Rally toko - Sivu 39 (Koirat > Harrastustoiminta)

24.01.2016 18.37
022705913_r
Mikkeli

Rally-tokon helppous riippuu ihan koirasta ja ohjaajan taidoista. Periaatteessa rally-tokon aloluokka on hirmu helppo, koska koiraa saa niin paljon auttaa erilaisilla vartaloavuilla ja käsimerkeillä ym. Koiran ei periaatteessa tarvitse osata edes seurata, riittää, että se kulkee mukana ja osaa istua käskystä (perusasennot).

Vaikka kylttejä on paljon, rally-toko koostuu vain muutamasta osattavasta asiasta: seuraaminen, istuminen, maahanmeno, paikalla pysyminen, eteentulo ja saksalainen täyskäännös. Nämä asiat jos opettaa, niin pitäisi aloluokka mennä läpi. Jos koiran saa pysymään kontaktissa läpi kokeen, mahdollisuudet paranee huomattavasti.

Omat koirat on vahvasti tokotaustaisia, joten ei niiden kanssa ole rally-tokoa tarvinnut treenata. Eino on erityisen helppo tapaus, koska sillä pysyy katkeamaton kontakti kisasuorituksen läpi. Eipä sen tarvitse paljoa muuta osatakaan, kun se on vaan kuulolla ja katsoo mihin sitä käsillä ohjataan. Einohan on rally-tokoa treenannut ehkä 3 kertaa + käynyt yhdet möllit ja yhden kokeen, molemmista 100p.

http://easyfellow.blogspot.fi
24.01.2016 19.00
022674760_r
Uusikaupunki

Alokasluokka on tosiaan helppo, mutta siinäkin saattaa törmätä odottamattomiin hankaluuksiin. :D Mulla esim. Nera on tosi vilkas ja ehtii tehdä vaikka mitä tosi nopeasti. Tarkkana on saanut olla tokotaustan takia mm. siinä, ettei tuo istu aina perusasentoon, kun aina ei kuulu istua. Saatiin myös jonkin aikaa treenata sitä, ettei kyltteihin kuulu kiinnittää huomiota. Nera koitti joskus myös pakittaa kyltin päälle, yritti siis tarjota agilityn 2on2offia siihen. :D Näiden asioiden takia me ei lähdetty parin treenikerran jälkeen kisaamaan, vaikka hyväksytty tulos olisi voitu silloinkin saada.

nasujanera.blogspot.com
24.01.2016 19.21

Nitan kanssa aloitettiin syksyllä rally, ja sille on ollut tosi helppo opettaa korkeammankin luokan liikkeitä kun on tokotaustaa ja koira osaai pitkän litanian temppuja. Ollaan treeneissä edistytty ihan huimasti, mutta kisaaminen onkin ollut pulma.

Mä itse en ole niin varma kisoissa, ja muutenkin jännittäessä olen unohtanut tyhmiäkin juttuja. Meidän ekassa kisassa saatiin 3x -10 mun töppäilyistä kun esimerkiksi uusin väärin, otin liian lyhyitä askeleita enkä hidastanut kunnolla. :D Että mulle vaikeinta on ollut muistaa ne säännöt ja ylipäätään toimia normaalisti kisoissa, lol

Edit. Siis meilläkin alussa Nita ihmetteli niitä kylttejä! Se oli ihn varma että ne on joku juttu mikä sen pitää ratkaista. Yritti nenäkosketusta, kiertoa, keilata... :D 

Muokattu viimeksi: 24.01.16 19.22
24.01.2016 19.23
022668017_r
Kannus
Harri on tosi kova höseltäjä. Mitenhän saisi rauhoittumaan? Liikkeitä tehdessä höseltää koko ajan. Yrittää edellä mennä. Ei keskity. Maahan meno on vaikeaa pihalla ja märällä ja hallilla. Kotona sisällä onnistuu. Koiran kiertäminen kun koira istuu tai makaa hankala. Koira nousee ylös kun kierrän. Mikä neuvoksi. Pujottelussa ja spiraalissa kun menemme niin harri hätäilee ja yrittää mennä edellä. Astun tassun päälle
Harri
24.01.2016 19.40
022705913_r
Mikkeli

Häsläämistä yleensä vähentää se, että on itse rauhallinen, eikä lähde mukaan siihen koiran sähläämiseen. Ole koiralle myös selkeä, että se tietää, mitä sen pitää tehdä, eikä arvaile. Jos koira ei vaikka malta istua perusasennossa kuin hetken, niin sitten sitä pitää palkkailla siitä, että se istuu siinä rauhassa. Helposti tulee palkattua vain siitä sivulle tulosta. Sama edessa istuessa, maatessa ym. Maahanmenoa kannattaa harjoitella erilaisissa paikoissa ja erilaisilla alustoilla, tarvittaessa voi helpottaa namilla ohjaamalla, jos ei muuten meinaa onnistua.

Pilko koiran kiertäminen osiin. Palkitse ensin siitä, että otat pienen askeleen koirasta pois päin ja se pysyy paikoillaan, sitten kaksi askelta jne. Palkitse, kun pääset sen viereen, sitten taakse jne. Älä yritä heti tehdä koko kierrosta. Harjoittele paikalla pysymistä myös muissa tilanteissa. Jos koira sitkeästi kääntyy mukana, kun menet sen taakse, laita sille etupalkka. Esim. nami parin metrin päähän koirasta maahan. Tällöin koira katsoo namia, eikä käänny mukana. Etene tällöinkin pienin askelin, ensin askel ja vapauta koira palkalle, sitten kaksi jne.

Edistäminen johtuu siitä, ettei koira osaa oikeaa seuraamispaikka. Ole tiukempi kriteerissä, äläkä anna sen edistää. Aina kun koira menee edelle, pysähdy, jolloin se toivottavasti korjaa perusasentoon oikeaan paikkaan, tarvittaessa auta sivu-käskyllä. Tee paljon nopeita pysähdyksiä, jolloin koira joutuu olemaan skarppina, eikä mene edelle.

25.01.2016 16.05
022551179_r
Hämeenlinna

Noelilla oli jo hyviä neuvoja miten lähteä noita tiettyjä ongelmia ratkomaan. Olisin ehdottanut aikalailla samaa.

Kiertoa olen myös treenannut, ja laittanu muutkin treenaamaa,n tötsien kanssa. Isken tötsiä rinkiin koiran ympärille n. metrin päähän 8kpl ja niitä käydään kiertämässä. Välimatkaa koiran ja tötsien välillä voi kasvattaa, kun sujuu tuolla. Miksi? Sen takia, että moni lähtee ahnehtimaan ja kiertämään koko koiraa liian nopeasti. Kun ohjaajalla on selkeä ajatus siitä mihin hän on menossa, niin sitä ahnehtimista ei tapahdu niin helposti. Ensin kuljetaan suoraan koiran edessä olevalle tötsälle ja kun se sujuu, niin etuviistossa oleville. Sitten sivuille, takaviistoon ja lopuksi suoraan taakse. Tämän jälkeen vasta kiertämään koko koiraa. Sitten voi tosiaan tehdä isompaa rinkiä. Teen itse mieluummin liian isoa ja sitten kisoissa se pienempi rinki koiran ympäri on lastenleikkiä.

Jos koira edistää, eikä tiedä oikeaa seuraamispaikkaa, niin vahvistaisin perusasentoa. Tekisin aluksi pelkkää yhtä askelta, käännöksiä ja sitten kahta askelta, kolmea jne. Pidempää seuraamispätkää ja siis pujottelua ja spiraalia, sekä koko rataa vasta myöhemmin. Kannattaa myös miettiä miten palkkaa. Jos palkkaat oikeasta kädestä, niin koira lähtee herkästi hakemaan jo kohti sitä kättä, missä on palkka ja tulee eteen. Rallyssahan on oivallinen kylttikin seuraamisen opetteluun eli istu-askel-istu-kaksi askelta-istu-kolme askelta-istu.

Jotkut koirat vaan höseltää. Uskoisin kääpiöpinserin lukeutuvan näihin rotuihin, samoin kuin monien terrierien. Se nyt vaan kuuluu niihin. Täytyy pitää itsellä tarkasti mielessä mitä treenataan ja mistä siis palkataan, pysyä siis itse rauhallisena, eikä mennä mukaan koiran soheltamiseen. Jos koira vain höseltää ja menee ihan överiksi, niin sitten pitää viheltää peli poikki ja rauhoittaa tilanne. Eihän se koira enää edes tiedä mitä oli tekemässä, eikä opi mitään. Kun koira osaa liikkeet kunnolla, niin se höseltämisenergia kanavoituu sitten niiden liikkeiden tekemiseen. Lisäksi voi ja pitää vaatia koiraa tekemään liikkeet kunnolla ja käskystä. Muuten ainakin omat terrierit voivat olla (tai kuvittelevat olevansa) askeleen edellä ohjaajaansa :D

Muokattu viimeksi: 25.01.16 16.06
04.02.2016 08.42
022710853_r
Kannus

Nalalle elen Kannuksesta toinen AVOHYV 93p. Jäätiin vielä extemporena Nutun kanssa voittajaluokkaan nollakoiraksi, ai että tehtiin hieno rata! Se on aina ollut herkkä mun jännitykselle, mutta eilen mua ei jännittänyt ollenkaan, joka näkyi heti positiivisesti. Vähän sählättiin oikean puolen kylteissä, koska ei se niitä oikeasti osaa ja annoin vielä väärää käskyäkin. Ehkä se voittaja ei olekaan niin mahdoton ajatus. :)

Tuohon häseltämiseen, Nala on aika häslääjä, sillä on hirveesti intoa, mutta se keskittymiskyky ei olekaan ihan niin hyvä. Se on hyvin ahne koira, joten sen saa rauhallisempaan fiilikseen käyttämällä vähän tylsempää palkkaa, kuten kuivanappulaa. Opetusvaiheessa siis ja sen jälkeen sitten voidaan ottaa se parempi palkka. Se palkkaantuu myös sosiaalisesti, mutta mielummin palkkaan sen namilla, koska usein kehut saa sen menemään kans vähän överiksi. Nutu puolestaan kestää oikein hyvin korkeassakin vireessä työskentelyn, Nalalla aukeaa pilli niin herkästi.

Muokattu viimeksi: 04.02.16 08.45
"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
04.02.2016 10.15

Nala kuulostaa vähän samanlaiselta kuin Nita. Välillä on tosi hankala saada Nita keskittymään jos oon erehtynyt ottamaan herkkunameja treeneihin. Tyyliin kun sitä pyytää istumaan niin se menee maahan, kierii, antaa tassua, pakittaa ja ehkä sitten tajuaa että ainiin piti istua :D

04.02.2016 10.40
022704948_r
Kannus

Mekin kisailtiin eilen Kannuksessa, ja napattiin toinen hyväksytty AVOsta! Tuloksia odotellessa istuin sormet ristissä toivoen, että saataisiin edes hyväksytty, mutta saatiin jopa 87pistettä ja vielä tuomarin palkinto!
10pistettä vähennettiin virheistä, ja 3pistettä sitten vielä kokonaisvaikutuksesta mun voimakkaista vartalovuista ja houkutteluista. Eli ihan aiheellisia vähennyksiä. :D

Nelli on nyt kaksissa kisoissa tehnyt saman tempun: ollut innokas kehän ulkopuolella, mutta kun päästään kehänauhojen sisäpuolelle kaikki unohtuu. En tiedä ottaako Nelli mun jännityksen niin vahvasti, vai mistä tämä johtuu. (nyt tarkemmin kun mietin niin tämä saattaa johtua siitä, että mulla on aina nami kädessä treenatessa mutta ei kisoissa. Ja sitten kun namia ei ole, niin ei ole mielenkiintoakaan).

Muokattu viimeksi: 04.02.16 10.40
http://nallinblogi.blogspot.fi/
04.02.2016 12.53
022643924_r
Kemi

Hih, mie näin Nalan, Nutun ja Nellin eilen :) Katoinki varsinki porojen kohdalla, että ompa tutunnäkösiä.

Tillikin kävi kisaamassa ja tuloksena MESHYV 81p ja 3.sija. :)

Herder, heeler, biter, protector. And her dogs.
04.02.2016 13.17
022703628_r
Tornio
Nelli kirjoitti:
Nelli on nyt kaksissa kisoissa tehnyt saman tempun: ollut innokas kehän ulkopuolella, mutta kun päästään kehänauhojen sisäpuolelle kaikki unohtuu. En tiedä ottaako Nelli mun jännityksen niin vahvasti, vai mistä tämä johtuu. (nyt tarkemmin kun mietin niin tämä saattaa johtua siitä, että mulla on aina nami kädessä treenatessa mutta ei kisoissa. Ja sitten kun namia ei ole, niin ei ole mielenkiintoakaan).

Biegga teki juuri saman viime rallykisoissa eli teki nätisti hommia nauhojen ulkopuolella treenatessa ennen koitosta, mutta heti kun päästiin nauhojen sisäpuolelle tuomarin silmän alle niin tyyppi meni ihan lukkoon. Meillä ainakin aivan selvästi reagoi mun jännitykseen paineistumalla...

Muokattu viimeksi: 04.02.16 13.17
http://slkubiegga.blogspot.fi/
04.02.2016 13.20
022692514_r
Kuopio
Biegga kirjoitti:
Nelli kirjoitti:

Biegga teki juuri saman viime rallykisoissa eli teki nätisti hommia nauhojen ulkopuolella treenatessa ennen koitosta, mutta heti kun päästiin nauhojen sisäpuolelle tuomarin silmän alle niin tyyppi meni ihan lukkoon. Meillä ainakin aivan selvästi reagoi mun jännitykseen paineistumalla...

Meillä sama juttu viime kisoissa Pilvin kanssa, koira toimi kuin unelma ja teki asenteella hommia ihan kehän vieressä ennen ja jälkeen kisasuorituksen mutta uppoutu haisteluun kun mentiin kehänauhojen sisäpuolelle. Vaikka en ees mielestäni niin älyttömästi jännittäny, sellanen normi kisajännitys. Toivottavasti ei tule tavaksi se haisteluhaahuilu.
04.02.2016 21.25
022704983_r

Onnea kaikille tuloksista! :) Meidän pitäis malttaa odottaa ensi viikon lauantaihin.. Lisäksi ilmottauduin Kuopion kaksiosaisiin kilpailuihun kuun loppuun. Jännittää, et miten se mestaruuden tavoittelu lähtee sujumaan. :P

Whoever said that diamonds are a girls best friend.. never owned a dog.
05.02.2016 11.49
022677966_r
kontiolahti

Mekin kuopioon voittajaan molempiin kisoihin :)

http://www.niinerilaiset.blogspot.fi/
05.02.2016 12.32
022692511_r
Kuopio

Me tullaan kans Kuopion kisoihin, Pilvi 2x AVO ja Viima 2x VOI. Vieläköhän viimesellä radalla on enää yhtään kartalla pitkän päivän päätteeksi :D

05.02.2016 12.36

Mekin tullaan Kuopioon, korkkaamaan AVO! Saa nähdä mitä tulee, treenit on laskettavissa yhden käden sormilla. :D

05.02.2016 12.44
022704499_r
Kuopio
Mekin mennään kuopioon 2×AVO, pelottavaa :D
Muokattu viimeksi: 05.02.16 12.45
http://lagottoelmo.blogspot.fi/
05.02.2016 12.59
022703451_r
Kouvola

Mua himottelis (yrittää) ilmoittaa Mikkelin maaliskuun kisoihin, mut me ollaan kyl ihan kesken viel kaikessa.. Kummasti varmaan tulis kyllä sitä treeni-intoa tosin jos ilmoisin. :D 
Kärsin kroonisesta treeni-laiskuudesta, jättäydyin noista meidän varsinaisista rally-tokotreeneistä pois ja vasta ensviikolla päästään taas normitokoon..
Tyhmää kun meidän seuralla ei oo omaa rally-tokoa, tai ainakaan "avointa" sellaista. Nettisivuillakin vaan lukee "Tällä hetkellä ei valitettavasti ole alkamassa rally-tokon alkeiskurssia ja kaikki tämän hetkiset ryhmät ovat täynnä." Että just.. 

Ja itsenäinen treenaaminenkin on niin hankalaa. Musta ois kiva pystyä varaamaan joku halli ihan vaan omille treeneille, mut.. miten te ootte siinä onnistuneet? 

Meidän seuran hallia voi vissiin vuokrata mut siihen tarvis avaimen ja avaimet on vaan tietyillä henkilöillä jne.. että tälläin tavallinen pulliainen ei vissiin omaa mitään mahiksia? Jos oon oikein ymmärtänyt :D Hm, pitää kartottaa mahiksia. Kun on se niin vaikea tohon 400 metrin päähän hiekkakentälle mennä..... :D 

05.02.2016 13.49
022643924_r
Kemi

Mie alotin harrastamisen ohjatuilla treeneillä, mikä oli Tillin kannalta hyvä, koska se oli silloin vielä niin epäsosiaalinen ettei me oltais kisoihin voitu mennä koskaan ilman yhteistreenejä. Se siis rähisi kaikille ja oli ihan hermona ekoilla kerroilla. Nykyisin se on jo ihan eri koira. Kun osaamista kertyi, alettiin treenaamaan omalla porukalla kentillä, minne sai mennä. Pari kertaa ollaan kahlattu myös hangessa. Sittempä liityttiin toiseen koirakerhoon, jonka kautta saatiin hallikin käyttöön ja siellä nyt treenataan tällä omalla pikkuporukalla.

Jos se on sun oman seuran halli, niin ei sun pitäs joutua maksamaan siitä ns. ulkopuolisen vuokrahintaa. Ainakin meidän seuralta ostetaan avain, joka ei paljoa maksa ja hallivuokrakaan ei ole päätä huimaava. Ulkopuolisille se on tuplahinta vähintään.. Jos joudut/haluat treenata itsekses ja saat hallin käyttöön, tai muun vastaavan, niin suosittelen treenaamaan heti rataa/radan kanssa. Kylttitelineillekin on jo kaikennäkösiä halpoja ratkaisuja.

05.02.2016 14.14
022703451_r
Kouvola

No tälleen löytyy seuran foorumilta "Miksi kannattaa ilmoittaa foorumille treeniaikeistaan? -Voit kutsua treeniseuraa, jolloin myös ei-avaimellisilla seuran jäsenillä on mahdollisuus hallin käyttämiseen."

Eli avainta ei vissiin niin vaan saa..

No joo, onhan noita treenipaikkoja mut talvella suoraan ulkona treenaus on vähän ikävää:D

05.02.2016 14.24
022643924_r
Kemi

^Todellakin... nimim. 20 astetta pakkasta ja tuulta sekä hangessa tarpomista takana :D Ollaan me kyl treenattu myös vesisateilla, liukkailla, kurassa.. varmaan kaikki sääolosuhteet tuli koettua nyt viime syksynä/alkutalvesta.

Muokattu viimeksi: 05.02.16 14.25
05.02.2016 14.38

Edi, kyllä kssk:lla toimii tällä hetkellä kaksi rally-toko ryhmää viikottain. Maanantaisin voi-mes ryhmä ja torstaisin alo-avo ryhmä. Me treenataan itse torstain ryhmässä, ryhmät ei tosin ole ihan niin karkeasti esim. alo-avo ryhmä, vaan treenataan myös voi- sekä mes-kylttejä :D

Ryhmät tosiaan perustettiin alkeiskurssin kautta, mutta suosittelen ottamaan yhteyttä kouluttajiin, koska en usko että ryhmään pääsy on mahdottomuus jos osaatte jo jotain, jos siis kiinnostaa :)

Muokattu viimeksi: 05.02.16 14.39
ele me ensina o que é o amor , o que é a saudade. Hän opetti minulle, mitä rakkaus on, mitä on kaipaus.
05.02.2016 14.50
022703451_r
Kouvola
xido kirjoitti:

Edi, kyllä kssk:lla toimii tällä hetkellä kaksi rally-toko ryhmää viikottain. Maanantaisin voi-mes ryhmä ja torstaisin alo-avo ryhmä. Me treenataan itse torstain ryhmässä, ryhmät ei tosin ole ihan niin karkeasti esim. alo-avo ryhmä, vaan treenataan myös voi- sekä mes-kylttejä :D

Ryhmät tosiaan perustettiin alkeiskurssin kautta, mutta suosittelen ottamaan yhteyttä kouluttajiin, koska en usko että ryhmään pääsy on mahdottomuus jos osaatte jo jotain, jos siis kiinnostaa :)

Sitä mä joo vähän meinasin että on niin "suljettuja" noi ryhmät, tietty voisihan sitä tosiaan kokeilla jos vaikka pääsisikin mukaan. :D Me käytiin alkeiskurssia yhellä yksityisellä mut jätin sen kesken kun en kokenut yhtään 13 euron kertamaksun arvoseksi.. Tyhmää kun "halvemmallakin" pääsis ihan laatutreeneihin.

Kuitenkin rallytokolla on jo nykyään aika paljon suosiota, että luulis KSSK:n vähän panostavan sit siihen. Tokossa kuitenkin kaikilla on avoimet treenit, no se ei ehkä rallyssa toimis. Mut noin niinkuin muuten :D

05.02.2016 16.32
022705913_r
Mikkeli
Meidän seurassa ei ole missään lajissa mitään avoimia treenejä. Ryhmiin ei kukaan tule pyytämään, eikä vapaista paikoista ilmoiteta missään, vaan ne täyttyy ryhmäpaikkojen kyselijöistä. Meillä kyllä pyritään kaikki halukkaat jäsenet sijoittamaan ryhmiin. Varmasti muissakin seuroissa on sama tilanne, että ryhmiin on sen verran tunkua, ettei niistä kannata erikseen ilmoitella mitään. Tuo kyllä kuulostaa oudolle, ettei seuran jäsen pääse treenaamaan itsenäisesti. Joissain seuroissa siitä joutuu maksamaan erikseen, mutta jos avainta ei saa edes lisämaksusta... Mitä sillä jäsenyydellä oikein saa, jos ette treenaa ryhmässä, ettekä pääse treenaamaan itsenäisestikään?
05.02.2016 16.43
022703451_r
Kouvola

^ Mä oon käynyt näyttelytreeneissä ja tokotreeneissä. Noi on siis semmosia että kunhan on jäsen niin voi mennä. Agility ja rally-toko on sit tiukemmin jaoteltu.

Esimerkiksi agilitysta sivuilla sanotaan näin; "Uudet harrastajat aloittavat harrastuksen alkeiskursseilla, joita järjestämme sitä mukaan, kun voimme tarjota kurssin käyneille mahdollisuuden jatkaa harrastusta seurassamme." Mä en tiedä onko noita alkeiskursseja nyt vähään aikaan ees pidetty..

Harmi sinänsä, että mahdollisuudet parempaan treenaamiseen on vähissä. Kun ei esim Kotkaankaan asti viitsisi aina lähteä ajelemaan. Tai no onhan noita yksityisiä mut ovat vaan niin hiton kalliita verrattuna tohon isoon seuraan.

Muokattu viimeksi: 05.02.16 16.46
05.02.2016 18.06

Meillä seuraan ei oteta uusia jäseniä ellei ole mahdollisuutta tarjota paikkaa ryhmästä. Omatoimitreenin saa ostaa vain kuukaudeksi kerralla ja pitää kai olla työvelvoitepisteet tehtynä että sen voi edes ostaa.. :D Ja treenipaikkaa ei saa ellei tosiaan kerää noita työpisteitä tiettyä määrää, ompa ainakin kisoissa aina talkooväkeä.

05.02.2016 19.38
022647263_r

Minäkin haluaisin kokeilla KSSK:n rally-treenejä, mutta ryhmiin hakeminen on niin monimutkaista ja jos mukaan pääsisikin, niin pidemmän matkan takia ei ihan joka viikko varmaankaan tulisi lähdettyä.. Eivät varmaan suostuisi tällaisia ryhmään edes ottamaan. Mielenkiinnolla kyllä odottelen, jos seura järjestää jossakin vaiheessa taas möllejä (viime kesänäkö oli kahdet??), sinne olisin ainakin menossa vaikka molempien hurttien kanssa, vaikkei kertaakaan olla ryhmässä treenattu.

Myös Kotka kiinnostaisi, mutta ko. seuran treenimaksu on suurempi monissa lajeissa ja talkoovelvoitteet ovat muistaakseni hankalemmat, joten taitaa jäädä väliin. Ja se perkuleen välimatka siihenkin suuntaan. Kiva asua keskellä kaikkea ja kaukana kaikesta.

Kukamitähäh?
05.02.2016 21.08
022643924_r
Kemi

Tuntuu toi KSSK hieman hankalalta kerholta... :/

05.02.2016 21.33
022703451_r
Kouvola
Tilli kirjoitti:

Tuntuu toi KSSK hieman hankalalta kerholta... :/

Jäseniä taitaa olla niin runsaasti, ja kouluttajia ei tarpeeksi? Veikkaisin. Ei sillä, mä oon kyllä ollut tyytyväinen noihin treeneihin missä oon käynyt. Mut kaipaisin kans sitä joka viikkosta (tavoitteellista) treenausta samassa pienessä porukassa eikä aina vaihtuvien naamojen kanssa.

05.02.2016 22.08
022703815_r

Lukiessani näitä teidän stooreja saa olla tyytyväinen omiin treenimahiksii, ku on viikkoryhmässä vakivuoro -> lämmin halli 2km päässä ja kenttä kesäisin alle 5km päässä kotoota... :D

RTK1 Chaton Dueto

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti