Uusia tuulia - Sivu 2 (Yleinen keskustelu > Petsie)

21.06.2016 13.56
022703451_r
Kouvola

Lupaakos Sanna ettei sitten tule mahdolliselle uudellekkaan foorumille? ;)

21.06.2016 14.08
022658574_r
Oulu

Sannan pitää silti kirjoitella tänne vaikka tämä onkin niin huono ja kamala paikka. Ihan vaivaakin pitää nähdä että aina tekee uudet tunnarit. Ilmeisesti siis kiinnostaa vaikka muuta sanookin.

"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson
21.06.2016 14.46
022305546_r
Lappeenranta

Minkäköhän vuoksi Petsietä ei yritetä myydä toiselle, osaavalle, ylläpitämisestä kiinnostuneelle taholle? Onkohan sitä edes yritetty tehdä vai päätetty vaan pistää pillit pussiin? Petsie on tosiaan jo niin kauan pystyssä ollut, että uskoisin että tätä pystyisi tästä vielä jatkamaankin sen sijaan, että pistetään paikka alas.

Eläimen epäitsekkäässä ja uhrautuvassa rakkaudessa on jotakin mikä osuu suoraan sellaiseen sydämeen, joka on kylliksi kokenut ihmisen laihaa ystävyyttä ja haurasta uskollisuutta.
22.06.2016 11.03
000107839_r
Nyyti kirjoitti:
 Harmillinen uutinen, täällä on kuitenkin pyöritty jo semmoset 7 vuotta. Parin viimeisimmän vuoden aikana oma aktiivisuustaso on kuitenkin laskenu ku lehmän häntä, mutta silti oon aina silloin tällöin seurannu sivusilmällä joitain keskusteluja.

Jotenkin kuitenkin semmonen fiilis, että on varmaan jo aika kasvaa ulos tästäkin sivustosta jossa tuli joskus nuorempana hengattua vähän liiankin aktiivisesti. On aika jättää Petsie taakse kaikkine uusine varasivustoineen ja jatkaa elämää.

I sink with this ship. 

Kyllähän tämä uutinen jossain määrin haikean fiiliksen aiheutti/aiheuttaa, mutta varmasti parasta tähän hätään mennä Nyytin kanssa samalla linjalla. Mark my word, jos tai oikeastaan kun, jonkinlainen Petsien korvaaja on pystyssä, niin meikäläisen voi kuitenkin bongata sivuja stalkkaamassa, mutta ehkä on tosiaan aika päästää irti.

Onhan tämä ollut aivan mahtava foorumi junnuna, sellaiset tuntimäärät on täällä tullut vietettyä, ettei varmaan vielä tänäpäivänäkään meikän Facebookin käyttö yllä samoihin lukemiin! :-D 

Joka tapauksessa, iiiiso iso kiitos ylläpidolle kaikista näistä vuosista! Kiitos, että olette vielä näinkin pitkään jaksanut pitää tätä pystyssä. 

Kiitti ja kuitti.
22.06.2016 13.36
000111969_r

Nyt näköjään Ideawiren sivut (yritys, joka palvelun on suunnitellut) on ajettu myös osaksi alas, mutta kuitenkin itse yritys on vielä rekisterien mukaan pystyssä. Toki voihan olla, että tiedot päivittyy vasta tilikauden päätteeksi, en oo itse taloushallinnon ihmisiä niin en tiedä näistä mitään. :D

Itsehän otin näihin tyyppeihin yhteyttä helmikuussa ja kyselin mikseivät myy ideaansa eteenpäin, mutta vastausta en ikinä saanut. Uskoisin, että joku (harrastelija, vastavalmistunut tietotekniikan ammattilainen) haluaisi varmasti tämän ottaa kehityskohteekseen edes hetkellisesti/sivutuotteeksi, vaikka ei varmaan olekaan päätoimisesti kannattava sivusto.

Hyvin outoa, että näiden liikevaihto oli vuonna 2012 korkeimmillaan ja silti vuonna 2013 ylläpito tässä sivustossa päättyi. Nythän liikevaihto on tosiaan roimasti laskenu niistä ajoista, ja toisaalta ihmettelen mihin se kiinnostus jäi.

22.06.2016 13.48
000113369_r

Jospa heille tuli jotakin muita projekteja? :^)

22.06.2016 14.03
000111969_r

Aivan varmasti, erityisestihän he olivat yritys joka tarjosi ohjelmistojen suunnittelua ja valmisteluja muille, joten uskon, että vastaan on tullut isompi proggis ja Petsie on vähän-niinku-unohtunu. Tai sit joku yrityksen jäsen on esimerkiks lähtenyt opiskelemaan ja muidenkin innostus yrittäjyydestä lopahti. Muutenki tää sivusto on ollut varmaan yritykselle lähinnä mainos, että tämmöstä ollaan tehty. Spekuloida voi aina, ehkä mäkin lopetan. :D

Mutta mä ihmettelen, että ei edes pienenä ilta-/vklp-duunina oo tehny mitään erikoista Petsien eteen. Tässä on kuitenkin ollu potentiaalia näpräilyyn. Tänne kuitenkin voit valita modet jotka pitää yllä keskustelualueen siisteyden ja sit ite duunata jotai pikkukoodia aina silloin tällöin. Mut toi ylläpito lopahti ku seinään. Tai eihän sitä tiedä tekikö ne taustalla jotain, niistä asioista ei vaan sit enää infottu. Joo, nyt mä lopetan.

23.06.2016 12.55
000113579_r

Muakin on mietiyttäny, missä sitä enää keskustelee/lisäilee kuvia yms, mutta toivotaan, että se takas ilmaantuva lemmikkisivu.fi on viihtysä mesta. Ainakin kuvienlaadun pitäs olla hyvä, mitä innolla odotan!

Surullista kyllä että Petsiee ei vaan kohta enää ole. ;__;

// HUOM HUOM HUOM lemmikkisivusta tuli lemmikkiverkko.fi !!

Muokattu viimeksi: 14.12.16 01.02
26.06.2016 18.59
000104479_r

Varmaan lemmikkisivun ylläpitäjät kuullu petsien kohtalosta :D

26.06.2016 21.44
022245852_r
Sirppi kirjoitti:

Ja minä olen luomassa uutta lemmikkiyhteisösivustoa. Vähän kuin petsie, mutta nykyäaikaisempi ja kehittyneempi. ;)

voi kun kiva , tää ol kyllä ikävä uutinen et päättyy tähän ,kuiteskin jo niin kauan täälä aina tullu oltua tai käytyy ja uusia tuttavuuksia  saannu sen myöte .

Muokattu viimeksi: 26.06.16 21.46
28.06.2016 20.21

Olen tehnyt hiljaista eroa Petsiestä varmaan jo vuoden. :D Palstan hiljentyminen on saanut minutkin kääntymään kannoillani. Sisältöä ei yksinkertaisesti ole tullut sitä tahtia että palstaa jaksaisi seurata tai sitten se on edelleen sitä samaa vänkäystä kuin viime vuosikymmenelläkin, aiheet ja jutut kiertää ihan samaa rataa eikä kenelläkään ole enää mitään uutta sanottavaa. Eikä kyllä enää juuri minullakaan. Näin jälkiviisaana on hyvä todeta, että ehkäpä olisin voinut itsekin tehdä jotain palstan eteen, mutta noh, uppoava laivahan tämä on ollut jo pitkään.
Mitä Sirppi sanoikin tuolla toisessa keskustelussa: Petsien kaltainen, pitkälle juurrutettu "keskustelufoorumikulttuuri" on katoamassa. Nykyään kirjoitellaan enemmän Facebookissa ja pikaviestimissä, eikä enää jakseta nähdä vaivaa pitkien ja huolellisten, pohdiskelevien vastausten (ja noh, joskus myös trollien :D) kirjoittamiseen. Osasyyllisenä koen olevan myös blogit. Ne tursuavat mielipiteitä ja (usein harmillisen yksipuolista) pienimuotoista keskustelua. Kommenttibokseissa on meneillään usein jotain pientä, jonka ajattelen jossain määrin syövän tämänkaltaisia foorumijaaritteluita. Kun ennen keräännyttiin joukossa foorumille rälläköimään koirien irtipidosta, nykyään 25 koirafaniykskakskolmosta kirjoittaa siitä oman mielipiteensä blogiinsa ja siihen sitten tulee muutamia puolesta/vastaan-kommentteja niiltä, jotka tuurilla eksyvät blogiin. Blogiportaalit, blogit, facebook-ryhmät ynnämuut ovat sitä uutta nykypäivää. Jos lohduttaa, niin ei tämä ole pelkästään Petsien ongelma vaan sitä on havaittavissa lähes kaikilla vähänkään suuremmilla harrastusfoorumeilla.

Olisin itsekin ollut valmis maksamaan Petsien käytöstä jos tämän eteen olisi alettu tehdä vähän enemmän töitä, uudistettu jollain tasolla ja sitä kautta aktivoitu käyttäjiä runsaampaan keskusteluun. Kymppikin kuussa olisi mennyt kevyesti, mutta ehkäpä nyt ostan vaikka MV-lehden käyttöoikeuden. Samanlaisia fiiliksiä siitä saa kuin tästäkin paikasta männävuosina, vaikka tuotto ei niin hyvään tarkoitukseen menekään. :D

En rehellisesti sanoen usko että tulen jatkamaan enää "uuteen Petsieen", sillä hiljalleen tästäkin on oma hohtonsa alkanut kadota. Tuntuu surkealta (meinasin laittaa kirosanan mutta sitten muistin, että ylläpito on bäk) omalla tavallaan, mutta nämä jutut ovat kiertäneet samoja, tylsiä ratoja jo ainakin reilun vuoden, enkä ole enää hetkeen odottanut innoissani Petsieen kirjautumista. Tiedättehän, asioille on "omat aikansa" ja jotenkin koen Petsien poismenon ihan luonnollisena jatkumona tälle palstan hiljenemiselle ja hiljaiselle kuolemalle. Olen jotenkin jo odottanut tätä jonkin aikaa, vaikka viime aikoina jotain toivon kipinää onkin ollut ilmassa.

Noh, haluan kuitenkin nyt muutamalla sanalla kiittää kaikkia näistä myrskyisistä ja loppua kohden vähän vähemmän myrskyisistä petsievuosista. Mulla on ollut hauskaa ja välillä vähän vähemmän hauskaa, on tapeltu verissä päin ja myös sitten naureskeltu hauskoille petsiejutuille. Oon saanut täältä ison kasan uusia kavereita ja oppinut hurjasti uusia asioita. Ja ehkä myös vähän saanut järkeä päähän tässä vuosien varrella... :D Kiitos kaikille ihan kaikesta, antoisista draaman hetkistä ja myös niistä älyhauskoista petsiekeskusteluista. En nimeä ketään, mutta jos joskus ollaan oltu jossakin tekemisissä, niin tää on sulle: <3

Heippa kaikille ja hyvää jatkoa. <3

04.07.2016 00.02
000104479_r

Vielä pystyy kirjottelemaan forkalle :D Ei kyllä varmaan enään aamulla onnistu..

04.07.2016 00.34
022706482_r
Kankaanpää

Täytyy toivoa, että meitä on jekutettu...

04.07.2016 00.44

^ Tuskimpa, eipä tässä oo muuta toivoa kuin että tuleva "petsie" olis edes jollain tasoa miellyttävä. 

Täs varmaan meikäläisen vika viesti täällä, kerkesihän täällä se 6 vuotta ainaskin pyöriä. :D

04.07.2016 05.19
000114434_r

Viimeistä viedään myös tältä puolen ruutuun. Oli kiva olla täällä, jossakin miä jatkan ja koitan ettiä teidät muutkin koska olen niin hulluna petsieporukkaan :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti