Barking heads - Sivu 2 (Koirat > Koiran ruoka)

13.05.2015 15.36
000105369_r

ai, mä taas oon lukenut jostain ettei sitä suomessa esiinny. mutta kuitenkin, eihän koiralle sitä voi periaatteessa edes tulla, muistaakseni siksi kun ruuansulatusjärjestelmä on niin paljon erilaisempi ku ihmisellä.

en oikeesti tiedä puhunko ihan höpöjä, tää alkuviikko on ollu muutenki vähän sekava :D

Muokattu viimeksi: 13.05.15 15.39
13.05.2015 16.29
022615198_r

Mulla on sellanen käsitys että salmonellaan sairastuneita elukoita on suomessa erittäin vähän, ja suurin osa salmonella tapauksista tulee ulkomailta tuotujen vihannesten mukana.  Voin tietty olla väärässäkin :D

Esim juurikin koirien valmisraakaruuasta löytyi sillon salmonellaa, mutta sekään ei ollut tullut siitä itse lihasta, vaan siihen sekoitetusta (ulkomaisesta) salaatista.

13.05.2015 18.56
000039615_r

Mä en nyt ihan sanatarkkaan tai edes lausetarkkaakaan muista mitä mä luin aikanaan, mutta kuitenkin... Koirien kohdalla on kuitenkin äärimmäisen harvinaista sairastua salmonellaan. Lukiko siinä, että koirat eivät (jostain syystä X, mitä en muista) altistu salmonella juuri ollenkaan. Siksi koirille on turvallista syöttää raakoja kananmunia ja kuoria jne. 

13.05.2015 20.10
000105369_r

^syy X taisi olla se että suolisto on niin paljon lyhyempi. muttajoo, itse ihmisenä oon hulluna esim taikinoihin enkä oo tähän mennessä tietääkseni sairastunu salmonellaan :D koirien raakojen kanaruokien käsittelyn jälkeen pesen kyl aina käteni

13.05.2015 20.14
000039615_r

Hyvin mahdollista :D Oon nyt yrittäny viimoseen asti ettiä mistä luin :D 

14.05.2015 18.06

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valmistus+ja+myynti/valvonta/salmonellavalvonta/usein+kysyttya+/

https://www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit/taudit-ja-mikrobit/bakteeritaudit/salmonella

http://www.ett.fi/tarttuvat_taudit/salmonella

Tehokkaan valvonnan ja ennaltaehkäisyn ansiosta salmonellaa esiintyy suomalaisilla tiloilla vain vähän, mutta kyllä sitä silti Suomessa on, eikä missään nimessä voi tuudittautua ajatukseen, että olisimme salmonellasta täysin vapaa. Salmonellaa tutkitaan mm. lantanäytteistä rutiininomaisesti. Yksittäiset sairastuneet eläimet harvemmin tulevat yleiseen tietoon, mutta esim. Suomen Rehun linjaston saastuminen oli iso juttu ja sai syystäkin paljon julkisuutta.

Terveelle koirallehan salmonellasta ei juuri vaaraa ole, mutta ihmiselle se on ikävä koettelemus.

Muokattu viimeksi: 14.05.15 18.14
23.08.2015 11.06

Torsti on syönyt vuoden alusta TLC:tä, siis perus kana-riisi -versiota. Meillä tämä toimii ihan superhyvin :) Maistuu hyvin, turkki on hienossa kunnossa ja jätökset niin kuin kuuluukin. Keväällä jännitti, joutuisinko vaihtaan johonkin rasvasempaan vaihtoehtoon kesäharrastusten takia, mutta ei ole ollut kyllä syytä. Nuo 18% menee tällä kesälläkin mainiosti. En voi kuin hehkuttaa :D

17.12.2015 21.50

Millainen on nappulan rakenne? Onko kuiva kikare vai rasvaisempi? Luin taas jostain, että nappula on niin pehmoista että murenee säkin pohjalle...

Tämä ruoka kyllä kiinnostaisi. Veikkaan että profinen peruna aiheuttaa nyt koiralle rapsua, joten ruuan vaihto olis tarpeen :)

17.12.2015 22.08

Mua kiinnostaa noi viljattomat & perunattomat vaihtoehdot, lähinnä toi Turkey Delight Grainfree. On tyyristä, mutta toinen vastaava minkä löysin oli saman hintaluokan Orijen. BH:ssa valmistusaineiden määrä ei ole päätä huimaava vaan sisältö on aika simppeli, sekin on positiivista.

Pitäis varmaan alkaa testaamaan noita kuivaruokia jotta löytyis reissuille jokin passeli sapuska.

17.12.2015 22.09
022682281_r
Joensuu

Vähän on koostumukseltaan höttöistä, ainakin kanapohjainen. Nappulan saa murskattua jauhoksi sormien välissä jos on hyvät näppivoimat :P Säkin pohjalle tosiaan jää jonkun verran murua. Ei kuitenkaan häiritsevissä määrin höttöistä tai jää murua liiaksi säkin pohjille.

18.12.2015 09.05

^Hyvä tietää, eihän siinä sitten ongelmia ole :)

Ajattelin ottaa kokeiluun tuon BH tender loving care. Oman tulkinnan mukaan siinä olis fiksuin koostumus eikä hintakaan vielä räjähdä liiaksi. Koira on ainakin ennen kestänyt riisiä ja kauraa, mutta peruna taitaa olla ongelma.

Muokattu viimeksi: 18.12.15 09.06
18.12.2015 13.39
000039615_r

Meillä ei ainakaan oo ollut ongelmia BH:n nappuloiden kanssa. Säkin pohjalla on ollut sellasta murua kyllä vähän, mutta nappulat pääasiassa kyllä kokonaisia eikä ne ainakaan mun käteen mitenkään murene :D Meillä menee siis Puppy Days kana-lohi ja Frigille tuo Chicken loving tender

01.02.2016 14.37

Moon kyllä niin tyytyväinen tähän ruokaan :) Eka nappu, jota kaikki koirat syö mielellään. Eikä ole mahdollinen allergia/atopiatapauskaan oireillut yhtään. Ainoa miinus on hinta...

03.05.2016 19.35
021041426_r
Lapua

Peppi on päässyt vähän pullukkaan kuntoon liikunnan rajoituksesta johtuen. 
Syö nyt Hauhau championia, paino ei ole pudonnut eikä erityisemmin noussutkaan, mutta syö nyt niin pikkusia annoksia että se on selvästi jatkuvasti nälkäinen. Lisäksi tämä aiheuttaa myös närästystä, muuten ruoka on sopinut.

Vertailin Barking headsin Fat dog slimiä ja Canaganin light/senioria. Canaganissa on 33% proteiinia ja 14% rasvaa, BH:ssa 20% proteiinia ja rasvaa 9%.

Ruokintasuositusmäärät on kuitenkin melko samat kummassakin. 

Onko tuosta BH:n "laihdutusversiosta" kokemuksia? Entä tuosta senioriruuasta? Kumpaa suosittelisitte melko passiiviselle pullukalle? :)

Muokattu viimeksi: 03.05.16 19.37
Maan nopein makkaranmaistaja
04.05.2016 00.15
022710085_r
Rovaniemi

Pääpä sai pikkusäkin senioriruokaa syötäväksi kun ei sopinut kaverin koiralle vaan alko silmä rähmiin (ongelmana ollut koiralla ennenkin joidenkin nappuloiden kanssa), tällekinpä kävi sitten sama ekaa kertaa yhtään mistään nappulasta ja alko molemmat silmät rähmimään. Ei jatkoon. :D

Muokattu viimeksi: 04.05.16 00.16
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
28.05.2016 00.11
021041426_r
Lapua
Peppi on nyt syönyt tota golden yearssia melkein 6kf pussillisen. Muuten sopii ruoka hyvin mutta p*skan määrä on ihan kauhea! Saattaa kolmesti päivässä vääntää kauhean läjän vaikka syö n. 250g tota papanaa päivässä ja joitain lihoja välillä lisänä..
Maan nopein makkaranmaistaja

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti