Rally toko - Sivu 41 (Koirat > Harrastustoiminta)

09.02.2016 14.31
022637141_r
Kuopio

Kuka tuo tuomari on Donilla? 

09.02.2016 15.18
022669006_r
Helsinki

^ Näyttäisi olevan Kirsi Petäjä.

Tosi kivan näköistä menoa Donilla. :) Siistiä ja musta nuo avut ovat juurikin luonnollisen näköisiä, kuten kuuluukin.

http://susiasukit.blogspot.com
14.02.2016 21.27
022659165_r

Hmm, tohtisikohan tuota ilmoittaa (kunhan ilmoittautuminen alkaa) Stevien kevään virallisiin.. :D

Muokattu viimeksi: 14.02.16 21.28
20.02.2016 16.44
000111629_r

Mä saan sydänkohtauksen! :D Ensimmäisiin virallisiin ilmottauduttu :D Tästä se lähtee! Huomenna treenaan epiksiin :)

21.02.2016 16.05
022706618_r

Jes mahtavaa! (siis ei sydänkohtaus vaan kisat :D) Ootteko mihinkä menossa?

Mä vielä arvon, viittinkö ilmoittaa Jyväskylän maaliskuun kisoihin vai en, kun yo-kirjoituksiinkin pitäis kai lukea, huoh >:( Noh onhan tässä vielä kahdeksan tuntia aikaa miettiä...

http://elamanpituistarakkautta.blogspot.fi/
21.02.2016 16.08

Täälläkin mietitään kisasuunnitelmia. :D Tai lähinnä että koska tuon nuoremman kanssa kehtaa kisata. Se osaa kaikki liikkeet mutta ratoja ollaan tehty vasta luonnollisestikin tosi vähän. Neon kanssa silti voi kisoja nyt jo vähän etukäteen silmäillä vakavammin kuin Kassun, Neolla on luonnostaan niin mainio häiriönkesto toisin kuin vanhemmalla joka kaipaa vielä vähän tekemistä erilaisissa paikoissa.

21.02.2016 19.40
022682594_r
Kauhajoki

Meillä ois kolmannet aloluokan kisat Seinäjoella parin viikon päästä. Tänään epiksissä meni ihan kivasti alokasluokan rata (saatiin 91/100p.), joten hieman luottavaisemmin mielin siis mennään kisoja kohti..

Hetakin samaisissa epiksissä mölliradalla 91/100p :'D Noh, mitä nyt vähän loikki ja pomppi ja arpoi mitä siltä halusin xD Ainakin sillä oli hauskaa - ja muakin vain nauratti koko radan ajan. On se nii höpsö..! xD

Muokattu viimeksi: 23.02.16 01.23
Ei aina voi olla laatikon terävin veitsi ♥ || http://frihetawa.blogspot.fi/
21.02.2016 21.39
022704499_r
Kuopio

Meillä on nyt treenit mennyt ihan huipusti, jospa ne ensi lauantain kisat menisi myös.. :D

http://lagottoelmo.blogspot.fi/
22.02.2016 07.50
022692511_r
Kuopio

Meilläkin on treenit menneet hyvin ja perjantaina käytiin mölleissä, Viimalle VOI 87p ja Pilville AVO 90p. Toivottavasti lauantain viralliset menee yhtä mukavalla fiiliksellä ja yhteistyöllä, kun sen yhteistyön kanssa on yleensä eniten ollu ongelmia kisoissa :)

22.02.2016 08.18
000111629_r

Epikset meni aika hullunmyllyä :D Mölliradalta Patulle 72pist. Runolle95pist ja Irkulle 97 pistettä ja toinen sija. Aloluokassa Patulle 89pist. Runolle 94pist ja Irkulle 100/100 pistettä. Nyt seuraavat olis sit tosiaan ne viralliset. Toivottavasti kerittäis Patun kanssa kunnolla treenaan meinaan sen kanssa ei aivan sujunu :D Olis kiva virallisissa tehä vähän parempi pistekertymä ku 72 tai 89 pistettä :D Yli 90 olis Patullekkin aivan sellanen realistinen tavote. Se on hieman vielä harjootusta vailla ja herkkä häiriölle. Liikkeet se osaa kyllä ja seurata. Sen pitäs saada vaan toimimaan sielä kisaradallakin :D

Muok: Pahin "ongelma" on mun ohjaajan toiminta ja häsääminen. Pitäs saada sellanen joku zen fiilis päälle mutta yhtäkkiä hukkuu sellaseen pimeeseen putkeen ja koittaa vaan juosta sieltä sokeena valoa kohti suunnilleen. Jännitys ja kaikki päällä plus et koira perseilee vähän yrittää vaan laittaa kaasua että saa koiran mukaan ja sit unohtaa sen kartanlukemisen ja tulee vaan aivan turhanpäiväsiä ohjaajavirheitä. Irkun kanssa me mennään aina erilaisesti. Mä luotan koiraan ja se tekee just niinku on hyvä, innokkaasti ja tarkasti, ja mä voin rauhassa keskittyä lukemaan kylttejä ja keskittyä askeleisiin ym pikkujuttuihin kun tiedän et koira keskittyy asiaan eikä johonkin toiseen. Patu hairahtuu ihmettelemään omiaan enkä meinaa saada kontaktia niin sit vaan alan sekoilla kun hävettää ja haluis vaan selvitä radalta pois äkkiä.. :D Paljon treenattavaa meillä vielä. Niin ohjaajalla ku koirilla!

Muokattu viimeksi: 22.02.16 08.23
22.02.2016 09.50
022677966_r
kontiolahti

Odotan kauhulla Lauantain kisoja x2. Millanen pohja on Kuopion Musti ja Mirri areenalla? Siis nurmi joo mut millanen nurmi hajujen puolesta (Elmo ehkä ymmärtää yskän :DD)

http://www.niinerilaiset.blogspot.fi/
22.02.2016 10.02
022692511_r
Kuopio

Veikkaan että normi nurmihajut? :D Meillä on koirat ihmeen vähän haistelleet Musti ja Mirri areenalla, mut niillä on agility mielessä enempi siellä ku haistelut. Ainakaan siellä ei oo edellisenä päivänä mätsäreitä tms niin ei pitäs olla joka paikkaan siroteltu herkun murusia.

22.02.2016 13.49
022708999_r
Seinäjoki
Patron kirjoitti:

Epikset meni aika hullunmyllyä :D Mölliradalta Patulle 72pist. Runolle95pist ja Irkulle 97 pistettä ja toinen sija. Aloluokassa Patulle 89pist. Runolle 94pist ja Irkulle 100/100 pistettä. Nyt seuraavat olis sit tosiaan ne viralliset. Toivottavasti kerittäis Patun kanssa kunnolla treenaan meinaan sen kanssa ei aivan sujunu :D Olis kiva virallisissa tehä vähän parempi pistekertymä ku 72 tai 89 pistettä :D Yli 90 olis Patullekkin aivan sellanen realistinen tavote. Se on hieman vielä harjootusta vailla ja herkkä häiriölle. Liikkeet se osaa kyllä ja seurata. Sen pitäs saada vaan toimimaan sielä kisaradallakin :D

Muok: Pahin "ongelma" on mun ohjaajan toiminta ja häsääminen. Pitäs saada sellanen joku zen fiilis päälle mutta yhtäkkiä hukkuu sellaseen pimeeseen putkeen ja koittaa vaan juosta sieltä sokeena valoa kohti suunnilleen. Jännitys ja kaikki päällä plus et koira perseilee vähän yrittää vaan laittaa kaasua että saa koiran mukaan ja sit unohtaa sen kartanlukemisen ja tulee vaan aivan turhanpäiväsiä ohjaajavirheitä. Irkun kanssa me mennään aina erilaisesti. Mä luotan koiraan ja se tekee just niinku on hyvä, innokkaasti ja tarkasti, ja mä voin rauhassa keskittyä lukemaan kylttejä ja keskittyä askeleisiin ym pikkujuttuihin kun tiedän et koira keskittyy asiaan eikä johonkin toiseen. Patu hairahtuu ihmettelemään omiaan enkä meinaa saada kontaktia niin sit vaan alan sekoilla kun hävettää ja haluis vaan selvitä radalta pois äkkiä.. :D Paljon treenattavaa meillä vielä. Niin ohjaajalla ku koirilla!

Oli tosi hyvät radat teillä! :D Patronin kanssa tosiana eniten höpsöilyä. :D Meillä on kyllä just niin sama ongelma Laulun (ja Salsan) kanssa. Ite alkaa hosumaan erilaista kun jännittää niin koira vaan odottaa sitä ohjausta jota ei koskaan tule. :S Pitäs niin paljon treenata lisää omaa ohjausta ja kisatilanteita. Mies tuli katsomaan Laulun radan, ja sanoi että se koira monessa kohtaa katteli mua odottaen ohjetta enkä muistanut sanoa sille mitään.. Niinpä niin.. :D 

Mutta samaisissa epiksissä Laulkulle hyväksytty AVO rata o/ Ja saatiin 360 vasemmalle tehtyä! Mä oon niiin ylpeä ja iloinen! :) Ei olla ennen saatu koko ympyrää ja nyt Lallatti näytti että kyllä se harjoittelu on kannattanut! :) 
Ja Salsa sai mölli radalta 92pst! Eikä palkattu edes joka kyltillä :D Jääräpää hösläkin alkaa oppia! (Ja vaan kolme vinoa tuli! woohoo! ) 
Lallaraa!
22.02.2016 16.06
022677966_r
kontiolahti
Viima kirjoitti:

Veikkaan että normi nurmihajut? :D Meillä on koirat ihmeen vähän haistelleet Musti ja Mirri areenalla, mut niillä on agility mielessä enempi siellä ku haistelut. Ainakaan siellä ei oo edellisenä päivänä mätsäreitä tms niin ei pitäs olla joka paikkaan siroteltu herkun murusia.

Okei hyvä, kun jossain paikoissa on ihan järkyttävä pohja hajujen kannalta. Esim se kpsh:n entinen pikkuhalli oli aivan jäätävä :D

22.02.2016 19.16
022704499_r
Kuopio
Tilda kirjoitti:

Odotan kauhulla Lauantain kisoja x2. Millanen pohja on Kuopion Musti ja Mirri areenalla? Siis nurmi joo mut millanen nurmi hajujen puolesta (Elmo ehkä ymmärtää yskän :DD)

Ymmärtää liiankin hyvin.. :D Juu aika normihajut yleensä on siellä. Elmo aina välillä löytää jotain omasta mielestään hyviä hajuja, mutta ei ehkä niin hirveesti kuin muualla :D
25.02.2016 22.29
022625385_r
Jyväskylä
tuiteli kirjoitti:

Kiitos Nita ja Nada. Jotain tuon suuntaista olen ajatellutkin lähteä tekemään. Nyt täytyis vaan saada aikaiseksi rakennella rataa vähän useammin. :)

Meidän täytyy ottaa ne viime syksyn rallyratatreenit uusiksi! Joskin ehkä sillä erolla, että rakennetaan tällä kertaa joku ihan oikea rata, se viimekertainen kun oli aika persoonallinen...ja nyt olis kaikkien luokkien kaikki kyltitkin käytössä ;)
http://treenikaverit.blogspot.fi/
26.02.2016 08.52
000111629_r

Laulu vähän mahtia!!! Voi että mua harmittaa nyt kun en tajunnu että meet Laulunkin kanssa, multa meni jotenki iha ohi siinä säätämisen keskellä :D Olis ollu kiva jäädä kattomaan :( Saat kyllä olla ypee tosta, waude! :) Me ei olla ekoihin virallisiinkaan vielä päästy, niin laitoin jo ilmoa seuraaviin. Kattoo nyt riittääkö enää paikkaa.. Pidetään peukkuja!

Muokattu viimeksi: 26.02.16 08.53
26.02.2016 12.15
022708999_r
Seinäjoki

Mulla on facebookissa pätkä Laulun radasta, sieltä voi kurkkia. :D Vähän oltiin treenattu sitä 360 vasemmalle mikä näkyy kun ei millään viittis tulla sivulle kun tahtois vaan mennä vasenta käännöstä :D 
Meilläkin viralliset 6.3 :S Mua vähän kauhistuttaa kun onnistun ite aina möhläämään noi AVO radat.. :D 

Ja jos huhtikuun kisoihin ilmotit niin ainakin ilmojen auetessa oli vielä runsaasti paikkoja fb tapahtumasivun mukaan :) Me ei varmaan tulla huhtikuulla vielä kisaamaan, jos koittaisi reenata lisää ja kesemmällä taas koittaa. :D 

Lallaraa!
26.02.2016 19.47
000047166_r
Cloudy kirjoitti:
tuiteli kirjoitti:

Kiitos Nita ja Nada. Jotain tuon suuntaista olen ajatellutkin lähteä tekemään. Nyt täytyis vaan saada aikaiseksi rakennella rataa vähän useammin. :)

Meidän täytyy ottaa ne viime syksyn rallyratatreenit uusiksi! Joskin ehkä sillä erolla, että rakennetaan tällä kertaa joku ihan oikea rata, se viimekertainen kun oli aika persoonallinen...ja nyt olis kaikkien luokkien kaikki kyltitkin käytössä ;)

Käy meille! Millon mennään? ;) Ja hei siistiä, nyt voidaan tehdä entistä persoonallisempi, kun on kaikkien luokkien kyltit käytössä! :D
26.02.2016 20.13
022682594_r
Kauhajoki

Patron & Laulu: ja tunti sitten oli tapahtumasivuille kirjoitettu, että kaikki mahtuu mukaan, jotka oli siihen mennessä ilmoittautuneet ;)
Mekin saatiin paikka ja nyt olis siis kisat 6.3. ja 2.4. :D

Ei aina voi olla laatikon terävin veitsi ♥ || http://frihetawa.blogspot.fi/
27.02.2016 21.54
022704499_r
Kuopio

Jee, olipas kivat kisat! Elmolle A-radalta 68p, pari kylttiä möhlittiin ihan huolella, mutta radalta jäi tosi hyvä fiilis! B- radalta huippu 94p, ja kolmas sija <3

28.02.2016 08.03

Meille eilisistä Kuopion kisoista 2 x AVOHYV, pistein 94 & sij.2 sekä 80 & TP. Toka rata ärsyttää kyllä, koska ilman omaa typerää aivopierua oltais tehty huimasti parempi tulos. Sanoinkin ennen meidän vuoroa, et rata on niiiiin helppo että pakko on jonkin yksinkertaisen jutun vaan mennä pieleen ja niinhän se menikin. Koira jaksoi pitkän kisapäivän siis ohjaajaa paremmin. :D 

28.02.2016 11.59
022704983_r

Mukavaisa 12h kisapäivä eilen. :P Meille A-radalta MESHYV 77p ja B-radalta MES0 61p. Eka rata oli melkoista ilottelua, toka rata oli paljon kauniinpaa tekemistä, mutta meikäläinen möhli urakalla.. Ja B-radan käytösruudussa oli jännityksen hetkiä, kun koiran piti seistä edessä kun vieressä koira juoksee putkeen. :D Huh huh, selvittiin kuitenkin.. :P 

Mutta kyllä on melkoinen vaatimustason nousu voittajan ja mestarin välillä.. Paljon tuntuvampi kuin missään muussa luokanousussa. Täytyy koittaa olla lannistumatta ja tsempata ohjaajana tarkempaan työhön. :P 

Whoever said that diamonds are a girls best friend.. never owned a dog.
28.02.2016 12.59
022692514_r
Kuopio
Pilville eilisistä kisoista AVO 73p ja AVO 90p & RTK2. :) Ekassa kisassa teki kahella kyltillä ylimääräsen istumisen joista toisen jopa näin mut aivotoiminta ei riittäny uusimiseen. Toinen kisa meni nappiin, pyörähdys piti uusia. Koira tuntu toisessa kisassa paremmalta ja jossain vaiheessa rataa oli kiva tajuta että täähän menee hyvin ja sujuu melkein itsestään- samalla toki mietin et montakos kylttiä tässä on vielä jäljellä missä mokata. :D Se fiilis on parasta kisoissa jos niin hyvin sattuu hommat luistamaan. :) Viima taas oli aika oudolla tuulella eikä tosiaan menny ihan niinku piti. Molemmista VOI kisoista kisauramme ekat hylyt. :D Ekassa kisassa Viima alkoi huutaa ja räksyttää heti ekalta kyltiltä eikä kuunnellu mun ohjaamista. Mm. niinkin vaikeaan juttuun ku perusasentoon tarvitsi about kymmenen käskytystä.. Lopulta hyllytin ku uusin kolmannen kerran! En ilmottanu uusivani vaan ajatuksissani suoritin pieleen menneen puolenvaihdon uusiksi. Toisella radalla Viima ei ollu ihan niin räksy ku ekalla mutta edelleen istuminen tuntui tekevän "vaikeaa", haahuili seuraamisissa missä sattuu ja tuntui etsimällä etsivän häiriöitä itselleen. Jotenkuten pelastelin kylttejä toisensa perään kunnes tultiin käytösruudun kohdalle, Viima vissiin säikähti käytösruudun koiraa ja teki kunnon paimennussyöksyt kehänauhan yli.. Juu ei yhtään hävettäny! Siinäpä se kisa sitten oli käsitelty. Molemmissa kisoissa hyväksytty tulos ois ollu jokatapauksessa aika hilkulla ilman hylkyjäkin. Toivottavasti seuraavissa kisoissa on taas Viimakin kisafiiliksissä, kyltit se kyllä osaa kun mielentila on oikea eikä perseile tai oo koomassa. Luovutan jos se ei saa yhtään hyväksyttyä koko vuonna. :D
28.02.2016 14.36
000111629_r

Meilä on tosiaan paikka nyt 6.3. ja 2.4. kisoihin . ekat kisat ikinä joten jännittää!!! :D niin ja Laulu, koitin ettiä kaikin mutta ei löytyny videoo siitä teidän episradasta! :D

28.02.2016 14.49
022708999_r
Seinäjoki

^Mä merkkasin sut videon kommenttiin niin jos löydät sen sitäkautta! :D ihan vaan youtube linkkinä sielä pyöri :) 

Lallaraa!
28.02.2016 15.15
022677966_r
kontiolahti

Meille eilen A-radalta VOIhyv (77) ja B-radalta VOI0 ja TP. B-kisan tuomari oli aivan älyttömän tiukka. Ite en löydä videoltani puoliakaan virheistä mitä siihen paperiin on kirjoitettu. Sama kavereilla. Myöskään kaverin erikoislupaa ei otettu arvostelussa huomioon vaikka tuomari itse sanoi ennen kisaa luvan olevan ok. Ei tämän tuomarin radoille enää. 

28.02.2016 15.40
Patron kirjoitti:

Meilä on tosiaan paikka nyt 6.3. ja 2.4. kisoihin . ekat kisat ikinä joten jännittää!!! :D niin ja Laulu, koitin ettiä kaikin mutta ei löytyny videoo siitä teidän episradasta! :D

Me tullaan samoihin kisoihin! :) Toivottavasti saatais ees toisesta hyväksytty tulos, viimeksi itse jännitin niin paljon että tein asioita väärin..
28.02.2016 15.49
022643924_r
Kemi
Tilda kirjoitti:

Meille eilen A-radalta VOIhyv (77) ja B-radalta VOI0 ja TP. B-kisan tuomari oli aivan älyttömän tiukka. Ite en löydä videoltani puoliakaan virheistä mitä siihen paperiin on kirjoitettu. Sama kavereilla. Myöskään kaverin erikoislupaa ei otettu arvostelussa huomioon vaikka tuomari itse sanoi ennen kisaa luvan olevan ok. Ei tämän tuomarin radoille enää. 

Kuka tuomari?
Herder, heeler, biter, protector. And her dogs.
28.02.2016 16.08
022669006_r
Helsinki
Tilli kirjoitti:
Tilda kirjoitti:

Kuka tuomari?

Pikaisella googlettelulla Tiia Hämäläinen. Musta Tiian linja on ainakin aiemmin ollut oikein oikeudenmukainen ja hyvä (Ora ollut kaksi kertaa mestarissa ja kerran avoimessa Tiian tuomaroimana, ja kerran olen ollut tuomarin sihteerinä). Ei sulla olisi antaa videoita ja pistevähennyksiä, kiinnostaa?
http://susiasukit.blogspot.com

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti