Koirapulina vol.2 - Sivu 4 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

28.05.2016 21.40

Ja täällä on ihan älyttömän paljon hyttysiä. Mulla on useita pistoja käsissä ja jaloissa. 

Punkkeja en ole bongannut. Yhden kyyn olen nähnyt.

28.05.2016 21.41

Hyttysiä on täälläkin ihan älyttömästi, häirittee mua enempi ku punkit...

28.05.2016 22.12

Täällä sekä hyttysiä, että punkkeja. Hyttyset tällä hetkellä ottaa kuitenkin pahemmin aivoon, ei meinaa pystyä enää mettään menemään ilman, että parin minsan sisällä on hermoromahduksen partaalla ja kun ne vielä oikein vainoaa tota vinttikoiraakin, että sekin on niitä täynnä.

28.05.2016 23.15

Mullakin ottaa eniten aivoon se hyttysten ininä. Että voikin olla yks maailman ärsyttävimmistä äänistä. 

29.05.2016 00.17

Hyttysiä on ihan pöljänä! Riittää, että kävelee ihan pyörätietä pitkin, niin kohta on sen 500 inisiää kimpussa. Pihalla ei kehtaa kyllä olla paljon yhtään, kun ne on koko ajan kimpussa. Koirillekkaan oo mitään suojaa niitä vastaan muuta kuin karvat, mutta pää ja mahan alukset on varmasti syötynä. :/

29.05.2016 11.06

Punkkeja kuulemma ihan kivasti mut ei mun oo tarvin nyppästä kun vasta kaks kävelevää pois. En tiedä onko tol koiral joku ominaishaju mistä ei punkit tykkää kun kumminkin koira tykkää puskaissa pomppia. Sen takia en oo myrkkyjä laitellu. Laitetaan sitten jos niitä alkaa enempi turkista löytymään. 

Hyttyset hyökkää kyllä heti kimppuun jos erehtyy pysähtymään. Ja kaikki muutkin pienet mäkäräiset ja purevat oliot. Yök. Käärmeitä ei oo viellä näkynyt mut kiva niitä kammota joka lenkil. Viime vuonna oli kyyn poikanen koirapuistossa ja keskellä vilkasta kävelytietä :/

Elämäntapana siperianhusky
29.05.2016 11.12
022703451_r
Kouvola

Alkuviikosta kun oli vielä lämpösiä päiviä, erehdyin lenkille topissa.. onneks jalassa oli sentään pidemmät housut. Sain selkään varmaan lähemmäs 15 hyttysenpistoa, vaikkei edes täysin metsässä kuljettukaan vaan metsätiellä. Yh. 

29.05.2016 13.37
022699721_r
Tampere

Mä en ole löytänyt Toscasta vielä yhtä ainoatakaan punkkia, vaikka kyllä tuo metsässä ja ruoholla ja heinikossa rellestää päivittäin. Edes käveleviä en ole nähnyt. Ja tulee tuota lääpittyä sen verran, että eivät kyllä helposti huomaamatta jäisi, kun karvakin on lyhyttä.

Ajattelin myös, että hankin sitten myrkyt, jos alkaa löytymään punkkeja jotain yhtä satunnaista enemmän. Tätä menoa jos jatkuu, ei tarvi hankkia.

BLOGI: koirankuonoja.blogspot.fi
29.05.2016 21.25

Alkaa mennä varustehörhöily koirien kanssa mulla pikkuhiljaa hiukan yli.. ei sillä, että tavaraa olisi liikaa vaan mä olen liian kranttu!

Uusia taluttimia olen tovin katsellut ja Romaniaa lähempää ei sopivaa löytynyt. Nyt sitten odotellaan vajaat pari viikkoa pakettia sieltä.. saa nähdä mitä tulee vai tuleeko ollenkaan... :D

30.05.2016 13.45

Päästin koirat pihalle aamupisseille puoleksi tunniksi, niin Lilin päässä oli 11 paukamaa ja miten paljon oli vielä muualla kehossa. Ihan yhtäkkiä tullut noita hyttysiä piha täyteen. Punkkeja ei onneksi olla vielä täältä tavattu.

30.05.2016 15.56
022689899_r
Riihimäki

Mäkään en oo nähnyt tänä vuonna vielä yhtään punkkia, joten myrkyttä mennään. Ollaan kyllä kuljettu punkkialueilla ja nuo tönkineet siellä pusikoissa, jostain syystä ei vaan ole tarttunut yhtään matkaan mukaan. 

Yhden kyyn oon nähnyt ja kaks miljoonaa hyttystä. Joku hyttyskarkote pitäis koirille kehitellä jos niiden määrä ei tosta tasaannu. 

Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
30.05.2016 17.44

Mites teidän koiruudet tykkää halaamisesta?

Oon lukenut, että koirat eivät halaamisesta perusta ja jopa kokisivat sen ahistavaksi, mutta tämäkin varmaan yksilökysymys.

Wicca ainakin rrrrrrrrrrakastaa halailua, se on sille se the juttu. Jos lattialle menee kyykkyyn ja kutsuu luokse niin eihän se mikään perusrapsuttelu riitä, täytyy työntää koko painolla vasten ja survasta pää jonnekkin jalkojen väliin tai kainaloon ja yrittää kiemurrella koko vartalo mahollisimman lähelle ja mitä enemmän sitä kietoo käsiä/itteä ton ympärille ja kyhnyttää sitä onnellisempi piski. Muutenkin kaikki puskeminen/jalkojenvälistä meno jne on ton mielestä paljon kivempaa kuin joku taputtelu.

Nemo ja Nana ei sillalailla halauksesta välttämättä välitä, sietävät hyvin ja jopa nukkuvat välillä kainalossa halileluna ihan tyytyväisinä ja pusukohtaus-häntätropellipömpeli saattaa iskeä jos menee rutistamaan, mutta niille se sylissä loikoilu ja vasten puskeminen on parasta hellyyttä.

30.05.2016 17.52

Se on varmaan vähän mihin on tottunut. Jos on pennusta asti vellattu niin varmaan aikuisenakin sietää. Jos on pentuna tehty vain välttämättömyydet, niin tuskin aikuisenakaan nauttii mistään lähikontaktista.

Mä ite opetin Vilkun nukkuun "lusikassa" ( :D ) mun kans pentuna, jotta se aikuisena tulisi mielellään makuupussiin. Onnistui hyvin ja makuupussissa nukutaan ihan sulassa sovussa.

Tuikku antaa kyllä hetkellisesti halata ja tulee sänkyyn pyydettäessä kylkeen kiinni, mutta varsinainen kiinnipitäminen tai tiiviisti siihen painautuminen hämmentävät sitä. Arvostaa enemmän omaa tilaa, tai ei ainakaan mitään lähentelyä :D Mutta enpä sille moista opettanutkaan, kun kersa oli.

koiriamaalta.blogspot.fi
30.05.2016 18.39
022703418_r
Kankaanpää

Nelli ei tykkää halailla, sen juttu on toi rapsuttaminen. Valdo tulee taas itse "halaamaan" eli painaa pään kainaloon tai muuten vain ihmistä vasten ja nojailee myös ihmisiin aina kun mahdollista. Joten oletan sen tykkäävän, kun sitä oma-aloitteisesti hakee.

30.05.2016 18.43

Saahan tota käännellä ja väännellä ja ottaa syliin jos haluaa, mutta ittestään se hakeutuu tosi harvoin just syliin tai ihan liki. Poikkeuksena aamupusuttelurituaali, jolloin hinuttaa ittensä suurinpiirtein mun naaman päälle.

Halimisesta en oikein tiedä, me yleensä vaan painitaan eikä halita jos koira haluaa lähikontaktia... :P

Muokattu viimeksi: 30.05.16 18.44
30.05.2016 18.46
000111969_r

Valo aina hakeutuu syliin, jos istuu sohvalla niin se tulee siihen viereen pyytää halia. Ihan pienenä se vierasti halaamista, jos jotkut lapset sitä esimerkiks halaili, eli luulen kans että vaan tottumiskysymys.

30.05.2016 18.48

Täällä tykätään halailla. :)

30.05.2016 18.54

Nipalla on aina halipula, kun asetun itse aloilleni. Jos kömmin sängylle, tai sohvalle, löydän sen pään kirjaimellisesti minun kainalosta. Nipa hoivaisi minua kovin mielellään ja tykkää kirputtaa minua, joskin nykyään vähemmän, kun se jakaa oman hellyydenpuuskansa Duketsulle. :D 

30.05.2016 18.55

Suuri, rajaton hellyydenkipeys ei ilmeisesti ole belgille harvinaisuus. Halimalit <3 Täällä ainakin yks kunnon seurakoira :P

30.05.2016 19.03

Se on kyllä hupaisaa, kun mun seurasesse!!!! ei jaksa välittää huomiosta, sitten kun meet lattialle kyykkyyn niin malilta ei tarvi ees kysyä, haluutko tulla haliin... Se tunkeutuis tyyliin kropasta läpitte jos pystyis kun haliminen ja lääppiminen on niiiiiiiiiiiin parasta. Pyh, mä luulin että seurakoirat on niitä, jotka tahtoo olla palluteltavina 24/7. :D 

Muokattu viimeksi: 30.05.16 19.04
30.05.2016 19.14

Tällä hetkellä Duketsu makaa sängyllä minun jalkopäässä ja Nipa köllii selin minuun, mutta sen selkä osuu minun käteen. Duketsu on ihana, kun se välillä oikein urisee mielihyvästä, kun se makailee välillä tuossa Nipan paikalla rapsuteltavana. Rakastan tuota mielihyvän mörinää. <3 Tulee minun edesmennyt Bom mieleen, no olisihan Bom Duketsun isosetä, että melko läheistä sukua ovat keskenään..

30.05.2016 19.41
022708999_r
Seinäjoki

Vinteillä on aina halipula omaan laumaan :D :D Ainakin meidän vinttipimeillä.

Lallaraa!
30.05.2016 21.39

Kassu ei tykkää halailla eikä se arvosta yhtään mitään rutisteluja. Iltaisin tulee aina hetkeksi nuohoamaan kainaloon ja viihtyy siinä tovin, siinä se. Neo sen sijaan tunkeutuu jatkuvasti ihan liki ja rakastaa kaikenlaisia rutistuksia ja puristuksia. :D 

30.05.2016 22.08

Luigi tulee itse rapsuteltavaksi. Mutta Gizmo! Se sekoaa kokonaan, jos asetun kyykkyyn lattialle, se tunkee ittensä joko jalkojen väliin tai sitten nostaa etutassut olkapäille ja sitten alkaa sellainen pusuttelukohtaus että oksat pois. :D Ja mikä vielä parempaa, jos rapsutan sitä samaan aikaan hännäntyvestä. Voi kun pieni corgi nauttii. :) Gizmo saattaa joskus myös hypätä sohvan selkänojalle kerjäämään haleja. Mutta yleensä noi tulee ihmisen tykö silloin kun kaipaavat hellyyttä, aika paljon ovat myös omissa oloissaan tai kahestaan nukkuvat jossakkin.

30.05.2016 22.32

Meilläkin on tuo vintti se halipulainen kun taas sheltti se itsenäisin, penikkana se ei ois millään malttanut mitään pikarapsutuksia/-pusuja pitempää, nykysin se Nemppakin itse tulee kainaloon nukkumaan ja intoutuu pusuttelemaan kun menee rutistaan, turkin kanssa ei tosin jaksa olla vieressä kovin kauaa mutta nytten nakuna sitä ei meinaa sylistä saadakkaan :D

30.05.2016 22.36
022710084_r
Rovaniemi

Nää tulee puskemaan vasten tai päätä syliin jos on hellyydenkipeys, kauheen iholla silleen intensiivisesti kiinni olevaa tyyppiä ei oo kumpikaan ja no jostai halailuista eivät kyllä välitä vaikka toki sietävät erittäin tutuilta. Muutenkin vähän semmosia että ovat koko ajan kyllä jossai lähellä ja seurailevat asunnossa, vessaan tungetaan mukaan rapsutettavaksi ja näin. Mut vähän närkästyneenä lähdetään pois jos vaikka sohvalla tai sängyllä esmes jalka on kosketuksissa just ja just kevyesti nukkuvan koiran selkään parin sentin leveydeltä tms. :D

Muokattu viimeksi: 30.05.16 22.39
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
30.05.2016 23.12

Muhkukin osaa olla varsinainen mussukka, antaa lällytellä ja pallutella miten mieli tekee, usein onkin tunkemassa syliin aliarvioiden oman kokonsa. :>
Sitä saa pussailla ja halia, pari kertaa olen käyttänyt sitä myös tyynynä kun ollaan köllötelty sohvalla telkkaria katsomassa.

Tykkää kyllä huomiosta, ja usein jos kunnolla kehuu ja jutustelee sille, niin innostuu jodlaamaan ja kiemurtelemaan lattialla. Myös lenkin ja ruoan jälkeen tekee tätä lattialla möyrimistä ja kuonon hinkkaamista mattoon.

* * *

Punkkeja ihan hirveästi! Kolmen päivän aikana olen nypännyt Muhkusta jo 6 punkkia, muutama oli ehtinyt olla vähän pidempään ja olivat pullistuneet jo pienesti, yksi oli ikävässä kohtaa silmän päällä. Saatiin ostettua vihdoin punkkipanta, samaa merkkiä kuin viime vuonna enkä muista, että vuosi sitten olisi ollut punkkeja pannan laiton jälkeen, niin toivottavasti auttaa nytkin.

It can't rain all the time.
31.05.2016 08.02
022710084_r
Rovaniemi

Täällä alkaa olemaan ongelmana kohta sääsket. Miettinyt sitä Symppiksen suihketta, jos jollain käyttökokemuksia niin saa jakaa. :D Velmulle vähän varauksella miettii karkotteita kun kuiten tuo atopia ja kaikkee.

Saatiin ell. vuoden resepti nyt sit kortisoniin viimein. Huomaa kyllä että ärsytyskynnys ulkona noussut esmes ettei ihan niin herkästi reagoi kaikkeen ja muutenkaan ole sellainen levoton sielu. Syksyllä verikokeet sitten rokotusten yhteydessä onko pysyneet arvot kunnossa. Jospa se sit tällä pysyis kasassa tää elukka. :)

http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
31.05.2016 08.04
022706617_r
Lahti

Halla on ihanan läheisyyttä rakastava ja hakeutuu tosi usein ihan kiinni. Pennusta asti oon kokenut niin liikuttavaksi sen tavan hakeutua nukkumaan niin, että lattialla pää on kuitenkin mun jalan päällä tai koittaa päästä pötköttämään suoraan jalkojen päälle. Tuo taisi olla lähes sääntö kuin poikkeus jos ei pedissään ollut, nykyään kun on vihdoin ymmärtänyt sohvan ja sängyn hauskuuden niin hakeutuu makoilemaan niille kylkeen kiinni. 

Sylittelystä tai halailustakaan ei minusta mitenkään vaivaannu, lähinnä innostuu vain lisää jos tarpeeksi villillä päällä on. Ykkösjuttu on se kun käy lattialle kontilleen niin Halla tulee pörräämään siihen pään viereen, koittaa ottaa päästä otteen ja pusuttelee korvat ja naaman, heittäytyy selälleen sun alle ja häärää siinä ihan tohkeissaan. :D Halla on myös kunnon puskutraktori puskemisensa kanssa, usein kun tuun takaisin kotiin niin alkaa tämä touhu. Hassu pieni. 

http://harmaanhopeaa.blogspot.fi/
31.05.2016 08.39

Meillä Gizmo tykkää nukkua mahdollisimman lähellä ihmisen päätä. Ja jos minä erehdyn makoilemaan selällään lattialla, niin varmasti on Gizmo siinä lähellä ja yleensä painamassa kuonoa/poskea/kaulaa minun suutani vasten. :D Tiijä sitten mikä siinäkin on, toivottavasti ei lapselle huomaa tuota tehä...

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti