Pentukuume vol. 4 - Sivu 137 (Koirat > Pennut)

02.05.2016 19.40
022710853_r
Kannus

Mä kyselin vuosi sitten näihin aikoihin yhdeltä kasvattajalta sen koirista ja olisin halunnut päästä tutustumaan. Kuukausi myöhemmin laitoin fb viestiä, että onko viesti tullut perille. Oli, mutta ei ollut ehtinyt vastata. Tällä hetkellä odotan edelleen vastausta siihen viestiin... 

Voi pentukuume, en ehkä kestä <3

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
02.05.2016 20.09

^Mulla käy helpostikin niin, että vilkasen viestin joskus huonolla hetkellä, ja jos en ehdi silloin vastaamaan, niin meinaa asia unohtua sit kokonaan. 

02.05.2016 20.11
000039615_r

Mulla on ihan äärettömän paha tapa kattoa viestit esimerkiksi töissä missä ei olisi aikaa edes lukea sitä viestiä, mutta uteliaisuushan se voittaa. Sitten oon mun sijoituskoirien omitajille viikon päästä SSSSSSORRIIII :D Onneksi ne tietää et oon ihan haravapää. 

02.05.2016 20.16
000104479_r

Mä en oikeesti tiedä pitäiskö mun itkeä vai mitä tehä, kun päässä taas vilisee kaikki maholliset vaihtoehdot :D Tällähetkellä tuntuu ettei saadakaan pentua, laitoin äsken viestiä, melkein heti sen luki mutta edelleenkään ei vastaa... Sillon kun oottelin ekaa vastausta sähköpostiin, niin kävi kyllä jo sillonkin mielessä että ei se nyt halukaan tavata meitä. Tää odottaminen on vaan jotain niin tuskasta :D

02.05.2016 20.34
Rivo kirjoitti:

Mulla on ihan äärettömän paha tapa kattoa viestit esimerkiksi töissä missä ei olisi aikaa edes lukea sitä viestiä, mutta uteliaisuushan se voittaa. Sitten oon mun sijoituskoirien omitajille viikon päästä SSSSSSORRIIII :D Onneksi ne tietää et oon ihan haravapää. 

Haha, ihan ku minä. :D Pakko kyylätä kaikki messaget mut jätän sen vastaamisen usein "myöhemmälle", jolloin en sitten enää muistakaan koko juttua.
02.05.2016 21.04
000113014_r

Onhan toi myy tosi outoa o.O Kannattaisko teijän miettiä kuitenkin joku plan B ? Toi on vaan oikeesti niin kuluttavaa ensinnäkin odottaa siihen luovutusikään saakka jos kavattaja on noin " huono" jakamaan mitään infoa ja toisekseen saako kasvattajalta mitään apua jatkossakaan? Ellei muutaman päivän sisällä tuu jotain / vastausta selitystä niin hylkäisin koko jutun. 

02.05.2016 21.07
022706617_r
Lahti

Mustakin kuulostaa aavistuksen eriskummalliselta tuon kasvattajan käytös. Yleensäkin en ite henkkoht hirveästi arvosta tollasta kokonaan vastaamatta jättämistä. Luulisi että kasvattaja haluaisi pitää tulevan omistajan tilanteen tasalla, ihan vaikka reiluuden nimissä. :/ Tosi harmi homma. Toivottavasti alkaisi selkenemään kuvio. 

http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
02.05.2016 21.51
000104479_r
Sain lopulta vastauksia, mutta tuntu että niitä piti lypsää ulos. Pennut syntyny pe, 5 narttua ja 2 urosta, kaikki ruskeita. Nartuista oli aika paljon kysyntää, edelleen on vähän fiilis että ei saada tuolta pentua. Toisaalta ei oo kotisivuillekaan vielä päivittäny tietoa että en tiiä onko kenelläkään muulle kysymättä kertonu. Ja nyt illan aikana on kuitenki hyvin vastaillu ja lähetti kuviakin pyynnöstä. Eipä näistä tiedoista kauheesti kostunu kun edelleen pitää epätietosena odotella :D sori kännykkäpötkö.
02.05.2016 21.55
022703451_r
Kouvola

Oon kans sitä mieltä et uutta suunnitelmaa vaan tulille. Eiköhän kasvattaja ois pikkasen innokkaampi viestittelyn suhteen jos pennun haluis myydä..? Sellanen fiilis mulla olis :/

02.05.2016 22.27
000113144_r

Itseä epäilyttäisi vähän se, että edes pentujen syntymästä ei ole infottu vaikka kuulumisia onkin kyselty. Toisaalta, kyllähän näitä kasvattajia on erilaisia, itsellä odotti silloin aamulla herätessä viesti, kuinka monta pentua oli edellisenä yönä syntynyt. :D Tulee vähän sellanen "välinpitämätön" fiilis tuosta kasvattajasta, sillä kyllä mä ainakin haluaisin pitää mahdolliset pennun ottajat ajan tasalla ja jutella edes jonkun verran, jotta tietää millaiseen kotiin nämä pennut voi mahdollisesti sitten myydä. 

02.05.2016 23.06
Munki mielestä tuo kuulostaa tosi oudolta käytökseltä. Olen ollut itse viime aikoina hoitamassa melkein päivittäin noita 5vk vanhoja penskoja ja onhan niissä paljon tehtävää aikuisten koirien lisäksi, mutta kyllä siinä ehtii vaikka moneenkin viestiin vastaamaan edes lyhyesti jos on kiinnostusta. :/
Under the tree, where the grass don't grow, we made a promise to never get old.
02.05.2016 23.09
022601515_r
Oulu

Joo no en minäkään tuntemattoman kasvattajan ultraan kehtaisi mukaan ängetä, mutta kun nartun omistaja on mun yks parhaista kavereista ni tuntui hyvältä lähteä seuraksi vaikka oli omakin lehmä ojassa :) Olisin todennäköisesti ollut mukana vaikkei tästä meille pentua tulisikaan. On se vaan ihanaa seurata läheltä koko prosessia ja olla lääppimässä masua. Tuntuukohan ihmisis-isistä tältä samalta.. :D 

Tässä on sinun ystäväsi, kumppanisi, puolustajasi, sinun koirasi. Sinä olet hänen elämänsä, hänen rakkautensa ja hänen johtajansa. Hän tulee olemaan sinulle uskollinen viimeiseen sydämenlyöntiinsä asti. Sinun tulee olla hänen omistautumisensa arvoinen.
02.05.2016 23.12
Myy94, voitko kertoa mulle ton kasvattajan yv?
03.05.2016 05.43

Voihan kökkö tätä pentukuumetta, vaikka pennun aika ei todellakaan ole vielä hetkeen. Sitä vaan joka puolella pörrää koiranpentuja ja vauvamasuja, ja kun periaatteessa tässä olis nyt paikka hirvi- tai ns. tissivälikoiralle, niin.. Ääääääh. Hamppi on vaan liian helppo kakara selvästi. :D

Muokattu viimeksi: 03.05.16 05.43
03.05.2016 10.07
000112879_r

Kyllähän tässä vielä yks menis X) Apua...

03.05.2016 10.52
000113779_r
Hamppi kirjoitti:

Voihan kökkö tätä pentukuumetta, vaikka pennun aika ei todellakaan ole vielä hetkeen. Sitä vaan joka puolella pörrää koiranpentuja ja vauvamasuja, ja kun periaatteessa tässä olis nyt paikka hirvi- tai ns. tissivälikoiralle, niin.. Ääääääh. Hamppi on vaan liian helppo kakara selvästi. :D

Hamppi sais ryhdistäytyä!! Ihan kelvoton kuumeenkarkoittamis tehtävässään. Vähän niinkuin toi meidän vanhempi oli. Tuntui, että kuume vain kasvoi sen sijaan, että olisi lieventynyt saati kadonnut kokonaan.
Eikä tän nykysenkään kakaran kanssa kuume ole kadonnut mihinkään, vaikka se välillä onkin vähän.. noh pentu.  Kolmatta vaan ei ole mitään järkeä ottaa vuosiin ja taas vuosiin, koska sitten yhtäkkiä huomaakin omistavansa lauman vetskuja eikä yhtään harrastusikäistä koiraa.
03.05.2016 10.57

Joo Kassu oli myös kaikkea muuta kuin pentukuumetta karkottava. :D Neo onkin sitten ihan toista maata vaikka onkin aina ollut sellanen helppo sohvapottu. Siinä on vaan silti niin paljon potkua ja tekemistä vaikka kaikki perus arkihömppä on ollut jo ihan pienestä asti vaivatonta.

03.05.2016 10.58

^Jokseenkin sama täällä. En mä edes keksi mitä tekisin uudella koiralla. :D 

03.05.2016 11.01

No joo, en minäkään. Tympäisee ajatella edes mitään tissivälikoiraa tänne. Ehkä se on just se että nyt on koira jolla voi tehdä periaatteessa ihan mitä vaan - yhtään siis Kassua väheksymättä. Tekeminen ei mitenkään lopu kesken. Sitä ei vaan voi kieltää että nämä ovat ihan erilaisia koiria. Kassun kanssakin on harrastusjutuissa tekemistä mutta sekin on niin erilaista... Vaikeaa selittää. :D Puuhaa riittää jokatapauksessa mutta tilanne olisi varmasti aivan erilainen jos olisi vaikka toinen sheltti Neon sijaan. 

Muokattu viimeksi: 03.05.16 11.02
03.05.2016 11.09
000113779_r

Meidän taloudessa molemmat ihmiset harrastaa näiden piskien kanssa, niin ei tunnu lainkaan siltä, että ois kädet täynnä koiria kun kaikki harrasteet (ja duunitkin) jakaantuu aika 50/50 :D Ja meidän tän hetkiset harrastukset on sellasia, joissa menee useempi kerralla ja oikeastaan tukevatkin toistensa kehittymistä.
Mutta kyllä tämä tästä, molemmille koirille tulee vielä rinnalle omat yksilölliset harrastuslajit, sitten ei pitäisi tekeminen loppua ainakaan ihan heti.

03.05.2016 11.12

^^Luulen ymmärtäväni. :) Ei sitä osaa itsekään sen paremmin kuvailla, mutta vaikka voin molempien kanssa touhuta, niin nuoremman kanssa se on vaan niin erilaista. 

03.05.2016 11.13
Kapukaan ei pentukuumetta lievittänyt ollenkaa, senkun kasvoi. Jospa Ava nyt lievittäisi pentukuumetta ettei seuraavaan 10vuoteen uutta tarvitse ottaa..
03.05.2016 11.26

Mä aina välillä vähän kuumeilen, mutta todellisuudessa ei oo pariin vuoteen tulossa meille toista koiraa. :D 

03.05.2016 11.42

Ikävää hylätä kasvattajan sijoitusnarttu tarjous mut jätin tilalle uroksesta varauksen. Ehkä kumminkin jatketaan sillä linjalla mille lähdetty niin ei tarvi juoksuaikoja stressata saman katon alla ja vetotreeneihin saa lähemmäs samankokoista kaveria ellei toinen sit jää joksikin minihuskyksi :D nyt vaan sormet ristiin ja rastiin et sieltä parin viikon sisään tulisi pieniä huskyn alkuja tarpeeksi ja ruveta lämmittelee tota ukkoa ajatukselle et meille vois heinäkuussa tulla pissakakkarallaaja <3

Elämäntapana siperianhusky
03.05.2016 11.45
Mä toivon, että tää tuleva on niin kauhee pentu, että pentukuume pysyy oikeesti poissa muutaman vuoden. Vila oli vaan aivan liian helppo pentu, että niitä ois voinu olla vaikka kolme samaa aikaa, eikä ois varmaa missään tuntunu:D
vilanrennotriennot.blogspot.fi
03.05.2016 12.40

Meillä tosiaan nyt, kun Kenna piti päästää vihreämmille niityille (ihan liian aikaisin) jäi ns. hömpöttelykoiran kokoinen aukko elämään; ja se aukko on oikeasti iso. Vieläkin tuntuu ihan helkkarin tyhjältä ja hiljaiselta ja vaikealta, vaikka Hamppi ja dreeverivahvistukset toki tekemistä antavatkin.

Tässä vaan kun on nyt kaks ihmistä koiria kuskaamassa, niiden kanssa touhuamassa ja kaikki kolme ovat niin helppoja arjessa, niin hyvinhän se neljäskin vielä tässä menisi. Ja kun meillä kuitenkin nuo harrastukset melkeinpä kaikki ovat sellaisia, että niitä voi touhuta jokaisen koiran kanssa ja halutessaan erikseenkin, niin pystyy sitten jaottelemaan päiviä milloin puuhataan kenenkin kanssa tai sitten vaikka puuhataan jokaisen kanssa yhdessä tai vastaavaa.

Mutta ei.. Vaikka edelleenkin, niitä pentuja (ja oikeasti mielenkiintoisia pentueitakin) pyörii jatkuvalla syötöllä ympärillä ja tuolta "pahemmalta puoliskolta" tuli jo kans vähän sanomista, että voisin vaikka katsella vähän kasvattajia ja koiria tulevaisuutta ajatellen.. ;D

03.05.2016 12.50

Mulla ei oo kuume Wiccan kanssa mennyt yhtikäs mihinkään, kasvanut vain :D Tuon on niin mahtava kakara, että vain edistänyt vinttikoirakuumetta, haluaa lauman omia puikkonokkia :D Toisaalta on myös epämääräinen paimenkuume (lähinnä sheltille), seropikuume (koska Nana on paras) ja molossikuume (haluaa oman jätin).

Onneksi ei oo rahaa eikä tilaa vielä järkyttävän kokoiselle laumalle, on pakko pitää järki kädessä :D

03.05.2016 13.04
022710213_r
Kannus

Mä en ehkä kestä... 1 2 3

http://kirppusen.blogspot.fi/
03.05.2016 14.00
022705464_r
Turku

Oonko mä ainoa kenen kuume katosi koiran tultua (koska se oli ja on kamala riiviö?) :D

03.05.2016 14.01
000107439_r

Mä olen ollut ainakin tähän asti tyytyväinen kasvattajan valintaan, hän on laittanut sähköpostia aina kun jotain tapahtunut esim. narttu aloittanut juoksut, astutettu jne. Ei ole erikseen tarvinnut lypsää tietoja, kun hän on vapaaehtoisesti lähettänyt tilannekatsauksen :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti