs pikkupoika toi merelle jäätelöä :D Siinä molemmat istuskeli kavereina, mere antoi pojalle pusun ja poika silitteli mereä, kunnes lähti leikkimään mummunsa kanssa. Pian poika oli tulossa takasin, mutta jäikin kauemmas seisomaan Merestä. Mere tietty odotti poikaa häntä heiluen ja kun poika lähti tulemaan Mere kohden kädet ojossa, Mere innostui tilanteesta ja nousi seisomaan mitä poika säpsähti ja peruutti. Tämä aiheutti Meressä reaktion, että lähti komentamaan poikaa. Haukahti kerran pojalle että tule lähemmäs, poika peruutti ja alkoi epäröimään. Mitä enemmän poika epäröi, sen enemmän se sai Meren haukkumaan. 

Täytynee treenata näitä tilanteita. Mere ei komenna kyllä yleensä mitään, mutta epäröivät ja selkeästi pelkäävät lapset laukaisee Meressä tuollaisen komentelevan ämmän ja ihan vain siks, kun haluis sitä rapsutusta. 

Monesti vanhemmat on tullut luokse kysymään että saako hänen maijaliisansa silittää meidän söpöä koiraa, johon olen sanonut että koira on aika innokas tapaus, mutta saa jos uskaltaa. Lapset tulee luokse ja säikähtää sitä, kun Mere tulee niin innokkaasti luokse. Ei siis tule välttämättä vauhdikkaasti, mutta pää alhaalla ja korvat luimussa, häntä vispaten. Yrittää aina antaa pusut naamalle, minkä takia saattaa isompaa lasta kohden yrittää hieman pompata. Näin ollen lapset säpsähtää ja peruuttaa, mikä saa Meren taas komentelemaan ja tilanteet jää siihen, että lapset juoksee karkuun, eikä me päästä Meren kanssa keräämään niitä hyviä kokemuksia. Kohta Mere alkaa oikeasti haukkumaan lapsia, kun pääsee siihen makuun. Pahinta on, että jos tulee lapsia vieraiksi, alkaa komentamaan ja paimentamaan niitä lapsia. 

Joka kerta sanon, että on todella innokas ja vilkas tapaus ja vastauksena tulee "ei se haittaa", mutta kuitenkin haittaa. Ehkä mä en vaan anna vieraiden lasten tulla silittämään Mereä, kun siitä ei ikinä seuraa mitään hyvää ja ihmiset tulkitsee haukahduksen aggressiivisuutena. Mere tosin haukahtelee joskus kun on todella innoissaan (ja saattaa joskus innostua jostakin ihan tuiki tuntemattomasta ohikulkijasta niin paljon, että haukahtelee. Tosin se vaatii ohikulkijan huomion ensiksi, esim. puhuu koiralle)

30.06.2016 20.42

No just joo. Tänään laitoin sinne fritidsfabrikenille sähköpostia, kun sitä minun tilausta ei ole kuulunut, niin nyt näkyy Postin sivulla, että lähetys on lajiteltu. Damnit! Minäkö malttamaton :D 

02.07.2016 11.32

Selmaperkele söi pussiin reiän ja imi sieltä nappuloita tyytyväisenä parempiin suihin. Aattelinkin tossa, että oli kummallisen hiljaista eikä koiraa näkyny missään... Vitsit kun siitä on tullu röyhkeä possu ruoan suhteen.

02.07.2016 23.03

Sämpyi paimentamassa. Tässä se on toista kertaa. Se alkoi lähestyä lampaita oikein ja kaartaa hyvin. Se on oikein lupaava otus. <3

04.07.2016 13.48
022706482_r
Kankaanpää

Siltä varalta etten uuteen petsieen tai lemmikkisivustoille eksy niin Hyvää ja tervettä jatkoa kaikille! 

04.07.2016 13.53
022697498_r
Kankaanpää/Kauhajoki
Nelli kirjoitti:

Siltä varalta etten uuteen petsieen tai lemmikkisivustoille eksy niin Hyvää ja tervettä jatkoa kaikille! 

Nelliä lainaten, kiitos ja näkemiin!
http://hapuanhurjat.blogspot.fi/
04.07.2016 16.39

Hain tasan vuosi sitten tämän tyypin kotiin <3

Vihdoin alkaa tuntua siltä, että ymmärretään toisiamme ja elämäkin alkaa palata rauhallisempiin uomiin. Ainakin ajoittain. Paras kelps!

04.07.2016 21.20

Kiitos seurasta 

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti