Sopiva ruoka määrä - Sivu 6 (Kanit > Kanien ruoka)

14.04.2012 08.03
000077929_r

Meillä pikkupuput syö niin paljon kuin haluaa Hobby pellettiä ranskikset saa sellasen pari desiä päivässä.

Hermeliineillä kupillinen kestää helposti 3-4 päivää kuppiin menee reilu desi. Ranskanpullat söis taas niin paljon kun antaisin mut 2desiä riittää, lisäksi syövät heinää varmaan kaksi kiloa päivässä, ymmärrätte varmaan ettei meille osteta niitä pieniä muoviin pakattuja heiniä vaan paalitavaraa menee. yhdeksän pupua vetää sellasen puolikkaan paalin viikossa

Lisänä päivittäin on Porkkanaa, omenaa, näkkäriä

muutaman kerran viikossa tilliä/persiljaa, viinirypeleitä, kuivia leipiä, kurkkua ja ehkä herkkutikku, niitä en suosi kun tuore omenapuunoksa saa puput intoilemaan samalla lailla ja on hampaille tekemistä.

21.04.2012 12.17
Mun kaksi pupua saavat aamulla + illalla ½ dl Rabbit Royale-pellettiä.Tietenkin on heinää sekä vettä aina saatavilla,ja tuoreita saavat 5-7 kertaa viikossa Lisäksi saavat näkkäriä,puiden oksia yms että hampaat kuluvat
Muokattu viimeksi: 21.04.12 12.18
22.04.2012 20.35
021530340_r
Naantali

Mistä ootte ostanu tota hobby plussaa ku en oo koskaa nähnykkää? :o

Muoks. Nala syö eräästä eläinkaupasta ostettua pellettiä, ei merkkiä, itse pakattuja pusseja. Syö aamulla puoli desiä ja illalla puoli desiä sekä välillä saa leipää ja porkkanaa sekä harvoin banaania. :) 

Muokattu viimeksi: 22.04.12 20.38
22.04.2012 20.47

Hermeliineillä kupillinen kestää helposti 3-4 päivää kuppiin menee reilu desi. Arica

Hui apua..Meillä vedetään tuommonen määrä melkein päivässä Siis nuo kasvavat naperot. täysikasvuiset saavat sen 0,5dl vaikka kyllähän tuo Stankin söisi varmasti vaikka kuinka jos antaisin, ahne kun on

Lisäksi saavat näkkäriä,puiden oksia yms että hampaat kuluvat Pilkku

Kun se näkkäri ei oikeasti kuluta kanin hampaita sitten yhtään niinkuin olen aikaisemminkin monesti kirjoittanut..Näkkäri ei ole kovaa vaan se murenee Todella helposti. Pikkuinen pala kuivattua ruisleipää harvakseltaan ajaa paremmin saman asian Leipien kanssa tulee olla melko tarkkana ettei syötä niitä kanille liikaa mm. siksi koska useimmissa leivissä on sitä hiivaa joka ei tee kanin masulle hyvää ja toisekseen seurauksena voi olla leipäturkki joka ei ole kovin nätti näky :3 Oksat ovat kyllä mainio nakerreltava kanille ja niissä on monia eri vaihtoehtoja.

Nala, Hobbya myyvät aika monet eläinkaupat, jotkut säkkeinä, jotkut pienissä pusseissa ja jotkut ihan irtona. Muutamat nettikaupat myyvät myös. Löytyy varmasti pikaisella Googlehaulla Mainitsit tuosta syöttämästäsi pelletistä niin siis jos et tiedä sen nimeä niin tiedätkö edes mitä se sisältää..?

23.04.2012 13.11
021530340_r
Naantali

Tiedän rasva ja proteiini määrän, en juuri nyt muista että kuinka paljon kumpaakin oli mutta vahemmän oli rasvaa kuin siinä toisessa vaihtoehdossa.

Muoks. Oli siis kahta eri ruokaa ja otin sen terveellisemmän. Kyseisessä kaupassa ei ollut kuin itse pussitettua ruokaa, ostimme Nalan sieltä ja oli nyt hieman pakko ostaa ruokaa kun emme ihan viitsineet uuden kanin kanssa käydä vielä toisessa kaupassa ostamassa ruokaa. :D  olen nyt ostanut ruokaa sieltä koska minulla oli sinne lahjakortti, mutta nyt kun kyseinen ruoka on lopussa aijon ostaa jotakin muuta ruokaa, mitäs te suosittelisitte? Ja muuten on meillä tuota lottie merkkistä ruokaakin ollut ja maistui ihan yhtä hyvin kuin nykyinenkin ruoka.

Nalalla huomenna synttärit! Aijon tehdä heinäkakun jossa yksi porkkana pystyssä (kynttilän korvike). Olisiko teillä lahja ehdotuksia kun jotain haluisin Nalalle ostaa. :) 

Muokattu viimeksi: 23.04.12 13.18
23.04.2012 14.01

Nala, Hyvä että sentään rasva ja proteiinimäärät tiedät mutta niissä sisällysselosteissa on yleensä paljon paljon muutakin tärkeätä huomioitavaa..Suosittelisinkin ostamaan sellaista pellettiä josta näet kaiken mitä se sisältää ettei tarvitse turhaan miettiä että saako kani oikeasti kaiken tarvitsemansa ko. ruuasta vai onko jotain liian vähän tai liian paljon.

Meillä on syöty Lottieta (omena & porkkana) jonka jälkeen ei ole sitten mikään muu vaihtoehto kelvannut o_O Ei edes Oxbow (!!!) jota jouduimme kerran ostamaan kun Lottie varastot olivat menneet kaikkialta loppuun. Mutta jos Lottie ei tunnu sopivalta vaihtoehdolta niin onhan niitä mm. Rabbit Royale (monipuolinen yrttiseos), Supa rabbit excell, genesis jne. Versele-Lagan valikoimiin kannattaa myös tutustua. Meillä on annettu Lottien ohella aina hyppysellinen VL:n Cuni pro pellettiä kuppiin. Kuluttaa mukavasti hampaita ja kani joutuu pureskelemaan sitä vähän tavallista kauemmin

Riippuu vähän että mistä Nala tykkää..Meillä mm. aktivointipallot, kissojen helisevät pallot, puiset rullat (joissa sisällä kulkunen), silsanaruporkkanat, oksista värkätyt pallot yms. ovat olleet suosittuja. Sellaisen oksapallon kani voi sitten syödä ja saa pientä puuhastelua samalla. Stanille ostimme viime synttäreinä furminatorin, uuden maton häkinpohjalle sekä tuommoisen aktivointipallon kun se tykkää niistä kovasti.

25.04.2012 12.53
000077929_r

Tao: meillä kanit kuluttaa heinää tosi paljon, hyvä niin :)

Tänään ohjelmassa kasvimaan laittoa, porkkanaa, tilliä ja persiljaa, yrtit kuivaan talvea varten :) Harmi etten ole saanut vielä kaipaamaani maakellaria, olis niin kiva saada porkkanoita ja omenoita säilymään edes alkutalveen omasta takaa :(

25.04.2012 13.14

Tao: meillä kanit kuluttaa heinää tosi paljon, hyvä niin :) Arica

Meillä menee heinää arviolta kilo per päivä noille kolmelle mutta voin vaan kuvitella paljon teil menee kun on ranskojakin

25.04.2012 13.18
Aamulla 0,5dl RR:ää, illalla sama homma
26.04.2012 16.11
021683644_r
Ulvila
Annan kanilleni Versele-Laga merkkistä pellettii.Onko se hyvä laatusta?Tietääkö joku?
26.04.2012 16.21
000090969_r
JoJo kirjoitti:
Meillä annetaan Genesistä 2 kertaa päivässä noin yksi ruokalusikallinen.

Tähän voisin vielä lisätä, että tosiaankin meillä kanit mussuttaa enemmän heinää kuin tuota pellettiä. Tuoreruokaa saavat myös, oksia ja puun kalikoita.

26.04.2012 16.36
Cessi kirjoitti:
Annan kanilleni Versele-Laga merkkistä pellettii.Onko se hyvä laatusta?Tietääkö joku?

VL:n valikoimista löytyy hyviä pöperöitä, ihan jokaisesta en kuitenkaan mene vannomaan..Muistan ainakin että yksi sapuska taisi sisältää huiman määrän rasvaa o_O Mutta siis mitä Versele-Lagan pellettiä tarkalleen ottaen syötät? Sen pitäis lukea siinä pussissa, esim. Versele-Laga Cuni pro, Versele-Laga Cuni complete jne.

02.06.2012 21.49
021999424_r
Seinäjoki
Mikä hoitokeino on tossa "leipäturkissa" vai onko se ikuinen? Apuaaa!!! TAjusin vasta nyt että leipää on tullu annettua vähän liikaa... Ei se siis pahan näköinen ole, mutta oon ihmetelly, ei kiillä enää niin paljon kun ennen. Aluksi luulin että karvanvaihtoa, mutta syy taisikin selvitä tässä muutama sekunti sitten. :0 Niin, mitäs mä nyt teen?!!Helppii, tosi supernopeeta!!! Ihan hysteerinen kaveri täällä odottaa vastausta...
Olisit täydellinen, mutta sinusta puuttuu huonot puolet <3
02.06.2012 22.10
Totti, Lopeta leivän antaminen. Kyllä se kani turkkinsa vaihtaa vielä moneen kertaan.
02.06.2012 22.18
021999424_r
Seinäjoki
Huh. EHdottomasti lopetan!!! Kiitos!!!
Olisit täydellinen, mutta sinusta puuttuu huonot puolet <3
08.06.2012 20.57
022340626_r
Espoo
Meillä kanit saa kerran päivässä noin desin RRää.
http://hennanpuput.blogspot.fi/
08.06.2012 23.39
Annan yhden ruokalusikallisen Supa Rabbit pellettiä kerran päivässä.
09.06.2012 11.07
000043281_r
Meillä toi mussuttais Genesis Timothya niin paljon ku vaan olis, joten oon antanu sille 1½ kahvimitallista aamulla ja illalla, näistä tulee yhteensä n. ½dl. Aikasemmin toi sai enemmänki pellettiä mutta sillä oli ihan liikaa energiaa joten vähensin sitä. Heinää mussuttaa päivässä ainakin tehdashäkin heinäkaukalon verran, joskus enemmän.
09.06.2012 12.25
RR:ää saavat 2dl päivässä, jaettu aamu-ja iltaruokaan. Molemmat kasvavia muksuja vielä. Samasta kupista mussuttavat.
24.06.2012 21.35
021519893_r
jyväskylä

Annan illalla sille 2 ruokalusikallista ja sen se sit napostelee yön aikana.. merkki on jotain mitä saa muunmuuassa s ja k marketeista :D en nyt muista..

Papanoilla kirjoitellen www.kanittaja.blogspot.com
24.06.2012 21.54

merkki on jotain mitä saa muunmuuassa s ja k marketeista Vili

Best Friend...?

26.06.2012 18.48

Meillä annettiin tosiaan tuota Lottie omena ja porkkanaa, joka maistui tosi hyvin. Rasvaprosentti ja arvot kohdallaa ja plussaa pohjois-maissa valmistettu.

Ostin kokeeksi Genesiksen Alfalfaa, kani tykkää, mutta hinta ja rasvaprosentti liian korkealla ainakin meidän talouteen jatkuvaksi ruuaksi. Turkissa huomaan jo selvää muutosta, kun syötän noin rkl Geneä ja toisen mokoman Lottieta. Kauraa saa noin tlk. Kani on nykyään pirteämpi, turkki on paremmassa kunnossa ja tuntuu, että Eltsu on muutenkin mennyt parempaan suuntaan.

Ja takaisin asiaan, kerran päivässä eli aamulla annan tuon yllämainitun määrän pellettiä ja illalla tuoretta, esim. ½ porkkana, persiljaa ja satunnaisesti salaattia, omenaa, päärynää ja muuta. Herkkuja en juurikaan syötä, jos syötän niin on jokin juhlapäivä. Esim. synttärit, joulu, juhannus. Heinää menee jonkin verran, pääasiallisena ruokana toimii kuitenkin.

30.06.2012 11.53
000058107_r
Osaako joku sanoa, mitä se kaninruoka on mitä M&M liikkeistä saa ostettua kilohinnalla (3,90e/kg) ? Peruspelletin näköstä, enkä muista nyt kuollaksenikaan mitä se sisälsi. Sitä löytyy melkeinpä jokasesta M&M liikkeestä, myydään isoissa valkosissa säkeissä josta saa ite kauhoa ruokaa pussiin.
Jos joku tietää mitä ruokaa tarkotan, onkohan se kuinka hyvää ruokaa?
30.06.2012 14.49
022433731_r
Klaukkala

^

Itse olen Mustista ja Mirristä ostanut suunilleen tuolla hinnalla Rodon Rabbit breeder-pellettiä, on ollut meillä ihan hyvää. Ostin 10kg säkin reilu 30 eurolla.

http://siisinkarvakorvat.blogspot.fi/
30.06.2012 15.49

Mullekin tuli ekana mieleen tuo Rodo Rabbit Breeder..Ensin meinasin veikata Versele-Lagan yhtä pellettiä kun siinäkin on aikalailla valkoinen/vaalea se pussi mutta sitä ei kyllä irtona myydä. Kysymykseesi siitä että onko se kuinka hyvää niin täältä löydät tarkemmat sisällöt, ravintoarvot etc.:

http://puput.net/keskustelu/index.php?topic=55786.0

Proteiinia on melko vähän, passaa kuitenkin lemmikkipupseille. Raakakuidun määrästä kovin moni ei ole ollut vakuuttunut. Itseäni vähän arveluttaa tuo sokeri ja raakavalkuaisen määrä..Melko paljon kehuja tuo pöperö on kylläkin saanut että saattaa olla että olen itse vain yli-tarkka

30.06.2012 18.53
000058107_r
Juu justiinsa tuota se pelletti olikin. Kävin tänään itse tarkistamassa tuon ruan nimen liikkeestä ja kilon sitä ostinkin näin alkuun. Mukaan lähti myös Versele-Lagan 500g pussi, ja noitten sekotuksella ajattelin näin alkuun hoitaa ton kanin pellettipuolen. :)
24.07.2012 10.51

Nyt kun kani on laihtunut normaaleihin mittoihin (tuli minulle ylipainoisena) annan ruokaa seuraavasti:

Aamulla & illalla: 1rkl Genesis Timotei-pellettiä,salaatinlehti & porkkana tai 1/4 osa omenaa tai jotain muuta hedelmää.

Aina on tarjolla heinää.

24.07.2012 11.40
000092779_r
No meillä tulee kerran päivässä (illalla) kourallinen pellettiä.Ja tuoreruokaa esim. meloonin pala ja persikka harvemmin.Tietty salaattia kurkkua ja muuta tuoretta kerran päivässä.Heinää ja raikasta vettä kokoajan.
24.07.2012 11.53
Olen ihan kokeilemalla löytänyt kaikille sopivan annoksen. Mittarina pidän sitä, että heinää kuluu kunnolla. Jos pupu vähentää heinän syöntiä, on ruokaa tarjolla liikaa. Toinen mittari on ihan vaaka. Tuoreruoan määrän annostelen myös sen mukaan, että heinäkin edelleen maistuu. Esimerkiksi Uni on sellainen ikiliikkuja, että se syö paljon, mutta myös kuluttaa paljon. Uni saa yhtä paljon pellettiä, kuin paljon isompi Topi, joka on vielä kasvava. Silti heinää kuluu ihan kiitettävästi. Joku sanoi, että kanin ruokinnassa on muistettava kolme tärkeää asiaa: heinä, heinä ja heinä.
22.10.2012 16.56
000060634_r

Annan tuolle puputädille vajaa 1dl pellettiä (lottie, rr, rodo, genesis -sekoitus) 2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla. Pupu tuli juuri meille ja on kovin kevyessä kunnossa, saanut kasvuaikana pellettiä hirmuisen vähän kokoon nähden. Näiden lisäksi porkkanaa, omenaa ym ja heinää tietenkin, pari kertaa viikossa kauraa myös. :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti