Pentukuume vol. 4 (Koirat > Pennut)

03.04.2015 23.15
000039615_r

TÄSSÄ edellinen topic :) 

----------

Saas nähä onko harmaa hylje tiineenä kun kuulemma vuotaa edelleen...

Vaahteraperse voisit jo poksahtaa ja päästää jännityksestä!

03.04.2015 23.54
000113369_r

Kamalaa, ensinnäkään en tiedä onko järkevää laittaa kasvattajalle sähköpostia vielä, toisekseen stressaan millainen sähköposti olisi järkevää kirjoittaa. Toisaalta haluaisi tehdä mahdollisimman kattavan mainoksen itsestään, mutta jos tuo tyyliin kaiken olennaisen julki niin onko seuraavan vuoden aikana paljoakaan jutusteltavaa? :D

03.04.2015 23.57
000039615_r

Laita sitä sähköpostia, mäkin haluan tietoja ;) 

04.04.2015 00.02
000113369_r

Et saa mitään tietoja, koen jo nyt jääväni ilman pentua! :D

04.04.2015 00.17
000039615_r

Höpöhöpö! :D 

04.04.2015 00.20
000113369_r

Näpit irti mun unelmista. >:--(( Sä hukut pentuihin jo muutenkin. :--D

04.04.2015 00.20
000039615_r

En minä sun unelmiin koske mitenkään muuten kun haaveilemalla! :D 

04.04.2015 00.30
022600386_r
Lahti

Minä pistän kyllä ekaan viestiin aika paljon itsestäni heti ensikättelyssä, ja nytkin kasvattaja kovasti innostui ja jäätiin sähköpostittelemaan vähän kaikenlaisesta muustakin! :D
Nyt ollaan facebook-kamuja, tavattu harrasteiden parissa ja sovittu päivämäärä kyläilyä varten, joten kyllä sitä juttua ja muuta siinä sitte tulee.

Halusin tehdä ekstrahyvän vaikutuksen koska narttu josta pennun haluan on erityisen ihana :'D Ihan hyvin on suunnitelma toiminut tähän asti, varausjonossaki päästiin tosiaan ylemmille sijoille! - itse pentuhan, jos siis pennut pulpahtaa maailmaan, tulee vasta vuodenvaihteen jälkeen, eli odoteltavaa on :D

04.04.2015 00.33
000039615_r

Mä olen myös ensimmäiseen sähköpostiin kirjoittanut paljon itsestäni ja kasvattaja itse myös toivoisin pitkiä sähköpostia joissa kerrotaan itsestään ja esitetään paljon kysymyksiä. 
Oon tässä erään naishenkilön kanssa jutskaillut ja pitkästä aikaa on tullut ihminen vastaan, joka oikeasti kyselee ja on koirien ruokintaa myöten kiinnostunut kaikesta. :D Tosin näitä nyt ei ole kaikki samassa sähköpostissa tullut, mutta ripottain kyselee aina uutta. 
Muun muassa kysyi multa, että miksi mä sijoitan mieluummin narttuja enkä ollenkaan uroksia. 

04.04.2015 01.41
000113369_r

Joo, muuta juteltavaa tulee väistämättä. :D Mut mulle ei olis kovin suuri ongelma kirjoitella kaikkea aasta ööhön, niin funtsin että pitäiskö jättää jotain turhanpäiväsyyksiä latelematta.

04.04.2015 02.40
022681250_r

Perhana täällä jännitetään, narttu alkoi jo näyttää synnyttämisen merkkejä muutama päivä sitten, muttei mitään tapahtunutkaan, pikaisesti kuulin vaan että vielä ei ole pentuja tullut, muuten kaikki hyvin.. Saisi aika kulua nopeammin. Ja toinen narttu vaikutti siltä että juoksut olisivat alkamassa, mutta ei.. Hermothan tässä jännittäessä menee! :D

"If you can't own a lion -get Boerboel instead."
04.04.2015 09.37
022710853_r
Kannus

Minäki oon kertonu reilusti itestäni, vähäsen omista koirista ja siitä, millä tasolla niiden kanssa ollaan ja totta kai kertonu, mitä koiralta haen. Siihen vielä jonkin verran kysymyksiä. 

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
04.04.2015 10.06
000101759_r
feindschaft kirjoitti:

Kamalaa, ensinnäkään en tiedä onko järkevää laittaa kasvattajalle sähköpostia vielä, toisekseen stressaan millainen sähköposti olisi järkevää kirjoittaa. Toisaalta haluaisi tehdä mahdollisimman kattavan mainoksen itsestään, mutta jos tuo tyyliin kaiken olennaisen julki niin onko seuraavan vuoden aikana paljoakaan jutusteltavaa? :D

Mä kriiseilen aina ihan samaa mut aina oon laittanu viestiä heti kun mahdollista, parhaimmillaan niin etten ole edes ollut vielä varma haluanko kyseistä rotua. :'D aina on kasvattajat tykänneet, ja siinähän ne näkevät että mua kiinnostaa. Ja vaikkei edes juteltais hetkeen mitään, saattaa kasvattaja silti muistaa mut, viimeistään siinä vaiheessa kun otan uudestaan yhteyttä. Ja sillä on helppo osottaa todellinen kiinnostuksensa kun vielä vuodenkin jälkeen jaksaa odottaa sopivaa pentua. 
04.04.2015 13.06
Minä kirjoitin heti ensimmäiseen viestiin ihan kaiken mahdollisen. :D Kasvattaja vaikutti ihan ilahtuneelta ja vähän vitsaili että sieltähän tulikin automaattisesti kaikki mitä hän olisi pennun kyselijältä kysynytkin.
04.04.2015 14.00
saippuakupla' kirjoitti:
Minä kirjoitin heti ensimmäiseen viestiin ihan kaiken mahdollisen. :D Kasvattaja vaikutti ihan ilahtuneelta ja vähän vitsaili että sieltähän tulikin automaattisesti kaikki mitä hän olisi pennun kyselijältä kysynytkin.

Samoin, ja kasvattaja vielä sanoi, että voi kumpa kaikki pennunkyselijät olisivat tällaisia. :)
05.04.2015 02.19
000113369_r

Yli 550 sanaa, enkä ole vieläkään mahduttanut viestiini ainuttakaan kysymystä. Saan varmaan odotella vastausta tähän romaaniin ihan hyvän tovin, jos nyt ylipäätään saan sen ikinä valmiiksi ennen kuin pennut on myyty. :D

05.04.2015 14.30
022620213_r

Ääää, hirveä pentukuume - tai ennemminkin koirakuume, kyllä mua aikuinenkin koira kiinnostaisi. Mutta seuraava koira tepastelee taloon vasta aikaisintaan loppukesästä/syksyllä tai jos oikein huonosti käy niin tämän vuoden lopussa. En malttaisi millään odottaa! Kun saisi nyt ensin varmuuden siihen että mihin aikaan vuodesta se seuraava koira tulee..

http://vinkaholisti.blogspot.fi/
05.04.2015 17.28

Täälläkin oikeastaan enemmän koira- kuin pentukuume. En tiedä, miksi edes elän koiratonta elämää kun se ei ole juurikaan mielekästä. AMK-opintojen alussa ajattelin että nytpä mä alan elämään "normaalisti" ja teen normaaleja nuorten juttuja. Mutta eipä mulla oikeasti ole täällä edes mitään tekemistä kun luokkakavereiden kanssa ainut yhteinen juttu on baarit/bileet jne. En ole pitkiin aikoihin jaksanut käydä sellaisissa riennoissa, koska mielummin käyttäisin mun viikonloput järkevämmin. Siis jos aikasia aamuja ja pitkiä kisa/treeni/näyttelypäiviä voi järkeväksi sanoa :D

Olo on ollut jo pidempään suorastaan paska, koska oon yksinkertaisesti niin turhautunut ja tylsistynyt. Koirat on aina olleet mun ainut harrastus josta oon tykännyt, joten näin koirattomana jäljellä ei ole mitään. 

Mietin kamalasti että uskallanko laittaa edes kasvattajille viestiä. En tiedä mikä mua estää hankkimasta koiraa (no okei, rahat ja nykyisen asunnon huono sijainti koiranpennun kantilta). Mutta pelkään että kasvattajat ei tykkää jos laitan ns. "turhaan" viestiä. En edes tiedä mistä pitäisi lähteä liikenteeseen :D Hommata uusi kämppä ja sitten koira? Hommata koira ja sitten miettiä kämppää? Herranjumala.

Sitten täällä katkerana luen facebookista miten ihania koiria kaikilla on ja miten kivoja harrastuksia ja kivoja juttuja arghhh. 

05.04.2015 17.51
000039615_r

Miten voi olla näin hankalaksi tehty saada edes syntymään, itselle vaahteraperse neiti, jonka voisi sijoittaa? ERITTÄIN :D 
Nooh, ehkä mua odottaa joku priima tuolla jossain :D 

05.04.2015 19.20
suskiy kirjoitti:

Täälläkin oikeastaan enemmän koira- kuin pentukuume. En tiedä, miksi edes elän koiratonta elämää kun se ei ole juurikaan mielekästä. AMK-opintojen alussa ajattelin että nytpä mä alan elämään "normaalisti" ja teen normaaleja nuorten juttuja. Mutta eipä mulla oikeasti ole täällä edes mitään tekemistä kun luokkakavereiden kanssa ainut yhteinen juttu on baarit/bileet jne. En ole pitkiin aikoihin jaksanut käydä sellaisissa riennoissa, koska mielummin käyttäisin mun viikonloput järkevämmin. Siis jos aikasia aamuja ja pitkiä kisa/treeni/näyttelypäiviä voi järkeväksi sanoa :D

Täämä! Vaikka tekisi mieli matkustella ja elää suht huoletonta elämää, kun voisi vaan ottaa ja lähteä, niin silti elämä on samperin sisällötöntä ilman koiria. Tai siis ilman koiraa, jolla treenata ja joka olisi oma. Satunnaiset hoitokoirat saa olon superenergiseksi, mutta välillä sitä taas huokaa, että onneksi ei ole. Ihan kamalaa!

Kerran koiratyttö, aina koiratyttö...

05.04.2015 19.36
Meebis kirjoitti:
suskiy kirjoitti:

Täämä! Vaikka tekisi mieli matkustella ja elää suht huoletonta elämää, kun voisi vaan ottaa ja lähteä, niin silti elämä on samperin sisällötöntä ilman koiria. Tai siis ilman koiraa, jolla treenata ja joka olisi oma. Satunnaiset hoitokoirat saa olon superenergiseksi, mutta välillä sitä taas huokaa, että onneksi ei ole. Ihan kamalaa!

Ahh, kohtalotoveri! Eipä ne hoitokoirat tosiaan korvaa sitä omaa millään tavalla. Ja sisällötön on tosi hyvä termi kuvaamaan mun tämän hetkistä fiilistä. Siis onhan se nyt hieno ajatus että jee huolehdin vain itsestäni, lähden jos huvittaa jne. Mutta pah, täällä kotona mä koko pääsiäislomankin vietin. Turha edes odottee että joku pyytäisi jonnekin eikä oikeastaan edes olisi paikkaa minne noin vain lähteä :D Että yksi koira tänne kiitos.
05.04.2015 22.25
000059557_r

Etappi kolme saavutettu, nartulla alkoi juoksut!!! Nyt sitten vielä jännitetään onnistuuko astutus, tuleeko kantavaksi, syntyykö tarpeeksi pentuja ja että syntyykö sopivaa pentua.. Nyt ei auta kuin taas vaihteeksi odottaa. :D

05.04.2015 22.41
000101759_r
suskiy kirjoitti:
Meebis kirjoitti:
suskiy kirjoitti:

Ahh, kohtalotoveri! Eipä ne hoitokoirat tosiaan korvaa sitä omaa millään tavalla. Ja sisällötön on tosi hyvä termi kuvaamaan mun tämän hetkistä fiilistä. Siis onhan se nyt hieno ajatus että jee huolehdin vain itsestäni, lähden jos huvittaa jne. Mutta pah, täällä kotona mä koko pääsiäislomankin vietin. Turha edes odottee että joku pyytäisi jonnekin eikä oikeastaan edes olisi paikkaa minne noin vain lähteä :D Että yksi koira tänne kiitos.

Liityn kerhoon, samaistun :'D
06.04.2015 14.12
022610929_r
Vantaa

Viikonloppuna tsekkailtu yhdet seitsenviikkoiset turbot, yksi kolmikuinen ja yhdet neliviikkoiset kuukkerit. Voihan pentukuume.

06.04.2015 16.04

No nyt tää sit osti pehmoleluja, narulelun ja noutokapulan Imatran näyttelystä... :D Hups!

Muokattu viimeksi: 06.04.15 16.04
06.04.2015 16.12
022610094_r
Järvenpää
Se piinaava tunne kun odotat viestiä kasvattajalta, että onko narttu tiineenä :D
http://blondontheblog.weebly.com/
06.04.2015 17.49

Ei ainakaan helpottanut kuumetta nähdä tänään tulevan pennun rodun edustajia, teinihauvoja ja pentuja ja oikein rutistella niitä. :D Miellyttäviä koiria kyllä joo.

06.04.2015 18.44
022622958_r
Oulu

Tällä viikolla pennut syntyy.. Äää jänskättää!

http://nokkaelainelamaa.blogspot.fi/
06.04.2015 18.50
021598866_r

Itsekin otin koiran kun opiskelin AMK:ssa. Katselin kasvattajien sivuja ja ihailin myynnissä olevia pentuja. Odotin ensin tiedoa uudesta isommasta asunnosta ja kun sitten muutimme 1-2kk päästä pois ydinkeskustasta, oli kaikki sopivat pennut menneet. Vuosia myöhemmin juttelin yhden kasvattajan kanssa, jonka pentua olin silloin haaveillut. Hän sanoi, että minun olisi pitänyt laittaa sillon tottakai mailia. Pentu olisi voinut asua vaikka heillä sen ajan. Mielummin hän olisi pitänyt koiran Suomessa kuin myynyt ulkomaille (jonne se pentu siis päätyi). Joten "tarinan" opetus: laita ihmeessä kasvattajille postia ajoissa :D

Mutta oikein ihanan koiran sain sitten toiselta kasvattajalta puoli vuotta myöhemmin :)

06.04.2015 19.03
022710853_r
Kannus

Mä olen ottamassa kolmatta koiraa 2-3v päästä aikasintaan ja oon laittanu jo viime syksynä viestiä kasvattajille, koska rotuvalinta on vielä vähän  avoin, joten haluaisin tutustua kunnolla eri rotuvaihtoehtoihin.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti