Eläinrääkkäys (Koirat > Koirien hoitaminen)

17.07.2008 16.25
Näin yks päivä kun eräs puolituttu ulkoilutti jackrusserin pentuaan PYÖRÄLLÄ!! Koira parka läähätti ja pinkoi minkä tassuista pääsi. Omistaja vaan huusi että ''tule, ala tulla jo!''. Tämän koiraparan koti oli n. 2-3km päässä. Siltä asti tämä oli koiraansa ulkoiluttanut. Eikä tässä vielä kaikki. Olen katsonut omistajan kuvia ii2. Siellä oli myös eräitä kuvia koirasta jossa se poseerasi pesukoneessa ja hattuhyllyllä! Tämä koira on väärässä perheessä! Joku voisi antaa sille huolehtivaisemman perheen eikä pakkotaisi koiraansa esim. poseeraamaan hattuhyllyllä. Ottakaa kantaa!!
17.07.2008 16.36

mitä odotat kannan otoilta? ne eivät ainakaan auttaisi koiran tilannetta. oletko itse tehnyt mitään muuta kuin tullut pyytämään kannan ottoa keskustelufoorumille?

"The wolrd is dangeours place,
Not because of those who do evil,
but because of those who look on and do nothing"
.... - anna sevel

Muokattu viimeksi: 17.07.08 16.37
17.07.2008 17.02
019714293_r
Äänekoski

Samat ajatukset kuin Kurolla.

Entisessä naapurissani oli saksanpaimenkoira ja kultainen koira olikin, hieman ehkä haukkuvainen eikä totellut ihan niin hyvin kuin olisi ehkä voinut (kenties kasvatuksessa puutteita) Kerran koira ( joka nilkutti todella pahasti) ja omistaja kävelivät minua ja beagleani vastaan. Sakemanni sitten halusi tulla haistelemaan, mitäs omistaja siihen; pamautti nyrkillä kuonolle ja raikuvan V*TTU sanan säestyksellä. Siinä mietin, että pitäisikö tehdä ilmoitus, kaverini kuitenkin sanoi, että Sakujen koulutus on vähän erilaista kuin beaglen. Joten annoin asian olla. Pari viikkoa myöhemmin kävelin Sakun kodin ohi ja satuin vilkaisemaan sisälle, siellä omistaja makaa sohvalla telkkaria katsoen ja koira istuu keittiön pöytään kytkettynä ja kuono ilmastointiteipillä kiinni sidottuna. Siinä vaiheessa totesin että oli sakujen koulutus miten erilaista tahansa niin tuollasta minä en sulata. Ilmoituksen tein, mutta eipä koiraa pois omistajaltaan otettu. :(

17.07.2008 18.03

jos tiedät omistajan ja missä hän asuu niin voisit aivan hyvin jutella heille asiasta. jos meno vaikuttaa mielestäsi pahalta eikä asia esim juttelemalla parane niin ainahan voit kysellä eläinsuojelusta onko mitään tehtävissä jne..

mielestäni tuo pyörän kanssa juoksuttaminen kuullosti kertomasi mukaan pahalta...

17.07.2008 18.34
Hui stna tuota Turon tarinaa, toi keittiönpöytään sitominen ja ilmastointiteipillä turpa kiinni! Ja eihän ikinä tuollaiseen puututa, hyvin teit Turo kun ilmoitit. Paska homma vaan, ettei nykyään viranomaisia tommoset kiinnosta. >:(
17.07.2008 20.12

Nyt on kyllä todettu,että usemmat viranomaiset eivät osaa hoitaa työtänsä! Ne on viisaita ja järkeviä ihmisiä jotka ilmoittavat eläinrääkkäyksestä viranomaisille! :) Ja rohkeasti vaan Olivia soittamaan,jos koiran tilanne on äitinyt niin pahaks,että koira poseeraa pesukoneessa ja hattuhyllyllä! ja minun mielestänikin alaikäinen saa myös soittaa eläinsuojeluvirastoon ? mutta vanhemmat ei ehkä anna soittaa sinne,koska tulee vaan lisää ongelmia..mutta ei minun mielestä..saa vaan rääkkääjän lopettamaan rääkkäyksen!!

17.07.2008 22.46
019198352_r
Helsinki

Se nyrkillä pamauttaminen kuonolle oli jo merkki siitä että pitää soittaa. Joku vähän liian kirjaimellisesti ottanut tuon että sakun koulutus on vähän kovempaa? Ei ketään koiraa kuulu lyödä! Se jo kertoo koiralle huonosta johtajuudesta, että menee hermot.

En ymmärrä, miksi moni ihminen juuri sakemannin ottaa. Ei sekään ole vissiin helpoimmasta päästä?

Nonita Tähtiusva "Shippo"
17.07.2008 22.52
Mä en kyllä suoraan sanoen ymmärrä mitä hirveetä on koiran poseerata pesukoneessa tai hattuhyllyllä...? Kuhan sitä ei sinne pesukoneeseen suljeta/joudu itse vaikka hyppäämään hattuhyllyltä alas...
17.07.2008 23.10
019198352_r
Helsinki
No siis, jos se ei halua sinne mutta on pakotettu? En tiedä kun kuvia en ole nähnyt. Shipon pistin yksi päivä pahvilaatikkoon ja se alko sitten kaivaa ja repiä sitä sieltä sisältä. Kokeilin että halusiko se pois sieltä mutta kun otin pois niin se haluisi sinne takaisin :O
17.07.2008 23.13

Niin tietenkin... Mutta mistäs sitä voi tietää kuinka mielellään se koira kyseisillä paikoilla oleskelee Itsekkään en ole kyseisiä kuvia kyllä nähnyt...

17.07.2008 23.14
021258132_r
Ulvila
Jasu kirjoitti:
Mä en kyllä suoraan sanoen ymmärrä mitä hirveetä on koiran poseerata pesukoneessa tai hattuhyllyllä...? Kuhan sitä ei sinne pesukoneeseen suljeta/joudu itse vaikka hyppäämään hattuhyllyltä alas...
Samoin minäkin olisi huolestuneempi, jos kone olisi ollut päällä ja koira silloin sen sisällä. Pyörän kanssa ulkoluttaminen ei kyllä todellakaan kuulu pennun ulkoiluttamiseen. Pennun paikat ei sellaista lenkittämistä vielä kestä ja muutaman vuoden päästä saattaa olla kieroon kehittynyt koira jolla lonkat ja selkä vioittuneita.
What do you mean slow of mind?
17.07.2008 23.20
019198352_r
Helsinki
Aha, juuri näin. Luin Hakuron viimisimmän viestin jälkeen ensimmäisen kun huomasin että kyseessä oli pentu! Tollasilta koira pois! suositellaan että vasta 6 kk ikäsellä pennulla tehtäisiin vähän pidempiä lenkkejä puhutattakaan jostain pyörä reissusta!
17.07.2008 23.49
Seyyn soitto tai useampi, ei foorumiangstit auta hevonv*ttua tällasissa tilanteissa.
18.07.2008 12.11

Siis vaikuttasko mun soittaa sinne ku eihän mulla oo mitään todisteita. Uskoiskohan ne mua? Asia ei kumminkaan ole niin paha (toivottavasti, koska ne tiedä m itä neljän seinän sisässä tapahtuu.) kuin Turon tarinan Sakemanni. Ja sitäkään ei otettu pois. Niin ei sitten varmaan tätäkään otettas.

18.07.2008 12.16

Miksiköhän sakemanni jätettiin omistajalleen jos niin huonosti sitä piti. Koira-parka.

18.07.2008 12.27

En ilmoita tällä kertaa mutta seuraan miten koiraa hoidetaan ja jos tilanne jatkuu samana niin ilmoitan ja siitä voitte olla varmoja.

18.07.2008 14.44
Jasu kirjoitti:
No on se vähän epäilyttävää jos koira poseeraa jossain hattuhyllyllä tai pesukoneessa :/ mutta jos pentu on kyseessä,pentu voi saada vaikka traumoja siitä...jos se laitetaan johonkin ahtaaseen pesukoneeseen poseraamaan tai ylös hattuhyllylle :(
Muokattu viimeksi: 18.07.08 14.44
18.07.2008 20.10
Olivia kirjoitti:

Siis vaikuttasko mun soittaa sinne ku eihän mulla oo mitään todisteita. Uskoiskohan ne mua? Asia ei kumminkaan ole niin paha (toivottavasti, koska ne tiedä m itä neljän seinän sisässä tapahtuu.) kuin Turon tarinan Sakemanni. Ja sitäkään ei otettu pois. Niin ei sitten varmaan tätäkään otettas.

Ne kato tekee sen tarkastuksen ilmottamatta koiran omistajalle tulostaan... Näkee sitten jos paikka on siivoton / koira oikeasti kärsivän näköinen tai ettei sitä hoideta hyvin.
18.07.2008 20.23
eläinsuojeluvieranomaiset eivät tietenkään voi ottaa koiraa omistajiltaan pois, mikäli asiat näyttävät olevan kunnossa. eläin ei ole aliravittu, ruhjeinen tai muutoin huonosti pidetty. elukoissa ei nuo väkivallan jäljet välttämättä näy kuten meissä ihmisissä selkeinä mustelmina.. jos vaan mahdollista, niin kuvatkaa todistusaineistoa, jos näette eläinten pahoinpitelyä. youtubestakin löytää mitä pöyristyttävimpiä videoita eläinten pahoinpitelyistä.... eräskin video jonka naapuri oli kuvannut missä koira sai aika usein kyytiä omistajaltaan iskujen ja potkujen merkeissä :(
koira muutoin näytti terveeltä, mutta totuus oli toinen kun ihmisiä ei ollut paikalla.. koira saatiin omistajaltaan pois, kun naapurilla oli näyttää videopätkää mistä selvisi koiran raaka kohtelu.

http://www.sey.fi/ suomen eläinsuojeluyhdistys
http://www.sey.fi/lahin_valvoja etsi lähin valvoja
Muokattu viimeksi: 18.07.08 20.25
18.07.2008 21.07
Olivia kirjoitti:

mun tietääkseni (näin olen kuullut) että niitten kuuluu lain mukaan jokaisesta ilmoituksesta tehdä tarkistus vaikkei olisi todistetta.
18.07.2008 21.45
019486017_r
Siilinjärvi
No nykyjään on kyllä huomattu ettei noita valvojia pahemmin kiinnosta. Tältä kylältä lähtis varmaan aika lähelle kaikki koirat jos niitä kiinnostas.. Yks koira on häkissä päivä kaudet, toinen sisällä päivät. Sitten on niitä joiden mielestä lenkki=postilaatikolle ja takas, puhumattakaan että ne olisi koskaan kuulleetkaan mistään koiran kouluttamisesta, aktivoinnista, palkitsemisesta jne. Yhen mun *sensuroitu* ex-luokkalaisen koira seuras sitä kouluun asti koska tämä pölvästi ei voinu viedä sitä kotiin! ( ei kuulemma tottele häntä) Sitten sen vanhemmat haki kyseisen koiran miedän koulun pihalta, kiroillen ja vetäen sille pannan niin tiukalle että hyvä jos henkeä sais.. Ja valvoja oli vieressä eikä tehnyt mitään! että tällä lailla nykyjään...
20.07.2008 00.12
017855921_r
Kokkola

Miten jotku ihmiset VOI olla semmosia eläinrääkkääjiä >:( kumpa ne joku päivä sais samanlaista kohtelua...

"Vuh." -Donna
21.07.2008 11.06
021948869_r
Raisio
Jasu kirjoitti:

Tä on nyt vähän ohi aiheen mutta minkä ihmeen takia se koira pitäisi laittaa hattuhyllylle tai pesukoneeseen poseeraamaan? kai siitä nyt muutenki kuvia saa.. sehän voi tippua sieltä hyllyltä ja pennullahan ei ole mitkään hirveän vahvat luut.. ite en ainakaa ronjaa mihinkää laittais..

Hirveetä kuinka moni sellainen jolle ei eläin kuuluisi kuitenkin sellaisen ottaa:(

22.07.2008 22.08
Olin Kaustisella pari päivää sitten. Mummoni asuuu siinä lähellä, ja siinä vieressä on kettutarha. Okei, se oli jotain kauheaa! Ketut oli sullottu häkkeihin, jossa he pystyivät liikkumaan vain pari metriä. Siellä ei ollut mitään viihdykettä. Olihäkkejä pitkässä rivissä. Niitä oli tuhansia! Se oli kamalaa! Okei, ne saavat rokaa, mutta elävät mitättömässä häkissä, eivätkä voi liikkua paljonkaan. jA siinä vieressä oli rakennus, jonka ulkopuolella oli kasa ketunraatoja. Vain turkit otettiin talteen. Se oli kauheeta katsottavaa. Otin muutaman kuvan niistä kettu-paroista, mutta epäilen, ettei niitä ole viisas julkaista. Ja tänään pälkäneellä näin kun yks mies polki pyörää ja koirenpentu juoksi vierellä! ;<
23.07.2008 13.34
021816159_r
Helsinki
toi on vaan niin kauheeta et eläimiä rääkätään tolla tavalla!! mä en kestä eläin rääkkäystä se on asia jota mä vihaan yli kaiken!!
30.08.2008 18.34
020274123_r
Kuopio
Jasu kirjoitti:

Samaa mieltä..

Niin no onhan se typerää laittaa koira jonnekkin, jonne se ei tavallisissa olosuhteissa menisi/pääsisi/haluaisi. Pitäisi kuitenkin tietää enemmän tilanteista, joissa koiraa on pesukoneessa/hattuhyllyllä kuvattu, jotta voisi vetää mitään vakavia johtopäätöksiä.

Tuskin kuvaustilanteet ovat olleet kovin vaarallisia, onhan kuvaaja ollut kokoajan vahtimassa, ettei koira pääse hattuhyllyltä tippumaan tai yleisesti loukkaamaan itteensä. Ja pesukonehan ei ollut päällä tai koira suljettuna sisälle? Jos ei, niin luulisi, että pentu ei sen kummempia traumoja tilanteesta saanut.

Uskoisin että pennun omistaja ei ole tarkoittanut millään tavalla pentua loukata kuvaustilanteissa tai pyörälenkillä. Voisi vain olettaa että tämä henkilö ei ole niin kovin hyvin perillä siitä mikä on soveliasta ja mikä ei..

30.08.2008 20.43
022471599_r
Lahti
Veeti kirjoitti:
Olivia kirjoitti:

Ne kato tekee sen tarkastuksen ilmottamatta koiran omistajalle tulostaan... Näkee sitten jos paikka on siivoton / koira oikeasti kärsivän näköinen tai ettei sitä hoideta hyvin.

Ainakin täällä eläinsuojeluviranomaiset laittavat postissa lapun, jossa kertovat ajan ja päivän jolloin ovat tulossa käymään. Eivät siis tule ilmoittamatta.

edit.// Pakko vielä sanoa, että Turon omistajalla on varmaan aika hyvä näkö. Täälläpäin ei ainakaan ikkunoista näe sisälle. Oletko varma, ettei kyseessä ollut tavallinen kuonokoppa?

Muokattu viimeksi: 30.08.08 21.01
Ethän tue pentutehtailua?
31.08.2008 11.02

Jos joku katsoo aiheelliseksi koirasta tehdä eläinsuojeluilmoituksen,niin silloin se on tehtävä.Kukaanhan ei voi toista neuvoa asiassa,itse sitä tapahtumaa näkemättä.

Kyllä näitä koiran ulkoilutuksia rulliksilla ja pyörällä näkee täällä jatkuvasti.Aivan sama minkä kokoinen koira on kyseessä,niin vauhti on kova.Helteelläkin juoksuttavat,minkä ehtivät.Teinitytöt ovat ottaneet ilmeisesti muodiksi,että pienen pientä koiraa juksutetaan rulliksilla...sitten vielä hyppyytetään niitä.

Mielestäni koiran juoksutus tehdään muutoin,kuin itse olemalla pyörien päällä.

Muokattu viimeksi: 01.09.08 20.06
01.09.2008 19.42
019714293_r
Äänekoski

Olen täysin 100 % varma, että kyseessä ei todellakaan ollut mikään tavallinen kuonokoppa!!! Ja jos iltahämärissä kävelee ulkona ja asunnossa on valot päällä nii hyvin sisälle näkee. *tirkistelijä*

Ja se polku kulkee oikeastaan aivan sen miehen ikkunan takaa. Ja kyseessähän on nyt rivitaloasunto.

01.09.2008 19.53

a) koiraa ei saa kytkeä kiinni sisällä

b) nylonkoppaa tms. kuonoa kiinni pitävää koppaa ei saa käyttää koiralla kuin hetkellisesti, esim. hoitotoimenpidettä tehtäessä

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti