Voiko kala tehdä temppuja (Muut Lemmikit > Yleistä keskustelua muista lemmikeistä)

15.11.2015 19.56
000106709_r

Niin voiko kala tehdä temppuja jos voi miten ja millä välineillä?

15.11.2015 22.44

Minulla aasianmutakalat ja kultakalat osaa tulla käsien luokse ja seurata niitä. Saavat ruokaa makupaloiksi. Toinen aasianmutakaloista tulisi varmaan myös käteen jos kokeilisin. :D
Muita "temppuja" en ole kokeillut opettaa, veikkaan että oppimiskyky on hamsterin luokkaa. Jostain renkaan läpi voisi kokeilla oppisivatko uimaan ruokapalkalla. Enpäs ole tullut hirveämmin ajatelleeksi kalojen oppimiskykyä. :D

15.11.2015 23.01
022669928_r
Espoo

Kyllähän niitä juttuja löytyy, että joku on opettanut kultakalansa tekemään temppuja yms. Nehän kehitti jonkun Fish School setin, jonka avulla voi kouluttaa kalansa mm. pelaamaan jalkapalloa :D

Itse en nyt ole mitään jaksanut opettaa, ja tuolla akvaariossa on aika vähän tilaakin siihen (kasveja ja muita kaloja niin paljon). Siinä videolla missä näytetään temppuja on vaan ihan tyhjä pieni akvaario pohjasoralla, eikä lajitovereita,  niin kala varmaan pystyy keskittymään paremmin kuin virikkeellisessä isossa akvaariossa (joka on kyllä kalan kannalta paljon kivempi, toivon että se tyhjä akvaario ei ole kalan pysyvä koti).

Mutta onhan niitä tutkimuksia tehty paljon, ja kalat on älykkäämpiä kuin kuvitellaan, varmaan suunnilleen just hamsterin luokkaa tai siitä vielä ylöspäin.

Muoks. Tästä pääsee vielä sinne sivulle jotka valmistaa niitä settejä, mutta en kyllä tiedä miten suomeen pystyy tilaamaan niitä.

Muokattu viimeksi: 15.11.15 23.05
16.11.2015 13.52
022690474_r

Aikalailla kala kun kala ainakin oppii ns. tulemaan luokse, koputa akvaarion lasiin ja anna samaan aikaan ruokaa aina tiettyyn kohtaan. Kalat oppii että koputuksesta tulee ruokaa paikkaan X ja jossain vaiheessa ne tulee pyörimään siihen ruokintakohtaan pelkästä koputuksesta ennen kun oot ruokaa edes antanut. 
Jotain videoita oon kans nähny missä kultakalat ui renkaan läpi, varmaan samalla tavalla senkin oppii, ruokaa aina ku uivat siitä renkaasta.

Muokattu viimeksi: 16.11.15 13.53
To a cat, "NO!" means "Not while I'm looking"
16.11.2015 14.37
000106709_r

Kiitos näitä vastauksista itse katsoisin juuri videoita niin näyttäisi näillä jonkin lainen herkku keppi olla.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti