Koirahyökkäys (Yleinen keskustelu > Ajankohtaista)

11.04.2015 02.09

moi! ajattelin purkaa tänne tämän painajaismaisen päivän tapahtumat, elikkä oli todella lähellä ettemme menettäneet meidän rakasta suursnautseria. tulimme lenkiltä pihaan, kun naapurin tanskandoggi, lyhytkarvanen sakemanni ja pitkäkarvanen sakemanni hyökkäs kimppuun. Mun snautseri oli hihnan päässä ja naapurin koirat vapaana. Voitte varmaan kuvitella millasta oli repiä näitä koiria irti omasta rakkaasta lemmikistä, yhden saat revittyä, niin toinen hyökkää. Itsekin sain monta puremaan käsiin ja naapuri myös, kun rouva suvaitsi saapua tilanteeseen. Eläinlääkärireissuhan tästä tuli. Kun koira oli paikattu kuntoon, eläinlääkäri tuli juttelemaan kanssani. kaulassa oli 7cm leveä todella syvä haava ja valtimo olisi ollut parin millin päässä puremakohdasta, eli onnea oli mukana, että sain koiran kotiin mukaan vielä. Kaula oli pahin vaurio, mutta oikea puoli päästä on ihan täynnä puremajälkiä, kuten myös selässä on pari jälkeä. Henkiset traumat onkin sitten toinen juttu! yritin käyttää iltapissalla koiraa, niin tämä eteni ovelta vähän matkaa ja alkoi sitten täristä kamalasti. Palasimme kotiin takasin ja kokeilimme uudestaan jonkin ajan kuluttua, että lähdimme eri suuntaan, missä hyökkäys tapahtui. Tällä kertaa suostui jopa kiertämään talon. Naapurin asenne on se, että vahinkoja sattuu eikä hän aio korvata 479e:n eläinlääkärikuluja, kysyi vielä että kertoiko eläinlääkäri mistä kaulan haava oli tullut! Se oli kyllä selkeästi puremajälki, mutta hänen mukaan mun koira varmaan puri itse itseään kaulaan! Sanoi, että rasmus provosoi hänen koiriaan hyökkäämään haukkumalla, vaikka se ei sanonut yhtään mitään. ja vaikka olisi sanonutkin, niin se oli hihnassa. Naapurin selitys myös tälle tapahtumalla oli se, että mä kuulemma tulin niin yllättäen nurkan takaa, eikä hän tiennyt että olisin tulossa! Mitähän ihmettä mun olis pitäny tehdä, että rouva olisi tajunnut pitää koiransa kiinni! samassa talossa asuu vielä yksi perhe, jolla on koira, joten tämäkin koira olisi voinut tulla yhtäkkiä nurkan takaa! Naapuri myös sanoi, että ne hänen koiransa olivat ihan hallussa, ja että mä provosoin niitä potkimalla. Eli hänen mukaansa mun olisi pitänyt kattoa vierestä kun oma koira raadellaan kuoliaaksi! ei kiitos! Ihan hyvin mun vanhus pärjäs noin pahalle laumalle, mutta henkisesti se on paskana, kuten minäkin ja mun tyttö, joka näki kaiken. Yritin sopia tätä asiaa hänen kanssaan, että hän korvaa kulut ja annetaan asian olla, mutta ei. Eli maanantaina marssin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen. Ei tässä ole mitään epäselvää, mun koira oli hihnassa ja hänen koirat vapaana, eli hän on korvausvelvollinen, naapuri puolusteli vapaana pitoaan sillä, että oli laittamassa koirat autoon, mutta eihän sillä ole mitään helvetin väliä miksi ne koirat on vapaana! Naapuri sanoi myös, ettei tehnyt mitään väärää pitämällä koiriaan vapaana "omalla pihalla", mutta eihän piha ole yksistään hänen, kun talossa asuu 2 muutakin perhettä, eikö niin? Valvon nytkin mun rakkaan lemmikin vieressä, kun haluan varmistaa että kaikki on hyvin, eikä se raavi kaulaansa ja revi tikkejä+dreeniä. Tärkeintä nyt kuitenki on se, että koirani ei kuollut! Siinä vaiheessa mä en olis vastannu seurauksista!! Sen se olis tuntenu nahoissaan. Todella järkyttävä tapahtuma se oli kuitenki, enkä mä varmasti ikinä unohda sitä...

11.04.2015 09.18
022646970_r
Teet ehdottoman oikein viedessäsi asian poliisille. Koiriahan ei taajamassa saa pitää vapaana. Puolellasi on myös se että omasi oli kiinni. Omaa koiraansa saa tilanteen vaatiessa puolustaa monottamalla, joten siitä rouva ei voi sinua syyllistää. Jos koiraan on tullut konkreettisia jälkiä, eläinlääkäri voi varmaan antaa lausunnon siitä, että ne olivat puremajälkiä. Oliko tilanteella muita sivustakatsojia, kuin tyttäresi?
koiraongelma.blogspot.com
11.04.2015 11.09

Älä odota maanantaihin, vaan teet sen rikosilmoituksen ihan heti. Verkossahan se kuitenkin tehdään. Kyllä vouti käräjäoikeuden päätöksen jälkeen kiskoo naapuristasi sekä hoitokulut että oikeudenkäyntikulut. Asia on sen verran selvä.

11.04.2015 15.27

moi! joo, teen sen rikosilmoituksen tänään. Just kävin lääkärissä näyttämässä puremajäljet ja mun selkä on ennestäänkin todella rikki (31.8. asti saikkua), niin ennen lekurilla käyntiä oli järkyttävät kivut! Se asia korjaantu parilla piikillä pakaroihin. Oli tapahtumapaikalla kaksi yksitoista vuotiasta lasta ja yksi mies. Valvontakameroista ei ikävä kyllä näe sinne talon nurkalle missä ne hyökkäs. Mutta sen siitä näkee,että ne oli vapaana. Tosin eilinen valvonyakameran aineisto voi yllättäen hävitä, kun yksi työntekijä on hyvä kaveri tän naapurin kanssa (asumme teollisuushallin toisessa päässä) Saattaa olla vähän sekavaa tekstiä, kun en ole nukkunut kuin pari tuntia ja sinä aikana näin painajaisia tapahtuneesta. Mua pelottaa ihan hirveästi lähteä lenkille, kun ajattelen että ne naapurin koirat voi hyökätä jostain! illalla otin tytön ringette-mailan mukaan kun käytin koiran pissalla. Eniten mua vituttaa naapurin välinpitämätön asenne!! rasmus melkein kuoli! jos tilanne olisi ollut toisin päin, että rasmus olisi hyökännyt jonku sen koiran kimppuun, ei mulla olis tullu mieleenkään alkaa aukomaan päätä ja olisin korvannut vahingot tietenki! en ole saanut edes anteeksipyyntöä! "näitä sattuu"- on naapurin asenne!! kieltäytyy vastuusta, ja mä muka uhkailen häntä kun sanoin tekeväni rikosilmoituksen. pimee se on päästänsä, ei normaalit ihmiset tee noin!!

11.04.2015 17.07
022646970_r
Nyt ihan koiran henkisen hyvinvoinnin kannalta kannattaa vetästä itse henkeä ja rauhoittua ennen lenkkiä. Tuskin naapurisi kehtaa koiriaan pitää ainakaan hetkeen vapaana. Vaikka ikävää onkin sanoa, tällaista tapahtuu paljon, eikä sitä kannata jäädä niin kovin paljoa murehtimaan vaan keskittyä nyt koiran (ja omienkin) päänsisäisten solmujen ratkomiseen ja kiittää onneaan, että kaikki on hengissä :)
koiraongelma.blogspot.com
18.04.2015 11.46
021883691_r
Hämeenlinna

Onko tämä asia edennyt? 

Riia & Rölli

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti