Uuden pennun omistajat vol. 5 - Sivu 89 (Koirat > Pennut)

21.06.2016 11.43
Ava kirjoitti:

Millaisia koiraportteja muilla on? Mietin että kannattaisiko itse rankentaa joku, vai ostaa erikoiskorkea kaupasta? Mietin vain että pidätteleekö tuollainen erityiskorkea yhtään?

Minulla on seinään ruuvattu bilteman portti. Eivät pysy paikallaan jos ei ruuvaa.

Itse tehty viritelmä oli sitä ennen, mutta se oli huono.

21.06.2016 12.04
022664496_r

Meidän Bilteman portti on kyllä pysynyt onglelmitta niiden kumitötsienkin varassa... :D

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
21.06.2016 13.09
022700382_r

Meillä on itsetehty metalliportti joka on tasan metrin korkea ja tarvittaessa todella leveä, mutta sillon kun se on käytössä siksi että koirien ehdottomasti pitää pysyä toisella puolella niin siihen kasataan lisäksi koroketta/avaamisestettä niin että se on 160 cm korkea, koska Valla.

Varmaan jos olisi oikeaa huutavaa tarvetta portille ja koira olisi mallia kiipijä niin teettäisin vaan.. Porttioven. :D
Ja vaan sellaiseksi muutenvaan portiksi käy hyvin kaikki mahdolliset edukkaat koiraportit.

21.06.2016 14.23
022706529_r
Oulunsalo

Hei! Onko kellään pentua Oulussa päin? Laitatko vaikka yv:tä jos haluat tavata jossain pentujen kanssa! Mulla on siis n.11vk cairninarttu.

21.06.2016 14.52
022197478_r
Lahti
Ava kirjoitti:
Meillä kapu pysyy vaikka ilman aitaa jos käsken, mutta Ava tulee melkein mistä vain yli. 70cm koiraportti oli ihan lälly jo 3kuisena, kun juuri ja juuri sai taasut edes ylärimaan yltämään, mutta siitä se yli tuli. Nyt olen korottanut 70cm porttia niin että olen ylös laittanut vielä kompostikehikon eli portti on n.150cm korkea ja Ava tuli sieltäkin yli/läpi tms. Mietin että pidättelisikö reilu metrinen kunnon portti sitä ja tarvittaessa lisäisi siihen jotain, ennen kuin oppii kunnioittamaan porttia. Kauhean kalliita vain nuo erikoiskorkeat jos siitä ei olekkaan mitään iloa.

Meillä auttoi tuo pleksi, se kun on niin liukas, että siitä ei saa tassuilla otetta. Meillä siis nimenomaan kiivettiin/pungettiin/äherrettiin portin yli, ei hypätty. 

Pleksiä saa monestakin paikkaa, siihn reiät ja nippusiteillä porttiin kii. ;)

21.06.2016 17.04
Onko teillä se pleksi portin yläosassa vai porttia nostettu ja laitettu alle?
21.06.2016 18.03
022197478_r
Lahti

^Meillä on itseasiassa koko matkalta se pleksi, alhaalta joku 10 cm on ilman. Alunperin piti laittaa vaan yläosaan kiinni jatkeeksi pleksi, mutta siihen hätään löyty vaan tuommoinen isompi levy joten laitoin sen.

Nippusiteillä tosiaan kiinni portissa ja ovea pystyy käyttämään ku pleksi kahdessa osassa. Kemu vihaa sitä pleksiä. :D 

21.06.2016 19.13
000113014_r

Ihanaa kun toi pentu kasvaa! Ei voi muuta sanoa. Huomaa tässä viimisen kahden viikon aikana että ollaan enemmän ja enemmän hitsauduttu yhteen. On kiva tulla töistä kotiin kun miettii koiran kanssa oleskelua, tekemistä ja siinä ohessa treenailuakin. Toi on niiin hienosti hiffanut jo muutaman näyttelyyn liittyvän jutun, vaikka toki ollaankin lähinnä vasta kotosalla treenattu. 

Pissaralli on voitonpuolella, tänään oli enää yhet pissat tullut päivän aikana ja nekin paperille. Yöllä ollaan kuivia. Niin mahtavaa siihen alkuun verrattuna kun luuttusin kaikki illat lattioita. 

Rohkeutta kun vielä saadaan enempi niin oon iloinen. Ollaan kyllä nyt jo otettu hienoja askeleita eteenpäin , joten siitäkin jo tyytyväinen :) 

21.06.2016 19.30
Parin viikon sisään pitäisi päättä että vienkö tuon pennun reilu kuukauden päästä näyttelyyn. Toisaalta haluaisin, mutta toisaalta en. Ei olla harjoiteltu yhtään näyttelyjuttuja ja kerran ollaan oltu mätsärissä tutustumassa, mutta eihän tuo opi jos sitä ei sinne vie.. onko liian aikaista?
21.06.2016 20.03
000111969_r

^ Sinne vaan, ehdottomasti! Mekin käytiin kerran kokeilee, vaikka Valo ei piilokiveksen takia voikaan sijottua mutta se oli sekä mulle että pennulle kokemuksena aivan mahtava.

Voi voi, vatsaongelmia täällä, nyt haettiin Canikur kun on sen verran paha. Onneks toi kakara osaa pyytää ulos vaikka keskellä yötä niin ei paska lennä pitkin seiniä vaikka eihän se sillekään vois tietenkää mitään.

Onks muiden pennuilla miten usein vatsa löysällä ja ootteko havainneet et mistä vois johtua? Vatsaongelmathan voi johtua vaikka mistä, mut ajattelin udella teidän kokemuksia. Meillä Valolla huomaa heti, et kun se on syönyt liikaa luita niin vatsa rupeaa oikuttelemaan, vaikka päivittäin se saakin aina ruuan jälkeen vähän järsiä sääriluuta ja luulis olevan "tottunut".

21.06.2016 20.19
022708866_r
Helsinki, Pukinmäki

^Ihan mielenkiinnosta, eikö näyttelyihin mennä nimenomaan hakemaan sijoitusta? Mätsärit on kokemuksia varten :D Näyttelyhän on aika kallis paikka hakea pelkkää kokemusta, jos tietää ettei voi sijoittua just esim piilokiveksen takia.

Avalle sanoisin että menkää ihmeessä. Jos ennen niitä virallisia tulee mätsäreitä niin käykää niissäkin.

http://myynmaailma.blogspot.fi/
21.06.2016 20.23
022703960_r
Kotka

Pentunäyttelyt ovat epävirallisia, niin vähän eri juttu kuin viralliset kinkerit. :D

21.06.2016 20.36
022708866_r
Helsinki, Pukinmäki

Empä' tota aatellut, kiitoksia selvennyksestä :D Onko ne kuitenkin samanhintasia kun viralliset vai halvempia?

21.06.2016 20.45
000113014_r

^ Halvempia :) 

Sit just kun kehuin pentua ni tottakai hän pissaa lattialle :D Sillä tavalla. 

21.06.2016 21.03
000111969_r

Elmo, juu juu, mennää. Mut meil on rahaa ni meil on vähä kalliimmat huvit, rahalla jopa kivesvikanen pääsee hetkeksi kehään.

No ei. Miksi me oikeastaan osallistuttiin sinne niin siin on kolme isoo juttuu. 1) se oli oikeesti todella hyvä kokemus sekä pennulle että mulle - ihan niinkun on mätsäritkin. Me ei kuitenkaan tulla enää kehään astumaan, ellei joskus satuta innostumaan mätsäreistä (missä ollaan pari kertaa käyty) joten toi oli vähän niinku once in a lifetime -juttu (toki toi oli vielä "epävirallinen", ettei olla päästy kokemaan sitä virallista meininkiä.) 2) tuolla oli mukana myös Valon muut sisarukset. Eli 3) me saatiin mukaan arvostelulappu, jonka avulla mä pystyin vertailemaan miten joku muu henkilö näki mun pennun ja samalla miten se näki pentueen muut sisarukset.

Edit // hups, täällä olikin jo toinen sivu.

Muokattu viimeksi: 21.06.16 21.04
21.06.2016 23.54
000113144_r

Hii, päästiin elokuussa alkavaan tokoryhmään! Toisaalta ei harmita yhtään, että aksa siirtyy luultavasti ensivuoden syksylle jonojen takia, saadaampahan tokoilla näin aluksi jonkun aikaa, voi jopa tulla tuolta tokoilusta kivoja vinkkejä sinne aksan puolellekin.

22.06.2016 14.50
022708866_r
Helsinki, Pukinmäki

Mä en oikeesti tajua tota pentua :D Peti oli joku pari viikkoa kellarissa, kun Elmo tykkäs kusta siihen. Nyt otin sen takas, Elmo tutkii sen ja sit hanat aukes heti.. En usko että sillä oli hätä, mutta en ymmärrä miks se siihen piti taas kusta. Varmaan saa mennä takas kellariin ja olla siellä siihen saakka et tuo on kunnolla sisäsiisti. Vai jotain muita vinkkejä? Onneks keinonahkapeti helppo putsata.

22.06.2016 15.18
022710586_r

Judi mielsi jostain syystä oman petinsä aina kusipaikaksi, ja lopulta peti lähti roskikseen. 

“You cannot love everyone; it is ridiculous to think you can.” ― Anton Szandor LaVey
22.06.2016 15.36
022708866_r
Helsinki, Pukinmäki

Pystykö sillä myöhemminkään, esim 1-2v ikäsenä olla petiä ollenkaan? Voi olla että tuokin pitää heittää pois, vaikka sitä kuinka puhdistaa niin en tiedä jääkö siihen sitten se kusen haju vai mikä on.

22.06.2016 18.26
022710586_r

Mä en nyt edes muista, että oliko sillä pikkusena petiä. :D Mut siis se kusi petiin vielä kuusivuotiaanakin sellaisen nähdessään, vaikka muuten oli sisäsiisti jo melko nuorena pentuna.

Jos vaan odotat siihen asti että on muuten sisäsiisti ja annat sitten ihan suoraa palautetta siihen petiin kusemisesta, jos sellaista vielä silloin ilmenee? Jollain muulla voi olla jotain fiksumpia vinkkejä, mutta te olitte vissiin jo leluja ja omia tavaroita sinne laittaneet? Onko petiä käytetty ruokailupaikkana, tai onko sen sijainnilla mitään merkitystä kusemisen kannalta?

“You cannot love everyone; it is ridiculous to think you can.” ― Anton Szandor LaVey
22.06.2016 18.31
Meidän Peppikin kusi sänkyynsä ihan viimeisiin päiviinsä saakka. Ei sillä ollut mitään tajua sellaisesta yleisestä siisteydestä mikä koirilla yleensä on (tarkoitan sitä että harva koira kusee tai paskoo omaan petiinsä, ruokansa viereen jne).
22.06.2016 19.29
022708866_r
Helsinki, Pukinmäki

Sitä mä kans mietin, että sitten kun on varmasti sisäsiisti, niin petiin kusemisesta voi alkaa torumaan. Sillon kun se peti oli käytössä, niin tykkäsin säilyttää siinä leluja ettei ne oo ympäri kämppää. En tiiä vaikuttiko se siihen, että Elmo ei sitten koskaan ottanu sitä nukkumapaikaksi. Ehkä kerran tai kaks saanut kongin siihen petiin, muuten ei oo saanut ruokaa siinä. Ei ole mahdollista laittaa petiä toiseen kohtaan, kun ei oo tilaa täällä kämpässä :D

22.06.2016 20.35
022698130_r
Espoo

Meillä Feni kusi ja pasko sohvan pilalle ja kussut ja paskonut myös meidän sänkyyn -.- Kusee myös koirien peteihin/vilteille/matoille yms, toivon todella että tää olis ohimenevää ku muuten meillä ei voi olla olkkarissa käytännössä mitään sisustusta ja pentu joutuu olemaan kaikki yöt erillään muusta laumasta jne :( Tai tietty jos laittaa jotkut muovisuojat sohvaan ja sänkyyn ettei ime sitä kusta/paskaa... :P

22.06.2016 21.02
000039615_r

Mulla on kaikki belgit harjottanut nuorena tätä sänkyyn paskomista.. Kerran niitä oli hetken kaksi samaa aikaa.. Kusseet eivät ole onneksi mihinkään, mutta en nyt tiedä onko tuokaan sen parempi :D 

22.06.2016 21.03
022699136_r
Turku

Ei sitä kusen hajua saa siitä pois vaikka miten puhdistaisi. Mutta mä ainakin oottaisin siihen että on täysin sisäsiisti ja petiin kusemisesta palaute. Tai sitten uus peti mikä ei haise, mutta voi olla että kusee siihenkin niin turhaa rahanhukkaa :/

23.06.2016 03.24
022698130_r
Espoo

Mulla on kanssa sellanen fiilis että pitäs koko h*mmetin sisustus uusia jos haluais että olis kuseton kalustus kun toi vanhempi palliton on ihan satavarmana kussu joka ikiseen paikkaan. Ja voihan se olla että toi pentu haistaa kusen kaikkialla joten on silleen ett ok tää on "hiekkalaatikko" ja on ok kusta ja paskoa minne lystää... tai sitten se on vaan pentu :P Oon koittanu kyllä kaikki huonekalut pyyhkiä ja käyttäny niitä kusenpoistoaineita (mutta epäilen suuresti että oon kaikki tahrat/hajut viimestä myöten saanu pois, sanoinkin miehelle että ku tästä kämpästä muutetaan nii ellei joku tuu ilmaseks hakee pois nii huonekalut lähtee kaattikselle ku jotain halppis "ikeapaskaa" kaikki) mutta sittenhän näkee onko pentutouhua vai meinaako olla tollanen aina kunhan toi tosta kasvaa ja vanhenee...

23.06.2016 13.16
022705464_r
Turku

Merellä oli peti kans kun tuli, mutta ei sitä koskaan mieltänyt pedikseen. Aina vaan riehu ja heitteli sitä petiä, muttei koskaan nukkunut siinä. Nyt 9,5kk iässä on muutaman kerran ollut omassa pedissään nukkumassa, samoin sohvalla, vaikka useimmiten viihtyy kovalla ja viileällä alustalla nukkumassa. 

23.06.2016 13.21
000111969_r

Eks pienillä koirilla oo taipumuksena enemmänkin kuseskella sisälle, ihan aikuisenaki? Johtuen muistaakseni kun kroppa on suunniteltu vähän "hassusti" ja siellä joku painaa virtsarakkoa. Hyvin selitetty, pistetään heräämisen piikkiin.

Meillä maltankoiralla oli kuusvuotiaaks asti paperit lattialla, vaikka oli oma piha minne pysty päästää millo vaa käymää pissalla. Mut se erityisesti yöllä kuseskeli niihin. Ei se niit ois kyl tarvinnu enää pentuaikojen jälkeen, mutta sillä oli oma huone niin ei ollut niin väliä sitten.

Valolla vieläkin vatsa vaivaa ja täytyy tänään kyllä soitella eläinlääkärille. :/ Canikur loppu tänää. Se ei suostu ite juomaan niin täytyy ruiskulla juottaa, ei myöskään eilen pysyny riisi sisällä. Se on kyl hirveen virkee ja haluis leikkiä kokoajan, mut en viitti hyppyyttää.

Se kyl söis, mutta ei keitinvettä tai riisiä koska se eilen oksens ne. Mitä muuta mä uskaltaisin antaa, jotain semmosta helposti sulavaa?

23.06.2016 13.23
022703451_r
Kouvola

Edi kans pentuna pari kertaa pissi petiinsä. Mut joo, ei se ikinä oppinut siellä nukkumaankaan. Joten toimii nyt lelukoppana. :D 

23.06.2016 13.58
Avallakin vatsa edelleen sekaisin, canikuria on saanut mutta sas nähdä auttaako. Huomenna pitäisi viedä hoitolaan koirat viikonlopuksi, mutta tuo Ava nyt vaan mietityttää. Pyhien aikana tulee vaan aika hintavaksi lähteä sitä viemään 300km päähän päivystävälle. Normaalin oloinen on, juo hyvin ja ruoka pysyy muuten sisällä, mutta tulee löysänä vaan ulos..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti