Kissa järsii (Kissat > Kissojen hoitaminen)

13.03.2015 00.30
Minulla vuoden ikäinen narttukissa Jippu,joka on alkanut järsimään melkein mitä nyt sattuu eteen tulemaan. Se alkoi laukkujen järsimisestä ja kenkien syömisestä. Se ei vain järsi "vähäsen" laukkua. Vaan niin että se on todellakin käyttökelvoton. No kengät / laukut sai helposti piiloon kissalta. Mutta nyt se on tuhonnut ja järsinyt täysin vasta ostetun nahkasohvan. selkänojan tyynyjen päät on syöty ja samoin sohvan kulmat. Olen koittanut suojata sohvaa mutta aina löytyy uusi kohta josta järsiä. Sohvan tuhoaminen tapahtuu yöllä kun nukun joten sitä on vaikeaa vahtia. Olen koittanut ostaa jotain muuta luvallista järsittävää,mutta se ei auta. Minulla on myös 2 muuta kissaa mutta ne eivät järsi tavaroita. Mistä tämä voisi johtua? Ja mitä keinoja on jolla estää tämä jos niitä siis on? Alan olemaan jo neuvoton enkä tiedä mitä teen väärin.
16.03.2015 18.32
022650874_r
Oulu

Joillain kissoilla on pakko-oireena kankaan ja ilmeisesti muunkin ruuaksi sopimattoman syöntiä ( Pica). Mutta en sitten tiedä nahkasohvasta. 
Kannattaisi käyttää eläinlääkärillä varmuuden vuoksi. Siellä luultavasti osaisivat myös kertoa Picasta paremmin. 
Aina voi kokeilla apteekeistakin saatavaa feliwayta, mutta en tiedä auttaako se. 

A-AMAZING - A-A-AMAZING!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti