Eläinrääkkäys - Sivu 18 (Koirat > Koirien hoitaminen)

29.07.2015 20.07
022707901_r
kraków
LoveCat kirjoitti:
Sedit kirjoitti:
LoveCat kirjoitti:

Mulle on aivan sama syökö ne kiinassa sitä koiraa vai ei. MUT vois ne silti tappaa ne inhimillisesti( Ampuminen jne,) eikä lyödään lapiolla päähän monta kertaa, itku tuli.. :( 

Tämä. Mun puolesta ne saa syödä niitä koiria, jos ne tapetaan normaalisti, eikä tolla tavalla. Tappaako ne koirat tolla tavalla vain sen takia, että se on niistä hauskaa vai miksi?

Kiinassa uskotaan, että kiduttaminen. takaa hyvän lihan :/

Ei hyvät päivät taas. Jossain Espanjassa taas uskottiin, et jos kirkon katolta heitetään elävä vuohi, niin ihmiset on turvassa tai jotain tämmöstä oli.
http://lifewhitdobermann.blogspot.com/
29.07.2015 22.45
022699191_r
Narnia
Sammeli kirjoitti:
Nyyti kirjoitti:
Ömm, eikös koirien pahoinpitely/rääkkäys ole ihan "kilaroimisen" arvoinen asia? Vai menikö multa jotain ohi?

No esim se, että tällaista muihin eläimiin kohdistuvaa "rääkkäystä ja pahoinpitelyä" harrastetaan mm. tuotantoeläinten parissa aika isossa mittakaavassa ihan täällä Suomessakin. Vai onko koirilla erityisoikeuksia?

Ja nämä kaksi poissulkevat toisensa syystä että...? Miksi ei saisi olla jotain asiaa vastaan vain sillä perusteella, että muuallakin on asiat huonosti? 

Antaa ihmisten boikotoida mitä haluavat, säästyypähän ainakin muutaman koiraparan elämä, vaikka lehmien ja sikojen kurja olo valitettavasti jatkuisikin. 

http://irratiomania.blogspot.fi/
29.07.2015 22.56
Ei, eivät ne poissulje toisinaan (mistä niin päättelit?). On vain tekopyhää paasata yhden asian vääryydestä, samalla kun hyväksyy toisen samankaltaisen. On tekopyhää ja epäreilua boikotoida Kiinaa ja yrittää evätä heiltä koiranäyttelyt tuollaisesta syystä, vaikka itse täällä harrastettaisiin yhtä kamalaa toimintaa.
Muokattu viimeksi: 29.07.15 23.02
"One part brave, three parts fool" -Brom, Eragon
29.07.2015 22.58
000078634_r

Minulla itselläni ei ole mitään syytä epäillä, etteikö Kiinassa WDS:n järjestävät tahot olisi aidosti koirien hyvinvoinnin puolesta toimivia. Mutta sen käsityksen olen saanut, että Kiinassa jo ihan aihetta koskeva lainsäädäntökin on niin lapsenkengissä, että koirien kiduttamisen jatkuminen on mahdollista. Siksi kyllä itse näkisin, että kunnon painostus tässä kohtaa voisi saada vauhtia niihin toimenpiteisiin, joita eläinsuojeluaktiivit Kiinassa ovat jo ajaneet. Jos jotain konkreettista koirien kiduttamisen lopettamiseksi tehdään nyt Kiinassa, kannatan lämpimästi MV -näyttelyn järjestämistä siellä - silloinhan se tosiaan voisi olla edesauttamassa uudenlaista asennoitumista koiriin Kiinassa, minkä järjestäjät ovat muistaakseni ilmoittaneet tavoitteekseen.

29.07.2015 23.05
022707901_r
kraków

Olisihan se kuitenkin parempaa, että hoitais sen yhden asian ensin kunnolla hoitoon ja sitten vasta lähtee selvittämään toista asiaa. Onneksi nytten ton Yulinfestivaalin kanssa on alettu tekemään jotain, niin hoidetaan ekana se asia kuntoon, niin sit voidaan mennä sitten toiseen asiaan. Onko kellään muuten mitään tietoa siitä miten toi asia Yulinia koskien on selvinnyt ja meneekö asia läpi?

29.07.2015 23.42
022699191_r
Narnia

Toisille teuraslehmän elämä ei ole yhtä kuin festivaali, missä kidutus tapahtuu huvin ja urheilun vuoksi. Toki molemmat on omalla tavallaan väärin, mutta länsimaissa on vähän erilaiset arvot. 

En nyt tähän näyttelyhässäkkään jaksa ottaa kantaa, mut tää vaan tosiaan särähti mulla niin paljon korvaan "koiraihmiset kilaroi kun niiden parhaaseen kaveriin kosketaan". Kun edelleen mun ymmärrykseen on parempi nostaa älämölö edes siitä yhdestä huonosta asiasta, vaikka maailmassa olisi muutkin asiat perseellään (=esim. teuraseläinten kohtelun ignooraaminen ei poissulje sitä mahdollisuutta, että yrittäisi estää eläinten kaltoinkohtelua jossain muussa asiassa).

Ei suoranaisesti liity enää tähän, mutta en oikein muutenkaan jaksa ymmärtää tätä "NO SYÖTKÖS LIHAA?" kysymystä, joka esiintyy AINA kun on puhe jonkun eläimen kaltoinkohtelusta. Jos joku kani kituu tienreunassa niin en saisi tuntea sääliä ja päästää sitä päiviltään, koska olen lihansyöjä ja lehmät ja siat kärsii myös. Logiikka? Mua saa kyllä pitää tekopyhänä ihan niin paljon kuin huvittaa - jos näen eläimen kärsivän niin varmasti yritän auttaa. Toivottavasti kukaan muukaan ei tee väärin ja jätä eläintä kärsimään vain sen takia, että se on jonkun mielestä tekopyhää.  

Muokattu viimeksi: 29.07.15 23.47
30.07.2015 00.03
022707901_r
kraków
Nyyti kirjoitti:

Ei suoranaisesti liity enää tähän, mutta en oikein muutenkaan jaksa ymmärtää tätä "NO SYÖTKÖS LIHAA?" kysymystä, joka esiintyy AINA kun on puhe jonkun eläimen kaltoinkohtelusta. Jos joku kani kituu tienreunassa niin en saisi tuntea sääliä ja päästää sitä päiviltään, koska olen lihansyöjä ja lehmät ja siat kärsii myös. Logiikka? Mua saa kyllä pitää tekopyhänä ihan niin paljon kuin huvittaa - jos näen eläimen kärsivän niin varmasti yritän auttaa. Toivottavasti kukaan muukaan ei tee väärin ja jätä eläintä kärsimään vain sen takia, että se on jonkun mielestä tekopyhää.  

Mua taas ärsyttää se, että kun ihminen on vege, niin sitten hänen lemmikkinsä pitää olla myös vege, vaikka luonnostaan se oiskin lihansyöjä. Miksi sen koiran tai kissan pitää alkaa "kärsimään" sen takia, että hänen omistaja on vege? Yks tyyppi facessa näytti vegeruokia kissoille ja koirille ja yksi tyyppi halusi ostaa omalle kissalle semmoisen. Itse taas kirjoitin " oonko mä nyt jotain missannu kissan historiassa, mutta musta kissat ovat aina olleet lihansyöjiä", kyseinen tyyppi sit jatkaa "Kissat alusta asti metsästivät. Ihmiset niille antaa jotain nautaa, joka ei pidä paikkaansa niitten luonnollisen ravinnon kanssa". Itse taas jatkoin "Vegeruoka taas pitää paikkansa niitten luonnollisen ravinnon kanssa. Niille kissoille yritetään antaa niitten luonnolisen ravinnon tapaista ruokaa, eli lihaa eikä vihanneksia".

Kyllä mulla hieman pää alkoi kypsymään. Ihme vaan, etten ole yhtäkään kissaa nähnyt, joka tuolla pellolla keräisi itselleen porkkanoita ja tomaatteja :D Itse en halua nähdä millainen tulos ois, jos tiineelle koiralle/kissalle tai pennulle annettais vegeruokaa. Se koira tai kissa tarvii sitä lihaa kehittyäkseen, eikä jokainen koira, etenkään kissa koske jotain porkkanaa kupissaan. Kuulemma joku oli jo vegeruuan takia jo laihduttanut koiransa niin, että se kuoli, mutta en voi millään löytää sitä artikkelia Puolan sivuilta.

Muokattu viimeksi: 30.07.15 00.03
30.07.2015 00.07

Uskon just tohon et kiinassa on muutenkin lait ihan vinkuralla, et miks sit koirien kohtelu olis sen parempaa. 

Onhan Kiinassa niitä talojakin minne voi viedä tyttö lapset, kuolemaan nälkään ja vielä laillisesti.. :/ (Kiinassa poika on paljon arvokkaampi kuin tyttö)

30.07.2015 00.16
022707901_r
kraków
LoveCat kirjoitti:

Uskon just tohon et kiinassa on muutenkin lait ihan vinkuralla, et miks sit koirien kohtelu olis sen parempaa. 

Onhan Kiinassa niitä talojakin minne voi viedä tyttö lapset, kuolemaan nälkään ja vielä laillisesti.. :/ (Kiinassa poika on paljon arvokkaampi kuin tyttö)

Jep, ei se kulttuuri mistään hyvästä päästä oo, kun katselee esim niitä avainkoristeita, joissa on eläviä kaloja, kilpikonnia ja semmosia ja ne muka tuo onnea....Pitää olla kyllä outo kulttuuri, jos moiseen uskoo.

Itse en oo kuullutkaan, et on tommosia taloja siellä kiinassa, ihan karmeeta. Taitaa näköjään koko Intiassa olla poika arvokkaampi kuin tyttö, koska itse katoin jotain ohjelmaa, missä jotkut tytöt sanoivat, et Intiassa pojat ovat kultaa ja tytöt ovat vain raskaita kiviä pään päällä.

30.07.2015 00.39
000078634_r

Juu, eihän ne ihmisoikeudetkaan tietenkään Kiinassa taida kovin mallillaan olla, ja vielä tärkeämpää olisi niihin saada muutosta. Mutta itse ajattelen ihan käytännöllisesti niin, että jos juuri nyt on mahdollisuus vaikuttaa johonkin asiaan, niin ei kannata alkaa ajattelemaan kaikkia niitä asioita, jotka olisivat mahdollisesti tärkeämpiä tai yhtä tärkeitä, koska siinä piilee vaara, ettei tule ikinä vaikutetuksi mihinkään asiaan.

Ja toisaalta - sivistysvaltion tunnistaa mm. siitä, miten suhtaudutaan lapsiin, vanhuksiin, vammaisiin, eläimiin, luontoon ym.ym. sellaisiin eläviin olentoihin ja organismeihin, jotka eivät ehkä pysty ollenkaan tai kovin pontevasti ajamaan omia oikeuksiaan. Joten ehkä kaikkien näiden ryhmien edut kulkevat sillä tavalla käsi kädessä, että yhteen asiaan vaikuttamalla muokkaa muutoksen mahdollisuutta myös toiselle asialle.

30.07.2015 01.38
Nyyti kirjoitti:

Toisille teuraslehmän elämä ei ole yhtä kuin festivaali, missä kidutus tapahtuu huvin ja urheilun vuoksi. Toki molemmat on omalla tavallaan väärin, mutta länsimaissa on vähän erilaiset arvot. 

Joulupossu.
30.07.2015 18.24
022699191_r
Narnia

^Niin?

Meermaid sanoikin hyvin.

Tässä ollaan kaikki tekopyhiä, koska ihan oikeasti yksi ihminen ei voi vaikuttaa kaikkeen paskaan tässä maailmassa. Se on mahdotonta. Parempi siis että yrittää vaikuttaa edes johonkin, ihan sama tapahtuuko se kotimaassa vai kotimaan ulkopuolella. Auttaminen on auttamista, tapahtui se missä tahansa. En saa kidutuksen vastaisesta kampanjoinnista omassa päässäni millään lailla negatiivista asiaa (eikä tekopyhyys ole kovinkaan positiivinen sana) vaikka kuinka sitä siellä pyörittelisin. 

30.07.2015 19.23
Niin siis kumosin vain väittämäsi siitä, ettei länsimaissa olisi huvin ja urheilun vuoksi tapahtuvaa kiduttamis- ja teurasfestivaalia.

Miksi sinä toistelet tuota samaa mantraa? Luuletko etten ymmärrä? :D Lue edellisen sivun viestini (ja vaikka Laikan erinomainen viesti) uudelleen, ja ehkä ymmärrät sen pointin, MIKÄ tässä on väärin ja tekopyhää (en ole sanonut, että noiden koirien olojen parantaminen olisi väärin tai huono juttu...).
Muokattu viimeksi: 30.07.15 19.24
30.07.2015 19.45
000113319_r

Miksei voi antaa toisen olla sitä mieltä kun on ja olla sit itte sitä mieltä mitä on jos on mielestään oikeessa.

Kukaan ei voi sanoo miten pitäs elää ja uskoa ja mihin uskoa. Ne jotkut kiinalaiset haluaa hakata koiria, koska niiden isovanhemmat, vanhemmat, veljet ja siskot ja serkut on hakannu koiria niin sitten ne myös hakkaa. Ne ihmettelee meitä miksi me vauhkotaan siitä asiasta mitä ne pitää perinteenä. Siellä ei muutenkaan koiria yleisesti pidetä samassa arvossa kun täällä.

Mun mielestä eläinten kiduttaminen on kauheeta teki sitä sitten huvikseen tai tarpeisiinsa tai uskonsa vuoksi, mutta mut onkin kasvatettu niin että kiduttaminen on väärin eikä me täällä pohjolassa enää harrasteta mitään uhrirituaaleja. Onko Kiina sitten jälkeenjäänyt tässä asiassa niin sekin on mielipide asia.

30.07.2015 20.22

Asiat voi muuttua, siksi niistä keskustellaan. Kiinassa edelleenkin tapahtuuu muutosta myös toiseen suuntaan, koska siellä on oma elsuaktiivien joukkonsa, joka on saanut ja yrittää saada enemmän jalansijaa. Liike saa mitä luultavammin Kiinan ulkopuolelta aika paljon tukea, aineellista ja aineetonta. Sen sijaan, että tässäkin topassa toistettaisiin (ja jälkeen vielä jaettaisiin eteenpäin) yleistyksiä faktoina sen kokoisesta maasta, voisi kontribuoida vaikka vähän välkymmin. Ennen kuin kukaan älähtää, että tää on Petsie; SKL ei olisi oma-aloitteisesti luultavasti ottanut Yuliniin julkista kantaa, mutta somemyrsky oli sen verran järeä, että otti. Joten sillä mistä ja miten puhutaan, on oikeasti väliä.

Esim. tässä linkissä asiaan otetaan kantaa Kiinan sisältä:
Fifth, although the “Dog Meat Festival” has been promoted as a local “folk custom,” it is not  really a local culinary culture. It is a commercial activity masquerading as a regional tradition. 

30.07.2015 20.47
000113319_r
Tuosta oon samaa mieltä että hyvää mainosta tuo ei Yulinin kaupungille tuo, ainakaan täältä suunnasta katsottuna. Ihmettelen kyllä jos tarkoitus on mainostaa, ei ainakaan minua saa lähtemään tuonne. Jäin miettimään, onko todisteita siitä, ettei festivaalilla ole kaupunkilaisille/festivaaliin osallistuville uskonnollista tarkoitusta? Vai ovatko sadisteja tms. Muutoksia saa kyllä aikaan puhumalla ääneen ja keskustelemalla, mutta väittely siitä kumpi on hienompi väri punainen vai sininen, on vähän turhaa. Esimerkiksi :)
30.07.2015 23.32
000113684_r
Sedit kirjoitti:
LoveCat kirjoitti:

Jep, ei se kulttuuri mistään hyvästä päästä oo, kun katselee esim niitä avainkoristeita, joissa on eläviä kaloja, kilpikonnia ja semmosia ja ne muka tuo onnea....Pitää olla kyllä outo kulttuuri, jos moiseen uskoo.

Itse en oo kuullutkaan, et on tommosia taloja siellä kiinassa, ihan karmeeta. Taitaa näköjään koko Intiassa olla poika arvokkaampi kuin tyttö, koska itse katoin jotain ohjelmaa, missä jotkut tytöt sanoivat, et Intiassa pojat ovat kultaa ja tytöt ovat vain raskaita kiviä pään päällä.

Kiina on kiina... Siellä on satojen vuosien vanhat perinteet, joita kaikkia ei varmaan saa pois kitkettyä... On erittäin surullista kun kiinnassa syödään koiria ja kissoja, ja muita täällä totuihin lemmikkieläimiin. Mutta kiinassa he eivät nää siinä mitään väärää, joka meistä tuntuu aivan hemmetin pahalta. 

Mitä eläinrääkkäyseen tulee, sekin on aivan paska homma kaikella tavalla. Onneksi voimme auttaa asiaan, kirjoittammalla adresseja, puhumalla. Mutta minun mielestä melkein joka maailmankolkassa, eläinrääkkäätjät, pentutehtailiat, mitä nyt niihin kuuluu, saavat aivan liian pieniä tuomioita. Harvoille tulee edes vankila tuomioita, jotka ovat vaivaiset pari kk. Ja erittäin harvoille eläinosto kielto. Mietin vain mitä se eläinosto kielto auttaa, kun saahan eläimen myös pimeästi. Minun mielestä oikeus juttuihin ja tuomioihin pitäisi paneutua paremmin. Että oppiivat eläinrääkkääjät että on tehty väärin, tai tuntus edes hieman omatunnossa, jos sitä heillä on. Tyyne on puhunut

31.07.2015 00.33
022699191_r
Narnia
Sammeli kirjoitti:
Niin siis kumosin vain väittämäsi siitä, ettei länsimaissa olisi huvin ja urheilun vuoksi tapahtuvaa kiduttamis- ja teurasfestivaalia.

....noh, tää tais mennä vähän ohi, mutten jaksa enää selventää. :D

Sammeli kirjoitti:
Miksi sinä toistelet tuota samaa mantraa? Luuletko etten ymmärrä? :D Lue edellisen sivun viestini (ja vaikka Laikan erinomainen viesti) uudelleen, ja ehkä ymmärrät sen pointin, MIKÄ tässä on väärin ja tekopyhää (en ole sanonut, että noiden koirien olojen parantaminen olisi väärin tai huono juttu...).

Koska saan käsittääkseni kirjoittaa keskustelualueelle viestejä ilman, että Sammeli ne erikseen hyväksyy? Kirjoitan myös uuden viestin aina silloin kun minulla on aiheeseen jotain lisättää ja/tai haluan muotoilla uudelleen aiemmin kirjoittamaani asiaa. Onko tätä vaikea ymmärtää? :D

Ja jos oikeasti ymmärtäisit mun viestit niin mun pääpointti on nimenomaan se, että ihan sama MIKÄ tässä on tekopyhää sun mielestä, ei ole sitä mun mielestä. Tartuin aika selkeästi sellaisiin asioihin sun viesteissä, jotka kaikessa yksinkertaisuudessaan vaan särähti mun korvaan, esim. se miten alunperin otit ensimmäisenä kantaa tähän aiheeseen ja jonka jälkeen vedit noi tuotantoeläimet tähän keskusteluun mukaan. That's it. Itsehän en ole kuitenkaan mitään addressia kirjoittamassa vaikka mun puolesta koiranäyttelyt vois evätä jokaiselta maalta. 

31.07.2015 12.50
Miksi sinulla on tarve kirjoittaa tänne sitten viestejä, jos keskustelu ei ilmeisesti kiinnosta ja pointti on "ihan sama muusta, mulla on muuten mielipide"? :D Ihan totta, siinä tapauksessa en ymmärrä (enkä kyllä ymmärrä myöskään, mitä tekemistä mun hyväksynnällä on minkään kanssa?).

31.07.2015 23.34
022699191_r
Narnia

Miksi en saisi kirjoittaa tänne viestejä, jos haluan? Koska en ole täysin samaa mieltä sinun kanssasi? :D Keskustelun tarkoitus on vaihtaa mielipiteitä, jos et sitä ole hoksannut.

Anyways, en tullut tänne riitelemään keskustelemisen tarkoituksesta ja siitä kenellä on lupa kirjoittaa ja mitä. Mulla on aikaa tuhlattavana fiksumpiinkin asioihin. :D 

Muokattu viimeksi: 31.07.15 23.36
01.08.2015 01.35
_Kysymys_ (on muuten osa sitä keskustelun käyntiä se kysely). :) Kaikki hyvin hei, ei kukaan ole tässä uhannut sun oikeuksia kirjoittaa mitä haluat minne haluat, vaikka niin tunnut olettavan.
Muokattu viimeksi: 01.08.15 01.45
01.08.2015 01.56
022699191_r
Narnia

Musta on vaan koomista miten sä käänist tän keskustelun sellaisiin kysymyksiin kuin "miksi sinä lähetät viestejä". Ja kun mulle itselleni on aika itsestäänselvyys, että miksi keskustelualueille kirjoitellaan, niin tuli kieltämättä vähän kummallinen olo. Ihan jopa suorastaan sellainen, etten saisi tänne kirjoittaa kun niin tiukkaan aloit aiheesta tivaamaan. :D 

Hyvä kuitenkin tietää, ettet uhkaa mun oikeuksia. Alles klar. 

01.08.2015 06.54
Toisinaan keskustelun etenemisen (/jatkamisen mielekkyyden) kannalta on tärkeää ottaa selvää kanssakeskustelijan motiiveista koko touhuun. En näe tässä mitään koomista, mutta no, mulle ei olekaan itsestäänselvyys, että kaikki todellakaan kirjoittaisivat tänne ihan samasta syystä saati ymmärtäisivät sitä.
01.08.2015 20.54
022699191_r
Narnia

En nyt tiedä mitä tuohon kuuluisi sanoa........ :D

Teet elämästäsi vaikeaa, jos alat aina ihmettelemään ja selvittelemään kanssakeskustelijan motiiveja (...), kun joku on eri mieltä kanssasi. Tämä meidän kahden välinen keskustelu oli mielestäni niin tavallinen kuin olla ja voi.

- sanot asian x
- esitän kysymyksen asiasta x
- vastaat kysymykseeni aiheella y
- jatkan keskustelua aiheesta y
--> alkaa kauhea ulina ja tenttaaminen minun "motiiveistani"

Tämä oli itselleni ihan täysin normaali ja neutraali keskustelu, johon päätin osallistua koska ihmettelin tiettyjä asioita, jotka poikkeavat minun ajatusmaailmastani. Mulla on myös vapaa-aikaa, ja tykkään käyttää osan vapaa-ajastani hengaten koneella, kirjoittaen silloin tällöin viestejä petsieen. Että ei tässä kuule mitään tämän ihmeellisempää.

Kannattaa joskus ottaa asiat vähemmän henkilökohtaisesti, maybe. :D 

01.08.2015 21.22

No siis, aina maailmassa tapahtuu joka puolella kaikkea väärää. Espanjassa metsästyskulttuuri on vähän pielessä ja koiria kaduilla, Kiinassa on kidutusfestivaaleja ja taloja hylkiölapsille, Venäjällä kehitysvammaisten lasten tilanne jne.
Ihan sitä kaikkea vastaan pitäisi taistella. Mutta sitä voi itse kukin miettiä, että hyödyttääkö se suomalaisilla koirafoorumeilla ja vaikka Instagramissa mesoaminen niitä kiinalaisia koiria yhtään. Toki, tietoisuus leviää, joo, ymmärrän, mutta kun se sama jankkaus vaan jatkuu ja jatkuu, ei se alkusysäyksen jälkeen enää hyödytä. Siinä ajassa kun näppäilee puolianonyymeja raivoviestejä toisella puolella maapalloa (en nyt viittaa vain tähän keskusteluun), olisi varmasti ehtinyt kaivaa jonkun stop yulin -järjestön ja lahjoittaa sinne muutaman roposen.

Kotimaassa sitä pystyy keskustelulla vaikuttamaan (joskin ei millään anonyymilla apinanraivolla vaan asiallisin puheenvuoroin niille tarkoitetuissa medioissa), mutta ne kiinalaiset koiranmestaajat tai espanjalaiset metsästyskoiranhylkääjät tuskin lukevat mitään suomalaisnuorten nettisaitteja.

01.08.2015 22.43
Kauhea ulina ja tenttaaminen? (siis nämäkö kaksi viestiä, jossa kysyin kysymyksen "miksi" en vaatinut sinua kertomaan yhtään mitään, saati että KYSYMYS olisi hirveää ulinaa). En koe sellaisten selvittelyjen vaikeuttavan elämää, päinvastoin, saan tietooni kenen kanssa on ihan turha yrittää mitään keskustelua käydä (ja ei, tähän ei ole syynä eriävä mielipide).

Minun mielestäni "aiheeni y" liittyy erittäin hyvin aikaisemmin sanomaani "aiheeseen x", johon esitit kysymyksen, joten ei kai meillä tässä sitten kummempaa, kuin näkemyserot.

Ota vinkistäsi ihan itse vaari vain. :D
Muokattu viimeksi: 01.08.15 22.53
01.08.2015 23.20
022699191_r
Narnia

50-50 mahdollisuudella viestini sisälsi hieman kärjistyksiä. Mutta ihan vaan siksi, koska musta on edelleen omituista alkaa näinkin normaalin keskustelun yhteydessä kyselemään ja epäilemään yhtään mitään. :D En ole aiemmin törmännyt vastaavaan. 

Joo, kyllähän aihe y ja x liittyivät toisiinsa. Tässä tapauksessa nyt hiukan yksinkertaistin keskustelunkulun esittämistä, että se varmasti menisi perille (vaan menikö siltikään).

Ja nimenomaan tässä oli kyse näkemyserosta. Niistähän keskustelut syntyykin, eikö vain? 

Mulla on jotenkin epätodellinen olo. Osallistuinko mä ihan oikeasti näin lapselliseen vänkäämiseen? En kai? Tää on epäilemättä mun keskusteluhistorian pohjanoteeraus, joten tää on kyllä mun osalta ihan finito nyt. 

02.08.2015 10.15
022707539_r
Puolimieli kirjoitti:

No siis, aina maailmassa tapahtuu joka puolella kaikkea väärää. Espanjassa metsästyskulttuuri on vähän pielessä ja koiria kaduilla, Kiinassa on kidutusfestivaaleja ja taloja hylkiölapsille, Venäjällä kehitysvammaisten lasten tilanne jne.
Ihan sitä kaikkea vastaan pitäisi taistella. Mutta sitä voi itse kukin miettiä, että hyödyttääkö se suomalaisilla koirafoorumeilla ja vaikka Instagramissa mesoaminen niitä kiinalaisia koiria yhtään. Toki, tietoisuus leviää, joo, ymmärrän, mutta kun se sama jankkaus vaan jatkuu ja jatkuu, ei se alkusysäyksen jälkeen enää hyödytä. Siinä ajassa kun näppäilee puolianonyymeja raivoviestejä toisella puolella maapalloa (en nyt viittaa vain tähän keskusteluun), olisi varmasti ehtinyt kaivaa jonkun stop yulin -järjestön ja lahjoittaa sinne muutaman roposen.

Kotimaassa sitä pystyy keskustelulla vaikuttamaan (joskin ei millään anonyymilla apinanraivolla vaan asiallisin puheenvuoroin niille tarkoitetuissa medioissa), mutta ne kiinalaiset koiranmestaajat tai espanjalaiset metsästyskoiranhylkääjät tuskin lukevat mitään suomalaisnuorten nettisaitteja.

Samaa mieltä!

Onhan suomessakin eläin oikeudet jossain kohin huonosti. Esim. Särkänniemen delfinaario. Joka on jo niin vanhaa eläinsirkusta! Delfiinit elävät koko elämänsä pienessä kivesessä altaassa. Ei ole minkäänlaisia virikkeitä, ainoastaan ruokaa mitkä antavat kouluttajat, jos delfiini tekee temppun. Joo olen ottanut asiasta selvää. Onneksi ihmiset ovat heränneet että se on väärin pitää kauniita älykkäitä delfiinejä sirkus pelleinä. 

http://oikeuttaelaimille.net/vetoomus-delfiinien-puolesta

Oikeutta eläimille on tehnyt vetoomuksen särkäniemen delfiininen puolesta, toivon että laitatte myös omat nimenne sinne. :)

Myös suomessa on huonot olot turkkiseläimillä. Pienet häkit, ei virikkeitä, ei hoideta. Minun mielestä turkkit on ok, MUTTA eläimelle pitäisi antaa hyvä elämä ennekuin se laitetaan turkkis. Oikeutta elämille on tähänkin vetoomus niiden nettisivuilla.

Vaikka emme voi auttaa muita maita, yritetään edes pienillä asioilla täällä kotimaassa saada eläimille parempi elämä.

08.08.2015 17.24
022707901_r
kraków

Tälle videolle ei sitten löydy kivaa sanottavaa..... :(

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti