Eläinrääkkäys - Sivu 17 (Koirat > Koirien hoitaminen)

13.06.2012 15.38
022708960_r

^ Hyi sinua tunteeton homo ;) Olen varmaan itsekin samanlainen, sillä meillä on Nanon kanssa ulkoilessa usein keppi mukana, jota se kantaa joko itse tai minä ja tarpeenvaatiessa kosketan (hipaisu olisi ehkä kuvaavin sana) sillä Nanoa, että saa korvansa takaisin ja ihan huvin vuoksi tulee keppiä myös omaan jalkaankin naputeltua. Tuppaa välillä tuo saku "jumahtamaan" varsinkin vastaantulijoiden kohdalla ja se pitää herättää siitä tilasta jotenkin. Samanlainen menetelmä meillä oli itseasiassa yhdessä koulussa pienluokassa missä työskentelin, siellä oli eräs autistinen lapsi joka myös jumahteli ja se piti herättää tähän maailmaan kevyesti laittamalla käden olkapäälle tai ihan vain hipaisemalla kättä.

Tänään illalla pitäisi lähteäkin kuvausreissulle eräälle pienelle yksityistallille ottamaan todistusaineistoa, ilmoitus lähti jo Seyhyn mutta pitäisi vielä kuvat saada sinne. Paikassa on törkeitä laiminlyöntejä sekä hevosia että kahta koiraa kohtaan ja toinen noista koirista pitäisi saada mahdollisimman pian pois sieltä. Muoks: pöh, meni kulkuhommat sinne plörinäks (sinne kun ei pääse noin vaan ulkopuolinen koska paikan omistaja ei anna ylimääräisten sinne tulla), jospa huomenna pääsisi.

Me aina puhutaan vanhempien kanssa, että pitäisi varmaan kohta perustaa joku omavarainen löytöeläinkoti/huostaanottopaikka eläimille/kaltoin kohdeltujen eläimien kotieläinpiha :D me ollaan vuosien saatossa pelastettu eläimiä milloin mistäkin ja vaikka minkälaiselta ihmiseltä (ei tietty olla ite käyty "varastamassa" eläimiä, vaan saatu omistajat ihan vain puhumalla luovuttamaan eläimensä vaikka ei olla edes minkäänlaisia seyn vapaaehtoisia tai muuta vastaavaakaan.. mm. eräs juoppo antoi koiransa meille, tai "jos ei kelpaa, niin antakee jäädä auton alle", ja vietiin se löytöeläinkotiin ja valvoja ainakin lupasi tehdä rikosilmoituksen, sillä koira oli selvästi pieksetty) ja viety löytöeläintaloon. Kyllä sellainen kolme tapausta per vuosi on ollut pääasiallisena tahtina ja siihen tietty kymmenet ilmoitukset Sey:n ja muualle vielä lisäksi. Ei olla edes etsimällä etsitty rääkkäystapauksia, vaan nämä on ihan sattumanvaraisesti tullut vastaan. Luonto ei kuitenkaan/laiminlyöntejä anna mulle periksi jättää asiaa sikseen, joten enemmän ollaan sitten asiasta otettu selvää ja laitettu viestiä eteenpäin. Aika vähän näistä kuitenkaan kellekään mitään tullut, vaikka on ollut selviäräikeitä eläinrääkkäystapauksia. Osa eläinsuojeluvalvojista ei tee asialle mitään vaikka on faktat tiskillä ja osa tekee ilmoituksia poliisille, mutta eri asia sitten ottaako poliisi mitään kantaa, eli Suomessa eläinsuojelijat on aika voimattomia :( ja muutenkinhan eläinsuojelulaki on ihan ahterista.

Mutta onhan se niinkin, että paljon on tapauksia elöinten laiminlyönneissä, että asioista ei yksinkertaisesti vaan tiedetä että näin ei saakaan tehdä tai ettäjokin pitäisi olla noineikä näin.

Muokattu viimeksi: 13.06.12 20.45
"Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?" - Kakashi Hatake
09.10.2012 22.10
022388387_r
Seinäjoki

http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20121009013076688_v6.shtml

"Ainankin 19 ihmistä loukkaantui, kaksi vakavasti, kun kaaos pääsi irti härkätaisteluareenalla Kolumbiassa."

Onko se joku ihme että härkätaisteluissa loukkaantuu ihmisiä. Uutisoisivat vaihteeksi niistä häristä joiden läpi tökitään ties mitä keihäitä ja piikkejä.

11.01.2013 18.03
022089091_r
Lempäälä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011116545673_uu.shtml

" Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske on määrännyt haastamaan koirien omistajan oikeuteen epäiltynä törkeästä eläinsuojelurikoksesta.

Samaan rikosnimikkeeseen päätyi jo poliisi, sillä kahta ojasta löytynyttä paimenkoiraa oli pistetty teräaseella sydämeen ja kolmatta ammuttu selkään. "
04.03.2013 18.45
000053997_r

Miksi tämä kyseinen henkilö on sitten edes hankkinut koiran kun sitä pitää rääkätä?! Hirveää tommoinen käytös! >:(

10.06.2013 14.34
022375618_r
Kraków

tää kuva sai mulle pahoinvoinnin

Im a nice person,but my dog is the killer
10.06.2013 22.21
000064689_r

^Mitä sille on tapahtunut?:( Onko sille syötetty jotain joka on saanut sen "räjähtämään"? Järkyttävää.

Sattupa sopivasti tää ketju eteen, Fbssa kiertää kuva nuoresta dobermannista joka on sidottu kuonosta ja jaloista jesarilla ja heitetty järveen ja koira tietenkin on hukkunut:/ Toivon todella että tekijä löytyy.

11.06.2013 10.20
022375618_r
Kraków

^älä edes puhua tuollaisesta, kauheeta..Onko tuo tapaus ihan Suomessa tapahtunut vai jossain ulkomailla?

11.06.2013 19.22
000064689_r

^Mun käsittääkseni saksassa tapahtunut kuvan kommenteista päätellen.

12.06.2013 00.29
021891949_r
Nousiainen

Hyihyihyi...!  olin tässä yks viikoloppu puolassa ja kävin sit puolalaisessa eläinkaupassa jossa jotai taistelukaloja pidettiin 5 dl maljassa .

Muokattu viimeksi: 12.06.13 00.30
:3
12.06.2013 10.10
022375618_r
Kraków
pumpuli kirjoitti:

Hyihyihyi...!  olin tässä yks viikoloppu puolassa ja kävin sit puolalaisessa eläinkaupassa jossa jotai taistelukaloja pidettiin 5 dl maljassa .

Siinä on just se että niitä ei voi pitää yhdessä samassa isossa akvaariossa, koska silloin ne kärsis enemmän.
30.07.2013 22.02

Kankaanpään kissatalo

E/ löytyy myös areenasta.

Muokattu viimeksi: 30.07.13 22.30
Life's Short Eat Cookies
03.08.2013 17.06
022142646_r
Rovaniemi

Kamlaa... Onneksi suurin osa koiran omistajista on huolehtivaisia!!

Sulo
03.08.2013 18.49
022241324_r
Joensuu
Sulo kirjoitti:

Kamlaa... Onneksi suurin osa koiran omistajista on huolehtivaisia!!

Ägh pakko tulla tänne pätemään, anteeksi. En usko että koiran omistajista on sen suurempi osa huolehtivaisia ihmisiä kuin kissanomistajistakaan. :,D Näitä karmeita tapauksia kyllä riittää puolin ja toisin. 
Koti on siellä missä kissakin.
05.04.2015 17.56
022707901_r
kraków
http://lifewhitdobermann.blogspot.com/
27.07.2015 12.09
022645607_r

Suurin osa näistä pienemmistä jutuista johtuu vaan ihmisten tietämättömyydestä. Ja koirien kouluttamattomuudesta (ei olla viitsitty tai osattu). Välillä aina näkee kun koiralle huudetaan pää punaisena kun se ei tottele ja/tai kiskotaan remmistä ja koira hämmentyneen näköisenä kun ei ymmärrä mitä siltä halutaan. Varsinkin sakemannit ja muut "egoilu"koirat ovat usein kohteena tällaiselle. (

29.07.2015 10.03
000078634_r

En halunnut katsoa videota, mutta otsikon perusteella siinä kuvattiin koiran teurastamista kiinalaista uudenvuoden juhlaa varten. Tämä aihehan on nyt tapetilla, kun Kiina sai monen maan kennelliiton (mm. Suomen) vastustuksesta huolimatta Maailman Voittaja - näyttelyn järjestettäväkseen, oliko se nyt vuodeksi 2019. Muutamat maat - aiakin Norja ja Iso-Britannia - ovat päätöksen jälkeen ottaneet tiukan boikottilinjan Kiinassa järjestettäviä näytteyitä kohtaan ja Suomessakin taitaa olla joku taho laittanut adressin vireille, että Suomen Kennelliittokin ryhtyisi bokottitoimiin, jotta MV -näyttely saataisiin vielä pois Kiinalta. Joten ihan tavan suomalaisellakin on nyt mahdollisuus vaikuttaa tuohon kammottavaan tapaan.
29.07.2015 15.28
022707901_r
kraków
meermaid kirjoitti:

En halunnut katsoa videota, mutta otsikon perusteella siinä kuvattiin koiran teurastamista kiinalaista uudenvuoden juhlaa varten. Tämä aihehan on nyt tapetilla, kun Kiina sai monen maan kennelliiton (mm. Suomen) vastustuksesta huolimatta Maailman Voittaja - näyttelyn järjestettäväkseen, oliko se nyt vuodeksi 2019. Muutamat maat - aiakin Norja ja Iso-Britannia - ovat päätöksen jälkeen ottaneet tiukan boikottilinjan Kiinassa järjestettäviä näytteyitä kohtaan ja Suomessakin taitaa olla joku taho laittanut adressin vireille, että Suomen Kennelliittokin ryhtyisi bokottitoimiin, jotta MV -näyttely saataisiin vielä pois Kiinalta. Joten ihan tavan suomalaisellakin on nyt mahdollisuus vaikuttaa tuohon kammottavaan tapaan.

Toivottavasti kyseistä näyttelyä ei olisi siellä Kiinassa, koska varman heti sen näyttelyn jälkeen alkaa koirien varastaminen Yulinia varten.
29.07.2015 16.29
Sedit kirjoitti:
meermaid kirjoitti:

Toivottavasti kyseistä näyttelyä ei olisi siellä Kiinassa, koska varman heti sen näyttelyn jälkeen alkaa koirien varastaminen Yulinia varten.

No eikä muuten varmaan ala, miksi ne näyttelykoiria söisi :D Musta tuo boikotti on ihan naurettava, koiraihmiset kilaroi kun niiden parhaaseen kaveriin kosketaan.
"One part brave, three parts fool" -Brom, Eragon
29.07.2015 16.38
022707901_r
kraków
Sammeli kirjoitti:
Sedit kirjoitti:
meermaid kirjoitti:

No eikä muuten varmaan ala, miksi ne näyttelykoiria söisi :D Musta tuo boikotti on ihan naurettava, koiraihmiset kilaroi kun niiden parhaaseen kaveriin kosketaan.

Mistäs sitä tietää, et mihin noi kiinalaiset vielä pystyy tekemään, ku ne jo varastaa koiria ihmisten tonteilta sitä festivaalia varten :D

29.07.2015 16.44
Sedit kirjoitti:
Sammeli kirjoitti:
Sedit kirjoitti:
meermaid kirjoitti:

Mistäs sitä tietää, et mihin noi kiinalaiset vielä pystyy tekemään, ku ne jo varastaa koiria ihmisten tonteilta sitä festivaalia varten :D

Suomalaisetkin varastaa koiria S-marketin edestä, vaikka S-marketista saisi jauhelihaa. Ties mihin ne koirat päätyy!
29.07.2015 16.50
022699191_r
Narnia
Ömm, eikös koirien pahoinpitely/rääkkäys ole ihan "kilaroimisen" arvoinen asia? Vai menikö multa jotain ohi?
http://irratiomania.blogspot.fi/
29.07.2015 16.54
Nyyti kirjoitti:
Ömm, eikös koirien pahoinpitely/rääkkäys ole ihan "kilaroimisen" arvoinen asia? Vai menikö multa jotain ohi?

No esim se, että tällaista muihin eläimiin kohdistuvaa "rääkkäystä ja pahoinpitelyä" harrastetaan mm. tuotantoeläinten parissa aika isossa mittakaavassa ihan täällä Suomessakin. Vai onko koirilla erityisoikeuksia?
29.07.2015 16.58
022707901_r
kraków

Mites mä sit aina luulin, et ihmiset ei halua, et kiinassa ois toi koiranäyttely juuri sen takia, että kyseisen näyttelyn jälkeen kuulemma pitäis olla taas toi Yulinfestivaali :o Tuskin niitä kiinalaisia nytten kiinnostaa onko se koira näyttelykoira vai ei, vaan ne ottaa ensimmäisen koiran minkä ne näkee omaan festivaaliin. Mikäs syy sitten siihen koiranäyttelyyn on?

Itse en halua edes ajatella sitä, et Sedit joutuis johonkin Yuliniin. Mulle se ois varmaan ihan sama joutuisinko vankilaan vai minne, mutta kyllä mä tollaset ihmiset itse laittaisin sinne pataan kiehumaan elävältä, niin saisin sitten oikeen maukasta ihmiskeittoa. Mua alkoi suruttaa ja v*tuttaa tää kuva facessa. Tuntuu siltä, että joillakin ihmisillä vain ei ole tunteita...

29.07.2015 17.02
022707901_r
kraków
Sammeli kirjoitti:
Nyyti kirjoitti:

No esim se, että tällaista muihin eläimiin kohdistuvaa "rääkkäystä ja pahoinpitelyä" harrastetaan mm. tuotantoeläinten parissa aika isossa mittakaavassa ihan täällä Suomessakin. Vai onko koirilla erityisoikeuksia?

Itse myös oon alkanut kattelemaan tätä, että ihmiset sanovat, että koiria ei saa tappaa ja syödä ja kiduttaa, vaikka niitä tuotantoeläimiä kohdellaan samalla tavalla. Oon jo pari kertaa miettinyt, et eikö niitä tuotantoeläimiä voida nukuttaa nukutuspiikillä, mutta sitten taas unohdan, että ei niillä oo aikaa ja rahaa sellaiseen...
29.07.2015 17.05
No en mäkään omaa koiraani söisi/antaisi kenenkään muun syödä, mutta se johtuu siitä, että mulla on siihen _tunneside_, mutta sama pätee muihinkin eläimiin, joihin tällainen tunneside ehtisi muodostumaan. En siis ymmärrä miten koirien syönti on eri asia. Huom. myös siis kiinalaisella voi olla lemmikkieläimeen tunneside.

No miksei Kiina voi järjestää koiranäyttelyitä samasta syystä kuin muutkin maat? Vai onko jotain kunnollista lähdettä siihen, että tuo koiranäyttely olisi ihan vain Yulinia silmälläpitäen järjestetty?
29.07.2015 17.16

Tota, mitä helkkaria? Yulinin edustama kulttuuri on hemmetin ison maan ja kirjavan kulttuurin pieni osa, joka on käytännössä jo kuolemassa ja jäämässä esim. paikallisten eläinsuojeluaktiivien jalkoihin. Ei siellä WDS:n tontilla ole miljardia kiinalaista puikot oikosenaan koiria väijymässä, aika vajari (ja toiseuttava ja rasistinen...) ajatus. Ton näyttelyn kieltäminen Kiinalta pelkästään Yulinin takia on about samassa mittakaavassa kuin jos Suomelta olisi nipattu pois viime vuoden MV, koska meillä oli muutaman kymmenen ihmisen koiratappelurinki viiden miljoonan ihmisen maassa.

IMO FCI:n pitäisi ottaa selkeä linjaus näihin arvonäyttelyiden myöntämisiin. WDS on myönnetty 2016 Venäjälle ja 2020 Espanjaan, joista ensimmäisessä on heikko ihmisoikeustilanne ja eläimet huonossa jamassa nekin. Espanjassa lahdataan metsästysvinttareita. Ihmiset ulisee Yulinista, koska se on kai helppoa. Kiinan ihmis- ja eläinoikeustilanne on hanurista ja musta sen nojalla noin ison arvonäyttelyn evääminen olisi hyvä kannanotto siihen. Se vaan pitäisi tehdä säännönmukaisesti. Jos näyttely edelleen järkätään siellä, antakaa pls paikallisille elsuaktiiveille ja asiallisille harrastajille se tila ja näkyvyys, jota siellä tarvitaan.

29.07.2015 17.22
Laika kirjoitti:

Tota, mitä helkkaria? Yulinin edustama kulttuuri on hemmetin ison maan ja kirjavan kulttuurin pieni osa, joka on käytännössä jo kuolemassa ja jäämässä esim. paikallisten eläinsuojeluaktiivien jalkoihin. Ei siellä WDS:n tontilla ole miljardia kiinalaista puikot oikosenaan koiria väijymässä, aika vajari (ja toiseuttava ja rasistinen...) ajatus. Ton näyttelyn kieltäminen Kiinalta pelkästään Yulinin takia on about samassa mittakaavassa kuin jos Suomelta olisi nipattu pois viime vuoden MV, koska meillä oli muutaman kymmenen ihmisen koiratappelurinki viiden miljoonan ihmisen maassa.

(Y)
Muokattu viimeksi: 29.07.15 17.23
29.07.2015 19.09

Mulle on aivan sama syökö ne kiinassa sitä koiraa vai ei. MUT vois ne silti tappaa ne inhimillisesti( Ampuminen jne,) eikä lyödään lapiolla päähän monta kertaa, itku tuli.. :( 

Muokattu viimeksi: 29.07.15 19.09
29.07.2015 20.00
022707901_r
kraków
LoveCat kirjoitti:

Mulle on aivan sama syökö ne kiinassa sitä koiraa vai ei. MUT vois ne silti tappaa ne inhimillisesti( Ampuminen jne,) eikä lyödään lapiolla päähän monta kertaa, itku tuli.. :( 

Tämä. Mun puolesta ne saa syödä niitä koiria, jos ne tapetaan normaalisti, eikä tolla tavalla. Tappaako ne koirat tolla tavalla vain sen takia, että se on niistä hauskaa vai miksi?
29.07.2015 20.04
Sedit kirjoitti:
LoveCat kirjoitti:

Tämä. Mun puolesta ne saa syödä niitä koiria, jos ne tapetaan normaalisti, eikä tolla tavalla. Tappaako ne koirat tolla tavalla vain sen takia, että se on niistä hauskaa vai miksi?

Kiinassa uskotaan, että kiduttaminen. takaa hyvän lihan :/

Muokattu viimeksi: 29.07.15 20.05

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti