Mistä hankkia marsu? (Yleinen keskustelu > Lemmikkiä hankkimassa)

19.07.2008 12.43
Moi!Mistä hankkia 3 marsu?naaras marsu?
19.07.2008 12.50
12.09.2008 21.53
000057128_r

Kaikki marsuni olen ostanut Otuskeskuksesta.

23.10.2008 15.46
019894911_r
Lappeenranta

kannattaa ostaa

kasvattajalta

eläinkaupasta

tutuilta/kaverilta jos on : D

23.10.2008 18.56
Yhdyn Kuroon. Kasvattajalta suosittelen.
23.10.2008 19.00
Paavo kirjoitti:

kannattaa ostaa

kasvattajalta

eläinkaupasta

ei eläinkaupasta
20.05.2009 17.27
019466823_r
Myrskylä
Mä sain marsuni + tarvikkeet täältä Petsiestä ; ) Tuosta tori osiosta ; )
26.05.2009 16.44
020505678_r
Kouvola
Mul on kaks marsua myynnissä häkkeineen mutta ovat kyllä poikia kummatkin..
26.05.2009 19.59

http://www.lemmikkipalstat.net/apula/muut.htm

Tuolta voi kurkata myytäviä eläimiä.

26.05.2009 21.55
Ehdottomasti kasvattalalta jos otat poikasia! Eläinkauppojen "suloiset marsuvaavit" on usein ihan tehotuotantona tehty, eikä marsujen hyvinvoimmilla tai hyvällä perimällä ole ollut väliä. Riippuu tietysti eläinkaupasta mutta näin täällä Helsingissä
26.05.2009 22.03
000049848_r
Keksi kirjoitti:
Ehdottomasti kasvattalalta jos otat poikasia! Eläinkauppojen "suloiset marsuvaavit" on usein ihan tehotuotantona tehty, eikä marsujen hyvinvoimmilla tai hyvällä perimällä ole ollut väliä. Riippuu tietysti eläinkaupasta mutta näin täällä Helsingissä
Olen samaa mieltä Keksin kanssa.
28.05.2009 17.10
019894911_r
Lappeenranta
Tuutti kirjoitti:
Paavo kirjoitti:

kannattaa ostaa

kasvattajalta

eläinkaupasta

ei eläinkaupasta
Meindän eläimet on kylla aina ostettu Faunattaresta ja rekisteröityjä olivat eikä niissä mitään vikaa ole!! Näyttelyissäkin ovat pärjänneet todella mahtavasti!! :)
28.05.2009 17.19

Ei todellakaa mistää helvetin eläinkaupast jos haluu kunnon ohjeet ja kunon otuksen! Neon sellasii harhaluulosii marsui ku on koko lapsuuden saanu kattoo lasin takana tökkivii ihmisii. Mä oon huomannu ainaki selvii eroi ku mul oli joskus eläinkaupast marsu. En ikinä enää osta!! Eli jos haluut näyttely marsuu enemmän ni sit käänny kasvattajan puolee. Mut jos kelpaaa iha koti marsu sit voit harkita iha lemmikkikaupan kesyjä marsui, mut saat ite "opettaa" jos ostat kasvattajalt. Lemmikki kaupas Kasvattajal on jo tottunu hoitoo enemmän. Kasvattajilt saa mun mielest myös nuorempina nää marsu. Eli tusinatavaraa lemmikkikaupast mut vähä persoonallisempi ja kiltimpi kasvattajalt. Kasvattajil on myös parempi luonteisii marsui, ku ne ei ooo masentunu siel kaupas. Jotku voi olla eri mielt mut mun mielipide.

Just tää Keksin mainitsema tehotuotanto on kans yks juttu miks kannattaa ostaa iha kasvattajalt.

Manu ja sulo on kasvattajalt (Minna Aatela) tosi hauskoja poikia

Muoks. Juuh siis huomasin just et olin sekottanu jotenki hassusti kasvattajan ja kaupan marsut. Siis tusinatavaraa eläinkaupast ja persoonallinen kiltti söpö marsu kasvattajalt.

Muokattu viimeksi: 30.05.09 20.01
28.05.2009 21.48
000075379_r

Ei pidä yleistää, että kaikissa eläinkaupoissa eläimillä olisi huonot olot, vaikka yleensä näin onkin.

Esimerkiksi isosiskoni on ostanut kaikki kolme marsuansa Lappeenrannan Faunattaresta ja jokainen niistä on aivan mielettömän kilttejä. Kyseisen faunattaren pitäjä kasvattaa itse marsuja. :)

28.05.2009 21.50
021198159_r
Hamina
Minkäs kaupungin fauna oli? (; mä en tykkää siitä ettei ainakaan rottia saa faunas käsitellä ennen ostoa. Ostat siis ihan sikan säkissä, onko tämä marsuillakin kun faunasta on kyse? Säälistä ei kannata eläimiä ostaa, näin lisätäkseni.
28.05.2009 21.52
Jos ostaa eläinkaupasta marsun niin kannattaa kysellä että mistä ne ovat tulleet eläinkauppaan. Parempi olisi ottaa tietenkin suoraan kasvattajalta niin saisi terveen marsun.
28.05.2009 21.57

Eläinkauppojen lisäksi katsoisin kuitenkin myös muutenkin paikkaa mistä ostaa. Kasvattajia kun on moneen lähtöön.

Virallisilta kasvattajilta kannattaa ostaa :)

28.05.2009 21.58
021198159_r
Hamina
Kasvattaja mielestäni parempi, osaa neuvoa sittten kunnolla eikä tyyliin fauna osaa kertoa kuin jostakin eläimestä hiukan jotakin. (faunassa ei oltu erotettu rottaa fretistä, ja mini giljotiini pyörä syrkille. Hiirten ruokaa marsulle, ja sitärataa...)
28.05.2009 22.05

Tuohon kesyyteen vielä lisäys. Olin aikoinani työharjoittelussa yhdessä Helsingin eläinkaupoista. Siellä ei niitä eläimiä kyllä ollenkaan käsitelty. Ruuat vaan heitettiin nopeasti sisää, vaihdettiin vedet ja purut. Siinä se. Ne ei todellakaan olleet kovinkaan kesyjä ja luottavaisia. Lähinnä häiriintyneitä ja stressaantuneita. Kasvattajat panostaa siihen, että heidän eläimistään tulee mukavia lemmikeitä. He siis juuri käsittelevät eläimiään.

Eläinkaupan risteytysmarsut sitäpaitsi maksaa täällä 50-70e ja kasvattajan puhdasrotuiset, suvultaan tunnetut marsut vaan 20-30e. Kasvattajalta otetut marsut on todellakin turvallisempi vaihtoehto kuin eläinkaupasta ostetut.

Jos eläinkaupasta ostaa silti, niin varmistaa että

a) marsua ei ole tuotettu tehotuotantona

b) marsua on hoidettu asialliseti

c) marsua on käsitelty

Käsittely nuorena on äärimmäisen tärkeää, koska jokainen marsunomistaja tietää, että marsu on luonnostaan todella säikky eläin. Jos sitä ei ole nuorena totutettu käsittelyyn, se pelkää sitä helposti vanhempanakin. Näin kävi edesmenneen, eläinkaupasta ostetun Raitapaita-marsuni kanssa. Se oli maailman suloisin marsu, mutta käsittely oli sille aina arka paikka.

Raitapaidan kaverina oli Tohveli-marsu, myöskin eläinkaupasta, ja se kuoli 1-vuotiaana keuhkorappeumaan (luultavasti perinnöllinen). Tämän takia kehotan miettimään kahdesti, mistä eläimen ostaa. Itselle kävi huono tuuri.

28.05.2009 22.14
000075379_r
Jäärä kirjoitti:
Minkäs kaupungin fauna oli? (; mä en tykkää siitä ettei ainakaan rottia saa faunas käsitellä ennen ostoa. Ostat siis ihan sikan säkissä, onko tämä marsuillakin kun faunasta on kyse? Säälistä ei kannata eläimiä ostaa, näin lisätäkseni.

viestissähän luki, että Lappeenrannan Faunatar. kyllä siellä ainakin saa käsitellä ennen ostoa kun kysyy, että saisiko vähän vilkaista jotakuta elukkaa. o_O kaipa tuokin asia riippuu ihan liikkeestä ja myyjistä. kyllä tuolla saa käsitellä jos on kiinnostusta kyseiseen eläimeen ja ihan mielellään esittelevät niitä. esimerkiksi kerran kysäisin eräästä yksin olevasta poikarotasta, niin tuttu myyjä pyyti minut eläinhuoneseen, otti rotan syliin ja käsitteli sitä ja kysyi olisinko mie tahtonut käsitellä, mutta jätin väliin. myyjä kertoi, että rotta oli alunperin ostettu Faunataresta toisen rotan kanssa, mutta tämä oli alkanut kiusata sitä toista rottaa niin paljon, että ostaja palautti rotan liikkeeseen.

Lappeenrannan Faunataressa muutenkin kaikki näyttäisi olevan kohdillaan. (toisin kuin muutamassa toisessa Lappeen eläinkaupassa..)

Muokattu viimeksi: 28.05.09 22.16
29.05.2009 13.23
021198159_r
Hamina

Ai sellasta siel... Harmi vain et tuolla onkohan se kotkan faunas ei rottia saa sylitell' vaikka ostaa, eli ostat ihan tiet'm'tt' ko. elukasta mtn.

Faunattaresta en tykk'', osa myyjist' tiet'' paljonkin mutta osa taas ei mtn.

29.05.2009 13.39
000048229_r
eläinkaupoissa harvemmin eläimiä käsitellää, jos ollenkaa. Kuten on sanottukin täällä ruoat nakataan sitään ja purut vaihdetaan, siinä se. Ei niillä ole aikaa käsitellä eläimiä, pitää olla kassalla, hyllyttää, siivota jne. Vaikuttaa että eläimet ovat nille pelkkiä esinteitä.
Sanottukin ettei säälistä eläintä saa IKINÄ ottaa. eläinkauppaan tulee uusia marsuja jos vanhoja ostaa pois. Kun ei osteta ei myöskään tuoteta ja tää pätee myös marsuissa.
suosittelen kasvattajaa tai yksityistä henkilöä. Kasvattajalta saa paperillisen terveen marsun. Sitä on käsitelty ja eikös se halvempikin ole. Yksityisiltä saa myös joskys hyviä marsuja. Petsien torilla on marsuja myynnissä, apulassa ja ihan googlaamalla löytää helposti.
05.08.2010 11.29
022553210_r
Lahti
mulla kaikki marsut on aina otettu eläinkaupasta. Elämäni ensimmäinen marsu Kalle lopetettiin, koska hampaat kasvo niin kovaa vauhtia kovasta peremisesta huolimatta ja niitä käytiin ell. luona muutaman kerran lyhennyttämässä. Seuraavat marsut oli Mikko ja Veera, sisarpuolia ja Mikko leikattiin jotta pääs samaan asumukseen. Veera kuoli vuotta aikasemmin johonkin tuntemattomaan sairauteen (kuihtu pois vaikka söi ja joi paljon). Veera eli kuitenkin aika pitkään. Mikko eli vuoden yksin ennen kuolemaansa ja se oli silloin n. 5 vuotias. Nykyään meillä on Iines joka on n. 1v 5kk ja elämänsä kunnossa. Ei ne eläinkaupan marsut aina ole viallisia ja huonoja
You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have
05.08.2010 13.42
000050261_r

Mitäs ihem huutelemistä täälä nyt taas on ollut?

Se, että ostaako kasvattajalta vai eläinkaupasta, ni on se ja sama. Kaupasta voi saada ihan yhtä hyviä marsuja. Se on myös ihan jokaisen oma asia mistä sen ostaa, siihen ei pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista.

Itse olen ostanut vuosia sitten urosmarsun eläinkaupasta (ei tullut toimeen muiden marsujen kanssa) enkä kadu sitä pätkääkään.

Eläinkaupan eläimet on yhtä hyvin käsiteltävissä, jos vaan itse jaksaa siihen paneutua. Ei ne ole sairaita eikä huonoja eläimiä, vaan aivan samanlaisia ja terveitä kun kasvattajillakin on. Poikkeuksia toki on ja aina kannattaa myös katsoa sitä eläinkaupan tasoa, että ostaako juuri sieltä vai jostain muualta.

On siis aivan turhaa huudella sieltä puskasta, että eläinkaupasta ei tulisi koskaan ostaa ja että eläinkaupan eläimet ovat "viallisia". Näin ei nimittäin ole. Jos ei itse eläinkaupasta osta, niin ei tarkoita etteikö muut saa ostaa. Usein myös moneen eläinkauppaan menee ihan kasvattajalta niitä eläimiä, ei siis läheskään joka paikkaan mene mistään tukusta.

Esim. täälläpäin Faunattareen menee eläimiä kasvattajalta, ei tukusta.

05.08.2010 14.14
021714062_r
Hämeenlinna

Hämeenlinnan Faunattareen eläimet tulevat juurikin tukusta, Saksasta. Viimeksi kun kävin, siellä oli kaksi marsua pienen pienessä häkissä. Oli myös rottia, kaneja, lintuja, kaloja, gerbiilejä, hamstereita, kotiloita... Ja jopa leguaani!

Säälistä tosiaan ei kannata eläimiä ostaa, enkä muutenkaan suosi noita eläinkauppojen toimintaa. Eläimet eivät kuulu kauppoihin.

Se mikä ei tapa, se tappo melkein.
05.08.2010 14.54
021083682_r
Orimattila

Suosittelen ostamaan marsun ja muutkin pieneläimet suoraan luotettavalta kasvattajalta.

Olen marsuja kasvattanut vuodesta 88-, n. 7 vuotta sitten lopetin kasvatuksen allergian vuoksi. Tänä vuonna kuoli viimeinen kasvattamani marsu joka oli melkeen 7 vuotta. Ensimmäinen marsuni sain kasvattajalta (88-) joka on perustanut Faunottaren eli eläinsoppin. Minulla on hyvin pitkä kokemus lajin kasvattamisesta, ensimmäinen tuli kun olin 8 vuotta vanha.

Näyttely tulokset eivät kerro sitä onko marsu terve tai terve sukuinen!

Kivan marsun voi saada eläinkaupasta jos siellä on virallisen tai luotettavan kasvattajan kasvattamia marsuja. Ottakaa selvää ennen ostoa jotta ei tule pettymystä. Eläinkaupan eläimet ovat jopa yleensä hintavempiakin kuin virallisen kasvattajan kasvattamat eläimet. Typerää maksaa enemmän huonommasta eläimestä joka saattaa olla tukun tuottama eläin jolla on perinnöllisiä sairauksia.

28.02.2011 11.24
000084634_r

Pakko sanoa, vaikka vanha keskustelu onkin:

Minun edesmennyt marsuni ostettiin eläinkaupasta. En tiedä mistä, koska marsu oli silloin kaverini. Kaveri tuli allergiseksi ja hänen piti luopua kahdesta marsustaan. Marsut tulivat siis minulle. Toinen, vanhempi marsu kuoli parin kuukauden päästä meille tulosta (johtui varmaan niin suuresta ikävästä edellistä omistajaa kohtaan). Vanhempi marsu oli luultavasti ostettu kasvattajalta.

Toinen (eläinkaupasta ostettu) marsuni eli 7 vuotta vielä tämän jälkeen.. YKSIN :) (itseasiassa menehtyi kolme päivää sitten)

Erittäin terve tyttömarsu se oli ja todella kiltti! Eli eläinkaupasta voi saada terveen, pitkäikäisen ja mukavan marsun. Muistakaa, että kaikki on yksilöitä!! Tietysti pitää katsoa, että eläinkauppa on ihan kunnollinen.

06.09.2011 13.04
Tori.fi:stä sieltä olen jo varannut 2 naarasmarsua 40e :DD että älä niitä katso,kun ilmoitusta ei ole vielä poistetu :D
06.09.2011 13.46
000050261_r
^ Aloitusviesti on jo muutaman vuoden vanha, eli tuskin tämän aiheen aloittaja sitä ilmoitusta sen pahemmin katselee ;)
14.09.2011 10.01
Laitoon ihan huvinvuoks jos joku muu näitä kattele :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti