Uuden pennun omistajat vol. 5 - Sivu 2 (Koirat > Pennut)

22.12.2015 14.46
022692342_r
Helsinki
Käämi kirjoitti:

Mun tekis niin mieli nirhata toi 7kk teinikakara aina välillä. Kyllä siitä välillä näkee, että se yrittää, mutta ai luoja sen aivotuksia välillä.

Kelpieaivoituksia vai teiniaivoituksia? :D Vai kenties teinikelpieaivoituksia? :D :D
"For an idea that does not seem insane, there is no hope" - Einstein
22.12.2015 15.47

Teinikelpieaivoituksia :D Varsinkin nyt mun äitillä, pakko riehuuu!!1

22.12.2015 16.52
022707896_r
Kauhajoki

Mistäköhän tuolla nyt on maha sekaisin.. Aamulla kakka oli vielä normaalia. Töistä tullessa haistoin jo ulko-ovelle, että nyt on tullut sisälle. Koko eteinen täynnä seiniä myöten ruikkua. Annoin ruokaa ehkä 1/5 normaalista annoksesta ja ruikkuna tuli sekin ulos. Ei ole ruokinnassa tapahtunut mitään muutoksia, eikä ole mitään uusia luitakaan saanut.. 

22.12.2015 21.25
022705464_r
Turku

Täytyy vaan ahkerasti treenailla jos meinattiin helmikuussa lähteä korkkaamaan pentunäyttelyt. Nyt kun niitä miettii ni jänskättää. Oon oikeesti sitä mieltä että ekan kerran saa joku toinen handlata Meren, koska mua itseäni jännittää ja oon epävarma, niin koira aistii sen heti. 

Toi koira varmaan oppii avaamaan ovia. Mies sanoi että oli pomppinut yks päivä oven kahvoja vasten ja eilen oli kiivennyt pentuaidan yli makkarista muualle kämppään. Tosin tuhoja ei ollut tehnyt (vai ei ehtinyt?) joten se annettiin anteeksi. 

Ollaan nyt kaks päivää Meren kanssa yökylässä anoppilassa, kun on helpompi jouluostoksien ja jouluaaton kannalta. Saapahan leikkiä flattipapan kanssa ja meidän on aattona helpompi piipahtaa porukoilla kun Mereä ja Sakkea ei tarvii pitää erillään. Hankalaa kun Sakke ei hyväksy toista lainkaan.. Sit ollaanki pari päivää kotona ja taas lähdetään reissuun maalle. Mere saa oikein urakalla autoilua ja reissailua :) 

22.12.2015 21.30

Meillä on vajaan kuukauden päästä ekat näytelmät eikä toi pentu oo nähnykään näyttelyhihnaa vielä. :D Mutta en jaksa ressata, aivan sama miten se menee. Kunhan jotenkin ravaa ja seisoo ja pysyy nahoissaan edes jonkin verran niin kelpaa. Ja jos ei niin voivoi, enpä mä tota kehäketuks edes hankkinut!

22.12.2015 21.37
022684032_r
Häntälä

Nuutin kanssa ollaan oltu kerta mätsäreissä, yhdet vielä edessä ja 17.1. ensimmäiseen pentunäyttelyyn. Hih, kerrankin niin päin että päästiin 5-7kk luokkaan 2pvn takia, eikä sinne seuraavaan!

Norin kanssa kun silloin lennettiin AVO-luokkaan kahden päivän takia, nyyh, kehittymätöinen poropoikani siellä kaikkien vanhojen uroiden joukossa... :D

Nuutin kohdalta en ota stressiä käytöksestä. Se on pikkunassikasta asti käyttänyt ravia peruselementtinään ja näyttelyhihnaan sopeutui hyvin. Pönötyksiä nyt pitää hioa; paikallaan se seisoo, jalkoja antaa vähän siirrellä, mutta pyritään saamaan hieno pönötys kerralla vaan niin on meille molemmille helpompaa :) Ai niin! Ja hampaat näytetään myös hienosti!

If you're not doing anything, you're running away. -Yamato Ishida
22.12.2015 22.02
022703960_r
Kotka

Ootteko Mere ja Selma tulossa Lahteen? Sisko tulossa kans :) 

22.12.2015 22.05
Sisko kirjoitti:

Joo :)
22.12.2015 22.07
000107144_r

itsekkin hieman odottelen et saa pariviikon sisään annettua tolle vahvistusrokotukset, sit voidaan Nuutin omistajan kanssa rupee katsomaan pentunäyttelyitä. On se vaa jännää, mätsäreihin mennään ainakin pyörimään :D

22.12.2015 22.19
000039615_r

Meilläki alle kk päästä ekat pentunäytelmät eikä tuo oo mitään näyttelyhihnoja tai pantoja tai seisoma-/juoksutreenejä nähnytkään :'D 

22.12.2015 22.44
022706617_r
Lahti
Meillä on kanssa eka näyttely tammikuussa ja ilmoitinpa tuon sitten ihan erkkariin Turkuun. :D Tänään reenailtiin hieman kotona seisomista ja liikkumista eikä se kovin ylivoimaiselta vaikuta tuolle pennulle. Täydessä hässäkässä onkin sitten toinen juttu, sen tiedän jo nyt. Hampaiden kattomiseen tarvitaan myös paaaljon enemmän toistoja. Ihan kauheeta sellainen Hallan mielestä.

Jos tuo Turku ei ole ihan täys katastrofi niin tarkoitus olisi mennä täällä Lahdessa helmikuun pentunäyttelyyn. Tietääkö kukaan tulevansa myös sinne? :)
Muokattu viimeksi: 22.12.15 22.45
http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
22.12.2015 23.24
022710854_r
Kannus

Me käytii takapihalla pyörimässä näyttelyremmissä jo seuraavana päivänä, kuin vanha tekijä. Seisominen oli ekoja asioita istumisen lisäksi, mitä treenattiin :D

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
22.12.2015 23.48
022699136_r
Turku

Ääh. Masilla on ollut maha löysällä, söi kuitenkin hyvällä ruokahalulla lihaa yms, kunnes meni aivan vesiripulille ja annoin canikur kuurin. Nyt ollut syömättä jo yli 24h mutta riisi taikka omat nappulat eivät kelpaa (naput ei oo kelvannut yksinään muutenkaan), mutta luulis että nälkäänsä jo söisi. Juo, on pirteä ja aivan oma itsensä. 

Alakulmuritkin kasvaa väärin ja saa taas aloittaa "oikomishoidon", joka on yhtä tappelua. Ei jaksais enää :c

23.12.2015 00.11
Mekin tullaan Lahteen tammikuussa ja oon ihan kauhuissani. Ja täysin varma, että esiintyisi jonkun toisen käsissä paremmin kun tsiigailisi missä mä meen.
Muokattu viimeksi: 23.12.15 00.12
23.12.2015 00.27
022710853_r
Kannus

Mulla on onneksi luottohandleri, jonka käsiin ensisijaisesti luotan tarvittaessa omat esitettäväksi. Nala on ollu useemminki muiden esitettävänä, se tuntuu yleensä esiintyvän paremmin muiden kanssa. Nutu on kerran ollu kehässä niin, että joku muu on vienyt. Tämäkin oli ainoostaan PN-kehässä ja sitten ROP-kehässä. Mulla oli junnunarttu ja AVO-uros, joten se tuli hienosti pitkällä remmillä lujaa mun perässä. Muutoin vien sen mieluusti itse.

23.12.2015 01.07
022705464_r
Turku

Mere ei valitettavasti oo 5kk vielä tohon tammikuun lahden näytelmiin mennessä, vaan täyttää kuun lopussa. Helmikuussa me korkataan ekat näytelmät sitten :) 

Mut hei, meiltä lähti tänään 3 alahammasta! Karun näkönen purukalusto xD ainakin molemmat ylähampaat putoo tällä viikolla, sen verran kauan on heilunut jo. Tolla ei ole kohta hampaita ollenkaan :'D 

Masille tsempit! Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :) 

Muokattu viimeksi: 23.12.15 01.13
23.12.2015 01.16
022699136_r
Turku

Joo, jostain suolenperukoilta se vielä iltapissatuksella väänsi jo suht kiinteän pökäleen ja söi just jonkun verran tota riisimössöä, eli toivon mukaan tää ripuliepisodi ois jo päättymässä :D

Merellä tippuu hampaat aikaisin, Masi vaihtaa noita tosi hitaasti :D Tais nyt vasta irrota tuo vika poskihammas alhaalta. Alakulmurit tippu nopeesti mutta ylhäällä molemmat vielä kunnolla kiinni, eivät edes heilu vaikka uudet yltävät kohta jo puoleenväliin. Toivottavasti irtoavat, ei oo halpaa lystiä niiden poistaminen. Ja vakuutushan ei tietty korvaa. pöh.

23.12.2015 01.20
022705464_r
Turku

Yllätyin et mereltä tippu kolme alaetuhammasta, kun olin vaan kaks huomannu heiluvan. Varmaan neljäskin alhaalla heiluu, en oo käyny sörkkimässä. Kovin luut ja lelut maistuu, kuolaa huolella.

Ostettiin tässä tänään uus auto, vihdoinkin ilmastoitu ja vielä farkku. Merellä alkaa pian opettelu matkustaminen takaluukussa, matkapahoinvointi ei vaan vielä ota helpottaakseen :/ kiva seikkailla näyttelyihin joskus turkki oksennuksessa.. 

Yritä Masi vähän avustaa heiluttamalla niitä ja leikkimällä vetoleikkejä, sellaset ohjeet me saatiin silloin Saken aikoihin. 

23.12.2015 02.32
022671035_r
Tampere

Viikkoon ei ole tullut pissoja sisälle, jee! Kakat on pari kertaa joutunut sisältä noukkimaan koska oon ollut omissa maailmoissani mutta kaiken kaikkeaan sisäsiisteyskoulutus on edistynyt mallikkaasti. ----------------------------------- Natiainen oli viikonlopun hoidossa kasvattajan luona ja sai hurjasti kehuja luonteen ja kehityksen saralta. Oon kyllä ihan hiton ylpeä tosta kovapäisestä mutta älyttömän fiksusta kakarasta :)

23.12.2015 03.47
022708881_r
Vaasa
Selma kirjoitti:
Sisko kirjoitti:

Joo :)

Willakin on tulossa Lahteen.. ekaa kertaa junnuihin. :)
23.12.2015 09.13

Kunnon petsie ryhmärämä näyttäis olevan siis Lahdessa. :D Ja hyvä Frigi, me ollaan samalla lähtöviivalla! (y)

Puhumattakaan siitä, että on peikon turkille pitäis oikeesti ehkä tehdä jotain. Mua varmaan katsotaan vähän kieroon, kun aattelin esittää tuon vapaasti ja turkkikin on mitä on, aivan pentuvillainen koko koira vielä. 

23.12.2015 10.53
000104479_r

Mistä te katotte noita näyttelyitä? Eritoten toi lahden näyttely kiinnostais, kaveri haluis chihu pentunsa viedä näyttelyyn mutta ei oikein tiedä mistä löytäis niitä näyttelyitä. Onkohan se pentu nyt 7kk vanha, et ilmeisesti pääsis pentuluokkaan? Voiko sinne lahden näyttelyyn vielä ilmottautua? :D

23.12.2015 11.03
022682472_r
Uusikaupunki

Rina on tulossa Lahteen helmikuussa.

myy94http://www.kennelliitto.fi/koiraharrastukset/koiranayttelyt/nayttelyt-2016
Tosta pääsee myös kennelliiton tapahtumakalenteriin, josta voi kattoa.

http://nasujanera.blogspot.fi/
23.12.2015 11.16

Eilen kyllä Konna koetteli hermoja oikeen urakalla.. yritin sitä harjata ku kauhee karvanlähtö niin pisti kyllä semmosen taistelu pystyyn ja lopuksi totesin että kunhan olis 3 sekuntia paikallaan niin päästän sen ja harjaan joskus toiste.. no siinä meni varmaan 15 minuuttia mutta lopuksi vähä rauhottu.. Harjaamisesta ei siis tullu mitään.. No sitten päästin pojan pihalle ja sielä hävisi korvat saman tien.. -->hain niskavilloista tupaan.. seuraavaksi rupesin tekemään ruokaa ja Konnalla ei ole koskaan ollu lupaa tulla keittiöön. Siinä se sitte notkuu puoliksi keittiössä ja pari kertaa hiipi ihan kokonaan keittiön puolelle.. sitte ku kävin olkkarissa ja tulin takas niin sielä herra yrittää tassulla kaapia keittiön tasolta pipareita.. grr.. taitaa olla joku murkkukausi päällä.. no onneksi illemmalla sitte kynsienleikkuu sentäs sujui hyvin. Ehkä oli jo niin väsyny kaikista tempuistaan ettei jaksanu enää laittaa vastaan.. :D

23.12.2015 13.59
022710853_r
Kannus

[quote nick="Rina"]http://www.kennelliitto.fi/koiraharrastukset/koiranayttelyt/nayttelyt-2016 Tosta pääsee myös kennelliiton tapahtumakalenteriin, josta voi kattoa. Tuolta minäki katon, en tosin tykkää tosta tapahtumakalenterista näyttelyiden osalta.

23.12.2015 15.41
022705464_r
Turku

Mistä löytää handlereita, etenkin turun suunnasta? :D tietääkö joku? 

23.12.2015 17.45
022695892_r
Joensuu

Silkkeni Beta on nyt ollut viikon mulla ja voi jumaleisson miten tykkään tuosta jo nyt. Yleensä poden tämän ikäisen kakaran kanssa pahinta pentubluesia, mutta tuo on vaan jotenkin niin helppo aikasempiin pentuihin verrattuna. Ainoastaan pari vahinkopissaa tullut sisälle ja muutenkin tuntuu hoksaavan jutut hirveän nopeasti. Kiellot on mennyt toistaiseksi hyvin perille kun tarpeeksi kovasti ja selkeesti sanoo, uskoo myös toisia koiria. Vähän on ujo tapaus, mutta uskaltaa lähteä tutustumaan uusiin juttuihin, kun pikkasen rohkaisee. Tykkään, että se ei mene suuna päänä joka paikkaan, vaan harkitsee ensin hetken. Seuraa kyllä kovasti minun ja vanhempien koirien reaktioita. Bea siis asuu minun kanssa yksin, mutta nyt ollaan viettämässä joulua vanhempien luona ja täällä on nuo 7v ja 9v pikkusesset. Tinja ei oikein ymmärrä pennun perään, mutta Fanni on selvästi jo hyväksynyt kakaran ja alkanut jo opastamaan sitä talon tapoihin. Huomaa, että Beta tottelee ja matkii Fannia paljon paremmin kuin Tinjaa.

Tähän mennessä ollaan käyty eläinkaupassa, nähty koirakavereita, tutustuttu ulkoiluun sekä hihnassa että vapaana, ajeltu bussilla, junalla ja autolla, vierailtu kerrostalossa ja nähty erilaisia ihmisiä. Välillä mietin, että väsytänkö sitä liikaa jo näin pienenä, mutta toisaalta haluan sosiaalistaa sen mahdollisimman hyvin. Ja onpahan sisällä rauhallisempi, kun tehdään lyhyitä pikkuretkiä ulkona ja kulkuvälineillä. Ja selkeästi reipastuu päivä päivältä, alkaa kotiutua ja hoksasi, että ulkona on kivaa juosta ja autoilla sun muilla pääsee mukaviin paikkoihin. Vaikuttaa varsin mukavalta tapaukselta ja juuri minulle sopivalta, toivottavasti jatkossakin sujuu hyvin :) Pelkään vaan, että tässä on tapaus helppo pentu, kauhee murkku :Dd Vähän on alkanut jo kokeilemaan rajojaan, kun on kotiutunut, mutta sekin on niin hirveän pientä edellisten pentujen jäyniin verrattuna. Nuo "helpot seurakoirat" oli jo luovutusikäisinä ihan mahdottomia.

Muokattu viimeksi: 23.12.15 18.32
23.12.2015 17.52

Mä ajattelin ilmoittaa Hertan Jyväskylään royal canin pentunäyttelyyn. Sitä ennen käydään pyörimässä irlanninsetterit ry:n club show:ssa. Se on epävirallinen näyttely, muttei haittaa koska pentuluokka olis muutenkin epävirallinen :D

Mun neiti vaan kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Just tuli 5kk täyteen.

http://www.petsie.fi/pets/286140-hertta-punainen-irlanninsetteri/pictures/22676136

23.12.2015 18.13
022671035_r
Tampere

En olis ikinä uskonut sanovani tätä mutta mä ihan odotan että pääsee ilmoittamaan Lyytin näyttelyihin. Itsehän en kyllä tuota handlaa vaan tyydyn itse tutisemaan kehän laidalla. :D

Lahteen tekisi mieli tulla turistiksi mutta saa nyt nähdä miten on aikaa ja rahaa.

23.12.2015 19.24
000107144_r

Kero

Hyvää Joulua kaikille pennun omistajille, toivotaan että kaikki karvaiset ystävämme ovat täällä vielä ensi jouluna <3 :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti