Haukkuminen käskystä (Koirat > Koirien koulutus)

30.12.2014 21.19

Olen ajatellut opettaa Nemon haukkumaan käskystä kun ihmiset sanoneet, että on sitten helpompi opettaa myös hiljaa käsky ja muutenkin Nemolle uusien temppujen opettaminen tuntuu olevan mieleistä.

Eli miten olette opettaneet koiran haukkumaan ja olemaan hiljaa käskystä?

Anteeksi jos tällainen aihe on jo.

30.12.2014 21.29
022702346_r
Säkylä

Väinölle sain opetettua niin että leikin sen kanssa hurjasti, sitten yhtäkkiä menin oven taa.. aluksi palkitsin ihan pienistä puhahduksista. Taikalle opetin niin että käskin Väinön haukkua niin se ryhtyi kuoroon... mutta seuraavalle EN aio opettaa. Ei auta yhtään hiljentymisen opetuksessa ainakaan meillä, päin vastoin koira oppii tarjoamaan sitä...

Riippuvuutta helmikuusta 2008. Lisää meistä: nahkalassie.blogspot.fi
30.12.2014 21.44

Mun on kans tehny mieli opettaa toi haukkuun käskystä, luonnistuis varmasti ku haukkuu jo itekseen metälläki, pystäri ku on. En si oo kuitenkaa viittiny just ton takia mitä Taika sano, mun tuurilla toi koira rääkyis sen käskyn opittuaan iha joka paikassa ja tilanteessa. :D Jääkööt mettälenkeille meidän haukut. 

Muokattu viimeksi: 30.12.14 21.44
31.12.2014 00.03

Meillä just Nemo haukkuu muutenkin niin paljon, ettei siinä paljosta hävittäis vaikka vähän epäonnistuiski :D

31.12.2014 10.14
Nemo kirjoitti:

Olen ajatellut opettaa Nemon haukkumaan käskystä kun ihmiset sanoneet, että on sitten helpompi opettaa myös hiljaa käsky ja muutenkin Nemolle uusien temppujen opettaminen tuntuu olevan mieleistä.

Eli miten olette opettaneet koiran haukkumaan ja olemaan hiljaa käskystä?

Anteeksi jos tällainen aihe on jo.

Turhauman kautta haukku! Koiran turhautuessa se tarjoaa jotain, haukkuu, vinkuu tai yrittää päästä omistajan luo. En menis koiralta piiloon, vaan ylös minne koira ei pääse ja sitten haukun tullessa, palkaksi omistaja alas. Sama asia, kuin haukkuisi yksin jäädessään ja omistaja palaa hiljentämään koiran. Koira vaati haukkumalla ja saavutti haluamansa. En menisi tuon takia oven taakse piiloon, että koira ei yhdistä noita asioita keskenään ja ala haukkumaan perään. 

En ymmärrä, mitä järkee koira on opettaa haukkumaan, että olisi helpompi opettaa hiljaa käsky?! 

31.12.2014 13.26
000046916_r

Meidän täysin haukkumaton koira opetettiin haukkumaan, ja niinpä se nyt sitten haukkuukin.. :D Että en usko että auttaa hiljaa opetuksessa mitenkään, mutta onhan se hauska temppu. Sitä vaan koira sitten herkemmin käyttää itsekin. 

31.12.2014 14.03
022708118_r

^Tota mäkin pelkään! Näin joskus vuosi-pari sitten juutuubista videon käskystä laulavista whippeteistä, ja se jotenkin jäi mieleeni voimakkaana. Haluaisin opettaa mokoman tempun omallenikin, mutta en uskalla lähteä näillä "koulutustaidoillani" (tai ehkä ennemmin niiden puutteella) opettamaan mitään tollaista etten vaan saa hiljaisesta koirasta äänekästä :D

31.12.2014 14.08
022710854_r
Kannus

Opetin hakuilmaisua varten, mutta kierrosten ja turhautumisen kautta muistaakseni.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
31.12.2014 14.47

Itse olen yrittänyt niin, että olen tosiaan Nemoa tuijottanut ja itse sille sanonut hau, monta kertaa siihen asti, että on vastannut takaisin ja saanut herkun, pari kertaa onnistunutkin.

Pidemmälle en tosin ehkä uskalla viedäkkään sitten, jos tosiaan ei monilla ole haukkumiseen auttanut, vaan lisännyt entisestään ja kun en hiljaa käskyä osaa vastapainoksi opettaa..

Pian jo valmiiksi paljon haukkuva koira olisi räkyttämässä koko ajan :D

31.12.2014 22.34
000046916_r

Ainakin tuo meidän vanhempi hauku käskyn ansiosta varottaa haukulla vieraita koiria kun vahtii tota pentua.. :P 

02.01.2015 18.31
022576310_r
Kirkkonummi

Turhautumisen kautta opeteltiin, leikkiä ja sit yks kaks lelu vaikka kainaloon piiloon ja parin haukun jälkeen leikki jatkuu :) näin meillä

02.01.2015 20.04

Kiitti neuvoista :)

10.08.2015 08.38
000101759_r

Ihan nyt mielenkiinnosta, onko kellään sit positiivisia kokemuksia haukun opettamisesta? :'D itse en ole kellekään sitä toistaseks opettanut mut onhan siinä hyviäkin puolia, ainakin jos tietää mitä tekee.

10.08.2015 11.35
022709000_r
Seinäjoki

Meillä on. :D Toki tuo nyt on oppinut että osaa haukkua vastaantuleville koirille (mitä tekee 1krt 20:stä) 

Mutta me opetettiin "sano" eikä tosta oo mitään räksyttäjää tullut. Ihan symppis. Ollaan katsottu ettei saa mitään palkkaa omatoimisesta räksystä, vaan sillon kun käsketään saa haukkua. Samoin ollaan opetettu se haukkumaan kuistilla jos haluaa sisälle. Haukahtaa kerran, ja odottaa että ovi aukeaa :D

Tosin onpahan aika hiljainen rotu noin muutenkin. :D 

Tosiaan kun pentu tuli, niin vahtihaukkua piti vastaan tuleville, että siinä kohtaa piti vähän opetella taas hiljaa oloa, mutta nyt on jo ihan hyvä tilanne, harvoin haukkuu luvatta eikä ongelmia :D 

Muokattu viimeksi: 10.08.15 11.41
Mr.Punakone

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti