Koirapulina vol.2 - Sivu 7 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

15.06.2016 22.53
022703451_r
Kouvola

http://i.imgur.com/65GYcxR.jpg

Jooh eli tolta näyttää nyt Edin kuono. Mitä ihmettä noi vois olla? Meneekö ihan ötökän puremista. Nyt vielä niin pahan näköset kun pääsi yksinollessa raapimaan :/

16.06.2016 07.53
Edi kirjoitti:

http://i.imgur.com/65GYcxR.jpg

Jooh eli tolta näyttää nyt Edin kuono. Mitä ihmettä noi vois olla? Meneekö ihan ötökän puremista. Nyt vielä niin pahan näköset kun pääsi yksinollessa raapimaan :/

Auts. Näyttää pahalta, sinuna hommaisin äkkiä ensinnäkin kaulurin, ettei pääse raapimaan lisää.
16.06.2016 08.22
022664496_r

Hui kamala, voiko toi olla jokin allergia- tai yliherkkyysreaktio jostakin puremasta? Hurjan näköinen, ei mun koira ole koskaan tolta näyttänyt vaikka se onkin joka kesä täynnä kaiken maailman puremia. 

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
16.06.2016 08.39
022703451_r
Kouvola

Joo, mie lähen kauluriostoksille kunhan kaupat aukeaa. Paha kun ylttää yhteen noista pateista kielen kanssa :/

Mä en kyllä tiedä yhtään mitä toi on. Jotenkin tosi mysteeristä. Näyttihän ne vielä eilen aamupäivällä normaaleilta puremapateilta (jos nyt niitä ovat?) mutta onnistui sitten niitä raapimaan ja tulos on tuo. Toisaalta tuntui että tosi helposti aukesivat noin, lenkillä pääs kerran kierähtämään maan kautta ja naama oli taas ihan veressä.

Edi on kyllä ihan oma itsensä, muuten olisin jo kiikuttanut lääkäriin aikoja sitten. Toivotaan että lähtis paranemaan.

16.06.2016 09.22
Joo-o, mieleen tulee tuosta todellakin jo joku reaktio... Voi olla että joudut hakemaan lekurilta tuohon jotain salvaa jos ei ala katoamaan.
16.06.2016 09.40
022703451_r
Kouvola

Nyt oon pyyhkinyt tota kohtaa Betadinella ja sit rasvannut. En vaan oo oikein päässyt päätökseen mikä olis paras. Bepanthenia ja Bacibactia löytyy. Myös kuusenpihkavoidetta jota ihme aineeksi väitetään. Keksiikö joku jotain vielä parempaa mitä kannattais koittaa? 

16.06.2016 14.08
000114434_r

Miä oon vissiin truu eläinrääkkääjä, koirankiduttaja, sydämetön ja sitä rataa että tere vaan teillekin. Ai miksi? Koska en allekirjoita taas tota esille tullutta vetoomusta Kiinan Yulinin kaupungin koiranlihafestareiden loppumiseksi. Syystä että? Miä nään tuon lähinnä tekopyhänä olla bannaamassa koiranlihan syönnin, koska suomalaisetkin vetää sikaa ja lehmää ja ne on ihan samoissa oloissa täällä kuin tuolla koirat, ja koirilla on yhtä vähän arvoa siellä kuin täällä lehmillä. Toki mä haluaisin, että koirat hankitaan laillisesti, kuljetus, säilytys ja lopetus pitäisi olla kertalaakista eikä mitään kidutusmeininkiä, mutta niin koirilla tuolla _kuin_ lihaksi tulevilla eläimillä täällä. Lehmien ja sikojen olot ja kuljetukset täällä oo yhtään sen kauniimpaa katseltavaa kuin tuollakaan. Mulle koira on rakkaampi kuin suuriosa ihmisistä, kuin lapsi, mutta jos jossain maassa sitä syyään niin ok mulle, samaan tapaan minäkin syön toisen uskonnon pyhää eläintä. Jos tulee addressi että näillekin koirille asianmukaiset kuljetukset, lopetus jne. ennen grilliin joutumista, niin sen kirjoitan kyllä heti.

Mut niin, oonhan metsästäjä eli tapan huvikseni viattomia eläimiä ni enhän minä tietenkään tommoista ymmärrä.

Muokattu viimeksi: 16.06.16 14.09
16.06.2016 14.11

En haun avulla löytänyt. Miten voin opettaa koiralle ihan perus tassun ojentamisen? Koira ei tarjoa liikettä itse ollenkaan, ei missään tilanteessa... On kyllä älykäs kaveri ja oppii nopeasti, jos vain saisin jotenkin sen käpälän irti maasta.

^Ootko kenties eläinaktivistien/vegaanien kanssa jutellu. Tuttua settiä. Ainakin kommenttisi vika lause.

Muokattu viimeksi: 16.06.16 14.16
16.06.2016 14.20
000114434_r

Mustiina, itseasiassa olen vegaanin työkaverin kanssa jutellut aiheesta ja hän oli paljon ymmärtäväisempi logiikkaani kohtaan, vaikkei luonnollisesti pidä lihansyönnistä olipa se eläin mikä tahansa. Pari ihan vaan "tavallista" koiraihmistä mua alkoi haukkumaan tällä kertaa vain.

Väpän kanssa on tuo sama, sekään ei ojenna tassua missään tilanteessa normaalistikaan, joten muakin kiinnostaisi löytyykö jotain niksiä jolla sen saisi tassua ojentamaan! Oon vaan lohduttautunut, että ehkä tämä vaan on se eka koira, jonka ei tarvitse tassua antaa :D

16.06.2016 14.30
000039615_r

Edille kauluri ja kokeile betadinella puhdistaa, se voi olla tuohon hyvä kun kuivattaa :) Rivolta parani tosi hyvin mätähaava pippelin varresta sen avulla. 

16.06.2016 14.42
022664496_r

Mä muistan kans olleeni eläinrääkkääjä ja empatiakyvytön ja mitä vielä, kun uskalsin sanoa että parempi ne Romanian kahdeksan miljoonaa katukoiraa on lahdata kuin kiikuttaa Suomeen... Kun ei sellaisen koiramäärän leikkauttaminenkaan onnistu ihan yhdessä yössä.

#pelastakaakaikki

16.06.2016 15.05

Tulin myös tunnustamaan, että olen eläinrääkkääjä, koska kiellän (ja tarvittaessa rankaisen) koiria kun ne tekevät väärin ja käytämme remminä kuristavaa noutajahihnaa.

16.06.2016 15.06
000104479_r

Mä muistan joskus ekan koiran kohalla vaan nostaneeni tassun ilmaan ja sit sanonu sen käskysanan :D 

16.06.2016 15.50
myy94 kirjoitti:

Mä muistan joskus ekan koiran kohalla vaan nostaneeni tassun ilmaan ja sit sanonu sen käskysanan :D 

Sama! 

En ole näille kahdelle kummallekaan opettanut tassun antamista. Muuta "hömppää" kyllä :D Täytyypä ottaa asiaksi, onhan se nyt koiran osattava tassua antaa pyydettäessä :) 

16.06.2016 15.50
000113144_r

Mä oon pitänyt namia nyrkissä lattialla niin kauan että koira läppäsee sitä tassulla, sitten saa sen namin. Paljon toistoja, sitten vaan nostaa kättä korkeammalle ja jossain vaiheessa avaa sen ja pyytää tassua ilman namia. Kyllä tuo 8vko pinserinpentu tajus sen aika nopeaan. :D

Ja joo, oon mäkin kamala ihminen kun en näe eroa koiran ja esimerkiksi possun syömisessä. Musta on vaan tekopyhää täällä kauhistella kun ulkomailla syödään kissoja ja koiria, jotka ovat luultavasti olleet paremmissa oloissa ennen pataan pistämistä, entäkuin täällä possut ja lehmät ovat epäinhimillisissä olosuhteissa ja niitä lahdataan liukuhihnatavarana.

16.06.2016 16.45
022703418_r
Kankaanpää

Mä otin vaan itse tassun käteeni ja sanoin tassu. Muutama toisto, paljon kehuja ja sitten en enää ottanut tassua vaan laitoin käden esille ja hetken ihmettelyjen jälkeen Valdo antoi tassua. Nykyään se tarjoaa sitä ihan koko ajan, eli ei tarvi arvailla mikä on sen lempi temppu :D

16.06.2016 16.50
022664496_r

Juu ei, tassun opettaminen oli hirveä virhe jo spanielin kanssa. Dalmikselle sitä ei sitten koskaan tullut opetettua, se lämii ihan tarpeeksi tassuillaan muutenkin. :D

16.06.2016 17.10

Selmalle opetin tassun antamisen aikoja sitten, se ei kyllä koskaan silti tarjoa sitä oma-aloitteisesti. Kai me ollaan vaan tehty senverran vähän toistoja. :D Istumistahan se tarjois aina, mikä taitaa olla aika perus.

16.06.2016 17.28
000114434_r

ei auta nosto, väistää vaan ja kattoo dude, wtf?!, toistaminen.. ei. Kerran odotin ylitsevuotava lihakimpale kourassa puoli tuntia että tarjoais tassua. No ei :D

16.06.2016 21.11
022664496_r

Voisko ottaa jonkun targetin, muistilapun tai jonkun ensin lattialle ja sitten siitä siirrellä?

16.06.2016 23.58
Piu kirjoitti:

Juu ei, tassun opettaminen oli hirveä virhe jo spanielin kanssa. Dalmikselle sitä ei sitten koskaan tullut opetettua, se lämii ihan tarpeeksi tassuillaan muutenkin. :D

Tämä. Aloin opettamaan erästä tassuhuitomistemppua Astrolle, ja nyt mulla on jatkuvasti kiihtyessään tassujaan huitova koira. Totally not worth.
17.06.2016 07.26
000109364_r

Supulle ei olisi pitänyt opettaa tassun antamista. Se on muutenkin tuollainen tassukoira joka kokeilee kaikkea eka tassuilla. On ollut hauskaa mm. merkin kierron opettaminen kun poro menee merkille, läimäisee sen tassulla maahan ja on sen jälkeen "jee ihan sairaan hieno", ainakin omasta mielestään. Tai kuinka jos vähänkin ojentaa kättä niin sieltä heti tulee se tassu. Riimillä en taida edes alkaa vahvistamaan tassuilua, ainakaan vielä. Se on nyt niin kiva kun kokeilee kaikkea kuono edellä.

17.06.2016 07.55
000113369_r

Judi aina kerjätessään huitoi tassujensa kanssa sinne melkeen kahdeksanvuotiaaksi asti, vaikka siltä ei kukaan ollut tassua pyytänyt vuosiin. :D Mutta se nyt muutenkin sai tehdä mitä lystää koska hellanlettas olihan se sentään pieni söpö snapieli. <3

// Mä en voi uskoa, että tolla täpläkoiralla on tänään neljännet syntymäpäivät. :O Mun pieni koiralaps.

Muokattu viimeksi: 17.06.16 08.29
17.06.2016 09.00
022710085_r
Rovaniemi

Mäkään en Närrille oo opettanu tassua kun se on pennusta asti ollu sellanen joka läpsii tassulla kaikkea. En halua että on läpsimässä vieraita viel entistäkin enemmän namien toivossa, nyt sillä on "vain" sentis sellasta että läppäsee vain jos on oikein kiihdyksissä hössäyttämisestä tms. Sen ny tietää et sitä tultais palkkaamaan rapsutuksilla tms. huomiolla tassun antamis-terrorismista sit kuitenkin. :D

http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
17.06.2016 09.18
Mulla ei kumpikaan osaa antaa tassua. Ihan hyvä, Neo varsinkin on sellainen että jos se oppii jonkun asian niin se koettaa yleistää sen kaikkeen. Esim targetin opittuaan se läimi kaikkea hemmetti vieköön kaksi kuukautta!! Hyppi ovia ja seiniä vasten, ulos lähtiessä iski tassulla kenkiä, jos lattialle putosi joku esine niin ÄKKIÄ ÄKKIÄ LÄIMÄÄMÄÄN OMG TÄMÄ ON NIIN COOOL!!! Sitten jos ollaan tehty vaikka paljon noutotreeniä niin merkinkierrossa, ruudussa ym se tuo minulle ne kartiot ja nauhat... -.- Tollo mikä tollo.
17.06.2016 09.29
022664496_r

Ihana oma-aloitteinen supertaituri-Neo! :D :D

Onneks talmatollo ei tarjoa yhtään mitään koska se vaan on ja rakastaa ja piippaa. <3

17.06.2016 09.37

Hertta on kova käyttämään tassujaan, se läimii kaikkea jos se haluaa jotain. :D Jos suljen sen portin taakse niin porttia läimitään, ulos pyytää läimimällä ovea jne. Kun ihmiset syö niin pöydän jalkaa/tuoleja pitää läimiä... Ja jos en aamulla herää kun neiti haluaa ulos niin saan tassusta naamaani. Hertta osaa antaa tassua myös pyynnöstä, mutta en usko että tempun opettaminen vaikutti mihinkään. Se teki tuota jo ennen opettamista, enkä ole havainnut tavan lisääntyneen mitenkään. Ei myöskään tarjoa treeneissä, onneksi!

Nita osaa myös antaa tassuja mutta se ei käytä niitä mihinkään muuhun. Mutta vanhempien 12-vuotias setterileidi on ihan mahdoton. Sille on joskus pentuna opetettu tassun antaminen, eikä sitä ole vuosikausiin siltä pyydetty. Se hakkaa kaikki omat ihmiset ja vieraat tassuillaan kun haluaa huomiota. Tosi rasittavaa :D

17.06.2016 09.39
Neo on... persoona t. koetin opettaa taas eilen sille puomin alastulokontaktia. Sille on naksuteltu sellaisella korokkeella sitä asentoa: takajalat korokkeella ja etujalat maassa. Ok, ihan hyvin on mennyt. Siirrytään puomille... Neo menee siihen asentoon PUOMIN VIEREEN. Eli siis toisinsanoen möllöttämään etupää maassa ja takapää ylhäällä leikkiinkutsu- tyylillä :D Eli sen mielestä idea on tavallaan kumartaa, ei se että takajalat pidetään jonkun esineen tai asian päällä... Monimutkainen ajattelija, jostain kumman syystä meidän kouluttajia tuppaa usein naurattamaan 8(
17.06.2016 09.46
022664496_r

Mä en kestä tota labbislogiikkaa. :DDD Toisen yritteliäisyydelle vaan nauretaan. :c

17.06.2016 09.50
000104479_r
Piu kirjoitti:

Mä en kestä tota labbislogiikkaa. :DDD Toisen yritteliäisyydelle vaan nauretaan. :c

Elmo keksi eilen että sohvalta pääsee kätevästi sänkyyn siitä päädyn yli kiipeemään. No siirrettiin sitten sohvaa irti sängystä koska sängylle tulo on kiellettyä, niin seuraavaks toi koira makaa lattialla ja meitsi räkättää sängyllä ihan täysii :D Sen ilme oli jotain niin huvittavan näköstä siinä vaiheessa kun se tajus tippuvansa alas :D Ja huom koira selvisi vahingoitta tästä tempusta.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti