Suru kissanpennun elämän lyhyydestä (Kissat > Pennut)

02.01.2015 21.25
022632767_r
Helsinki

Olen uusi täällä, mutta oli pakko löytää joku paikka missä voi käsitellä menetystä, joka on käsillä. 

Minulla on siis kaksi 5kk vanhaa uroskissanpentua, jotka tulivat minulle 2kk ikäisinä eli liian aikaisin, kuten minulle myöhemmin selvisi. 

Nyt on niin ikävä tilanne, että toisella pojista, Shirolla, on ilmeisesti kehityshäiriö virtsateissä ja sitä tuskin voidaan hoitaa edes leikkauksellakaan, vaikka koirilla vastaavat voidaan hoitaa juuri leikkauksella. 

Ennen leikkausta pitäisi tehdä erinäisiä tutkimuksia eikä minulla ole valitettavasti yksinasuvana varaa niin suuriin menoihin, vaikka kuinka karua se onkin. 

Tilanne varmistunee nyt viikonloppuna, kun eläinlääkäri saa virtsanäytteen bakteeriviljelyn vastauksen, koska se on viimeinen testi millä voitaisiin epäillä, että kyse on jostain perustulehduksesta, joka antibiootilla voitaisiin hoitaa. 

Olen nyt tässä viimeiset pari tuntia itkenyt silmät päästäni tämän vuoksi ja surettaa se miten lyhyeksi toisen elämä jää. 

05.01.2015 01.47
000113779_r

Voi ei, todella surullinen tilanne :( Kauheasti voimia sinulle!

Selvisikö bakteerivljelyssä jotain? Miten toi kehityshäiriö tuli ilmi?

Muokattu viimeksi: 05.01.15 01.47
20.01.2015 13.54
022632767_r
Helsinki

Bakteeriviljelyssä ei tullut ilmi mitään. Kehityshäiriötä epäillään, koska virtsatie-infektioon sopivia diagnostisia tuloksia ei tullut ollenkaan ilmi. 

Lisäsin poikien ruokavalioon enemmän märkäruokaa ja Shiro-pojankin vointi on kohentunut enemmän sen jälkeen. Olen alkanut epäillä, että josko kyseessä olisikin murkkuiän alku ja sen takia vahinkomerkkaamista lattialle, koska myös velipojalla on tullut samaisia oireita (vahinkoruikkimista). 

Päädyinkin nyt sitten seuraamaan tilannetta. Pojat menevät leikkaukseen (kastraatioon) nyt kuun lopussa ja sen jälkeen katsotaan miten ylipäätään niiden vointi sen jälkeen etenee. 

Jos ongelmat jatkuu, niin pyytänen tarkempaa ultraäänitutkimusta eläinlääkäriltä, mutta nyt toistaiseksi siis en tee mitään, kun poikien yleiskunto on sen verran hyvä. 

Olen oikeastaan iloinen, että Shiron vointi on pelkän ruokavalion muutoksella kohentunut. Saattaa olla, että sillä oli myös tekemistä sen alakuloisuuden kanssa ja nyt näyttäisi löytyneen hyvä tasapaino ruoan kanssa. :) 

Saatoinkin tehdä kärpäsestä härkäsen... :P

20.01.2015 14.01
000113779_r

Oikein ihana kuulla, että siellä voidaan hyvin! :)
Mä suosittelisin tutustumista kissan luonnomukaiseen ruokavalioon. Siitä on iso osa pissavaivasista kisuista löytäneet avun. Teollinen ruoka, etenkin kuiva sellainen, tuppaa aiheuttamaan ongelmia kissoille.
Jos kiinnostaa niin facebookista löytyy ryhmä, josta saa apua kunhan vaan kysäisee. Aiheesta löytyy paljon myös erilaisia tekstejä googlettelemalla, tässä eräs huippu blogi.

Tsemppiä sinne! :)

20.01.2015 14.03
022632767_r
Helsinki

Kiitos, pidän nuo mielessä. :) 

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti