Pentukuume vol. 4 - Sivu 142 (Koirat > Pennut)

25.05.2016 01.43
022671035_r
Tampere

Miksi pentukuume vaan yltyy yltymistään vaikka jaloissa pyörii 8-kuinen sveitsiläinen. Noh, ensi vuodelle on onneksi suunnitelmissa perheenlisäystä koiran muodossa, joskin tällä kertaa avokille mutta oi vitsi kun mäkin oon jo innoissani! 

25.05.2016 12.08
022702817_r
Joensuu

Mun pentukuume on kanssa niin kroonistunut kuin vain voi... Lähes päivittäin tulee katseltua kasvattajia ja pentukuvia. Hassua kun Reina on kuitenkin ihan täysin kakara vielä...

http://lunacockeri.blogspot.fi
25.05.2016 12.08
022706126_r
Oulu

Keksittiin kasvattajan kanssa virallisia nimiä tuleville pentusille... Saatiin hyvä ehdokas omalle pennulle, jossa näkyy myös tuleva kutsumanimi :D Miten sitä jaksaa odottaa ensi vuoteen?

25.05.2016 13.49

Uutta matoa koukkuun. Onneks ihan jees seuraavakin yhdistelmä niin sai jatkettua pentuvaraustasyksyn juoksuihin. Ois vaan ollut niin hyvä saada pentu viellä kun hoitovapaat jatkuu syksyyn asti mut eipä voi mitään :( 

Odottavan aika vaan on tuskallisen pitkä ja miten voi edes ajatella muuta kuin pentuja kun kevätpentuja on joka paikassa? :D 

Elämäntapana siperianhusky
25.05.2016 14.22
022705464_r
Turku

Mä salaa kävin katselemassa porokasvattajia. Lopulta totesin, että mitä hittoa teen. Mulla on niin upea ja lupaava koiranalku, että miks mä edes vaivaudun. Ei mulla ole edes kuumetta. Ja Mere on nostanut mun seuraavan pennun tasorimaa niin korkealle, etten edes tiedä huolisinko mistään pentua. 

25.05.2016 20.35
000113144_r

Ennen mulla oli niin paljon potentiaalisia koirarotuja jotka oisin voinu ottaa, mutta nyt kun selailen fci luokkia niin en löydä enää yhtäkään jonka haluaisin, onkohan mun kriteerit noussu? :D Ei kyllä pentukuumetta ole, mutta haluaisin tuolle penskalle kaverin sitten kun se on mun nimissä. FCI 5 on se mun ryhmä, muttakun sieltäkään ei enää löydy sellaisia joita haluaisin. Irlanninsusikoira ois unelma, mutta en halua noin lyhytikäistä koiraa. Möö, onhan tässä vielä pari vuotta aikaa suunnitella.

25.05.2016 20.50

Mullakin tekee vaikeeta kun mikään rotu ei oikein nappaa. Cockeri tai enkkusprinkku miellyttää varmaankin eniten, nyt kun on etenkin näistä spanieleista ruvennu diggaileen. Mutta haluaisin kakkoskoiraks ehkä jonkun minkä kanssa ei ihan niin paljo tarttis hakata päätä seinään. Mut sit tullaan siihen, että paimenkoirat on ihan blääh ja ainoa minkä voisin kuvitella ottavani on sakemanni, jossa taas terveyspuoli on iso miinus ja syy miksei mulla sakua vielä ole. Ei vaan uskallus riitä. Mä joka tapauksessa miellän sakun ainoaks oikeaks palveluskoiraks ja moisen ottaisin vielä joskus mielelläni.

Kattoo ny, punanen setteri on kans yks mistä oon haaveillu kohta jo vuodenpäivät. :D Että ehkä meikäläinen vaan jatkaa näiden sekopäisten luppakorvien parissa, ettei harrastaminen pääse liian helpoks käymään. 

25.05.2016 21.04
022709388_r
Vantaa
Selma kirjoitti:

Kattoo ny, punanen setteri on kans yks mistä oon haaveillu kohta jo vuodenpäivät. :D Että ehkä meikäläinen vaan jatkaa näiden sekopäisten luppakorvien parissa, ettei harrastaminen pääse liian helpoks käymään. 

Ainakin Mangon kanssa saa hakata päätä seinään ;D

Pentukuumeilua ilmassa ajoittain.... Voipi olla että täplä linja jatkuu tai sitten ei. Enkkusprinkku tai dobberi olisi aikas kiva x)

A dream that became reality
25.05.2016 21.06
000111149_r
Nova kirjoitti:

Ennen mulla oli niin paljon potentiaalisia koirarotuja jotka oisin voinu ottaa, mutta nyt kun selailen fci luokkia niin en löydä enää yhtäkään jonka haluaisin, onkohan mun kriteerit noussu? :D Ei kyllä pentukuumetta ole, mutta haluaisin tuolle penskalle kaverin sitten kun se on mun nimissä. FCI 5 on se mun ryhmä, muttakun sieltäkään ei enää löydy sellaisia joita haluaisin. Irlanninsusikoira ois unelma, mutta en halua noin lyhytikäistä koiraa. Möö, onhan tässä vielä pari vuotta aikaa suunnitella.

Kaverin irlis atm 7v ja sen emä on vasta täyttäny 11v ja isä kuoli vanhuuteen 10v ikäisenä. toi 11v on jo aika paljon tollaselle koiralle :D.
25.05.2016 21.11
022664496_r

Viis koiraan kohdistuvista vaatimuksista, mutta oonko mä koskaan kyllin tyytyväinen elämäntilanteeseeni, jotta voisin harkita sitoutuvani kasvattamaan koiranpennusta yhteiskuntakelpoista? Odottavan aika tuntuu hirveän pitkältä nyt. :D

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
25.05.2016 21.23
Piu kirjoitti:

Viis koiraan kohdistuvista vaatimuksista, mutta oonko mä koskaan kyllin tyytyväinen elämäntilanteeseeni, jotta voisin harkita sitoutuvani kasvattamaan koiranpennusta yhteiskuntakelpoista? Odottavan aika tuntuu hirveän pitkältä nyt. :D

:D No, hyvää kannattaa odottaa. Toisaalta musta tuntuu välillä, et suhun pitäis vaan vähän takoa sellasta "kerran tässä vaan eletään"-asennetta... :P Mutta noh, hyvähän se on pitää järki päässä ja tiedostaa omat rajat, koira kuitenkaan mikään ihan pikkujuttu ole. Että sen puoleen on toisaalta kiva välillä huomata, että jollakulla on malttia venailla eikä niitä piskejä kerry tyylillä koira per vuosi.
25.05.2016 21.50
022664496_r

No niin kauan kun mulla on kaks (kolme) työpaikkaa ja korkeakouluopinnot niin ei kyl tuu pentua, mieluusti ei edes tohon nykyiseen vastarempattuun vuokrayksiöönkään. Mä haluaisin kovasti olla carpe diem -henkisempi, mutta just nyt se ei auta.

Ehkä sit opintojen jälkeen, jos löytyy töitä. Selviäähän tuhannet muutkin koiriensa kanssa paljon huonommillakin lähtökohdilla. Mä kuitenkin haluan keskittyä mahdolliseen harrastuskoiraan 110-prosenttisesti heti kakrusta alkaen ja rakentaa pohjat kunnolla. Just nyt en oo valmis luopumaan mistään hankkiakseni pennun.

Onhan tää oma valinta eikä keltään voi edellyttää mitään kun koiria ollaan hankkimassa, mutta välillä hirvittää kun koiria hamstrataan ihan surutta vaikka ei tiedetä missä itse ollaan vuoden päästä. :D Ehkä mua jarruttaa tieto siitä, ettei sossu tuu hätiin jos elämässä tuleekin seinä vastaan.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
25.05.2016 22.05
000113144_r
Tiinna kirjoitti:
Nova kirjoitti:

Kaverin irlis atm 7v ja sen emä on vasta täyttäny 11v ja isä kuoli vanhuuteen 10v ikäisenä. toi 11v on jo aika paljon tollaselle koiralle :D.

No on kyllä kunnioitettava ikä tuon rotuiselle! Ehkä sitten uskallan haaveilla.. kunhan on iso omakotitalo ja pihaa jossa saa juoksennella. :D
25.05.2016 22.31
022701036_r
Piu kirjoitti:

Aaaaaa, niiiiiiin tämä! Ai vitsi miten työttömän päivillä ois ollu kiva jotain pentua palluttaa. Tai olishan sitä työpäivien tai koulupäivienkin jälkeen kiva :D

http://raurx.blogspot.fi
26.05.2016 11.24

2,5 viikkoa kun jaksais ootella niin pääsee pentuja paijaamaan :) Aika kulu jo..!

26.05.2016 11.28
022702817_r
Joensuu

Mulla on kanssa vain muutamia rotuja mitkä itselle kelpuutan. Tosi moni karsiutuu metsästysvietin takia ja osa sitten turkin, aktiivisuuden yms. takia. Saa nyt nähdä, että mikä se kolmas koira sitten joskus tulee olemaan...Onneksi on useampi vuosi vielä aikaa miettiä sitä itselle sopivaa rotua!

http://lunacockeri.blogspot.fi
26.05.2016 11.32
022703451_r
Kouvola

Mulla on pentukuume laantunut jostain syystä :D Kyllä mä edelleen tiedän että toisen koiran haluan ihan Edinkin iloksi, mutta... ensvuonna sitten. 

Nyt jo tuntuu puuduttavalta 1-2 treenit viikossa ja siinä lisäks omat treenailut, että tää riittää kyllä hetkeksi :) Pitää keskittyä nyt tähän koiraan ja tavoitteiden saavuttamiseen. 

Rotu on edelleen sama mitä oon jo pitkään ajatellutkin. Toisaalta haaveilen myös toisesta cairnista, Edille sellainen sielunsisko :D Mutta mä en halua "turhaan" koiraa hankkia, vaan seuraava ois tarkotus ihan harrastuskäyttöön kanssa ja cairneilta ne tietyt ominaisuudet puuttuu mitä kaipaan. 

Muokattu viimeksi: 26.05.16 11.32
26.05.2016 12.39
022601515_r
Oulu
Kuuppis kirjoitti:

2,5 viikkoa kun jaksais ootella niin pääsee pentuja paijaamaan :) Aika kulu jo..!

Sama täällä! Ei millään malttais pysyä poissa :D Tekis mieli ostella jo korikaupalla pentukrääsää. Todennäkösesti tääki kakara tulee porskuttaan ekat viikot kissan varusteissa niinku Kessuki teki, mutta silti kiva käydä hypeltämässä vauvakokoja..

Tässä on sinun ystäväsi, kumppanisi, puolustajasi, sinun koirasi. Sinä olet hänen elämänsä, hänen rakkautensa ja hänen johtajansa. Hän tulee olemaan sinulle uskollinen viimeiseen sydämenlyöntiinsä asti. Sinun tulee olla hänen omistautumisensa arvoinen.
26.05.2016 13.26
022711001_r
Ruovesi

asiaa ei auta sit yhtää myöskää mitkää kodinvaihtajat :'( kuluispa aika nopeemmi..

everyone loves chocolate
26.05.2016 18.00
Reilu viikko enää odottamista :) Aika on menny kyllä super nopeesti, justhan ne vasta syntyi. Vilalle syntyi kolme pentua 1u 2n viime lauantaina ja niitä pääsen ylihuomenna tapaamaan ^_^
vilanrennotriennot.blogspot.fi
27.05.2016 13.22
022673524_r
Turku
Narttu menee huomenna luonnetestiin, sit ollaan taas askelta lähempänä... :D
23.7.2007-2.11.2016 ❤
27.05.2016 23.08
022710853_r
Kannus

Oijjoi, jos mulla olisi mahdollisuus, tarttuisin tähän heti <3

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
28.05.2016 15.38
022645734_r
Espoo

Mikä ihme siinä on, että keväällä on aina aivan sairas pentukuume?? Vaikka toi yks junnunappula tossa vielä hyrrää niinku luovutusikänen niin siitä huolimatta. :D Eipä sillä, että tässä ois muutenkaan mitään saumaa kolmatta koiraa ottaa. 

28.05.2016 19.46
022709000_r
Seinäjoki

Jos joku keksii tuohon selityksen niin anataapi tulla. Joka kevät pentukuume vaikken mä tartte enää koiraa! :D Äää-Äää! Niin epistä ja tyhmää kuumeilla. :D  

Mr.Punakone
28.05.2016 20.19
000113144_r

Olin eläinkaupassa pari kuukautta harjottelussa, ja tuntui että sielläkin asiakkaille oli tyyliä joka toiselle tulossa pentu taloon. :D Kai tää kevät on sitä koiranpentuaikaa.

28.05.2016 23.09
022710853_r
Kannus

O-ou! Mitä jos kuitenkin?

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
29.05.2016 10.40
000113144_r

Krääh, pentu on kainalossa ja ihana pieni tuholainenkin vielä (että töitä siis riittää..) mutta miksi mulla on edelleenkin koirakuume? :o Tosin musta tuntuu että alun alkaenkin tämä oli aikuiskoirakuume, ei pentukuume, eli josko tästä järkiintyisin kunhan tuo pikkuriiviö kasvaa. :D Kun ihan ekaksihan mietin siis esim. kodinvaihtajaa, sillä täytyy myöntää että vaikka koiranpennut ihania onkin, kaipaan sellaista toimintavalmista koiraa, mutta tahdon kuitenkin kouluttaa oman koirani pienestä asti ja kriteerinä oli että tottuu kissoihin, niin pentuhan sieltä silti tuli. Enkä tosiaan valita, ihana koirahan tuo on kaikin puolin!

29.05.2016 10.53
000104479_r
Nova kirjoitti:

Krääh, pentu on kainalossa ja ihana pieni tuholainenkin vielä (että töitä siis riittää..) mutta miksi mulla on edelleenkin koirakuume? :o Tosin musta tuntuu että alun alkaenkin tämä oli aikuiskoirakuume, ei pentukuume, eli josko tästä järkiintyisin kunhan tuo pikkuriiviö kasvaa. :D Kun ihan ekaksihan mietin siis esim. kodinvaihtajaa, sillä täytyy myöntää että vaikka koiranpennut ihania onkin, kaipaan sellaista toimintavalmista koiraa, mutta tahdon kuitenkin kouluttaa oman koirani pienestä asti ja kriteerinä oli että tottuu kissoihin, niin pentuhan sieltä silti tuli. Enkä tosiaan valita, ihana koirahan tuo on kaikin puolin!

Ihan kun mun suusta. Mulla oli ekoina päivinä tälläset fiilikset. Tiesin mihin ryhdyn, halusin nimenomaan pennun just sen koulutettavuuden takia mutta sit samaan aikaan oisin halunnu valmiin koiran kenen kanssa pääsee harrastamaan. Tasan viikko sitten haettiin pentu (itseasiassa just nyt oltiin autossa matkalla kasvattajalle) kotiin ja tää viikko on mennyt tosi hitaasti. Tuntuu siltä kun pentu ois ollu meillä ikuisuuden. Älkää nyt kukaan käsittäkö väärin, tykkään tuosta pennusta tosi paljon, sen kanssa on ihana touhuta mutta samalla odotan tosi paljon sitä että sen kanssa pääsee kunnolla tekemään :D
29.05.2016 11.14
000113144_r

^ Joo, meilläkin tää 2,5vko on ollu vaan tällasta lojumista ja koirakavereihin tutustumista ym, muttakun kaipaan niiiiin kovasti sitä että koiran kanssa pääsee lenkkeilemään ja tahtoisin aloittaa jo harrastukset ja ja ja.. :D Kovasti odotan aikuistumista, mutta aion silti ottaa pentuajasta kaiken irti. En tiedä miten tätä sanoisi silleensä oikein, tuntuu että näistä mun jutuista saa käsityksen etten tykkää tuosta pennusta, vaikka sitä en tarkoita ollenkaan. Pentu on kiva ja ihana, mutta aikuisesta koirasta saa "enempi irti".

En muuten tajua ollenkaan sitä, miten jotkut ihmiset ottavat koiranpennun sen takia kun se on niin söpö ja kaikkea, mutta aikuisen laittavat kiertoon. Paljon vaikeampaahan se pentuaika on entäkuin aikuisena, oli se pentu sitten kuinka söötti tahansa. 

29.05.2016 12.01
Odotin kapun kohdalla ihan hirveästi sitä että se kasvaa ja pääsee kunnolla touhuamaan muitakin kun perusjuttuja. Vaikka kapu kasvoi ja sen kanssa pääsi harrastamaan jo enemmin, niin ei se koira kuume silti laskenut kun halusin toisen koiran. Nyt mulla on kaksi koiraa 6kk ikäerolla ja alkaa vihdoin koirakuume laskea. Jotenkin nyt kaikki on helpompaa kun on kaksi koiraa. Vaikka tietty molemmat on täysin kesken..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti