Tarviin apua! (pissaongelma) (Kanit > Kanien hoitaminen)

22.08.2015 11.20

Mun kuukausi sitten meille muuttaneet kääpiöluppapoikaset Jusu ja Jasu pissaa ihan minne sattuu! On kokeiltu siirtää laatikkoon pissit ja on kokeitu paljasta häkin pohjaa ja sitruunamehua hajunpeittäjänä... Vielä ois vaihtoehtona siirtää loota siihen mihin pissit tulee. Mutta kun ne tulee koko häkin alueelle ja siihen missä nyt vähän pissahätä sattuu tulemaan! Ne vaan kusee alleen joka paikassa! Nyt on pupun pesu edessä kun ovat yltäpäältä ihan pissassa kun kokeilin sitä paljasta häkin pohjaa. Mutta onko ne jotenkin vähä-älyisiä kun silti pissaavat siihen paljaalle häkin pohjalle eivätkä lootaan. Käytössä meillä siis sellainen perus kulmalaatikko. Aiemmillakin kaneilla käytin ja oikestaan ihan muutamassa päivässä oppivat kun ensin katsoin että minkä nurkan ottaa pissapaikaksi ja sitten laitoin laatikon siihen. Mutta kun näillä ei ole mitään tiettyä pissapaikkaa! Ne pissaa kaikkialle... :(

22.08.2015 13.52

Yleensä kani oppii käyttämään kulma wc:tä, wc - laatikkoa tmv. melko nopeasti mutta jos kyseessä on nuori kani niin se voi viedä oman aikansa. Oletko kysellyt asiaan vinkkejä kanien kasvattajalta? :)

http://pupukit.blogspot.fi/
22.08.2015 14.07

Olen opettanut kanit vessalaatikolle siten, että olen laittanut pienen kissan vessalaatikon häkin päätyyn ja sen päälle heinätelineen. Kun vaihtaa vessasta pelletit, kannattaa jättää hiukan pissaisia pellettejä puhtaiden sekaan, ettei vessan paikka unohdu. Ja alkuun vaan siivoaa vahingot pois. Meillä siis käytössä on helposti pestävät matot häkkien pohjalla. Tuo kissanvessalaatikko on mielestäni parempi kuin kulmavessa, joka on aika pieni.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti