Uuden pennun omistajat vol. 5 (Koirat > Pennut)

21.12.2015 00.09
000039615_r

Jatkeen täällä :)

Edellinen topa TÄSSÄ

-----

Varoitus, kakkajuttua.

Olin tänään kyllä vähän hämilläni.. Käytiin aamulla normaali lenkki, maha oli ihan normaali. Sitten annoin aamuruuan ja siitä meni joku kolmisen tuntia, niin Rivo alkoi olemaan tosi levoton.. Aattelin, että tylsyyttään piippailee, vaikka olin kyllä vähän epäilevän. Nooh, lähettiin siitä ulos sitten niin ensimmäisenä ihan järjettömän kokoset vesiripulit. Olin ihan O.O. Ekaa kertaa Rivolla oli noin pahasti maha sekasin. Noh, lähdin sitten kavereille, tulin takasin ja käytin vähä aika sitten ulkona niin ei mitään.. Monesti tolta on uusista jutuista tullu jotkut lehmän lantaa ja se on ollut siinä, mutta tommoset vesipaskat tuli ekaa kertaa. Kun ei tosissaan ole mitään ihmeellistä saanut eikä kovin ole mitään syönytkään ja nyt illalla oli taas normaali? Ota noista nyt selvää. Noh, oli mikä oli, onneksi se on jo ohi :D 

Muokattu viimeksi: 21.12.15 00.13
21.12.2015 00.20
000107144_r

Voi luoja, ikinä ei oo ollu semmosta koiraa jota anaalit vaivais, mut tuntuu et tuo vetää kaikki ennätykset. Ekoilla rokotuksilla piti tyhjentää, koska ulostaminen oli hankalaa ja taas hinkkaa peppuaan mattoihin jne...

Kasvattaja antoi sentään pari vinkkiä ja lupasi ensikerralla näyttää miten saan ne itse tyhjennettyä.. :) 

Niin ja tosiaan, koska meil ei mitään järkevää opeteltavaa ollutkaan, niin Kero osaa nykyään antaa tassua ilman käsimerkkiä ja "puhua" :D 

21.12.2015 00.30
000039615_r

^ Minkälaista sen kakka on? Jos kakka on löysää kokoajan niin silloin anaalirauhaset ei välttämättä tyhjenny.

21.12.2015 00.36
000107144_r

nokun se just tässä on, et kakka on normaalia, mutta noi anaalit vain ei tyhjenny :/ 

21.12.2015 00.59

Neo on kyllä niin kultainen penska. Tänään taas mietiskelin kun otin joulukorttikuvia että miten se onkaan lepsu, antaa tehdä itselleen ihan mitä vain. Kärsivällisesti odotteli piiiitkän tovin että sain muutamat räpsyt. :)

21.12.2015 09.55
022707896_r
Kauhajoki
Taran kakka on myös normaalia, mutta anaalit ei kuitenkaan tyhjäänny
21.12.2015 10.17

Mistäköhän johtuu, että pennulla näyttäis olevan maha kipeä. Yöllä olin kuulevinani jotain korinaa pari kertaa, ihmettelin myös vähän kun yritti niin hanakasti syödä heinää aamupissatuksilla. Olin lähdössä tekemään äsken pidempää lenkkiä niin oli aavistuksen poissaoleva ja venytteli paljon ja se viimeistään varmisti, että jossain on vika. :/

Kakka oli kuitenkin normaalia eikä oo oksennelut tai mitään, ei oo sen ihmeellisempää muutosta tapahtunut ruoankaan suhteen, mitä nyt eilen sai raakaa peuraa ihan pari sormenpään kokoista palaa vaan. Sitäkin mietin, että stressaako se nyt jostain syystä... Epäilen kyllä vähän, luulis myös että ripulois jos ois jostain stressistä kysymys? Ja ruokakin maistui, annoin äsken vähän omia raksuja ja piimää.

Toivottavasti ei nyt mee huonompaan päin, vaikka mun tuurilla mennään oikein kunnolla ojasta allikkoon... Raaaah.

21.12.2015 10.18
022703451_r
Kouvola

Edillä painoa tänään 8,25 kg, eipä oo paljoa enää noussut. Kohta teineihin.. 

Verikokeissakin tuli tänään käytyä, huomenna tulokset. Saas nähdä.. Oon niin ylpeä tosta, kun eläinlääkäriinkin menee aina häntä heiluen. Ja reipas poika on vaikka vähän pistäisikin piikki <3

21.12.2015 11.05
022692342_r
Helsinki

Selma, ootko namittanut treenatessa millasella palkalla? Vai leikittänyt vaan?

Mietin nimittäin närästystä. Valolla joskus närästi nakit meinaan. Noidan kanssa oon käyttänyt raakaa jauhelihaa enimmäkseen, niin sitä ei ole vielä toistaiseksi närästänyt mikkään.

"For an idea that does not seem insane, there is no hope" - Einstein
21.12.2015 11.51
Noita kirjoitti:

Selma, ootko namittanut treenatessa millasella palkalla? Vai leikittänyt vaan?

Mietin nimittäin närästystä. Valolla joskus närästi nakit meinaan. Noidan kanssa oon käyttänyt raakaa jauhelihaa enimmäkseen, niin sitä ei ole vielä toistaiseksi närästänyt mikkään.

Ei olla treenattu kun toi on toipumassa revähdyksestä, mutta remmikävelyn ohessa on saanut vähän nappulaa. Ei mitään suuria määriä ja meidän lenkitkin on jalan takia tosiaan hyvin rauhallisia ja lyhyitä, ulkona toi ei oo vapaana riekkunut yli kahteen viikkoon. Mä en siis usko, että on tuosta nappulasta johtuvaa. :)
21.12.2015 12.22
000039615_r

Mäkin veikkaisin, että Selmaa närästää syystä tai toisesta. Vaikka samaa nappulaa olisi syöttänyt pitkään niin koiraa saattaa silti joskus närästää. Ainakin mun mielestä kuullostaisi närästykseltä. Maitotuotteet helpottaa närästystä ja koiralle voi myös mm. ihmisten somacia antaa :). 

Muokattu viimeksi: 21.12.15 12.22
21.12.2015 12.45

Aaa. No voihan se sitten olla ihan mahdollista. Ja toisaalta, ehkä kuitenkin loogisintakin kun ei tosiaan mitään muutoksiakaan olla tehty minkään suhteen.

Muokattu viimeksi: 21.12.15 12.45
21.12.2015 14.40
022692342_r
Helsinki

Jep, närästykseltä minustakin tosiaan kuullosti :) Mutta en tiedä, voiko pelkälteen nappulat närästää. Ehkä, jos se ei muista juoda tarpeeksi tms? Tai jos ne on liian rasvaisia sille? Tosi vaikea arvioida.

Mutta joku kermaviili tai piimä (jota vissiin annoitkin?), vois helpottaa.

21.12.2015 17.02
022664237_r
Helsinki

Selman oireet kuulostaa vahvasti närästykseltä. Kuinka usein selma saa ruokaa? Kannattaa kokeilla ruokintakertojen lisäämistä. Antepsinia voi myös kokeilla.

21.12.2015 17.40
Selma kirjoitti:

Aaa. No voihan se sitten olla ihan mahdollista. Ja toisaalta, ehkä kuitenkin loogisintakin kun ei tosiaan mitään muutoksiakaan olla tehty minkään suhteen.

Paitsi se liikunnan määrä ja laatu. Jostain syystä se provosoi joidenkin koirien närästystä. Mutua (enkä tiedä, mikä mekanismi taustalla voisi olla), mutta useamman tahon havainto. Akuuttiin tarpeeseen noita koirille sopivia närästystroppeja ja alat kaivella enemmän, jos se jatkuu pidempään ja varsinkin toipilasajan yli.
21.12.2015 20.38

Kiitos vastauksista. :) Piimää oon joo antanut tänään. Mutta voiko toi närästys olla ihan tosi ohimenevää? Meinaan Selma on aamuisen jälkeen ollut ihan oma itsensä. 

Laika/ tosiaan, hah, mä oon tässä elänyt tätä saikkua jo sen verran pitkään, etten tajunnut sen pahemmin edes miettiä muutosta liikunnassa vaikka se nyt on ihan selviö juttu. >.< 

Ja pentu syö pari kertaa päivässä. Joskus kolmekin edelleen, riippuu vähän. Iso osa tulee kädestä niin ei aina oo kovin säännölliset nuo ruoka-ajat.

21.12.2015 21.34
022703418_r
Kankaanpää

Voi luoja kun on jalkaa :D

Valdo

21.12.2015 21.44
022705464_r
Turku

Täytyy mennä meren kanssa varmaa ennen ekoja pentunäyttelyitä jonneki näyttelytreeneihin. Toi koira ei osaa seistä ja mä en tiedä miten poroja seisotetaan xD ehkä mä vaan hankin handlerin mulle joka on muutenkin kokenut näyttelyissä kävijä. Oon kerran ollut virallisissa diegon kanssa joskus tyyliin vuonna 09 :D

21.12.2015 22.03

^ Tärkeää on, että saat Meren katsomaan suoraan eteenpäin, ei yläviistoon. Tahtovat porokoiran seisottajat pitää koiraa kontaktissa

EI näin

Luonnollisemman näköinen jos seisottaa

näin

Muokattu viimeksi: 21.12.15 22.05
21.12.2015 22.21
022707064_r
Turku

^Juurikin näin (ja hyvät esimerkkikuvat, joista näkee mitä se yläviistoon katsominen oikein tekee koiran kropalle) Meillä Kerppa on opetettu katsomaan näyttelyissä namikättä juuri tämän vuoksi.

Täällä  löytyy jonkinmoiset ohjeet porokoiran esittämiseen. :p Siitä sitten vaan harjoittelemaan, treenaamaan ja vaikka mätsäreihin pyörimään ennen oikeita näyttelyitä. :D

“Success or failure are irrelevant. Do what makes you happy, and do it a little better every day. …and don’t forget to breath!”
21.12.2015 22.24
022710854_r
Kannus

Joo, poro ihan vaan vapaasti. Mä tykkään seisottaa Nutua polviltaan viistosti edestä näin, jollon se kattoo vähän alaviistoon. Välillä myös seison itse sen edessä. Pääosin myös liikkeessä löysällä hihnalla, toki jos ravaa nätisti edellä, niin sitte oon pitäny remmin tuntumalla.

Muokattu viimeksi: 21.12.15 22.30
"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
21.12.2015 22.53
000107144_r

sada Hyvä ku just katto lappareiden pentukuvia, niin huokasee helpotuksesta et vaik tollakin karvaa on niin ei se oo semmonen järkky vaahtokarkki :D Tosin ei kannata nielasta ennen kuin tipahtaa :'D

21.12.2015 23.02
022692342_r
Helsinki

Mä meinaan välillä unohtaa, että toi on tosiaan pentu.. Tossa leikin sen kanssa ja ehdollistin naksuun ja ihmettelin, kun siitä loppu patterit. "Ainiin, se on tosiaan 8 viikon ikäinen."

Jos vertaan Valon pentuaikaan, niin tuo osaa jotenkin mennä off-tilaan vielä tehokkaammin kuin Valo samanikäisenä. Valo paljon useammin meni sellaiseen yliväsyneeseen tilaan, jossa se on kireä kuin viulunkieli ja reagoi kaikkeen sen mukaisesti. On-tilassa molemmat olleet tietysti hirveitä penturiiviöitä, kuten kuuluukin.

22.12.2015 07.34
022706617_r
Lahti

Kannatti viime ketjun viestissä sanoa ääneen, ettei Halla ole juuri päässyt vetämisen makuun. Ärsyttävää jyräämistä harrastanut tuo pentu nyt ihan yks kaks yllättäen. Ihme kuuroilua oli myös eilen iltalenkillä. Menisköhän maanantain piikkiin...

Onko täällä kukaan muu miettinyt ennakkoon uutta vuotta ja kuinka sen vietätte? Aika monen pennulla tulee olemaan elämän ensimmäinen vuodenvaihde ja sen myötä räiskeen ihmettely.

http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
22.12.2015 08.05

Me hengaillaan kotona. Nipa ei ole välittänyt minkään verran paukkeesta. Duketsu voi olla eri maata, en tiedä, mutta jonkun verran se reagoi herkemmin ääniin. Eihän se varmaan juuri mitään noista näe, että mistä pauke johtuu. Saa nähdä. Eipä nuo ole mitään välittäneet ampumaradan paukkeestakaan, korvakaan ei ole värähtänyt paukkeen suuntaan. Voi olla eri juttu tosiaan nuo ilotulitteet. Joku naapurustosta käy tuossa meidän lähellä paukuttamassa pommeja, ampuu melkein meidän taloa kohti. Ärsyttävää. 

22.12.2015 08.39

Me mennään varmaan kaverin mökille jonnekin korpeen uudeks vuodeks. :D En oo huolissani miten toi suhtautuu paukkeeseen, nyt joululomalla koitetaan käydä ampumaradalla niin eiköhän se siellä viimeistään selviä, miten toi reagoi kovaan paukkuun.

22.12.2015 08.44
022692342_r
Helsinki

Oon miettinyt, että jäädäänkö Helsinkiin vai mennäänkö maalle. Varmaankin maalla ois tietyllä tapaa vähän helpompaa, mutta silti sais kuulla paukkeen.

Pauketta se periaatteessa on kuullut, kun tähän alle rakennetaan metrotunnelia ja ne räjäyttelee kalliota niin, että koko talo tärisee. Mutta raketit vinkuu vielä sen lisäksi ja haisee ja välähtää, joten eiköhän se vähän ainakin jänskätä pikkuista.

Pian uuden vuoden jälkeen lähdetään Nallikallion ja Kelmi -kenneleiden treenipäivälle Lahteen, mihin saapuu molempien kenneleiden pupseja treenaamaan ihan vaan leikkimistä. :)

22.12.2015 11.27
000107144_r
Me varmaan ollaan uus vuos knummella, ite meen cosplay tanssiaisiin illaks. Kero pääsee pentuaitaukseen ja pitää toivoa ettei se kauheeta sätkyä saa.
22.12.2015 11.30

Neo ei ole pelännyt pauketta metsällä eikä ampumaradalla (https://www.youtube.com/watch?v=CmA4hOsJKzY) ja se oli minulla kerran mukana tapahtumassa jossa raketit paukkuivat ihan lähellä jolloin se oli häntä tötteröllä menossa vain lähemmäs. Varaudun silti uuteenvuoteen liikuttamalla koirat jo aamupäivästä. Ulkoilut hoidetaan jykevästi aidatulla takapihallakin vielä hihnassa vaikka en usko että edes täysin säikähtäneenä nuo pääsisivät tuosta tarhasta mihinkään. Kuitenkin niitä koiria taas niin monta sellaistakin pääsee säikähtäessään pakosalle jotka eivät koskaan ole aiemmin pelännyt pauketta. Vuosi sitten ulkoilutin Kassun uutena vuotena kahdella hihnalla joista toinen oli pannassa ja toinen valjaissa vaikka asuttiin tuolloin vielä maalla jossa raketteja ammuttiin hyvinkin vähän.

Muokattu viimeksi: 22.12.15 11.31
22.12.2015 14.25

Mun tekis niin mieli nirhata toi 7kk teinikakara aina välillä. Kyllä siitä välillä näkee, että se yrittää, mutta ai luoja sen aivotuksia välillä.

Kyllä mä siitä tykkään. Ehkä.

Me ollaan menossa Joensuuhun uudeksivuodeksi. K on kuullut raketteja aikaisemmin, kun käytiin leikkimässä tässä taannoin niiden paukkeessa. Koti-ilta kyllä tiedossa. Toivotaan, ettei siellä pommitella ikkunoihin :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti